Lähetin huutistuotteen ennen kuin maksu näkyi. Onko nyt mitää tehtävissä, ostaja ei maksanutkaan.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh!

Vieras
No siinähän se ongelma tulikin. Ostaja, joilla oli n. 300 positiivista palautetta (2 negaa) kirjoitti maksaneensa huudon. Lähetin tuotteen heti, kun oltiin lähdössä reissuun. NO, eipä sitten maksua kuulunut eikä ostajaan saa enää yhteyttä...

Onko mitään tehtävissä, voiko n. 20 euron jutusta tehdä mitään rikosilmotusta?

Ärsyttää vaan, oma tyhmyys mutta myös se, että tuommoiset jutut saa mut menettää luoton kaikkiin muihinkin ostajiin. Ei tee enää mieli ostaa tai myydä mitään, jos noinkin monen sadan positiivisen palautteen jälkeen tehdään ohareita....

Ota yhteyttä ylläpitoon. Ilmoita ostajalle, että teet asiasta rikosilmoituksen, yleensä se saa vauhtia ostajaan.
Samoin annat negatiivisen palautteen ja selität siinä asian. Muutkin saavat lukea siitä. Ei 20 euron takia kannata ottaa negaa...

Tuskinpa poliisi tuollaista yksittäistä tapausta lähtee tutkimaan, varsinkaan kun noin pieni summa kyseessä. Tai tottakai ottaa rikosilmoituksen vastaan, mutta ei kannata odottaa, että asiaa olisi hirveästi resursseja tutkia.

Kannattaa ehkä mieluummin vilkaista peiliin ja oppia virheestään.

Itse tein vuosi sitten rikosilmoituksen reilun 10€ T-paidasta.

Poliisi hoiti asian ja sanoi, että liian usein myyjät jättävät ilmoituksen tekemättä kun luulevat että asia on liian vähäpätöinen. Mutta juuri siitä syystä taas monet jättävät ostoksiaan maksamatta, kun niistä ei tule seuraamuksia.

Ei kun ilmoitus ostajalle että juttu etenee poliisille, jos maksua ei kuulu :)

Poliisi hoiti asian ja sanoi, että liian usein myyjät jättävät ilmoituksen tekemättä kun luulevat että asia on liian vähäpätöinen. Mutta juuri siitä syystä taas monet jättävät ostoksiaan maksamatta, kun niistä ei tule seuraamuksia.

Niin, ja se sähköinen rikosilmoitus on todella helppo tehdä poliisin sivuilla. Ei mene kuin muutama minuutti. Sieltä päin soitellaan muutaman päivän kuluttua ja kysellään tarvittaessa lisätietoja.

Voi kiitos, tästä vastauksesta tuli tosi hyvä mieli! Ihanaa kuulla jonkun omakohtainen kokemus asiasta ja myös poliisin mielipide asiasta. Odottelen nyt vielä muutaman päivän, jos maksu tulisi ja otan sitten vielä uudelleen ostajaan yhteyttä. Sitten vaan rikosilmoitusta kehiin...

Kiitos kovasti muutenkin vastauksistanne - ap

Rauhoitu hyvä ihminen!
Eri pankkien välillä viive on noin 3 arkipäivää ja jos ostaja on maksanut tuotteen sinulle perjantaina niin maksu näkyy tililläsi viimeistään keskiviikkona.Poliisiasiaa tuosta nyt on ihan turhaa viellä tässävaiheessa tehdä koska mitä todennäköisemmin ostaja on maksunsa maksanut ja kyse on ainoastaan normaalista pankki viiveestä.

Yleensä maksu näkyy jo parissa päivässä, jos pankki on eri kuin omasi. Sinuna en odottelisi enää yhtään päivää, vaan ottaisin heti yhteyttä ensin myyjään ja vaikka huomenna ylläpitoon ja poliisiin.

[QUOTE="vieras";28247218]Mä yleensä laitan viestiä myyjälle aina, kun olen maksanut tuotteen. =)[/QUOTE]

Näin minäkin teen ja näin siis teki tämä ostajakin. Siksi en osannut mitään epäilläkään. Viesti ostajalta tuli tiistaina joten odottelin jo torstaina maksua, perjantaina laitoinkin viestiä ystävälliseen henkeen, mutta vielä tänäänkään ei maksua näkynyt. Mitään uutta yhteydenottoa ei ostajalta ole tullut, ainoastaan siis tuo tiistainen viesti että on maksanut tuotteen. Mutta odottelen nyt sitten vielä huomiseen asti. ap

Kannattaa odottaa vielä ja koittaa ottaa yhteyttä myyjään uudestaan ennen kuin vie asian eteenpäin. Jos on jo 300 palautetta, niin ilmeisesti tuota osto/myyntiä tekee aika rutiinilla ja siinähän voi sitten tulla virheitä itsekullekin.

Mulle kävi kerran niin maksun kanssa, että unohdin vahvistaa maksun, ja eihän se silloin lähtenyt tililtä mihinkään. Huomasin vasta kun seuraavan kerran kirjauduin verkkopankiin ja olin koko ajan ollut uskossa, että olen hoitanut maksun.

Eli syy voi olla ihan inhimillinen eikä huijaus/varkaus.

Etkö ole kuullut näistä nettihuijareista,jotka kaappaa jonkun toisen positiiviset palautteet ja sillä tavalla saa itsestään paremman kuvan.
Ilman muuta teet rikosilmoin, siihenhän se perustuu, että sua muka nolottaa niin paljon tyhmyyytesi, ettet ilkeä tehä rikosilmoa.
Saadaanpahan tuommoset huijarit pois pyörimästä.
Itsekkin erehdyin viime vuonna muka tilaamaan(onneksi luottokortilla) 3 euron naamarasvaa netistä form lifesta, siitähän se kauhea soppa tuli, kun höyläsivät korttia 160 eurolla, kortti sulkuun ja visa luottokunta maksoi pitkin hampain rahat, joka oli heidän velvollisuutensakin.
Tästä tanskalaisesta form lifesta tehtiinkin monia monia rikosilmoituksia ja luultavasti kaikki ei saanu ees rahojaan takaisin, kun olivat maksaneet pankkikortilla, tämä huijaripulju teki konkan joulukuussa 2012, jutusta tietoa keskustelupalstoilla, kuluttaviraston sivuilla jne. Näitäkin huijauksia tulee jatkuvasti uusia joka vuosi ja eri maista, tällä hetkellä taitaa olla joku naamarasvahuijaus briteistä j apaljon vihaisia huijattuja ihmisiä.
Itekkin kuin tuosta huuto.netin ns.postiivisesta palautteesta, että joku ois tosiaan "kaapannu" jonkun toisen myyjän positiiviset palautteet itselleen.

Mä toivon, että on vaan inhimillinen erehdys. Esim hlö on luullut maksaneensa ja sen jälkeen ei vaan ole katsonut sähköpostiaan vaikka päsiäiskiireiden takia.

Yrititkö ottaa yhteyttä puhelimella?

Yhteistyössä