Läskin Sulattajat, vko 4

vihreäomenaharmaana
Tulen mukaan.

+4kg :headwall: :/ ;(

168cm / 73 ja rapiat.

Kyllä masentaa ja motivaatio loppu, mutta pakko mikä pakko. Painoa siis tulee lisää ja lisää ja lisää.
Jos ei tipu pian yhtään, menen lääkäriin.
 
Miten muilla meni joulu? Itselläni tuli pari kiloa lisää :ashamed:

Tänään aloitin nutraamaan ja ostin kerralla koko ensi viikon ateriat mm. 25 pussin paketin suklaapirtelöä ja pakko sanoa, että se ei oikein maistunut hyvälle :x Olikohan liian lämmin vesi vai mikä.. Jostain kuulin joskus, että maitoon sekoitettuna se olisi parempaa. Siitä tietysti tulisi kaloreita lisää, mutta taidan kuitenkin kokeilla sitä seuraavalla kerralla. Lisäksi ostin Allevo paketin, jossa oli pari peruna/purjo keittoa, ja se oli hyvää :p Mitähän muita tuollaisia suolaisia aterioita olisi? Lihaa en syö, eli Nutriletin Pasta carbonara ei käy.

Kuka muu on nutrannut?
 
"Pallosorsa"
Miten muilla meni joulu? Itselläni tuli pari kiloa lisää :ashamed:

Tänään aloitin nutraamaan ja ostin kerralla koko ensi viikon ateriat mm. 25 pussin paketin suklaapirtelöä ja pakko sanoa, että se ei oikein maistunut hyvälle :x Olikohan liian lämmin vesi vai mikä.. Jostain kuulin joskus, että maitoon sekoitettuna se olisi parempaa. Siitä tietysti tulisi kaloreita lisää, mutta taidan kuitenkin kokeilla sitä seuraavalla kerralla. Lisäksi ostin Allevo paketin, jossa oli pari peruna/purjo keittoa, ja se oli hyvää :p Mitähän muita tuollaisia suolaisia aterioita olisi? Lihaa en syö, eli Nutriletin Pasta carbonara ei käy.

Kuka muu on nutrannut?

Mä oon joskus kokeillut esim. niitä Easydietin pusseja ja tota suklaapirtelöäkin. Kaikki mun mielestä maistuu jauholta ja mieluummin olen syömättä, kun syön noita :D Ei vaan pysty!

Täälläkin tuli "muutama" kilo lisää joulusta... Vaa'alle seuraavan kerran maanantaina... Itken vasta sitten :D Kesällä sit normaalipainoisena!
 
"MaMa"
Hip hei vaan kaikille! :D

Vuosi on vaihdettu ja täällä startattiin heti klo 00 yöllä kun vuosi vaihtui. Herkut jäivät siis taakse, nyt vietetään tipatonta ja herkutonta tammikuuta. :) Hyvällä omalla tunnolla voi sit heti helmikuun alussa juhlia tyttären synttäreitä, kun saa yhden puhtaa kuukauden väliin. Sen verran tuli herkkuja vedeltyä joulukuussakin, että kaipaakin jo taukoa. :)

Muuten jatkan aika samaan malliin, pyrin syömään säännöllisesti ja aikalailla perusruokia. Lenkillä lupasin alkaa käydä, sen toteutan heti huomenna. Tänään tuli käveltyä pihalla mökiltä autolle, joten pieni happihyppely siinäkin kohtaa tuli tehtyä. Hyvillä mielin siis alkavaan vuoteen. :) Painon katson huomisaamuna, varmaan hieman kiloja tullut turvotuksen muodossa taikaisin, mutta ei murehdita niistä kun nyt tietää, että suunta on varmasti alaspäin.

Pussikeitoista sen verran, että olen niitä melkein joka sorttia kokeillut ja itse tykkään eniten EasyDietin pusseista, ovat lähimpänä normiruokaa, mikä passaa minulle. Lisäksi ne kiisselit on tosi hyviä mitä saa syödä välipalaksi. Nyt en kuitenkaan aio pussitella, sillä tähtäimessä on pysyvät muutokset, eikä niitä saavuteta pusseilla, kun en aio pussiruokia koko ikääni syödä.

