Lähes puolet sairaalapotilaista tuplarokotettuja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
On helppoa heittää läppää jos itse on ns perusterve. Ei kuule ole mukavaa kun tietää kuuluvansa riskiryhmään. On lääkkeitä ja sairauksia, jotka heikentää vastustuskykyä Motto onkin nauti tänään elämästä koska voi olla, että huomista ei enää tule. Olet varmaan kuullut myös sanonnan hukkuva tarttuu oljenkorteen eli on uskottava ja luotettava siihen, että rokotteet estävät se vakavan tautimuodon.
No antais sitten nauttia eikä pakottaa rokotuksia. Ettei pääse ravintoloihin ja mitä muuta ollaan kieltämässä ku tarvii passin joka paikkaan. Esim ranskassa pakotetaan ottaaa kolmas rokote jos haluaa päästä mihkään miksi kiristetään ihmistä ottaan?. Ja miksi nohynek ei seuraa sitä että on lääke nyt markkinoille tuleva joka toimii. Ei tossa rokotteessa oo mitään järkeä kun teho hiipuu niin nopiasti et nyt käännettävä katse tuohon lääkkeeseen ja unohdettava rokotteet tällä kertaa

No antais sitten nauttia eikä pakottaa rokotuksia. Ettei pääse ravintoloihin ja mitä muuta ollaan kieltämässä ku tarvii passin joka paikkaan. Esim ranskassa pakotetaan ottaaa kolmas rokote jos haluaa päästä mihkään miksi kiristetään ihmistä ottaan?. Ja miksi nohynek ei seuraa sitä että on lääke nyt markkinoille tuleva joka toimii. Ei tossa rokotteessa oo mitään järkeä kun teho hiipuu niin nopiasti et nyt käännettävä katse tuohon lääkkeeseen ja unohdettava rokotteet tällä kertaa

Onko sulla lukihäriö?

Ok. Tsemppiä! Tiesitkö, että kruununprinsessa Victoriallakin on ja hän on siitä avoimesti kertonutkin? Minusta se on hyvä asia.
Mut mulla on sillain jännä et se korjaa jotenkin automaattisesti toisen virheet oikeeseen muotoon ja jotenkin se lukee sen silti oikein et pikku virheitä ei mulle tarvii korjata. Kerran yks äikän ope minnis täällä mulle sanoi et kirjota silleen ku kirjotat elä heitä lasta pesuveden mukana. Ni sitä oppia nyt toteutan. En tienny tai muistanut tota victoria hommaa. Kärsikö jompi kumpi niistä anoreksiastakin?ainiin ja peyote sanoi kun sulla tulee puheessa pieni tauko laita pilkku ja pitempi ni piste:)

Mut mulla on sillain jännä et se korjaa jotenkin automaattisesti toisen virheet oikeeseen muotoon ja jotenkin se lukee sen silti oikein et pikku virheitä ei mulle tarvii korjata. Kerran yks äikän ope minnis täällä mulle sanoi et kirjota silleen ku kirjotat elä heitä lasta pesuveden mukana. Ni sitä oppia nyt toteutan. En tienny tai muistanut tota victoria hommaa. Kärsikö jompi kumpi niistä anoreksiastakin?ainiin ja peyote sanoi kun sulla tulee puheessa pieni tauko laita pilkku ja pitempi ni piste

Hyviä neuvoja oletkin saanut! :)

Joo Victorialla on lukihäiriö ja lisäksi sairastui nuorempana anoreksiaan :(

Mutta onneksi on anoreksiasta selvinnyt ja lukihäiriön kanssa tulee toimeen.

Kaikkea hyvää sinulle!

Hyviä neuvoja oletkin saanut!

Joo Victorialla on lukihäiriö ja lisäksi sairastui nuorempana anoreksiaan

Mutta onneksi on anoreksiasta selvinnyt ja lukihäiriön kanssa tulee toimeen.

Kaikkea hyvää sinulle!
Kumpi sun mielestä pitäisi mielummin olla seuraava kunigatar ruotsissa näistä siskoksista?. Ootko paljonkin seurannut kuninkaiden ja kunigattarien elämää? Jos oot ni minkä maan on sun lempparit?. Itte toivon et ellukin elää viellä ja saa nähdä joulun josta niin kovin tykkää ja rakastaa. Hyvää aamua sullekkin.

