Lähdenkö päivystykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muita allergisia linjoilla?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

muita allergisia linjoilla?

Vieras
Allergiakohtausta pukkaa päälle, otin allergialääkkeen tunti sitten, autto jonku verran, mutta ei täysin. Ei kyllä oo pahentunutkaan olo tässä tunnin aikana. Inhottava tunne vaan kurkussa/nielussa kun tuntuu että turpoaa. Ja siis en edes tiedä mikä tämän kohtauksen aiheuttaa! Töissäki olen kaiken lisäksi nyt.

No mutta se on ollu saman tuntonen nyt ainaki puolitoista tuntia. Voi paska suoraan sanottuna! Miten tällasessa työpaikassa voi olla ees töissä jossa tulee tällasia oireita!

Jos kohtaus on tuollainen ekaa kertaa niin kyllä. Mulla itellä tuo kuuluu osaksi jokaista kohtausta, siis tunne siitä et nielu on limainen ja tukossa. Multa tosin löytyy kotoa myös epipen mikä tietysti tuo turvaa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Jos kohtaus on tuollainen ekaa kertaa niin kyllä. Mulla itellä tuo kuuluu osaksi jokaista kohtausta, siis tunne siitä et nielu on limainen ja tukossa. Multa tosin löytyy kotoa myös epipen mikä tietysti tuo turvaa.

Eiku tää on joka kerta tämän tuntonen. Mulla kans resepti epipeniin, mutta enpäs oo sitä sitten hakenu. Työterveyslääkäri anto ohjeeksi kiskoa kestineä, vaikka useamman, jos yks ei auta! Aika ihmeellistä mun mielestä.

Voitko soittaa ja kysyä asiantuntevimmilta, esim. sairaanhoitopalvelujen neuvontanumerosta? 09-10023. Mulla oli joskus silleen, että ensin tuli allergiakohtaus ja sitten se hetkeksi ikään kuin laantui ja sen jälkeen yhtäkkiä kurkku turposi urakalla, siitä säikähtäneenä olen varmaan ylivarovainen näissä. (Silloin oli kyllä ihan erilaisesta altistuksesta varmaan kyse)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Eiku tää on joka kerta tämän tuntonen. Mulla kans resepti epipeniin, mutta enpäs oo sitä sitten hakenu. Työterveyslääkäri anto ohjeeksi kiskoa kestineä, vaikka useamman, jos yks ei auta! Aika ihmeellistä mun mielestä.

Ei ne allergialääkkeet mullakaan auta. Ja yleensä toi tukkoisuuden tunne kestää n. 2-6 tuntia. Epipeniä en oo vielä koskaan joutunut käyttämään (koputtaa puuta). Parhaiten mulla oloon on auttanut asperiini.

Yhteistyössä