Tsemppiä kaikille! Toivottavasti muutkin palailevat jo pian joulutauolta ja saadaan vilkkautta pinoon! :D
 
"Inez"
Meidän vanha vaaka meni rikki ja ostettiin uusi tilalle.. se näytti jopa +3-4kg enemmän mitä vanha.. En usko, että jouluna tuli noin paljoa.. :( Tai mistäpä sen tietää.. Voi nyyh. No, tästä jatketaan. Mulle saa päivittää lähtöpainoksi sitten 74,7kg. Masentava olo, elimistö huutaa jo nyt makeaa, mutta hammasta purren!

Hyvää uutta vuotta kaikille! :)
 
Kiitti nostosta!
Täällä myös yksi pudottaja ja elämäntapa muutoksen haluava. Tarkoitus ei ole nopeasti pudottaa vain painoa vaan muuttaa kokonaan elämäntapaa.
Olen alkanut liikkumaan ja tällä hetkellä kuntoiluni on pakkomielteistä (eli ei hyvä). Lopetin tupakanpolton ja siitä iski sit pakkomiele kuntoiluun. Eli kun tulee levoton olo, niin pitää päästä hikoilemaan, näin ei tee tupakkaa mieli. Uskon että tämä yli-intoilu vielä helpottais, mutta toivottavasti ei lopu kokonaan.
Jotenka ostin jäsenyyden kuntokeskukseen, joka sitoo 18 kk:ksi, ainakin maksamaan kk-maksun.
Käyn joka päivä vähintään salilla ajamassa 10 km (vähintään), toisinaan riittää tuo, mutta yleensä teen salilla muutakin ja/tai osallistun ohjattuun liikuntaan (esim circuitiin)
Nyt ennen kuin pääseen ravitsemusneuvojalle (kuuluu jäsenyyteen), olis kiva jos joku joka näistä ymmärtää, kommentois mun ruokailua.
Esim tänään aamulla
0,5l vettä ja siitä kuntosalille jossa 20 min kuntopyörällä polkemista (10 km). Klo 10 kaurapuuroa 2dl (margariinisilmällä) ja vettä juomaksi
Klo 13 tonnikalasalaatti (salaatinlehteä, paprikaa, kurkkua, oliivia, fetajuustoa, raejuustoa, valkosipulinkynsiä, mausteita, öljyä) iso annos (keittolautasellinen), vettä juomaksi
Seuraavan ruuan meinaan korvata ateriankorvikkeella (allevo)
Iltapäivällä menen rasvanpoltto cirquitiin (60 min), jonka jälkeen juon proteiinijuoman.
Illalla en syö mitään tai korkeintaan vaniljarahkan.

Ja vettä juon paljon, kuntoilussa menee 1-1,5l ja muutenkin on koko ajan puolen litran vesipullo mukana, jota tulee täytettyä vähäväliä
Pituus 175 cm ja paino nyt 78,8
 
Viimeksi muokattu:
"Rosalia"
Heippa ja hyvää uutta vuotta kaikille!

Täällä jälleen ryhdistäytymässä uuteen vuoteen... Joulunaika on mennyt vähän rennommalla otteella, mikä näkynee punnitustuloksessa sitten ensi maanantaina (en taida uskaltaa ennen sitä...). Herkuttelu meni hieman överiksi onneksi vain parina päivänä ja salilla/jumpissa olen käynyt totuttuun 4-5krt/vk tahtiin, että ei nyt mitään totaalilässähdystä ole tapahtunut kuitenkaan. Nyt uudella tsempillä tähän vuoteen.
 
"pullukka"
No täältä lähdetään 79kilosta, en sitten olekkaan ollut nuon painava lapsien syntymisien jälkeen :(

Tänään aloitin keventyneen elämisen. Vähemmän ruokaa, ei herkkuja ja liikuntaa. Tänään tulikin sitten käytyä salilla ja salibandyssä. Yhteensä 2h.

Meillä isot juhlat tiedossa toukokuulla, joten sinne olisi kiva olla kevyempänä. Tavoite asetettu sinne. Sitten kesäksi olisi 10kg pois. Ja siitä sitten vielä viisi syksyllä. Sitten voisikin pitää sen painon.
 
