Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Eivät järkiratkaisut ole tae onnistumisella tai onnellisuudelle.
Tänään tajusin hymyileväni aidosti ensimmäistä kertaa useampaan viikkoon. Aivan kuin otsaa ja niskaa kiristävä vanne olisi hetkellisesti nostettu. Onko niin, että tajuaa kuinka onneton ja surullinen on vasta, kun saa vastapainoksi hetken, jolloin on iloinen ja läsnä hetkessä. Ei nyt liittynyt rakkauteen suoranaisesti, mutta siihen kyllä mikä olisi järkevää ja realistista vs. mikä saa tuntemaan iloa vaikka tähdet ja maailmankaikkeus vaikuttavat olevan muiden suunnitelmien kannalla.
👌
 
vierailija
Mikä painaa harteitasi?
Elämän merkityksettömyys ja vierauden keskellä oleminen. Kaipa jokainen kaipaa kokemusta johonkin kuulumisesta, eikä jatkuvasta vieraudesta. Kuulostaa varmaankin turhalta valittamiselta, mutta jo useamman vuoden ajan seuraani ovat hakeutuneet ns. "muukalaiset" joiden joukkoon en koe kuuluvani, enkä heitä juurikaan ymmärrä myöskään kokemuspohjaltaan. Poikkeuksia on ollut, mutta pääasiassa surullisuus siitä, että viettää suurimman osan ajasta joko yksin tai seurassa, johon ei koe kuuluvansa. Kunhan ei enää joudu tulkiksi tai infopisteelle. Pintaraapaisu, enkä täällä edes mene syvemmällä ja siihen mikä kaikki on kerryttänyt surun. Edellä mainittuna yksi osatekijä.
 
vierailija
Jos sun oma tahto on konfliktissa jonkun toisen tahdon kanssa koskien sun omaa elämää ja henkilökohtaisia valintoja niin kyllä vaan on oikeus tehdä kuten itse haluaa. Jos taas haluaa elää yhteiselämää niin tietenkään silloin ei jyrätä yhteiselämää koskevissa päätöksissä, vaan keskustellaan ja päätetään yhdessä. Silloinkin on asioita, jolloin oma tahto saa jyrätä toisen tahdon ihan ilman mitään syyllisyydentuntoa. Ei kenelläkään ole minkäänlaista päätäntävaltaa tai veto-oikeutta vaikkapa kumppanin pukeutumiseen, vaikka parisuhteessa olisikin.
Lähinnä viittasin siihen, että vaikka kuinka haluais, tahtoisi ja toivoisi, niin siitä huolimatta on kunnioitettava muidekin tahtoa. Eli vaikka olisi kuinka rakastunut tms. niin ellei tunteisiin vastata ei ketään voi pakottaa. henkilökohtaisissa valinnoissa tietenkin oma tahto siinä määrin mitä olosuhteet mahdollistavat.
 
vierailija
Mitä tässä enää voi muutakaan kuin luopua sinusta henkisestikin, myös toivosta. Meitä ei tule. Et halua minua ihan hirveän paljon tai mitään isompaa kanssani. Mitä muuta voin kuin kuiskata mielessäni ne hyvästit, jotka ei meidän välille kuulu? On meidän yhteydelle luonnotonta olla tyystin erossa. Se itkettää kamalasti. En kuitenkaan itke fyysisesti. Olen niin kulunut, että itken sisäänpäin.
 
vierailija
Olin väärässä. Itkenhän minä. Vaikka ne imeytyvätkin nopeasti tyynyliinaan. Niin paljosta...niin paljosta. Niin paljosta ettet käsitä, siitä minä luovun kun luovun sinusta. Samaan aikaan voin sen ymmärtää ettei minuus tule luopumaan sinuudesta koskaan. Kuin piilisit sisäpuolissani, tumissani. Et ole jotain pideltävää, vaan olet kuin toisina sormenjälkinä, toisina askelina askelissani, silmänräpäystenikin toisella puolen.
 

Yhteistyössä