Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Kvartti: Intiaan olis tarkoitus suunnata, mun monivuotinen unelmata. Kierto matka pohjoisessa ja goalla loppu loma ;) mut toi goa on se malaria juttua tarvitsee syyä. Mut jos mä sen pirun lariamin aln niin se on sikiö vaarallinen, tarvii käyttää kumia turvallisuuden nimissä. No Sepä se kun ei pitäs olla goan viidakko aluetta mut on kuulemma paha alue ja sitä pahinta malariaa...
 
Moi kaikki! Milläs mallilla teidän kuumeilu on? Minne Unico matkustat?Mun vauvakuume on jostain syystä ihan infernaalisissa mitoissa nyt ihan koko ajan. Haaveilen siitä että saisin ostella vauvan vaatteita ja millaista olisi vaunu ostoksilla kun vertailtais ominaisuuksia yms. Pitäs oikeesti vuoden verran jaksaa odottaa ennen kuin aletaan yrittämään. Oisin sitten valmistunut ennen lapsen syntymää. Huokaus... tulee kyllä elämäni pisin vuosi odottaa!!!!!
 
Moi kaikki! Milläs mallilla teidän kuumeilu on? Minne Unico matkustat?Mun vauvakuume on jostain syystä ihan infernaalisissa mitoissa nyt ihan koko ajan. Haaveilen siitä että saisin ostella vauvan vaatteita ja millaista olisi vaunu ostoksilla kun vertailtais ominaisuuksia yms. Pitäs oikeesti vuoden verran jaksaa odottaa ennen kuin aletaan yrittämään. Oisin sitten valmistunut ennen lapsen syntymää. Huokaus... tulee kyllä elämäni pisin vuosi odottaa!!!!!
 
Iltaa, naiset!

Oliva kyseli kuumeilijoiden elämäntilannetta. Me olemme (avio-)mieheni kanssa molemmat töissä ja viimeistelemme samalla opintojamme. Kaksiossa mekin tällä hetkellä asustelemme, mutta oma kolmio kangastelee mielessä :) Tuntuu, ettei tämä neliömäärä ole riittävä edes meille kahdelle (ja kaikelle nurkkiin kertyneelle romppeelle) saatikka sitten kolmelle. Katsellaan, josko jo ensi vuonna pääsisimme muuttamaan väljempiin oloihin!

Katkeruudesta olitte jutelleet. Täytyy kyllä sanoa, että melko pitkään jo kuumeilleena kavereiden ja varsinkin puolituttujen, tm. vauvauutisiin on koko ajan vaikeampi suhtautua ilolla. En tarkoita, ettenkö olisi onnellinen ystävieni puolesta. Muiden ilouutiset vain muistuttavat kipeästi meidän toteutumattomasta haaveesta. Entä sitten ne ajattelemattomat "tehkää tekin tällainen" ja "koskas ajattelitte alkaa lapsia tekemään" -kommentit? Tiedän, etteivät ihmiset ilkeyttään noita kommentteja heitä, mutta mielen ne pahoittavat silti. Koko ajan on vaikeampi keksiä jotain nokkelaa vastaheittoa, kun mieli tekisi vain juosta kotiin peiton alle itkemään. Toivottavasti meillekin joskus oma nyytti suodaan.

Pilvilinna: Itse söin kadoksissa olleen kierron tasoittamiseksi Teroluteja. Itsellä oli kierto ollut ennen lääkekuurin saamista sekaisin puolisen vuotta ja vähän pitkin hampain lääkäri siinäkin vaiheessa kuurin kirjoitti. Eli luulen, että sun kannattaa vielä tovi odotella ennen lääkärin pakeille hakeutumista. Toivottavasti kiertosi säännöllistyy nopeasti ja mieluiten ilman lääkkeitä. Mulla "terot" aiheuttivat jatkuvaa päänsärkyä ja pahoinvointia sekä laittoivat ihon kukkimaan tosi kauniisti. :headwall:

Omaa napaa vielä. Aloin pohtia, että mun olisi varmaankin pitänyt aloittaa tämän kierron laskeminen siitä varsinaisesta vuodosta eikä tuhrusta. Eli sen logiikan mukaan mulla olisi nyt menossa 32/28-33. Testannut en ole vielä ja tällä hetkellä tuntuu, ettei tarvitsekaan :( Ketuttaa jo valmiiksi niin penteleesti! Tämän hetken fiilikset:



t. Pessimisti-Sitrus
 
Heip :wave:

Pilvilinna: Niin niitä Teroluteja varmaan kannattais pyytää, jos se kierto ei vaan tasaannu. Mulle lääkäri sanoi, että voi mennä vuosikin pillereiden jälkeen, että kierto tulee sellaiseksi kuin se on ollut ennen pillereitä. Mulla oli eka kierto 70 ja sit vähän yli 40. Toivottavasti lyhenis taas tai sitten pitenis ;) paljon. Mutta sitten en tiedä, jos asia ei sulla liity pillereihin. Mutta kannattaa kysyä gyneltä. Mustakin ois kiva vähän tiuhempi tahti!