"miimu"
Moroo, pääseekö mukaan? =)

Huomen ois tarkotus aloittaa painonpudotus ja tavoitteena olis n15-20kg saada pois.
Pituus on 154cm ja painan tällähetkellä (kiitos joulun ja uudenvuoden herkuttelujen) 69kg :O
 
Hyvää uudenvoden alkua kaikille :wave:

Mulla meni ihmeen hyvin tää joulu ja uusivuosi, ei noussut paino pikemminkin lasku suuntainen.. Herkuttelin ja söin mutta sopivasti. Paino on nyt n. 73.5kg tajusin muuten tänään että mä oon tiputtanut tota painoo yhteensä 48kg :O Siis oli aika shokki itelle että noin paljon YLIMÄÄRÄSTÄ lähtenyt ja näin nopeesti :confused:

Alotin siis laihduttamista tollon maaliskuussa.. kyllä on motivoivaa nähdä että se oikeesti tippuu.. Nyt pitäs tehä itselle jonkinlainen kuva kollaasi etsen oikeesti tajuaa..

Tsemppiä kaikille :)
 
  • Tykkää
Reactions: unelmoiden
"MaMa"
Hyvää uudenvoden alkua kaikille :wave:

Mulla meni ihmeen hyvin tää joulu ja uusivuosi, ei noussut paino pikemminkin lasku suuntainen.. Herkuttelin ja söin mutta sopivasti. Paino on nyt n. 73.5kg tajusin muuten tänään että mä oon tiputtanut tota painoo yhteensä 48kg :O Siis oli aika shokki itelle että noin paljon YLIMÄÄRÄSTÄ lähtenyt ja näin nopeesti :confused:

Alotin siis laihduttamista tollon maaliskuussa.. kyllä on motivoivaa nähdä että se oikeesti tippuu.. Nyt pitäs tehä itselle jonkinlainen kuva kollaasi etsen oikeesti tajuaa..

Tsemppiä kaikille :)
Oho! Sulla on jo aikas valtava urakka takana! Onnea! :flower:

Mulla tuli tähän alkuun pieni avustaja, nimittäin vatsatauti. : / En voi suositella, mutta koitetaan pärjätä.

Itsellä tavoite on pudottaa painoa 3kg kuukaudessa. Tuolla vauhdilla laskin, että saisin tämän vuoden aikana kaikki ylimääräiset 40kg pois. Ei kuulosta pahalta ja varmasti tuossa tahdissa oppii myös ne terveellisemmät elämäntavat.
 
Moikka!

Pääseekö porukoihin? Aloitin laihdutuksen kaksi viikkoa sitten lukemasta 69,1. Tänä aamuna puntari näytti 67,3.

Mamilu on hieno esimerkki meille kaikille siitä että tää voi onnistua, ja hienoja tuloksia saa aikaan kun on sitkeä. Millaisella metodilla Mamilu painosi putosi?
 
Mamuska7, mun mielestä sun päivän ruokailut on melko niukat ottaen huomioon että liikutkin runsaasti. En tarkoita arvostella, mutta onkohan sulla vähän turhan kiire painonpudotuksen kanssa? Lähinnä kun paino ei ole hetkessä tullut, ei sen minusta tarvitse lähteäkään hetkessä, vaan tärkeintä on se että paino putoaa hitaasti mutta varmasti.

Tuossa liikuntamäärässä ja vähäisessä syömisessä on vaarana se että menet ylikuntoon tai sairastut muutoin. Lihakset kaipaavat myös sitä proteiinia jotta painon putoaminen lähtisi läskeistä eikä lihaksista.

Minä pudotan tällä hetkellä työkaverin mulle tekemällä ravinto-ohjelmalla, jossa tuntuu olevan hurjan paljon syötävää, esim. makaronia tai riisiä kummallakin päivän pääaterialla. Paino on silti laskussa sen noin 100g yleensä per päivä.

Mun mielestä sulle voisi sopia hyvin Jutta Gustafsbergin Go Fat Go- dieetti, kun ruokailusi ovat melko sen mukaisia, paitsi vielä niukemmat kuin tuossa dieetissä. Tuohon dieettiin löytyy ohjeet googlettamalla.
 
