Lähetättekö oikeasti lasten kirjeet korvatunturille? Laitatteko postimerkkejä kuoreen?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Eilen vietiin kahdet kirjeet kirjelaatikkoon jotka oli osoitettu korvatunturille. Postimerkkejä ei laitettu. Poika on 8v ja tyttö 6v.
Pitäisiköhän pojalle jo pikkuhiljaa vakuuttaa että joulupukki on vain setä jolla on tekoparta vain antaako luonto hoitaa asiansa eli kaverit sitten aikanaan vakuuttaa hänelle asiasta?
 
"vieras"
Meillä kirjotetut kirjeet laitetaan olohuoneen ikkunan väliin (ulkopuolelle) mistä tonttu käy ne hakemassa yöllä. Ja ite en ole kertonut lapsille et joulupukkia ei ole, ovat sen kyllä kuulleet aikanaan muiltakin.
 
joulumuari
Ootte ihanan aikasessa ;D
En mä niitä minnekään ole lähettänyt, oon jättänyt ne kaappiin ja jääköön muistoksi vauvakirjaan. Ja siitä on sitte hyvä kattoo että mitäs ne mussukat oikee toivokaan. Toimii kauppalistana ...
 
Kyllä postitettiin, kun poika oli pieni. Kesällä tuli pukilta vastauskirje :).

Isänsä luona jättivät kirjeen ulos ikkunalle, josta tonttu sen haki.

Minä kerroin pojalle pari vuotta sitten pukin olevan satuolento, poika ei uskonut, nyt ilmeisesti hoksannut...
 
joulumuari
lisään vielä, Meillä on omatekonen joulukalenterisysteemi, joulupussi. Sinne sitten meidän oma tonttu tuo yllätyksiä ja Yleensä joulukuun ekoilla päivillä se tuo pussiin kynät + paperia + kirjekuoret ja lapset kirjottaa päivällä kirjeet ja laittaa ne pussiin josta tonttu ne vie...
 
apppp
Ootte ihanan aikasessa ;D
En mä niitä minnekään ole lähettänyt, oon jättänyt ne kaappiin ja jääköön muistoksi vauvakirjaan. Ja siitä on sitte hyvä kattoo että mitäs ne mussukat oikee toivokaan. Toimii kauppalistana ...
Meilläkin keräillään paljon lasten askartelemia juttuja ja piirustuksia mutta tuo sinun ideasi oli tosi hyvää. Täytyyne ensi vuonna sitten pitää ne....
 
"Äityli"
Olen postittanut tytön joululahjatoiveet Korvatunturille, sieltä on tullut vastaus sitten joskus maaliskuussa. En ole varma uskooko hän enää joulupukkiin, ehkä osittain, on jo 7 vuotta. Lahjatoiveista on jo puhuttu, mutta viime vuonnakin hän halusi laittaa sen kirjeen vasta joskus marraskuussa postiin ! Yritin sanoa, että ei se pukki ehdi kaikkia lahjoja nyt löytää mistään enää, eikähän tietenkään tullutkaan kuin pari toivottua lahjaa. Siinäpä onkin selittelyä, että miksi tulee ihan muita lahjoja vaan eikä niitä toivottuja !
 
"hih"
Meillä eräs kevät ihmeteltiin kun rännistä pilkisti jotain valkoista. Menin sitten katsomaan niin oli joulupukille tarkoitettu kirje ja ollut rännissä pari vuotta! Liekkö tyttö sinne itse kiikuttanut piiloon ja unohtanut koko asian :)
 
minä,
[QUOTE="vieras";24610603]Eilen vietiin kahdet kirjeet kirjelaatikkoon jotka oli osoitettu korvatunturille. Postimerkkejä ei laitettu. Poika on 8v ja tyttö 6v.
Pitäisiköhän pojalle jo pikkuhiljaa vakuuttaa että joulupukki on vain setä jolla on tekoparta vain antaako luonto hoitaa asiansa eli kaverit sitten aikanaan vakuuttaa hänelle asiasta?[/QUOTE]
Tilaa tuollainen. Lapset saa sitten niinkuin vastauskirjeen :)
Joulupukin kirjeet Lapista – Aidot kirjeet Joulupukilta
Voit tilata joulukirjeitä lapsillesi ja ystävillesi. Kirjeen kieli on suomi (muunkielisiä kirjeitä voit tilata kansainvälisiltä sivuiltamme) eli kaikki tältä sivulta tilatut kirjeet lähetetään suomenkielisinä.
Viimeinen tilauspäivä
Suosittelemme, että tilaat joulukirjeet niin aikaisin kuin mahdollista. Viimeinen tilauspäivä on 30.11.2010.
Kirjeet lähetetään joulukuun alussa, ennen joulua.
 

Yhteistyössä