Lähihoitajat Hoi!

• Viestiketjun aloittaja Opiskelija ja äiti
  • Ensimmäinen viesti
Opiskelija ja äiti
Näitä keskusteluja on varmaan käyty täällä pilvin pimein mutta kertokaahan nyt mulle tuoreinta juttua :)
Tammikuussa alkais erikoistumisvaihe opinnoissa ja kohta olis aika valita ja hakea joten... Kertokaahan mihin ootte suuntauneet ja miksi?
Mitä tekisitte toisin jos voisitte? Millaista on suuntautumis opiskelu, verrattuna kahteen/yhteen edelliseen vuoteen.
Itse olen siis nuorisopuolella.. Sinnittelin ryhmässä enkä vaihtanut aikuispuolelle vaikka opo ehdottikin sitä tossa viime syksynä :)
Oon siis opiskellut sekä vanhaa että uutta opsia, vaihtu äippäloman aikana :)

viiras
Osaamisalaksi valitsin vanhustyön, syystä jotta se kiinnostaa eniten ja sillä saralla haluan työskennellä.
Toinen vuosi erosi siten, että kaikki asiat mitä käsiteltiin niin käsiteltiin vanhuusnäkökulmasta, eli kaikki oli mielenkiintoista. Kaverit jotka valitsivat muita osaamisaloja sanoivat samaa, että kiva kun saa tehdä sitä mitä haluaa nyt eniten... Toisaalta SAHU:laiset ja MP:läiset valittivat valinnaisten aikaan, niiden tukevan eniten vain vanhustyötä, mikä oli mielestäni myös näin. Työssäoppimispaikat oli heillä myös vaikeammin saatavilla kuin meillä VANneilla :)

Khimaira
Mä valitsin sahun eikä kaduta yhtään. Laaja- alaisin, antaa enemmän tietoa eri sairauksista, anatomiasta sekä lääkkeistä. Pääsin myös mielenkiintoiseen harjoittelupaikkaan: keskussairaalan sisätautiosaastolle joka oli erittäin opettavainen.

Opiskelija ja äiti
:D mulla oli aikanaa yks luokkakaveri, aikuinen paljon vanhempi mies joka aloitti opinnäyte työhönsä perehtymisen ekana koulupäivänä :D ei tosin vieläkää oo valmistunut :D

"xXx"
Oon käynyt vanhuspuolen, mutta jos nyt saisin valita uudelleen niin kävisin sahun. Se on kaikista paras ja laajin, menee töihin mihin vaan. Varsinkin kotihoidossa tulee tarpeeseen.

Khimaira
Alkuperäinen kirjoittaja Opiskelija ja äiti;27170132:
Mitä se sahussa opiskelu sit on? enempi tenttejä ja kirjallista? Onks jotain "soveltuvuus" vaatimuksia :)
en tiedä muista suuntautumisista, muutta sahussa oli tosiaan noita luettelemiani asioita joiden opettelu tietenkin vaati lukemista. Onhan se erilaista lukea lääkeaineita kuin vaikka lapsen kasvua ja kehitystä.

Silloin kun mun aikana haettiin suuntautumisia, niin koulunumeroilla sinne mentiin. Mitä suositumpi sitä korkeammat todistuksenn numerot piti olla- sama juttu oli harjoittelupaikkojen kanssa.

Aloitin just erikoistumisjakson mielenterveys ja päihdepuolella. Se on kiinnostanut alusta asti. Erikoistumisopinnot ei meillä juurikaan poikkea muista, kuin aiheeltaan. Tietty lopputyöprojekti teettää vähän enemmän. On ollut mielenkiintoista juuri siksi, että saa opiskella sitä mitä haluaa.

Opiskelija ja äiti
hui, mulla oli sama- eka olin varma et se on mp-puoli ehdottomasti, mut just toi työllistyminen jännittää. Tosin eräs opettaja kerto et työelämän edustaja oli heille käynyt puhummassa tuosta niin, mm. kotihoidossa työnantaja kyllä käyttää hyväks suuntautumisa mp-puolelle asiakas ryhmää kun on myös kotona :)

Yhteistyössä