Lähes kolmikymppiset ekakertalaiset, kesäkuussa

HPM
Odottelijat:

HPM..................................................LA 13.7.2008..............TAYS
Coke.................................................LA 4.8.2008................TYKS
Taivaannasta....................................LA 30.8.2008..............LKS
Matarena..........................................LA 5.9.2008................TAYS
Tiinuliini.............................................LA21.9.2008......... ......Kät
Siilura................................................LA 27.9.2008...............NKL
Nanna81...........................................LA 1.10.2008..............LKS
Novelle78..........................................LA 12.10.2008............K-SKS
Tanjuska2.........................................LA 9.11.2008..............LPKS
Marraskuu08.....................................LA
Violet78............................................ LA 18.1.2009.............K-HKS
Moccamaster.....................................LA 24.1.2009..............
Memmuliina.......................................LA 24.1.2009..............TAYS
sasha80............................................LA 24.1.2009.............KHSHP
Kvart Över.........................................LA 9.2.2009...............KOS
niiskunenä-78...................................LA 14.2.2009..............

Jakautuneet
26.1.08
Hipu....................................LA 25.1.2008..............TYKS.....Poika

20.2.08
Piipi79.................................LA 15.2.2008..............TYKS.....Tyttö

3.4.08
Veera80..............................LA 7.4.2008...............SATKS....Tyttö

30.4.08
Juuri....................................LA 28.4.2008...............OYS.....Tyttö

21.5.08
Hemuli79.............................LA 24.5.2008...............KOS....Poika

Hyvää huomenta ja kesäkuuta!
Olipas mukava tulla tänne uuteen pinoon tosissaan =) ! Ja tervetuloa myös Memmuliinalle, sekä onnea ultrakuulumisista sinulle ja Moccamaisterille :heart: ...
Onpas tosissaan hauskasti teillä nuo LA:t :D . Toivottavasti tuohon nyt liittyy vielä usea tammikuinen ja helmikuinen piankoin listan jatkoksi.

Meillä mies tunsi ekaa kertaa potkun vatsan läpi lauantaina! Alkaaki olla jo melkosia jumppatuokioita/ karate harkkoja pojulla tuolla.

Nanna + poju 22+5

Niin, huhuilen vain minäkin...Missähän kaikki on? Nauttimassa kesästä vai nääntymässä töissä kuumassa kelissä?

Eipä mitään uutta täälläkään. Meillä odotellaan, että mieskin saisi tuntea vauvan liikkeitä. Toistaiseksi ei ole onnistunut. Välillä käsken laittaa käden masun päälle, kun pikkuinen on muksimistuulella. Mutta ei se mies kauaa jaksa käsi masulla odotella :), eikä kai ne mukaukset vielä niin tunnukaa ulospäin. Niin ja olen yrittänyt ryhdistäytyä ja polkea taas pyörällä töihin. Lipsuu niin kovasti koko ajan enemmän autoilun puolelle, vaikka matkaa on vain 3 km. Ei pitäis liikaa laiskistua ennen kuin on pakko!

HPM
Heh, Nove :LOL: Meillä oli ihan sama juttu!! Sitten kun olin ihan satavarma, että nyt ne muksimiset tuntuu ulkoopäinkin ja annas olla kun iskä pisti käden masulle koittaakseen... Muksu jäykistyi ihan kokonaan! Ei inahtanutkaan. Ja hetken siitä kun otti kätensä pois niin alkoi taas oikein iloinen karatereeni. Eiku iskän käsi takas ja - hiljaisuus. Mutta voi sitä riemua kun kakara potkas ekan kerran sitten isukillekin!! Nyt niitä monoja tulee kyllä liiankin kanssa, mutta veikkaisin että toi eka mono oli isille unohtumattomin. Varsinkin kun sekin alko jo turhautuun koko touhuun kun ei koskaan mitään.

34+3

Moikka! Nyt varmaan uskallan liittyä tähän seuraan, kun raskaustesti näyttää jo ihan selkeän plussan. Eli tuolta lähes 3-kymppisistä kuumeilijoista siirtyisin tänne teidän joukkoon. LA olis ihanasti ystävänpäivänä eli 14.2.2009, mutta koska olen vasta niinkin varhaisessa kuin 4+1 niin eipä tässä vielä mistään voi varmaksi sanoa. Mutta jospa tänne teidän joukkoon saan liittyä :D ?