Kumpi sun mielestä pitäisi mielummin olla seuraava kunigatar ruotsissa näistä siskoksista?. Ootko paljonkin seurannut kuninkaiden ja kunigattarien elämää? Jos oot ni minkä maan on sun lempparit?. Itte toivon et ellukin elää viellä ja saa nähdä joulun josta niin kovin tykkää ja rakastaa. Hyvää aamua sullekkin.

No Victorian, näin se on määrätty ja häntä on siihen tehtävään pienestä pitäen koulutettu. Hänestä ei alun perin pitänyt tulla kuningatarta, koska kruununperimysjärjestystä muutettiin vasta, kun hän oli pieni.

Muistan, kun hän syntyi. Isosiskoni oli tuolloin Ruotsissa oiskelemassa ja töissä ja hän lähetti minulle kortin, jossa Vikkan tepasteli linnan pihalla ja olin aivan ihastuksissani! Muistan vieläkin sen kortin <3

Jonkin verran olen seurannut kuninkaallisia ja tietysti kaikki häät katsonut, myös Dianan ja Charlesin. Dianaa tuli aikanaan seurattua, rankka elämä oli hänellä. Norjan ja Tanskan kuninkaallisten elämää olen toki myös jonkin verran seurannut, minusta on hienoa, että näissä maissa voi olla nykyään puolisot, joilla ei ole kuninkaallista tai aatelistaustaa. Niin ja tietysti Monacon ruhtinaskunnan ja perheen elämää on tullut seurattua. Nyt mm. Charlenen, joka on ollut kovin sairas ja vasta pääsi takaisin kotiin.

Ehkä Ruotsin kuninkaalliset tuntuvat kaikkien "lähimmiltä", kun naapurissa ovat, ja maillamme on yhteistä historiaa.

Kiitos ja samaa sinulle :)

No Victorian, näin se on määrätty ja häntä on siihen tehtävään pienestä pitäen koulutettu. Hänestä ei alun perin pitänyt tulla kuningatarta, koska kruununperimysjärjestystä muutettiin vasta, kun hän oli pieni.

Muistan, kun hän syntyi. Isosiskoni oli tuolloin Ruotsissa oiskelemassa ja töissä ja hän lähetti minulle kortin, jossa Vikkan tepasteli linnan pihalla ja olin aivan ihastuksissani! Muistan vieläkin sen kortin <3

Jonkin verran olen seurannut kuninkaallisia ja tietysti kaikki häät katsonut, myös Dianan ja Charlesin. Dianaa tuli aikanaan seurattua, rankka elämä oli hänellä. Norjan ja Tanskan kuninkaallisten elämää olen toki myös jonkin verran seurannut, minusta on hienoa, että näissä maissa voi olla nykyään puolisot, joilla ei ole kuninkaallista tai aatelistaustaa. Niin ja tietysti Monacon ruhtinaskunnan ja perheen elämää on tullut seurattua. Nyt mm. Charlenen, joka on ollut kovin sairas ja vasta pääsi takaisin kotiin.

Ehkä Ruotsin kuninkaalliset tuntuvat kaikkien "lähimmiltä", kun naapurissa ovat, ja maillamme on yhteistä historiaa.

Kiitos ja samaa sinulle
Ach itte tykkään entis aikojen ranskalaisista, englantilaisista ja espanialaisista kuninkaista ja tietty kingdom of jerusalemin. Niillä oli kauniita nimiä kuten edward mustaprinssi ja wilhelm valoittaja. Sit oli kolmen henrikin sota ja ludwig pyhä ja tietty saksan vai oliko saksin fredrik suuri. Ja paljon hienoi aatelis naisii. Ranskaan pitäisi saada kunikaalliset takasin. Mä oon samaa mieltä tosta et on hyvä ottaa vaimo/ mies suvun ulkopuolelta ettei tule epämuodostumia kuten habsburgien leuka ja muita sairauksia. Kiinnostaako sua ulkomailla käydessä vanhat linnat?. Mä en oo hirveesti seurannut monacon elämää ja olin tosi nuori kun diana kuoli 11v

