Lähihoitajasta sosionomiksi... kertokeepa mitä kautta opiskelemaan

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äippä 3x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äippä 3x

Vieras
Mietinpä tässä miten pääsisi lukemaan sosionomiksi, lähihoitaja siis olen koulutukseltani.

Tällä hetkellä olen kotiäitinä, ja mietin olisiko mahd.jotain iltakoulua / etäkoulua / viikonloppukoulua, jolla olisi mahd.lukea sosionomiksi????

Tietäiskö joku? Lapset kun haluan pitää kotona 3-vuotiaiksi ja nuorin nyt 9kk... päiväopiskelu ei siis mahdollista.

kiiiiitos =)

 
Aikuisten monimuotokoulutuksessaki on noita lähipäiviä, että ihan kokonaan ilman päiväopiskelua ei kyllä onnistu. Eikä työharjottelutkaan kai onnistu kaikki illalla.
 
Katso oppilaitoksen sivuilta. Esim. Hamkin sivuilla on aika selkeästi. Ongelmallista voi olla työharjoittelut joita on kuitenkin paljon. Niitä ei voi vain ilta-aikaan tehdä. Tosin niissä on varmasti sovittelun varaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Voisko avoimessa yliopistossa suorittaa joitain perusteita? Niillä sais lisää pisteitä sitten kun hakisit ammattikorkeaan ja voisit saada hyväksiluetuksi joitakin kursseja.

No eihän nekään mitään kirjeopitoja ole :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuisten monimuotokoulutuksessaki on noita lähipäiviä, että ihan kokonaan ilman päiväopiskelua ei kyllä onnistu. Eikä työharjottelutkaan kai onnistu kaikki illalla.

monimuotokoulutus voi tapahtua myös kokonaan iltaisin.

harjoittelut sitten asia erikseen.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuisten monimuotokoulutuksessaki on noita lähipäiviä, että ihan kokonaan ilman päiväopiskelua ei kyllä onnistu. Eikä työharjottelutkaan kai onnistu kaikki illalla.

monimuotokoulutus voi tapahtua myös kokonaan iltaisin.

harjoittelut sitten asia erikseen.

Niin huom. paino sillä että voi :D ja tämä vain sellaisessa tapauksessa että siitä on erimainitta, tämä ei ole mahdollista kuin joissakin harvoissa oppilaitoksissa ja niitä alkaa silloin tälllöin jos alkaa. Ei siis ole mikään ihan yleinen käytäntö. Täkäläisessä koulussa on aikuisten monimuoto ihan päiväopiskelua niin teveydenhoito kuin sosiaalialallakin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Voisko avoimessa yliopistossa suorittaa joitain perusteita? Niillä sais lisää pisteitä sitten kun hakisit ammattikorkeaan ja voisit saada hyväksiluetuksi joitakin kursseja.

No eihän nekään mitään kirjeopitoja ole :D

Ei niin, mutta jos iltaisin on mahdollista opiskella, niin eikös ne aika usein ole iltaopintoja?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Mamma-78:
Voisko avoimessa yliopistossa suorittaa joitain perusteita? Niillä sais lisää pisteitä sitten kun hakisit ammattikorkeaan ja voisit saada hyväksiluetuksi joitakin kursseja.

No eihän nekään mitään kirjeopitoja ole :D

Ei niin, mutta jos iltaisin on mahdollista opiskella, niin eikös ne aika usein ole iltaopintoja?

Jotkut on, ei kaikki. Melko monet on esim. iltapäivisin. Ihan ilta-aikaan on vähemmän valinnan varaa tai viikonloppuna.
 
Ainakin Laurea:lla aikuiskoulutus on kaks päivää viikossa 8-16. Lähihoitajakoulutuksen lisäks pitää olla kaks vuotta työkokemusta. Harjottelut on tietysti kokopäivähomaa mut ainakin terveydenhoitajapuolella niitä voi pikkasen siirtää myöhempään. Esim. jättää ekana vuonna harjottelut tekemättä, sillon valmistumien vähän myöhästyy mut ei sekään vaarallista ole.
 
Alkuperäinen kirjoittaja voi:
amk koulut on pakko opiskella joko päiväopiskeluna tai sitten oman työn ohessa voi lukea.
"kotonaolemalla" ei onnistu.

Höpsis! Opiskelen monimuotona juuri nyt sosionomiksi ja meidän ryhmässä on hoitovapaalla olevia!

Hae vaan ap aikuiskoulutukseen työn ohella suorittetaviin opintoihin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja voi:
amk koulut on pakko opiskella joko päiväopiskeluna tai sitten oman työn ohessa voi lukea.
"kotonaolemalla" ei onnistu.

Höpsis! Opiskelen monimuotona juuri nyt sosionomiksi ja meidän ryhmässä on hoitovapaalla olevia!

Hae vaan ap aikuiskoulutukseen työn ohella suorittetaviin opintoihin!

Lisään vielä; meillä lähiopetusta joka toinen vko pe-ilta ja la-päivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Aikuisten monimuotokoulutuksessaki on noita lähipäiviä, että ihan kokonaan ilman päiväopiskelua ei kyllä onnistu. Eikä työharjottelutkaan kai onnistu kaikki illalla.

monimuotokoulutus voi tapahtua myös kokonaan iltaisin.

harjoittelut sitten asia erikseen.

Niin huom. paino sillä että voi :D ja tämä vain sellaisessa tapauksessa että siitä on erimainitta, tämä ei ole mahdollista kuin joissakin harvoissa oppilaitoksissa ja niitä alkaa silloin tälllöin jos alkaa. Ei siis ole mikään ihan yleinen käytäntö. Täkäläisessä koulussa on aikuisten monimuoto ihan päiväopiskelua niin teveydenhoito kuin sosiaalialallakin.

ahaa. no ihan äkkivilkaisulla kuitenkin tänä vuonna sosionomikoulutus järjestetään monimuotona ja iltaopintoina ainakin mm. helsingissä, hämeenlinnassa, lahdessa, loimaalla ja turussa.

ja ap:han kysyi, onko tuo iltaopiskeluna ylipäänsä mahdollista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Juu toki on monimuotona, mutta ILTAOPINTOINA siis että opinnot tapahtuisi kokonaan illalla :headwall: kas vaan kun ei kokonaan kirjeopintoina :laugh:

niin, siis nimenomaan iltaopintoina oli ainakin kaikissa noissa mitkä luettelin. yhden lukukauden aikana yksi viikko päiväopiskelua. (se lienee järjestettävissä..)
 

Yhteistyössä