No en tarkalleen tiedä mutta minä sairaanhoitajaopiskelija aloin tekemään lähihoitajan sijaisuutta ekan harjoittelun jälkeen. Joissain paikoissa on ihan viralliset rajat että saa tehdä sijaisuuksia siis montako opintopistettä on suoritettuna. Riippuen mitä hommaa haluat tehdä esim jos haluaa osastolle töihin niin suosittelen suorittamaan hohu-harjoittelun ennen töihin menemistä.
mä elin kaksi ensimmäistä opiskeluvuotta kesätyöliksoilla, viimeisen vuoden ajan (suuntaumisen alkaessa) tein sitten oman alan keikkatöitä. tosin ihan eri asia siinä mielessä, että asuin vielä kotona silloin, eli käytännössä asumisesta en maksanut juuri mitään.
harvat kuitenkaan palkkaa opiskelijaa, jolla ei ole edes paria harjoittelua takana. tai riippuu tietysti paljon myös paikasta..
:flower: kiitos vastauksista Kyllä tulee tiukat ajat meillä, kun mies todennäköisesti irtisanotaan ja mä toivottavasti lähden opiskelemaan (jos saan opiskelupaikan vaan). No, ehkä me selvitään :snotty:
kyl täälä meillä päin on opiskelijatki alannu tekemään jo sijaisuutta. kesät töissä ja sillon, kun koulua on, niin iltavuoroja tehnyt. sitä en tiedä, onko heti alannu töitä tehdä, kun koulu alannu, mutta ainaki ekana kesänä on ollu jo.
Nuorisopuolen opiskelijana työtä hakiessa vastaan tulee se että pitäisi olla 80ov suoritettuna eli jokunen kaksi vuotta opinnoista. Vanhuspuolelle pääsee helpommin, kun on lääkelaskut ym suoritettu JA yleensä myös vaaditaan ainakin tuo hoidon osio, tai yleisimmin se 50ov, opintoviikoilla pelataan useimmissa työpaikkailmoituksissa.