Lähihoitajat!

• Viestiketjun aloittaja tulevako?
  • Ensimmäinen viesti
hmm
8-16 välillä taisi yleisesti olla ainakin kaverilla. Sitten pienoista vaihtelua siinä. Luentojen pakollisuudesta en sitten heillä tiedä, mutta käsittääkseni se on suurempi prosenttimäärä kuin vaikkapa sairaanhoitajakoulutukse puolella. Nämä toki aina riippuvat oppilaitoksista puolin ja toisin.

8-17 välillä oli oppitunnit meillä keskisuomessa....
en enään muista mikä oli prosenttuaalinen pakko tunneillä oloo... hyvin suuri kuitenkin.
itse en kokenut opiskelua jatkuvasti rankaksi... tottakai aina jaksojen loput oli rutistusta kun tenttejä oli tenttejen perään...
ja tylsää oli opiskelu silloin kuin oli kursseja jotka ei niin kiinnostanut henkilökohtaisesti...

d
Poikkis käy ja pitkiä on päivät. Tosin yo-pohjaisuudesta riippuu kans, miten pitkiä, siinä paketti on tiiviimpi. Läsnäolo on olikohan se nyt 80% pakollista, eli muutaman tunnin saa olla pois. Olen kokenut, että ammattikorkeasa taas saikkuopinnoissa läsnäoloa mitataan paljon paljon tarkemmin, heillä joisain kursseissa piti olla 100% läsnä... Tosin kun sairaanhoito on kyseessä niin en nyt ymmärtää :) ei voi lukemalla oppia.

lähihoitajaksi opiskeleva
8-16 on koulua. Vaihtelee jaksoittain, viime jaksossa alkoi koulu aina 9 ja pisin päivä 16. Tässä jaksossa 8 alkaa aina ja loppuu aina 14.

Ei oo rankkaa koulutus :) Aika helpolta on tuntunut. Ryhmätöitä on aika paljon ja tapahtumia mihin osallistutaan, ne korvaa aina oppitunteja. Mm. vanhustenulkoilutus päivä on ollut.

ap
Ok! Ollaan vaan pohdittu et js mies jäis lasten kans kotiin ja itse menisin opiskelemaan, niin kuinka onnistuis.....että ehtis olla lastenkin kanssa vielä koulupäivän päätteeks....lapset nyt 4v, 2v ja 7kk. Ylioppilas oon ja vuos takana sosiaalialan opintoja amk:ssa...

Tuosta läsnäolo velvollisuudesta. Esim. ensiapu on sellainen missä läsnäolo 100%, jos on pois, korvaa tunnit jälkikäteen. Mutta nyt kun on noita lukuaineita, tuntuu olevan löysempi ote opettajilla. Ei oo niin justiinsa, kunhan tentit läpäsee. Ja tas tenteissä tällä hetkellä on mielestäni aika löysä - Kaikista kursseista oon saanut kiitettävän - mutta on paljon kursseja mitkä suoritetaan vain suoritus tai hylätty -merkinnöin.

Ja ihan tosissaan minä oon koulua käynyt. Ihan älyttömästi ei oo tarvinnu tentteihin lukea - mutta olisko mulla tuota tietoa jo entuudestaankin sen verran ettei ole tuntunut haasteelliselta. Eli lähtökohdat kunkin opiskelijan kohdalla voi olla niin erilaiset, jos omia lapsia, niin eiköhän esim. lapsen ravitsemus ja perussairaudet mene ihan helpolla läpi ;)

d
Alkuperäinen kirjoittaja Rankkaa???:
Lähihoitajaks opiskelu on kaikkea muuta kuin rankkaa! Aikas lällyä touhua koko koulutus. Hyvä, et ees kunnon opiskelua on!

T: lähihoitaja vm -99

Kyllä se ihan kunnon opiskelua on, jos sen sellaisena ottaa.
Mikäli tietää kaikki asiat ulkoa, voi varmasti mennä toiseen kouluun.

Mitäs järkeä sitä opiskella jtn lällyä mistä ei opi.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ok! Ollaan vaan pohdittu et js mies jäis lasten kans kotiin ja itse menisin opiskelemaan, niin kuinka onnistuis.....että ehtis olla lastenkin kanssa vielä koulupäivän päätteeks....lapset nyt 4v, 2v ja 7kk. Ylioppilas oon ja vuos takana sosiaalialan opintoja amk:ssa...
No kannattaa sitten :) Saat kuule niin paljon hyväks luettuu opintoja että helpoa tulee lähihoitajan opinnoista!

