lähi-ja sairaanhoitajat, kuinka helposti sairaslomalle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuleva hoitsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuleva hoitsu

Vieras
kuinka helposti pitäisi jäädä sairaslomalle? siis esim. flunssaoireiden kanssa?

työssä kuitenkin paljon tekemisissä sairaiden, vanhusten ja lastenkin kanssa..

tää on vaan niin jännä asia ku teoriassa puhutaan ihan erilailla mitä loppujen lopuks käytäntö on..

Minä en jää todellakaan kovin helposti. Pieni flunssa ei haittaa, eri asia jos on todella kipeä eli kuumetta, oksennustauti jne. yskä ja nuha ei ole sellainen.

tosin meidän työpaikalla oln paljon näitä samanlaisia työnarkomaaneja jotka eivät jää kirveelläkään kotiin eli vaikka selkä jumissa ja suunnilleen vuode levossa pitäisi olla niin ei kun työpaikalle vaan.

meille opetettiin että kynsivallin tulehduksenkin iskiessä on syytä hoitajana jäädä sairaslomalle.. eipä käytännössä ole mahdollista.. ei lääkäri määrää sairaslomaa tollasen takia..

flunssan aikana jään sairaslomalle vain, jos on kuumetta, yskä on tosi paha (sellainen limayskä joka niin pahana että yskänkohtauksia ihan yhtenään) tai nuha on niin paha että se häiritsee oikeasti työskentelyä.

riippuu tietysti työpaikasta. En halua tietentahtoen sairastuttaa enempää jo sairaita vanhuksia esimerkiksi...

onneksi en usein ole vaikeasti kipeä koska tykkään työstäni :)

oksennus- ja kurataudin kanssa olen ehdoton, jos mahassa kiertää vähänkään, töihin ei ole menemistä. samoin on kaikkien vakavampien hengitystietulehdusten kanssa. onneksi niitä ei ole usein. tämä siksi, että hoidettavat ovat erittäin vaikeavammaisia, joille jopa oksennustauti tai ripuli olisivat kohtalokkaita, hengitystietulehduksista puhumattakaan. onneksi heidän sairastumisensa johtaa aina sairaalaosastolle siirtoon, joten heiltä taudit eivät leviä muihin.

Lasten teholle tai keskolaan esim. ei oo asiaa jos on kynsivallintulehduskaan. Vuodeosastoilla(pitkäaikaisssairaat) mahatautia joku tuo töihin tullessaan aina vaikka olisi oireeetonkin ja lopulta se kiertää osan hoitajistakin.
Pikkuflunssassa oon kotihoidossa ollut töissä mutta kun kuumetta nousee niin jään suosiolla kotiin. Sama vatsataudin kohdalla että ehdottomasti pehkuihin, oli työpiste mikä tahansa.

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Lasten teholle tai keskolaan esim. ei oo asiaa jos on kynsivallintulehduskaan. Vuodeosastoilla(pitkäaikaisssairaat) mahatautia joku tuo töihin tullessaan aina vaikka olisi oireeetonkin ja lopulta se kiertää osan hoitajistakin.
Pikkuflunssassa oon kotihoidossa ollut töissä mutta kun kuumetta nousee niin jään suosiolla kotiin. Sama vatsataudin kohdalla että ehdottomasti pehkuihin, oli työpiste mikä tahansa.

miten luokitellaan pikkuflunssa?
en itsekään ole kotihoidossa pois jos on pientä nuhaa tai yskääkään.. olin kuitenkin pois kun kävellessä tuntui että keuhkoja revitään irti kun hengittäminen sattui niin paljon. limaa irtos ihan hemmetisti ja niistää piti ihan yhtenään, yleensä ei mulla niin vaikeaa nuhaa ole ollutkaan kun sillon oli.. silloin katsoin parhaaksi jäädä kotiin..

onko pikkuflunssa sitä kun oireet ei suuremmin häiritse elämää tai työntekoa? osahan jää pois heti jos nenä vähän vuotaa, osa ei jää vaikkei henkikään enää kulje..

Yhteistyössä