lähihoitajat!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummeli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Nyt sanon ihan suoraan että ei ollut rankkaa, lähihoitajaksi voi valmistua ihan lähes kuka tahansa.
Itse kyllä olin paikalla joka päivä ja koitin syvemminkin hankkia asiasta tietoa mutta hienosti valmistui ihmiset joita ei paljon näkynyt ja joiden tieto-taito ei vaativiin ja vastuullisiin hommiin, ihan vain vanhainkoteihin jne. missä sydämellä ja maalaisjärjellä pärjää.
Todella surullista että e-motivoituneet ihmiset hakeutuvat hoiva-alalle. Mutta niin se on että valitettavan moni joka ei tiedä mitä haluaa hakee lähihoitajaksi.

Itse suoritin amiksen ohella lukion ja nyt opiskelen toista vuotta yliopistolla. Mutta ylpeä olen silti ensimmäisestä ammatistani, arvostusta vaan ei saa. Ja ymmärrän kyllä koska hoitoalalla on liikaa ei-päteviä ihmisiä. Ja tällä en tarkoita paperilla päteviä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
lähinnää mietin että onkohan mun näkö esteenä
mulla siis ´huono näkö ja lasit toki auttaa mutten lasejenkaan avulla näe kuin "normaalit"

No taululle pitäisi nähdä ja jos olet esim. p.kodissa töissä, niin pitää siellä nähdä kun lapsia hoitaa ja vahtii kauempaakin.

siis näen mä ihmiset ja liikun yms (emmää ny sokko ole;)
mutta siis esim taululle näkeminen luokassa tai piirtoheittimelle ei onnaa.ja luen läheltä
ja pikkutarkkuuttaa vaativat hommat ei välttis onnistu

Yhteistyössä