lähäri vs sh

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sh

Vieras
Mä vaan haluisin tietää, että miksi te kaikki lähärit valitatte aina kuinka teette samoja hommia kun sh:t ja kuinka tiedätte kaikki samat jutut ja kuinka teille pitäisi maksaa sama palkka kuin sh:lle..niin miksi ihmeessä luitte sitten lähäriks ettekä sh:si...aina NIIN ärsyttää ku valitatte aiheesta...itse valitsitte koulunne..

Samalla tavoin voisi sanoa, kun sairaanhoitajat valittaa joutuvansa tekemään lääkärin hommia (esim. reseptien kirjoittaminen) ja haluavat siitä lisää palkkaa...Itse on siinäkin koulunsa valinnut...Mä olen sitä mieltä, että lähihoitajan ei pitäisi joutua tekemään kaikkia sairaanhoitajalle kuuluvia hommia. Jo ihan sen vuoksi ettei se koulutus kuitenkaan ole ihan sama. Ei yhtään sen huonompi! Vain vähän eri hommiin suuntautunut. Itse olen lh ja sh.

Pienemmissä vanhainkodeissa ja hoitokodeissa ei tehtävissä ole juurikaan eroja. Palkassa on. Mutta miksi nämä koulutukset pitää laittaa jotenkin vastakkain. Sairaanhoitaja ja lähäri on yhtä arvokkaita niille vanhuksille näissä laitoksissa-

Enpä ole moiseen ilmiöön koskaan törmännyt! Kyllä minä ja lähihoitajakollegani tasan oma paikkamme tiedetään, ei tarvitse pelätä että käydään varpaille tallomaan. Ja tottakai AMKn käyneellä tulee olla korkeampi palkka kuin ammattikoulun käyneellä! Mm. tästä syystä olen itsekkin AMKn hakemassa.
Sen sijaan tiedän kyllä muutaman hyvin omanarvontuntoisen sairaanhoitajan jolla on jatkuva tarve korostaa ylempiarvoista asemaansa.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
Enpä ole moiseen ilmiöön koskaan törmännyt! Kyllä minä ja lähihoitajakollegani tasan oma paikkamme tiedetään, ei tarvitse pelätä että käydään varpaille tallomaan. Ja tottakai AMKn käyneellä tulee olla korkeampi palkka kuin ammattikoulun käyneellä! Mm. tästä syystä olen itsekkin AMKn hakemassa.
Sen sijaan tiedän kyllä muutaman hyvin omanarvontuntoisen sairaanhoitajan jolla on jatkuva tarve korostaa ylempiarvoista asemaansa.

Olen sairaanhoitaja ilman amk tutkintoa ja tuskin palkka paljon poikkeaa amk tutkinnon suorittanen palkasta .Silloin ei ollut amk:ta kun minä kouluni kävin...

Alkuperäinen kirjoittaja sh/th:
En oo muuten tähän törmänny, mut juu ei todellakaan tee samoja hommia paitsi ehkä jossain vanhainkodissa erot ei oo suuret.

Meillä ainakin on vanhainkodissa kielletty shta tekemästä mitään lähärin hommia.

Alkuperäinen kirjoittaja efov:
En oo muuten tähän törmänny, mut juu ei todellakaan tee samoja hommia paitsi ehkä jossain vanhainkodissa erot ei oo suuret.

Meillä ainakin on vanhainkodissa kielletty shta tekemästä mitään lähärin hommia.

mikä vanhainkodissa on sellasta hommaa mikä kuuluu vaan lähärille eikä sh ole siihen koulutusta saanut?

Eipäs yleistetä siellä. Itse en ole koskaan sh:ksi halunnut eikä ole mieli muuttunut. Mun puolesta tehkööt sh:t omat työnsä, minä teen mitä omaan työnkuvaan kuuluu. Minusta paikoissa missä tuosta asiasta kinataan ei ole työnkuvaukset hoidettu tarpeeksi selkeästi, mitä kellekkin kuuluu. Molempia tarvitaan.

Jossain paikoissa varmaan tähän voi johtaa se kun sh:ssa säästetään ja töitä mitkä vaan suinkin pystyy, siirretään lähäreille. Esim sh:n sijaiseksi ei oteta sh:ta vaan lh ja samat työt hoidetaan silti osastolla.

Alkuperäinen kirjoittaja hoitaja:
Alkuperäinen kirjoittaja efov:

mikä vanhainkodissa on sellasta hommaa mikä kuuluu vaan lähärille eikä sh ole siihen koulutusta saanut?

Ei kai mitään.
Työnantaja vain toteaa, että ei ole valmis maksamaan shlle lähärin töistä.
Jos ei ole shn töitä, niin pitää ennemmin istua vaikka perseellään.

Yhteistyössä