Moro, täällä kans yksi 3-kympin rajapyykin jo helmikuussa ylittänyt tuleva mamma. Saanhan liittyä joukkoonne? Mulla menossa 8+0, laskettu aika ois tossa tammikuun 18. Tarkentunee vielä neuvolakäyntien jälkeen. Eka neuvola mulla onkin keskiviikkona. Varhaisultrassa käytiin 1,5 viikkoa sitten ja siellä se pikkuinen sydän vipatti hurjasti. On tämä vaan jännää! Pahoinvoinnilta oon välttynyt, mutta väsymystä ja turvotusta on.. Onko teitä muita, jotka olette säästyneet suuremmilta oksuoloilta ja kaikki on silti hyvin? Synnärksi voi mulle laittaa K-HKS.

HPM
Tervetuloa sekaan niiskunenä ja Violet!!! Ja onnea ihanista uutisista!! :flower:
Ottakaa nyt vaan iisisti alkuajat ja levätkää niin hyvin kuin mahdollista! Mulla ainakin se väsymys oli jotain aivan järkyttävää. Olin kokopäivähuonovointinen noin viikot 6-12, (tosin kertaakaan en oksentanut) ja sen jälkeen pari viikkoo iltaisin. Ja sen jälkeen aina fyysisen ponnistuksen (liikunta) jälkeen useemman viikon.

(.): Virallinen äitiysloma alkoi sitten eilen. Ens viikolla käydään taas äitiyspolilla katsomassa paljonko pikku-Jilpertti painaa (todennäköisesti menee yhä alakäyrillä) ja tiiraillaan sen touhuja ultran välityksellä. Eipä tässä ihmeitä. Hellepäivät on vähän ottaneet voimille. Kun nyt malttais pysyä poissa kuumimmasta paahteesta...

35+0

Nyt vaikuttaisi vähän siltä, että pääsen siirtymään tänne takaisin!

Plussa putkahti testiin eilen, oltiin maalla ja olin vakuutellut itselleni, että testaan vasta kun mun ystävän vauva syntyy. No siis testattiin kuitenkin jo ennen, kun ei menkkoja kuulunut ja asia pyöri mielessä koko ajan. Plussa tuli ja se kaverin vauvakin syntyi tänään :D

Hieman varovaisella mielellä olen nyt kuitenkin, mutta pakko se on vaan uskoa ja toivoa, että tällä kertaa kaikki menee hyvin. Odotellaan siis rauhassa, jos vaikka juhannuksen jälkeen kävisi ultrassa jos kaikki edelleen kunnossa. Viimeksi pelkäsin oksentamista yli kaiken, nyt ei haittaa vaikka oksentaisin 24/7, kunhan säästyisin kaikilta vuodoilta, niiltä harmittomiltakin!

LA olisi 2+:n laskurin mukaan 9.2.

On tää jännää!

:heart: KÖ ja kaksi viivaa 4+5

Kvartti toivottelen sulle tälläkin puolella uudestaan aivan hurjasti onnea!!! :flower: :heart: Toivotaan nyt tosi lujaa, että kaikki menee hyvin tällä kertaa, ja varmasti meneekin!!! Uskomatonta!!! Oon kyllä tosi iloinen puolestasi!

Onnea samoin Niiskunenälle ja Violetille ja tervetuloa porukkaan! :flower:

Meille on varmaan tulossa unikeko; olen nukkunut viime yönä 12 tuntia, illalla tunnin päikkärit ja taas väsyttää. En pysty oikeen tekeen mitään, kun olen niin poikki koko ajan. Töiden jälkeen on turha edes ajatella siivoamista tms. kun ei vaan kykene. Ei todellakaan ole minua, ja ahdistaa olla miehen passattavana. Muita oireita jatkuva jano ja suolaisen himo. Lisäksi väsymyksen seuralaisena on huono olo... Ja rinnat kipeet koko ajan, aamuisin oikein särkee.

Menen torstaina ultraan, jos sydän näkyisi. Ja ensi viikolla eka neuvola :) Vaikutti tosi kivalta neuvolan tädiltä :)

Tervetuloa uudet!