Rankkaa???
En ole sanonut ettenkö olisi oppinut! Opin kmyllä, mutta niin paljon koulutuksessa helppoja ja itsestään selviä asioita...

Mulle nyt oli älyttömän helppo koulutus. Ammattikorkean linja taas oli huomattavasti mulle haasteellisempi. Toisille sekin oli helppo, mulle ei (opiskelusta n. 60 % kemiaa, molekyylitasolla)

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Mitäs järkeä sitä opiskella jtn lällyä mistä ei opi.
No jos vaikka haluaa sen AMMATIN siitä. Ilman kato sitä ammattinimikettä et paljon saa töitä, vaikka vannoisitkin osaavas asiat :D Ja ihan varmaan tulee sellaisia tilanteita vastaan mitä ei osaa entuudestaan. Toinen tuntuu vammaiset, toinen vanhukset ja toinen lapset - ja joku taas ei tiedä niistä mitään ;)

Rankkaa???

[/quote]

No jos vaikka haluaa sen AMMATIN siitä. Ilman kato sitä ammattinimikettä et paljon saa töitä, vaikka vannoisitkin osaavas asiat :D Ja ihan varmaan tulee sellaisia tilanteita vastaan mitä ei osaa entuudestaan. Toinen tuntuu vammaiset, toinen vanhukset ja toinen lapset - ja joku taas ei tiedä niistä mitään ;)[/quote]

Juurikin näin!

sh
Alkuperäinen kirjoittaja d:
Poikkis käy ja pitkiä on päivät. Tosin yo-pohjaisuudesta riippuu kans, miten pitkiä, siinä paketti on tiiviimpi. Läsnäolo on olikohan se nyt 80% pakollista, eli muutaman tunnin saa olla pois. Olen kokenut, että ammattikorkeasa taas saikkuopinnoissa läsnäoloa mitataan paljon paljon tarkemmin, heillä joisain kursseissa piti olla 100% läsnä... Tosin kun sairaanhoito on kyseessä niin en nyt ymmärtää :) ei voi lukemalla oppia.
Laboraatioisssa se 100%, mutta nehän on kursseista vaan osasuoritus. Eli joissakin voi olla, sairaanhoitajaopinnoissa, ettei tartte kurssin luennoilla käydä ollenkaan. Omatoimisia tehtäviä on paljon enemmän, koska luentoja vähän.

Mutta nämä on taas laitoksista kiinni, koska toisessa koulussahan voi olla ihan erilai ne jutut..jo ihan amkien välillä.

jooh
Alkuperäinen kirjoittaja You just lost the Game:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
8-16 välillä taisi yleisesti olla ainakin kaverilla.
Kahdeksasta kuuteentoista tuntia koulua?!?!?!
Siis haloo, KELLO 8-16. Näinhän ne työ- ja koulupäivät normaalisti ilmotellaan. Se on täyspäiväistä opiskelua, joten tuolla välillä ne tunnit yleensä ovat. Ei tietysti joka päivä.

lh-opiskelija
Lähihoitajaks opiskelu on kaikkea muuta kuin rankkaa! Aikas lällyä touhua koko koulutus. Hyvä, et ees kunnon opiskelua on!

Koulutus on kuules muuttunut 10 vuodessa jonkin verran... ja opetussuunnitelmat muuttuu koko ajan.
Kyllä se perheelliselle on välillä rankkaa, kun on tehtäviä, tenttejä ja harjoittelujaksoja (joissa myös kirjallisia tehtäviä ).

Meillä koulua pääsääntöisesti 8-16, joskus lyhyempiä päiviä.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lh-opiskelija:

Koulutus on kuules muuttunut 10 vuodessa jonkin verran... ja opetussuunnitelmat muuttuu koko ajan.
Kyllä se perheelliselle on välillä rankkaa, kun on tehtäviä, tenttejä ja harjoittelujaksoja (joissa myös kirjallisia tehtäviä ).

Meillä koulua pääsääntöisesti 8-16, joskus lyhyempiä päiviä.
Mä opiskelin (kahden lapsen äitinä ) lähihoitajaksi, valmistuin pari vuotta sitten. Kävin koulun kahdessa vuodessa, ja kyllä se aika löysä koulu oli.

lh-opiskelija
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä opiskelin (kahden lapsen äitinä ) lähihoitajaksi, valmistuin pari vuotta sitten. Kävin koulun kahdessa vuodessa, ja kyllä se aika löysä koulu oli.
Ei meilläkään kestä kuin 2v, mutta kait se rankkuus on sitten mm. opettajastakin kiinni. Meillä on eräissä aineissa tosi tiukat maikat, mutta kyllä niillä tunneilla sitten myös oppii :)

Yhteistyössä