Lahden seudulla asuvat huomio!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Piipa75
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Piipa75

Jäsen
11.02.2007
893
0
16
Ei tämä nyt ihan suoranaisesti kuulu tälle palstalle, mutten tiennyt oikein, mitä muutakaan kautta kyselisin, joten tässäpä tulee..

Ollaan muuttamassa miehen työn perässä Oulusta Lahden seudulle marraskuun alusta. Jos täällä on porukkaa sieltä päin, niin voisitteko kertoa, mitkä alueet olisivat lapsiystävällistä ja rauhallista aluetta, mieluiten tietenkin hyvien kulkuyhteyksien takana? Ollaan mietitty (rivitalo)asuntoa mm. Lahdesta, Nastolasta ja Hollolasta.

Terveisin Piipa rv 37+6

Me asuttiin Launeella ja nyt asutaan Ämmälässä, joka on ihan maaseutua.
Laune on kivaa ja samoin Renkomäki on tosi mukavaa seutua. Siellä on paljon lapsiperheitä, oma koulu ja uusi päiväkoti. Seurakunnan kerhoja seurakuntakodilla ja vieläpä neuvola.
Busseja kulkee kaupunkiin, jonne matkaan noin 5-6 km. Prisma ja Cittari on samalla puolella kaupunkia, noin 3 km päässä.
Muista alueista mulla ei ole kokemusta, kun en itsekään ole alkuperäinen Lahtelainen. Varmasti monta muutakin hyvää on. =)

Hollola on kivaa aluetta (kaikkinensa) ja Jalkaranta (Lahdessa).

Mutta Lahdessa on oikeestaan kyllä aika paljon kivoja alueita, jos ei ihan jollekin kerrostaloalueille muuta. Mutta kyllä niissäkin kivoja. Omakotitaloalueet on oikeetsaan kaikki aika kivoja...

No me asutaan rivitaloalueella patomäessä..ihanan rauhallinen alue.. en tiedä muita hyviä..mutta en voi suositella mukkulaa tai liipolaa..aika sekaväkistä sakkia molemmissa. Ollaan asuttu nastolassa. asuttiin kirkon lähellä..on rauhallista. Hollolasta en niin tiedä

Silloin ku me muutettiin tänne nii sanottiin ettei liipolaan ja kärpäseen kuulemma kannata muuttaa.

Me asutaan tässä omakotitalojen keskellä kerrostalossa kivimaalla. Meil o vieressä uimahalli, ala-ja yläaste, kauppa sekä keskustaan matkaa pari kilsaa.

Hollolaan on lahdesta matkaa sellanen 10km ja nastolasta noin 20km...

Patomäki on rauhallista seutua keskustan ulkopuolella.. noin 6-7km.

Nikkilä, venetsia, Renkomäki.. vähän syrjemmässä mutta rauhallisia. Lähempänä keskustaa niin esim. pyhätön, möysä, hennala, asematausta (jos ei juna häiritse)

Olen asunut 10 vuotta Mukkulassa ja ei kyllä mun silmiin mitään levottomuuksia sattunut.
Nastolassa asunut kirkolla ja se oli vähän liiankin rauhallista mun makuun ja nyt asun Hollolan Salpakankaalla ja täällä tykkään olla.
Kaikki palvelut ihan vieressä ja lapsiperheelle paljon aktiviteettia.

Onpa ihanaa, kun olen saanut jo näin paljon vastauksia! Vielä lisää kokemuksia ja kommentteja eri alueista otan mielelläni vastaan.
Tarkoituksena olisi siis mahdollisesti ostaa rivitalo (tai omakotitalo, jos vain rahat riittävät). Ja todellakin, marraskuun alusta tullaan jo Lahteen, tosin majaillaan eka kuukausi sukulaisten nurkissa.

Piipa rv 38+0

Yhteistyössä