Huomenta!
Suuren suuret onnittelut Niiskunenä, Violet ja Kvartti!!! Kylläpä siellä lähes kolmekymppisten kuumeilijoiden pinossa onkin nyt alkanut plussia ropista. Ihan mahtavaa! Kevät/kesähormoonit hyrisemässä vissiin.

Erityisesti Kvartille, tervetuloa takaisin. Toivon sulle niin kovasti parempaa onnea matkaan tällä kertaa.

Violet, älä huoli jos ei oksuta. Minä selvisin koko alkuraskauden lievällä pahoinvoinnilla, joka sekin keskittyi iltaan kun muutenkin alkoi olla väsynyt. Välillä oli sellaista etovaa oloa, että väkisin piti syödä, mutta kaikki pysyi sisällä. Ole vaan tyytväinen, jos pääset vähällä!

MemmuLiina, kuulostaa niin tavalliselta alkuraskauden "ihanuudelta". Kyllä se siitä helpottaa vähitellen. Annat vaan miehen passata nyt ihan hyvällä omallatunnolla!

HPM, hyvää äitiysloman alkua! Varmasti hellepäivät rasittaa. Nauti lomasta sen minkä voit!

(.) Viikonloppu meni nopeasti kaikenlaista pientä touhuillessa. Lauantaina sain TAAS jonkun hormoonipuuskan - niitä on ollut tässä viime aikoina - ja hermostuin aika turhasta. Tällä kertaa en miehelle vaan omille vanhemille, jotka ei antaneet miehelle työrauhaa. No, saahan sitä kai omaa pikku perhettä puolustaa :) Mutta tuli turhaan tiuskittua, hävettää ihan. Mutta eiköhän vanhemmat kuitenkin ymmärrä näitä raskausajan mielialan vaihteluita...

Novelle 22+1

Huomenta kaikille!! :D
Oi ihanaa Kvartti!! Mä tulin suoraa tänne odotuspuolelle, enkä tiennyt näistä sun ihanista uutisista vielä! Mahtavaa!! Ja toki kaikille plussanneille onnea ja kaikkea hyvää :flower: :heart:
MemmuLiina: Unikekoja tulossa enemmänkin, sillä täällä nukuttaa aivan järjettömästi ja sekin aika mitä on "hereillä" on kyllä kuin jossain hidastetussa filmissä :LOL: Huomenna pitäis mennä taas töihin, saas nähdä selviääkö työpäivää ilman päiväunia...
HPM: Ihanaa äitiyslomaa sinulle! Ja kiitos noista vinkeistä, ne tulee tarpeeseen!
Novelle78: mä pahoin pelkään noita hormoonipuuskia, et täälläkin niitä tulee... Ensimmäinen oli jo viikko ennen plussaa, kun itkeä vollotin töissä ku asiakkaan kanssa meni vähän sukset ristiin. Ja en siis ikinä saa tuollaista hepulia varsinkaan työasioissa... Ku vaan se masu kasvaisi, niin muutkin tajuais mistä on kyse :LOL:

Moikka!
Violet: Minulla ei myöskään ollut sen kummempia pahoinvointeja. Vähän saattoi olla etovaa oloa jos oli pidemmän aikaa syömättä, mutta oksentaa ei tarvinut kertaakaan.

Memmuliinalle onnea ultraan! Meinaako kvartti käydä ennen np-ultraa?

Tänään kävin neuvolassa ja kaikki on hyvin, vauva kasvaa hirmu kyytiä. Ekan kerran mitattiin nyt sf-mitta ja se oli n.22cm. Sain Kelan paperit ja raskaustodistuksen täytettäväksi ja ne jo lähtivät matkaanki. Nyt vain äitiyspakkausta odottelemaan :D !

Nanna+poju 23+5

HPM
:flower: Onnea Kvartti!!! Nyt se pysyy kyydissä, usko siihen!!! :flower: Lisäsin sutkin jo tonne listaan - päivitellään tarkemmin kaikkien uusien tulokkaiden tietoja kun aihetta on.
Me eletään kaikki niin jänniä aikoja, kun ekakertalaisia ollaan!! Ja vaikka aina sanotaan, että odotusaika on pitkä niin pyh!! Menee niin nopeasti ettei perässä pysy!!

