Lähihoitaja/sairaanhoitaja/perushoitaja! Mitä voidaan työhaastattelussa kysyä?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alaa vaihtamassa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alaa vaihtamassa

Vieras
hei! Otsikossa kysymys :) millaisia kysymyksiä työhaastattelussa (opiskelen viimeistä vuotta sh:ksi) sinulta on kysytty? :) varmaan eroavat paljon entisen alani haastatteluista, siksi kyselen.

No, perinteisten ja "Miksi juuri sinut pitäisi valita" - kysymysten lisäksi, multa kysyttiin viimeksi mm. että millä kolmella adjektiivilla edelliset työkaverit kuvaisivat minua (en ollut siis sillä hetkellä töissä). Se tais olla ainoa sellanen uusi kysymys, joka tuli vastaan viimeksi.

No yleisin kysymys mitä multa on kysytty, että miks just oon tällä alalla, missä oon aiemmin ollu töissä ja miks hakeuduin niille töihin. Kiinnostaako jatko-opinnot (lh olen) ja omasta luonteesta. Hoitoala on tosi naisvoittoista, joten ne kysymyksetkin on oikeesti aika fiilispohjaisia. Tsemppiä :)

Meillä kysyttiin et mitä tekisit tässä tilanteessa: Seisot osaton käytävällä ja näet että työkaverisi on vessassa vaihtamassa asukkaalle vaippaa. Kysymys oli kompa, näin ei saisi käydä koska vessan oven kuuluisi olla kiinni ;)

Meillä oli ryhmähaastattelu, jossa kyseltiin aika lailla samoja asioita kuin edellä mainittu. Lopuksi piti kirjoittaa essee, aiheena oli muistisairaan ihmisen hoito tmv (en nyt tarkkaa enää muista).

En ole itse koskaan ollut työhaastatteluissa, minut on aina suorilta otettu tai pyydetty. Siinä mielessä sivuan aihetta, mutta halusin toivottaa tsemppiä haastatteluun :) Toivottavasti saamme hyviä ja ihmistä arvostavia hoitajia alalle teistä nuorista!

Peruskysymysten lisäks multa kysyttiin työpaikan kehityshaasteita, oon ollut tuossa paikassa jo pidempään töissä ja nyt aukesi vakipaikka. Haastattelussa sanottiin myös, että pikemminkin mun olis pitäny haastatella niitä haastattelijoita :D