Viimeksi muokattu:
Eipä mulla itään suurta salaisuutta ole, syön terveelliesti en karppaa vaikka peruna,riisi ja makaroni ei kuulu ruokavalioon kuin harvoin. Kasviksia/hedelmiä, pähkinöitä, ruisleipää, kalaa, kanaa, joskus punasta lihaa.. Karkit/herkut jäänyt MELKEIN kokonaan pois.

Liikuntaa ja hyvää oloa, mitäpä muuta :) Näin nopeaa painonpudotusta en odottanut mutta eipä se mua haittaakaan. Mun päätavote oli 75kg kun oon 30v ja siis toi painotavote on saavutettu. Nyt se tavote on pitää se tässä tonne 30v ja ylikin :)
 
Mamuska7, mun mielestä sun päivän ruokailut on melko niukat ottaen huomioon että liikutkin runsaasti. En tarkoita arvostella, mutta onkohan sulla vähän turhan kiire painonpudotuksen kanssa? Lähinnä kun paino ei ole hetkessä tullut, ei sen minusta tarvitse lähteäkään hetkessä, vaan tärkeintä on se että paino putoaa hitaasti mutta varmasti.


Mun mielestä sulle voisi sopia hyvin Jutta Gustafsbergin Go Fat Go- dieetti, kun ruokailusi ovat melko sen mukaisia, paitsi vielä niukemmat kuin tuossa dieetissä. Tuohon dieettiin löytyy ohjeet googlettamalla.
Kiitti sulle vastauksesta. Joo tuota Jutan diettiä mietin, mutta en kuitenkaan sitä nyt ostanut. Sain tänään ohjeita treeneihin (tosi hyvät kuntosaliohjeet) ja katsottiin myös ruokavaliota joka on todellakin liian niukka. Lähes joka päivä energiavaje jää 1000 - (jopa) 1800 kcal, tuohon liikuntaan nähden. Eli ensisijaisesti mun pitää alkaa syömään "tuhdimmin". Huomiseen aamupuuroon pitää siis lisätä reilummin raejuustoa, marjakeittoa ja ottaa mukaan leipää.
Nyt kun olen alkanut käymään ohjatussa liikunnassa jossa oikeasti tulee hiki niin huomaan että nesteet alkanut lähteen myös liikkeelle. Tänä aamuna huomasin ekan kerran ettei aamulla ollut esim sormet niin turvoksissa kuin normaalisti on. Ja vaaallakin näky tulos -2 kg!

Itseasiassa minulle nuo ylimääräiset kilot tuli nopeasti (2 kk:ssa), on mukana läskiä, en sitä kiellä, mutta varmasti myös nestettä kehossa "liikaa", koska ongelmana ollut turvotus. Eli nyt varmaan saan noita nesteitä pois ja sit vasta alkaa se kovempi urakka, alkaa sulattaan läskiä.

Kuntosalitreeniin sain hyvt ohjeet: isommilla painoilla lyhyempiä sarjoja (kolmen sarjoja). Tänään testasin ohjelman ja todellakin tuntui treeni ihan toiselta kuin oman treenaamisen jälkeen on tuntunut
 
"pullukka"
Kiva kun on tullut vähän eloa ketjuun. Saisi sitä ryhmätukea pudotukseen.
Täällä mennyt kaksi päivää hyvin. Jännä, kun sitä pystyy olemaan terveellisesti, jos vain haluaa. Tai sitten mättää kaiken mahdollisen suuhun..
 
"vieras"
Mamuska7, en tarkoittanut sitä että sun tarvitsisi ostaa tuo dieetti vaan sen ensimmäisen GFG dieetin ohjeita löytyy netistä monesta paikkaa. Esim. tässä http://vaikeuksienkauttaaidiksi.blogspot.fi/2012/09/go-fat-go-ruokavalio.html
 
  • Tykkää
Reactions: mamuska7
"Rosalia"
Alkuperäinen kirjoittaja ihmetystä;27811714:
kummaa miten täysin normaalipainoiset ihmiset kauhistelevat kun paino ei olekaan tällä viikolla pudonnut... Ei Hyvää Päivää!
Miksi normaalipainon sisällä ei saisi laihduttaa?? Itse ainakin olen normaalipainon ylärajoilla suoraan sanottuna läski, joten pyrin mieluummin sieltä pois. Mutta saahan sitä ihmetellä ken tahtoo...
 

Yhteistyössä