Lähettivät sitten pk:sta kotiin YSKÄN takia :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ei kuulemma saanut poika 4v. yskältään nukutuksi niin käskivät hakemaan kotiin. Nenä vuotaa vähän ja yskittää, mutta ei kuumetta... Nyt ei kotona ole kuin muutaman kerran yskähtänyt. Mitä tästä vois ajatella?

Voisi ajatella vaikka niin, että lastenhoidon ammattilaiset ovat ajatelleet, että pikkupotilaan on paras toipua yskästään kotona. Toinen paranoidinen ajatus voisi olla, että muuten vaan halusivat pojastasi päiväkodissa eroon. :D

[QUOTE="äiti";22415177]Käy ihan varmuuden vuoksi lääkärillä,jos keuhkoissa jotain.[/QUOTE]

Yskän takia lääkäriin???? Kun on yskinyt vasta muutaman päivän? En usko, että ottavat edes vastaan!

Meilläkin kerran pyysivät hakemaan lapsen pois hoidosta, koska oli päikkäreitten aikaan yskinyt niin kovaa että oksennus oli tullut. Että mahatauti kuulemma. Melkoisesti kiukutti viedä lapsi lääkäriin turhan takia, että sain itselleni palkallista hoitovapaata 1,5 päivää.

Meilläkin kerran pyysivät hakemaan lapsen pois hoidosta, koska oli päikkäreitten aikaan yskinyt niin kovaa että oksennus oli tullut. Että mahatauti kuulemma. Melkoisesti kiukutti viedä lapsi lääkäriin turhan takia, että sain itselleni palkallista hoitovapaata 1,5 päivää.

Jos lapsi yskii niin kovaa, että oksentaa niin silloin kuuluu ilman muuta kotihoitoon! Et kai oleta, että pk:n väki on myös sairaanhoitohenkilökuntaa?

Alkuperäinen kirjoittaja Hepposta sanon minä;22415221:
On mun lapsi ollu yskäsenä päiväkodissa eikä mitään marmatusta ole saatu. Eikä taatusti ketään ole ikinä tartutetuttu tauteihin.

Tää on niin tätä: "ei meidän lapsi ikinä, vaan ne muiden kakarat..".

Alkuperäinen kirjoittaja Hepposta sanon minä;22415221:
On mun lapsi ollu yskäsenä päiväkodissa eikä mitään marmatusta ole saatu. Eikä taatusti ketään ole ikinä tartutetuttu tauteihin.

Mistä tiedät, ettei yskän syynä ole ollut virus- tai bakteeritulehdus? Silloin tartunta voi levitä yskimisen kautta.

Meille kerran soitettiin pk:sta, että lapsi kuumeessa. Olivat tulleet pihalta ja todenneet, että lapsen kädet olivat lämpimät ja posket punottivat. Lämpöä 37,4.

Ei kumpikaan päästy heti töiltämme hakemaan ja tunnin päästä, kun soitettiin tilannekatsausta, niin sanottiin, että lämpö normaali ja söi juurikin hyvällä ruokahalulla.

Että näin ammattitaitosta.

Näyttäkää mulle lapsi, jolla ei kovan ulkonariehumisen jälkeen posket punota ja vähän ruumiinlämpökin nouse. Ja eikös lämpöset kädet kerro, että vaatetta on ollut riittävästi ja hanskat lämpöset?

Ei meidän lapsi ole sairas täältä se on tullut :/

Tällaista taas tänäänkin sain todistaa kun hain omani pois eskarista. Eräs äiti tuo aivan kalpea lapsen hoitoon,
sanaharkka jo eteisessä sitä luokkaa että ei varmasti jäänyt epäselväksi äidille että lapsella huono olo ja ei ole kunnossa vaan äiti kiukuu että ei voi olla poissa töistä ja sinähän menet päiväkotiin.

Hain omaani pois niin tämä äiti oli omaansa hakemassa samalla pois, oikein joutunut kesken työpäivän lähtemään kun lapsi yllättäen nyt sairastu päiväkodissa. Olisi niin tehnyt mieli sanoa parikin valittua sanaa tuolle äidille.

yskä on kyllä hankala :/ Meidän toisella pojalla on aina tosi paha ja pitkä yskä, aina kun on, pari-kolme kertaa vuodessa. Kuumeeton on ja yskää lukkunottamatta hyvävointinen. Usein sitten juuri päiväuniaikaan ja ulkoa sisään tultaessa tulee pahat yskänkohtaukset. Lääkärissä aina käydään mutta ei ole virusta kummempaa. Mutta kestää myös aina usean viikon ja ei voida olla töistä niin pitkään poissa.
On toki minulla aina huoli lapsen jaksamisesta, ja myös toisista lapsista. On aina laitettu nenäliinapaketti mukaan että ottaa aina nenäliinan ja yskii siihen, eikä ympäriinsä...

No ompa tosi outoa käytöstä! Meidän päiväkodissa ainakin on niin köhäisiä lapsia että ihan hirvittää ja oma lapsi on herännyt päikkäreiltä vartin jälkeen kun joku toinen vaan yskii. Mut eipä sille minkä mahda, kuka nyt pelkän yskän takia pystys kotiin jäämään? Jos ei oo kuumetta ja jaksaa leikkiä niin on täysi oikeus olla hoidossa.

Yhteistyössä