Osaan kyllä kuvitella, miltä tuntuu jos on pitkään yrittänyt ja toivonut omaa lasta, kuulla muiden vauvauutisia. Vaikka täällä ollaan toivottu vasta nyt kesästä asti, niin tuntuu just siltä, että jotkut vaan päättää että tehdään lapsi ja niin se vaan käy. Joillainhan näin onkin. Esimerkiksi eräs tuttuni sanoi, että he päättivät tehdä lapsen kun tuttuni ei saanut töitä... Ja eikö teistä tunnu, että nyt kaikille on tulossa vauvoja!? Siis Jani Sievinenhän sen aloitti ja nythän ne vauvat tulee molemmille PMMP:n tytöillekin!! Ja totta puhuen näin itsekin ajattelin, että nyt se vauva vois tulla, kun on hyvä sauma...kuin jostain Zen Cafen laulusta. Nyt sitä pitää vaan malttaa ja katsoa, milloin meitä onni potkii.

Tsemppiä kaikille ja varsinkin jo pidempään kuumeilleille :heart:
 
Onko muilla ongelmia näiden keskustelusivujen latautumisessa? Mulla on jo varaproput käytössä, kun ei jaksaisi odotella sivujen aukeamista. :/

Aivan totta, olet kiki oikeassa! Tietenkin vaikuttaa mikä alkutilanne on ollut. Tein turhan hätäisen johtopäätöksen siitä, että teillä on, pilvilinna, vasta yk 2 meneillään. Pahoittelen hölmöyttäni!

Mullahan kierto lähti venymään pian pillereiden lopetuksen jälkeen ja kuten kiki kirjoittikin, silloin saattaa kestää vuodenkin ennen kuin kierto säännöllistyy ja se on vielä ihan normaalia. Jos sulla pilvilinna on siis pidempään jo ollut kierto kateissa, kannattaa varmaan kysellä niitä teroja. Ja kun juuri niitä niin kovasti "kehuin". :ashamed: Pidän peukkuja, että kiertosi lyhentyy tai saisit jopa unohtaa sen yhdeksäksi kuukaudeksi kokonaan! :heart:
 
Arghh! Hermot menee näiden sivujen kanssa, kun eivät jaksa latautua!

Meidän elemäntilanteesta voisi lyhyesti sanoa, että yhdessä ollaan oltu 7 1/2 vuotta niistä naimisissa reilu kaksi vuotta. Omakotitalo ostettiin vuosi sitten ja molemmilla vakkarityöt. Mies "osittain" yrittäjä ja samanaikaisesti toisessa työssä. Tällä hetkellä elämämme koostuu työstä, työstä ja työstä. Ja vielä kerran työstä.

Toi vihjailu lapsen hankinnasta yms. on kyllä kovin ikävää. Ei sitä kuitenkaan halua sanoa, että kyllähän me koko ajan yritetään ihan kympillä. Ja voin kertoa, kun ostimme tän omakotitalon vuosi sitten, niin vihjailut/kyselyt saivat ihan järkyttävät mittasuhteet. Jokainen oli varma, että kyllä nyt odotetaan perheenlisäystä kun asunto suureni. Ja kun vastaus oli, että ei odoteta niin oletuksena kaikki kuitenkin piti, että nyt niitä lapsia kuitenkin rupee tunkemaan ovista ja ikkunoista sisään. Ja kyselyt on jatkunu..

Jos vuosi sitten meillä olisi ollut lapsentekoyritys päällä tosissaan, kun noi vauvakyselyt lisääntyi eksponentiaalisesti muuton jälkeen, olisi varmasti hermo mennyt totaalisesti. Nyt ainakin nousee karvat heti pystyyn, kun vihjailut perheenlisäyksestä alkaa.

Unico: voi vitsit, että oon vihreä naamastani. ;) Intian reissu olisi aivan ihana!! (tällä hetkellä kyllä tosin mikä tahansa muukin kelpaisi) Teimme häämatkan Thaimaaseen, kun en saanut miestä houkuteltua Intiaan. Ainut meidän kaukomatka ja ihastuin täysin. Matkailu olisi niin makeeta, mutta syö niin ison loven lompakkoon että täytyy vaan haaveilla. Matkoista haaveilukin on kyllä ihanaa... :)
 
Ada
Voi sentään Unico, miten ihana suunnitelma teillä. Olen täysin samaa mieltä Kvart Överin kanssa ehkäisystä ja lähtemisestä. Mäkin haaveilen matkasta, toivoisin pääseväni Islantiin.

