Lähihoitajat!

• Viestiketjun aloittaja tulevako?
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja lh-opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä opiskelin (kahden lapsen äitinä ) lähihoitajaksi, valmistuin pari vuotta sitten. Kävin koulun kahdessa vuodessa, ja kyllä se aika löysä koulu oli.
Ei meilläkään kestä kuin 2v, mutta kait se rankkuus on sitten mm. opettajastakin kiinni. Meillä on eräissä aineissa tosi tiukat maikat, mutta kyllä niillä tunneilla sitten myös oppii :)
Musta tuntu että opiskeluaikana oli paljon vapaata. Joissakin jaksoissa saattoi olla perjantait vapaita, tai koulua vaan pari tuntia. Ja ne tehtävät oli helppoja, niihin ei iltaisin mennyt aikaa. Usein tein ne jo koululla kun oli aikaa.

lh-opiskelija
Musta tuntu että opiskeluaikana oli paljon vapaata. Joissakin jaksoissa saattoi olla perjantait vapaita, tai koulua vaan pari tuntia. Ja ne tehtävät oli helppoja, niihin ei iltaisin mennyt aikaa. Usein tein ne jo koululla kun oli aikaa.
Ei meillä vaan ole... Mutta hyvin noista on silti selvitty =) Nyt muuten 1-5 arvosteluasteikko muuttui 1-3, näyttää arvosanat tosi omituisilta :D

juu
Alkuperäinen kirjoittaja lh-opiskelija:
Alkuperäinen kirjoittaja Rankkaa???:
Lähihoitajaks opiskelu on kaikkea muuta kuin rankkaa! Aikas lällyä touhua koko koulutus. Hyvä, et ees kunnon opiskelua on!

T: lähihoitaja vm -99
Koulutus on kuules muuttunut 10 vuodessa jonkin verran... ja opetussuunnitelmat muuttuu koko ajan.
Kyllä se perheelliselle on välillä rankkaa, kun on tehtäviä, tenttejä ja harjoittelujaksoja (joissa myös kirjallisia tehtäviä ).

Meillä koulua pääsääntöisesti 8-16, joskus lyhyempiä päiviä.
Mä opiskelin (kahden lapsen äitinä ) lähihoitajaksi, valmistuin pari vuotta sitten. Kävin koulun kahdessa vuodessa, ja kyllä se aika löysä koulu oli.
Olen itse sairaanhoitajaopiskelija, mutta aika paljon noi on koulusta kiinni. Toisissa ei tartte tunneilla juuri istua ja toisissa pitää. Toisissa saa pärstäkertoimella ne numerot ja niin edelleen.

Että kannattaa aina muistaa se oppilaitosten välinen ero, voi olla aika iso.

M8utta tuskin se koulutus loppupeleissä nyt kovin vaikea on, kun lähihoitajia on paljon. EIköhän ihan normaalijärjellä pärjää. Tietysti rankka voi olla, jos on vaikka huonot unenlahjat..tai pieniä lapsia ja muita huolia.

Yhteistyössä