vierailija
Ketä viereesi kaipaat?Niin minunkin
Ketä viereesi kaipaat?Niin minunkin
Samoin. Ajattelen sinua kun suljen nyt silmäni.Hyvää yötä rakkaani. Nuku hyvin. Kauniita unia. Ajattelen sinua unille käydessäni.
Viikonlopun vuoksi?Haikea olo jotenkin, monellakin tapaa.
Niin, voitas kävellä tai istua puistonpenkillä tai seisoskella katulamppujen katveessa..Kuulostaa erittäin hyvältä
Annan tunteiden tulla ja mennä.Oletkohan tehnyt uusia lupauksia olla kaipaamatta?
On hyvä ettet näe minua nyt, en tahdo, että vuokseni sä järkytyt... En ole "aivan" terveenä ja se näkyy päällepäin monin tavoin.Yöni on yksinäinen ilman sinua.
Alkumiehelle?Sinussa on voimaa!
"Vesi virtaa, mutta ei liiku."Annan tunteiden tulla ja mennä.
Kenelle?Hyvää yötä, kuvittelen sinut tähän viereen.
Sama. Olen kaivannut nyt pikkasen yli vuoden. Irl olen tuntenut pitempään.Katson kohta olevani kaipauksen ammattilainen, miten tössä näin kävi
Hänelle!Alkumiehelle?
Kaipauksen ammattilainenKatson kohta olevani kaipauksen ammattilainen, miten tössä näin kävi
Huh.Haluaisin ylittää kaivattuni T-naisen polven kuin suuren vuoriston ja laskeutua alas hänen jalkojensa väliin kuin vehreään laaksoon, jossa kastepisarat helmeillen kimaltavat. Painaisin pääni häneen kuin vasten pehmeää sammalta ja käteni vaeltelisivat hänessä kuin vasten sileää rantakalliota, johon aurinko laskee kuumat säteensä. Haluan häntä ja kaikkea mitä hänessä on enkä epäröi sanoa sitä.
Juuri näin.Kaipauksen ammattilainen
Hän on opetellut kaipaamaan, hän on vailla koulutusta. Siksi arvostelijoissaan aiheuttaa pahennusta. Ne häntä piikittelee, mutta hän sen kestää kyllä. Hän ei kaipausta tee, hän pitää sitä yllä.
Onko väliä sen, hän minne menee yöksi, hän sai ammatiksi kaipauksen, mutta ei tee sitä työksi. Minkälaisen kohtalon saa hyvä mies ja hyvä nainen? Ihminen, joka on kaipauksen ammattilainen.
Ihmissydän ajoittain kasvaa naavaa taikka kaarnaa. Hän kaipaa vain vaan ei kaipausta saarnaa. Terveellinen itsekkyys antaa viimeisenkin vaatteen. Oppilaiden typeryys siitä tekee periaatteen
Kaipaus tekee katkeraa paatuneeseen omatuntoon. Hän ihmistä satuttaa kun ihmisyyden hoitaa kuntoon. Hän kantaa mukanaan kaiken julmuuden ja pilkan. Saa naulat vuorollaan läpi ranteen, läpi nilkan.
Todellakin, minusta Juicen teksteistä paras on Balladi elokuvasta klaani.Juuri näin.
Juicella oli sanat hallussa.