Ach itte tykkään entis aikojen ranskalaisista, englantilaisista ja espanialaisista kuninkaista ja tietty kingdom of jerusalemin. Niillä oli kauniita nimiä kuten edward mustaprinssi ja wilhelm valoittaja. Sit oli kolmen henrikin sota ja ludwig pyhä ja tietty saksan vai oliko saksin fredrik suuri. Ja paljon hienoi aatelis naisii. Ranskaan pitäisi saada kunikaalliset takasin. Mä oon samaa mieltä tosta et on hyvä ottaa vaimo/ mies suvun ulkopuolelta ettei tule epämuodostumia kuten habsburgien leuka ja muita sairauksia. Kiinnostaako sua ulkomailla käydessä vanhat linnat?. Mä en oo hirveesti seurannut monacon elämää ja olin tosi nuori kun diana kuoli 11v

Joo kiehtovia ovat!

Ranska on vahvasti tasavalta, ei ole paluuta monarkiaan. Joo Monacon Grimaldin suvun historia on värikäs. Kannattaa tutustua ja käydä. Vanhat linnat ovat hienoja, Ruotsissa on paljon ja Ranskassa myös.

Dianan kuolema oli järkytys, muistan hyvin sen aamun, kun asiasta uutisoitiin. Olin muuttamassa uuteen asuntoon ja pidin jotakin kansainvälistä kanavaa auki siinä samalla.

Joo kiehtovia ovat!

Ranska on vahvasti tasavalta, ei ole paluuta monarkiaan. Joo Monacon Grimaldin suvun historia on värikäs. Kannattaa tutustua ja käydä. Vanhat linnat ovat hienoja, Ruotsissa on paljon ja Ranskassa myös.

Dianan kuolema oli järkytys, muistan hyvin sen aamun, kun asiasta uutisoitiin. Olin muuttamassa uuteen asuntoon ja pidin jotakin kansainvälistä kanavaa auki siinä samalla.
Täytyypä lukee monacon historiaa en oo koskaan lukenut niistä.

Lähes puolet sairaalapotilaista tuplarokotettuja
Lähes puolet koronan takia sairaalahoitoon joutuneista tuplarokotettuja HUS:n alueella: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008393460.html
Entä koronakuolemista?

Suomessa 12 päivässä 29.10. - 9.11. JO 58 koronakuolemaa
Tänään julkaistiin eilisen tiistain 9.11. kuolinluvut 1212 (+3). Luvuthan tulevat aina päivän viiveellä.

Kun rokotettujen määrä kasvaa, kasvaa myös osuus sairaalassa. Tästä puhuin jo, mut ei taida porukka ymmärtää. Ovat vain ihan uunoja. Tyypillisiä palstalaisia, kun on niin kivaa sulkea silmät totuudelta...

Tarkennusta tietoihin:

"Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiiri (HUS) kertoi eilen, että viime viikolla lähes puolet HUS:n sairaaloiden koronapotilaista oli kahdesti rokotettuja.
Luvut kuitenkin pitävät sisällään myös potilaat, jotka ovat sairaalassa muista syistä, sanoo HUS:n ylilääkäri Asko Järvinen.
– Tämä oikeastaan juontaa juurensa osastoepidemioihin. Kyse on iäkkäistä potilaista, jotka ovat saaneet kaksi rokotetta, ja joista valtaosalla taudin oireet ovat lievät.

– Siellä tosiaan on HUS:n alueella osastoepidemia. Nämä ihmiset eivät ole sairaalassa koronan takia vaan muista syistä. He ovat iäkkäitä ja huonokuntoisia. Tietysti se ei ole hyvä, että jo valmiiksi sairaat ihmiset saavat taudin. Tämä kuitenkin vähän vääristää lukuja.

Vakavaa tautia vastaan ei ole nähtävissä minkäänlaista voimakasta hiipumista. Sen sijaan vähän on hiipunut suoja itse tartuntaa vastaan. Nämä ovat kuitenkin kaksi asiaa. On hyvä ymmärtää, että rokotteet eivät täysin anna suojaa tartuntaa vastaan mutta sen sijaan kyllä vakavaa tautia vastaan erittäin hyvän suojan."

Yhteistyössä