Lähtisitkö yksin 3 tai useamman lapsen kanssa rannalle

ei hätiä
Kolmen oman lapsen kanssa rannalla olo ei ole ongelma eikä mikään. Äiti tuntee lapsensa ja sen, kuinka he käyttäytyvät. Meilläkin yksi oli niin varovainen että tiesi satavarmasti että yllätyksiä ei tule ja toinen niin älyttömän hyvä veden alla uppeluksissakin ollessaan, että ei hätää. Ja itse mukana koko ajan, niin oikein nautinnollisia rantaelämäkesiä olen viettänyt pienehkön kolmen kanssa.

mietipä
Alkuperäinen kirjoittaja villikisuli:
Kyllä olen käynyt lähes päivittäin. :eek: Lasten iät 1v2kk, 3v ja vajaa 5v. Kyllä siinä tosi tarkkana saa olla, kun melkoisia vesipetoja ovat, mutta hyvin pn pärjätty. :)
Mietipä hukkumistilastoja tältäkin kesältä. en sano, ettetkö vahtisi lapsiasi huolella, mutta voi tulla tilanteita missä esim. yksi saa haavan/loukkaantuu -sinä käännät katseesi toviksi ja jotain sattuu

maaria
kyllä käyn elinolojen sanelemana yksin kolmen alle 5v kanssa kukaan ei osaa uida,ja ovat uhkarohkeita! seison AINA vedessä merkkinä jos yrittävät liian syvälle.eli polvenkohdalle=) liian varovainen ei vaan voi olla!! mutta kyllä ihan poikki olen uimareissunjälkeen on sen verrankova työ näissä kolmessa vesipedossa

Jos ne olis kaikki mun omia voisin lähteä.
Silloin säännöt selvät kaikille... jos hoitolapsia / kaverin lapsia mukana..EN.

Imettäminen/vauvan hoito tapahtuis lasten ollessa maalla..Tosin riippuis kyllä vauvan iästäkin, että lähtisinkö.. jos 6kk menisin, mut jos alle..en ehkä

Alkuperäinen kirjoittaja mietipä:
Alkuperäinen kirjoittaja villikisuli:
Kyllä olen käynyt lähes päivittäin. :eek: Lasten iät 1v2kk, 3v ja vajaa 5v. Kyllä siinä tosi tarkkana saa olla, kun melkoisia vesipetoja ovat, mutta hyvin pn pärjätty. :)
Mietipä hukkumistilastoja tältäkin kesältä. en sano, ettetkö vahtisi lapsiasi huolella, mutta voi tulla tilanteita missä esim. yksi saa haavan/loukkaantuu -sinä käännät katseesi toviksi ja jotain sattuu
Totta. Mutta toisaalta se onnettomuus voi käydä missä vain. Eihän sitä uskaltaisi mihinkään lähteä, jos ajattelisi, mitä kaikkea kauheaa voi tapahtua.

ei hätiä
Kukaan ei huku hetkessä. Vaikka hukkumistilastot on mitä on, lapsiaan oikeasti vahtivan aikuisen lapset ei huku.

r
Meillä 3v ja 6v enkä lähde noiden kanssa yksin uimaan. 3v ei osaa uida, mutta on hyvin innokas touhuilemaan vedessä, hyppimään, uiskentelemaan renkaalla, roikkumaan vesileluissa jne. Ei siis pelkää yhtään mutta ei myöskään osaa mitään, mikä on minusta vaarallinen yhdistelmä. 6v osaa uida pari vetoa ja haluaa treenata uimataitoa ja sukeltamista, joten hänen kanssaan on mentävä syvemmälle kuin pienemmän kanssa. Jotta kaikilla on kivaa vedessä ja kumpikin lapsista saa tehdä juuri sitä mitä haluaa, niin meillä on aina 1 aikuinen yhtä lasta kohden järvessä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ei hätiä:
Kukaan ei huku hetkessä. Vaikka hukkumistilastot on mitä on, lapsiaan oikeasti vahtivan aikuisen lapset ei huku.
Hukkuminen tapahtuu hiljaa, huomaamatta ja salakavalasti. Jos lapsi painuu pinnan alle, niin siihen ei monta sekuntia tarvita, ja etenkin järvivedessä pinnan alla olevan löytäminen ei tapahdu hetkessä. Pohjassa voi myös olla virtauksia. Hukkumiseen riittää pahimmillaan pelkkä vanhemman vilkaisu toisen lapsen suuntaan.

ei hätiä
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hukkuminen tapahtuu hiljaa, huomaamatta ja salakavalasti. Jos lapsi painuu pinnan alle, niin siihen ei monta sekuntia tarvita, ja etenkin järvivedessä pinnan alla olevan löytäminen ei tapahdu hetkessä. Pohjassa voi myös olla virtauksia. Hukkumiseen riittää pahimmillaan pelkkä vanhemman vilkaisu toisen lapsen suuntaan.
Silloin kun aikuinen on opettanut lapsensa sukeltamaan, ja on jatkuvasti lähellä, yllätyksiä ei satu.

Olenkin asunut oikeastaan järvessä, samoin kuin äitini jo, joten minulla on luonteva suhtautuminen veteen ja sama on siirtynyt lapsilleni. Lasten pärjäämisen taso opetellaan niin hyvin, että kaikki menee hyvin. Pohja varmistetaan, ja ollaan sillä tavalla, että tarvittaessa saa lapsesta kiinni.

vieras
Olin tänään yksin kuuden lapsen kanssa meren rannalla n 5 tuntia. Ja hyvin meni. Lapset on 3-12v. Kolme vanhinta osaa uida jotenkin, ei hirveän hyvin. Muut ei osaa uida.
Hyvin meni vaikka meri on siitä hankala että pitää mennä tosi kauas ennenkuin on tarpeeksi vettä, rannalta sit hankalampi seurata missä kaikki menee.
Tuo 3v ei vielä oikein uskalla kahlata kuin omiin polviin asti eli olin aikalailla rannassa koko ajan. Pikaisesti kävin pari kertaa "uimassa" niin että jompi kumpi noista vanhimmista oli tuon pienimmän kans ihan rannassa.

Yhteistyössä