Lähihoitajaksi oppisopimuksella - kysymyksiä.

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helppii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helppii

Vieras
Olen suunnitellut suorittavani lähihoitajan tutkinnon oppisopimuksella, olen nyt laittanut muutamiin paikkoihin (hoivakoteja) alustavasti kyselyä ja työhakemuksia josko niihin olisi mahdollista tätä päästä suorittamaan. Mutta tuli tässä mieleeni, että täytyykö minun ennenkuin haen työpaikkoihin suorittaa se soveltuvuustesti alalle? Vai suoritetaanko se vasta kun haen kouluun sen jälkeen kun olen löytänyt työpaikan missä suorittaisin tutkinnon? Kouluunhan ei nimittäin voi hakea ennenkuin on työpaikka valmiina?

Saa kertoa kokemuksia omasta oppisopimuskoulutuksesta ko. alalle :)
 
kannattaa olla yhteydessä omaan oppisopimustoimistoon ja valita sellainen oppisopimuspaikka jossa oikeasti saa kunnon koulutuksen (yksityisellä esim kun opiskelijan saa laskea vahvuuteen joten opintojen alussa ei todellakaan hyvä). Oppisopimusopiskelija on ensisijaisesti opiskelija, ei työntekijä
 

Yhteistyössä