LÄHIHOITAJAT!!!Mihin liittoon kannattaa liittyä (lähihoitaja oppisopimusopiskelija tiedustelee neuvoa) KIITOS :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Opiskelija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Opiskelija

Vieras
LÄHIHOITAJAT!!!Mihin liittoon kannattaa liittyä, lähihoitaja oppisopimusopiskelija tiedustelee neuvoa.
Vaihtoehtoina Super, Tehy, JHL onko vielä muita?

KIITOS PALJON :)

Kannattaa kuulua superiin, tehyyn tai jhl:ään. JOs tulee työnantajan kanssa ongelmia, niin silloin saat liitosta tukea. Jos kuuluu vain ytk:n niin silloin olet ristiriitatilanteessa yksin. Jos käy vaikka niin hullusti, että tulee työpaikalle YT. :|

Alkuperäinen kirjoittaja opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja minnakoo:
JHL jos meet töihin kunnalliselle puolelle.

Kaupungille olen menossa oppisopimukseen. Miksi Jhl on parempi silloin?

kuulut samaan liitton kun työkaverit. kaupungin työntekijöistä löytyy "liiton edustaja", mikä se on nimeltään luottamusmies??? joka ajaa työpaikalla liitonjäsenten asioita, auttaa ongelmatilanteissa...

On perehtynyt julkisen palvelun antajiin ja tämä liitto on sopinut mm. lomarahan vaihtamisesta vapaisiin, tätä ei esim. Tehyllä ole. Jännä on ollut huomata kun meitä on ihan samaa työtä tekeviä, niin jotkut meistä saa sit lomaa enempi.

On perehtynyt julkisen palvelun antajiin ja tämä liitto on sopinut mm. lomarahan vaihtamisesta vapaisiin, tätä ei esim. Tehyllä ole. Jännä on ollut huomata kun meitä on ihan samaa työtä tekeviä, niin jotkut meistä saa sit lomaa enempi.

Eikö työnantaja määrittele voiko vaihtaa lomarahat vapaaksi vai ei, vai ovatko saman työpaikan jäsenet erivertaisia riippuen mihin liittoon kuuluu?

Alkuperäinen kirjoittaja Opiskelija:
LÄHIHOITAJAT!!!Mihin liittoon kannattaa liittyä, lähihoitaja oppisopimusopiskelija tiedustelee neuvoa.

mä olen suunnitelut äippäloman jälkeen hakea oppisopparilla lähihoitajaksi.
pääsitkö helposti kaupungille?
haitko itse paikan vai saitko apuja työkkäristä?

Alkuperäinen kirjoittaja utelua:
Alkuperäinen kirjoittaja Opiskelija:

mä olen suunnitelut äippäloman jälkeen hakea oppisopparilla lähihoitajaksi.
pääsitkö helposti kaupungille?
haitko itse paikan vai saitko apuja työkkäristä?

Melko helposti pääsin, alalla työvoimapula

Kolme vuotta maksoin Superiin jäsenmaksuja. Kolmannen vuoden aikana tuli esiin työpaikalla palkkaukseen liittyvä epäkohta. Sen asian hoidossa koin olevani niin yksin, että erosin Superista.

Tehyyn, kannattaa tietysti kysellä mitä edustusta työpaikaltasi löytyy. Hoitoalalla paskojen palkkojen syy liittyy vahvasti paskaan järjestäytymiseen. Kolme eri liittoa jotka kinastelevat keskenään ja työnantaja ottaa kaiken hyödyn irti.

Yhteistyössä