Hyviä vointeja kaikille!!!

Kiitokset onnentoivotuksista! :D

Nanna, ajateltiin tosiaan, että jos juhannuksen jälkeen kävisi varhaisultrassa. Viimeksi kasvu pysähtyi viikoilla 6+2, niin haluaisin mennä vasta sen jälkeen. Sen yli jos (ja kun!) päästään niin varmaan jännityskin alkaa hepottaa. Eli ennen sitä en halua mennä, mutta ihan np-ultraan asti en kuitenkaan malta odottaa...

Toistaiseksi olen kyllä ollut ihan rauhallisin mielin, usko on vahva siihen että nyt kaikki onnistuu.

Jänniä juttuja muuten, viimeksi mulla oli rinnat koko ajan aivan tajuttoman kipeät. Nyt on samoin, mutta kipu on täysin eri kohdassa, viimeksi särki koko rintoja kun taas nyt vain nännejä.. Onko teillä ollut rinnat kipeinä? Ja kestääkö tämä arkuus koko raskauden ajan..?

Eilen myös tuli ekaa kertaa töissä lounaan jälkeen vähän ällö olo. Ajattelin että kuvittelen, että miten se nyt just silloin alkaisi kun olen juuri saanut plussan.. Tänään sitten ällötys alkoi jo ennen lounasta ja oli niin paha ettei ruokaa voinut kuvitellakaan syövänsä. Sain sitten onneksi alas appelsiinin ja olo parani, kesti kokonaisuudessaan etominen vain pari tuntia. Yök silti.

Ja nyt vielä yksi kysymys.. Onko teillä tullut alussa ihan älyttömästi valkovuotoa? Ja jos on, niin kestääkö tämäkin vaiva miten kauan..? Tätä en muista tuosta joulukuisesta raskaudesta kuin parilta päivältä ja nyt vaan jatkuu... :kieh:

HPM, mukavaa äippälomaa! Nyt sulla on ainakin aikaa tehdä kaikenlaista, varmaan ihanaa tähän vuodenaikaan olla lomalla. Paitsi tietenkin jos kärsii kuumasta.. Ja kohta sitä tekemistäkin riittää. :D

Mulle voi muuten lisätä listaan KOS. Käytiin just äsken siellä katsomassa sitä mun ystävän sunnuntaina syntynyttä vauvaa, IHANA!!

Kvartti, on se lisääntynyt valkovuoto/lima ihan tavallista raskausaikana ylipäänsä. Itsellä ei mitään ihan älytöntä ole ollut, mutta ajoittain vuotoa on. Muistelen, että aluksi nimenomaan varsinkin sitä oli, ja piti aina välillä vähän tarkistellakin, että onhan se nyt varmasti kirkasta eikä verístä vuotoa. Mutta edelleen siis välillä "lorahtelee" --Ihania juttuja :LOL:

Hui, miten kylmä päivä tänään. Mihin se kesä taas jo katosi!

Huomenta!
HPM: Minkälainen vointi sinulla on? Eräpäivä lähenee lähenemistään =) ...

Kvartti: Minulla oli kans aika reiluja nuo vuodot alussa, ja sai tosissaan olla jatkuvasti ramppamassa vessassa että nytkö ne alko sitte. Lisänä oli vielä menkkakivut niin johan olin paniikissa =) .

Mitäs muille kuuluu?

(.) Jäin eilen vaihteeksi sairaslomalle viikoksi. Töissä alkoi supistelut tulla jo 10 min välein joten kävin lekurilla seuraavana päivänä. Ei onneksi ollu tapahtunu mitään edistymistä tuolla alapäässä. Ilmeisesti johtuu enemmänki kohdun kovasta kasvukyydistä ja työstä nuo.

Nanna + poju 24+1

Huomenta!
Sydän sykki ultrassa :) Kaveri on kokonaista sentin pitkä :D Lääkärin mukaan mun kalenteripäivät on ne 7+5 mut koko enemmänkin 7+0. Sehän sopii taas siihen, kun oli hurjan vaihtelevia kiertoja pillereiden lopetuksen jälkeen.

Mut se on oikeesti olemassa, eikä pahoinvointi ja rintojen arkuus ole vain mielikuvitusta :) Jee!

Yhteistyössä