Mitäs jos sanois työkkärissä että

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niina"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
miten terapia auttaa siihen jos serotoniinin tuotannossa on ongelmia?

Serotoniini eli 5-hydroksi-tryptamiini (5-HT) (C10H12N2O) on verihiutaleista vapautuva ja verisuonia supistava kudoshormoni sekä aivojen välittäjäaine. Serotoniini vaikuttaa mielialaan sekä jossain määrin myös uneen, ja sen vajaus voi ilmetä alakulona, apatiana, masennuksena ja kroonisena väsymyksenä. Serotoniinin puute voi aiheuttaa impulsiivista ja väkivaltaista käytöstä.

Masennus ei kyllä aina johdu serotoniinin puutteesta.
Väitätkö siis, että vain lääkitys auttaa masennukseen ja kaikki muut hoitomuodot ovat turhia?

[QUOTE="vieras";26925574]Sano vaan, mutta ne sanoo siihen, että ei voi mitään. Karenssia tulee jos kieltäydyt työstä.[/QUOTE]

Mä en ainakaan tunne ketään ihmistä, jolle olis ikinä työkkäristä tarjottu yhtään mitään työtä. Ainoa mihin ne kykenee on joku pakollinen sopautusvalmennus- tai kirjansidontakurssi, johon osallistumattomuus sitten aikaansaa karenssin. Työstä on työkkärissä turha haaveilla.

AP!

Pääset kyllä päivystys terapeutille,joka kirjoittaa sulle sairaslomaa ja jonka saat vietyä työkkäriin.

EDELLYTYKSENÄ,että käyt terapeutilla säännöllisesti.

Toivottavasti saat ittes kuntoon.

hahhaha... no mihin sitä terapiaa tarvii jos omalla ajattelulla voi muuttaa välittäjäaineiden toimintaa? Miksköhän mun lapsi haluu olla adhd, muuttais vaan dopamiinitasojaan normaaliksi. :D

Häiriön hoidossa käytetään lääkkeitä, jotka sitoutuvat dopamiinin ja noradrenaliinin siirtäjiin hermosolujen solukalvolla ja estävät niiden takaisinottoa soluun

Siellä terapiassa opitaan muuttamaan sitä omaa ajattelua, hoitamaan traumoja, muuttamaan pinttyneitä ajattelutapoja, keskittymään tärkeimpään jne. En missään väittänyt että ADHD voisi parantaa itse itsensä. Mutta totuus nyt vain on se, että masennusta voidaan hoitaa terapialla ja aivojen toiminnasta tiedetään vasta murto-osa.

Yhteistyössä