Läski vauva!

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Oli taas niin mieltä ylentävää käydä anopin luona vauvojen kanssa. Pari päivää aiemmin oli puhunut mieheni kanssa miten hänen naapurillaan on ihana vauva ja se painaa 8kg ja on 8kk vanha. Kun mieheni sitten sanoi meidän 3kuukautisen painon niin johan anoppi riemastui. Jo siinä puhelimessa oli todennut ylipainoiseksi yms. Mielestäni oli ihan normaalipainoinen ja katsoin mitäs esikoinen painoi tuossa samaisessa iässä niin se painoi tasan saman ja vähän aiemmin kuin tämä nyt haukuttu vauvani ja 8kk:n iässä oli alle 8kg. Mentiin sitten kyläilylle niin anoppi heti ensimmäiseksi hyökkäsi tämän vauvani kimppuun ja alkoi mäkättää, että kyllä sitä näkee kuka on ollut ruoan aikaan paikalla kun on niin läski ja näkee kuka on syöttänyt ja arvosteli toisen ulkonäköä. Toisesta vauvastani (on siis kaksoset) totesi sen olevan kyllä laihempi kuin tämä läski! Mitään muuta se paska ei osannut sanoa kuin haukkua. Yritin sanoa vauvan painon menevän kyllä ihan oikein eikä se ole ylipainoinen, mutta ei se kuullutkaan. Sitten kun lopulta sain sen hiljaiseksi sain todettua sille tämän "läskin" vauvani painon olevan kyllä suhteessa pituuteen ihan kunnossa ja painokäyrällä 0, kun taas tämän toisen vauvani paino on käyrällä +5 ja tämä muka laihempi vauva on toista 6cm lyhyempi niin tottakai se näyttää pienemmälle. Siihen loppui sen mäkätys eikä kommentoinut enää mitenkään. Meni vaan hiljaiseksi yhtäkkiä. Mutta teki taas hallaa meidän keskinäiselle suhteelle ja yhä vähemmän minua huvittaa käydä sen luona kylässä saatikka kutsua meille arvostelemaan minun lapsiani. Minulle jokainen lapseni on yhtä tärkeä enkä tosiaan arvostele muidenkaan lapsia niiden ulkonäön puolesta. Ja varsinkaan minkä kokoinen jonkun toisen vauva on.
Piti päästä asia purkamaan ulos.
 
Noilla vanhemman sukupolven edustajilla on kummallinen tapa kommentoida kaikkien ihmisten painoa. Varsinkin lapsien. Ja Mitä väliä sillä on minkä kokoinen alle vuoden vanha lapsi on. Monesti kauan imetetyt lapset ovat painavampia alussa ja sitten paino alkaa tasaantua, kun kiinteiden osuus lisääntyy. Minun poikani meni 2 -painokäyrällä koko ajan lähes yksivuotiaaksi. Nyt on tasaantunut 0-käyrälle. Sain kyllä kuulla appivanhemmilta myös kommentteja. Huvittavaa on vielä se, että monet kommentoijat itse ovat ylipainoisia. Anoppi kehtasi vielä kysyä minultakin, että olenko uudestaan raskaana, kun maha niin pömpöttää. Itse olen alipainoinen ja juuri saanut raskauskilot pois. Voi että tuli hyvä fiilis.
 
"piip"
Voi on kyllä ikävää luettavaa tuollainen:(. Onneksi lapsesi ei viellä ymmärrä mitä tämä henkilö sanoo, ei kannata välittää vaikka kyllähän se koville voi ottaa jos omaa lasta haukutaan. Mutta jos hän viellä sanoo tästä samasta asiasta nii voisit ihan ystävällisesti sanoa että: hän on ihan normaali, ja mitä se sinua haittaisi jos ei olisi!
 

Yhteistyössä