Meidän elämäntilanteesta lyhyesti, niin ollaan molemmat valmistuttu ja töissä. Asutaan ulkomailla olevien kavereiden isossa talossa, jota ei voinut laittaa vieraille vuokralle, kun tässä on niin paljon kaikkea hoidettavaa. Ostetaan oma koti, kunhan pääsemme tästä talosta. Meilläkin mies hannaroi vauva-asiassa aluksi, mutta on sittemmin reipastunut. Aluksi se puhui, että aletaan yrittämään tammikuussa 2008, mutta muutti sitten melko nopeasti omatoimisesti mieltään. Ehkä teidän Toivon ja Olivan ei tarvitse odottaa niin kauan kuin nyt vaikuttaa ;).

Sitrus, toivottavasti pääset pois sieltä sadepilven alta ja plussatuulia täysillä kaikille!!!
 
Coke: No tää on mun eka kaukomatka :) Ja odotukset korkealla, No lukenut netti sauhuten noita malaria juttuja KTL:n sivuilta. No ei siellä suositella raskaana matkustamista mut toisaalta ei oo näyttöä tarpeeksi ekalla kolmanneksella lääkkeiden turvallisuudesta mut vissiin on käytetty kuitenkin jonkun verran ja jos ei varsinaisesti kielletä niin kai se voi oll aettei ole tutkittu tarpeeksi. Sit tarvii kyllä miettiä mitä tekee jos tärppää. Mut Se on ihan mun toivelistan kärjessä tonne matkustaminen. Koko muu aasia sitten kiehtoo myös mutta toi oli se ykkönen. Tätä varten on säästetty pitkään ja hartaasti. Toivotaan et kohta matka kuum eylittää vaavikuumeen ja se vaavi tupsahtas kun sitä ei enää kuumeile :D
 
Heipsistä! Tulin kertomaan, että olen nyt täti! Veli sai eilen pojan. Kaksi viikkoa yli lasketun meni ja olikin kyllä aika reilun kokoinen poika (sektioon meni lopulta). Ihan kiva kun pääsee hössöttämään nyt veljen vauvaa, kun itselläni ei kumminkaan nyyttiä ole tiedossa hetkeen. Meidän tyttö alkaa jo olemaan niin isoa tyttöä että ja haluaa tehdä kaikkea "ite" jne.

Tuohon keskusteluun, mitä kaverit ja sukulaiset heittävät ja vihjailevat. Onhan se ikävää, että ihmiset eivät tule ajatelleeksi, että vihjaukset ja kyselyt voivat olla jollekin arka paikka ja jopa suuri huolenaihe. Eivät ihmiset yleensä tietenkään mitään pahaan tarkoita. Itsekin olen joskus kaverilta kysellyt, että mikä heillä on tilanne tuon asian suhteen, jolloin kaveri paljasti, että pari vuotta ovat yrittäneet ja joka kuukausi hän on itkenyt negatiivista raskaustesti. Silloin tuntui aika hölmöltä. Tilanne tosin oli kumminkin sellainen, että tämä ystävä itse kysyi minulta samaa asiaa ensin ja itseasiassa olin juuri saanut tietää olevani raskaana, mutta en ollut vielä kertonut kenellekään, paitsi miehelle tietty, enkä m,alttanut olla paljastamatta, kun läjeinen ystävä oli kumminkin kyseessä. Mutta, tuttavapiirissä on ollut tapaus, jossa yksi pariskunta yritti lasta ja sai ensin keskenmenon ja tuli uudestaan raskaaksi, mutta tämä raskaus jouduttiin keskeyttämään viikolla 20 pahan keksushermoston kehitysvamman vuoksi. Yhden toisenkin keskenmenotapauksen tiedän. Näiden tapausten vuoksi olen kyllä oppinut olemaan utelematta ihmisiltä näitä asioita, koska tosiaan ei voi ikinä tietää miten rankkoja juttuja voi olla taustalla: voi olla lapsettomuutta, pitkää yritystä, kaskenmenoja tms taustalla. Nämähän ovat todella arkoja ja yksityisiä aioita. Kaikki eivät sitä vain ole tulleet ajatelleeksi, kun itsellä se on käynyt niin helposti. Ikävää sinänsä.
 
Huomenta! Voi ku te ootte ihania ku jaksatte vastailla mun hätäilyihin, vaikka siis yk2 vasta alko! Mua nolottaa :ashamed:

Mut niin, mä en ole pillereitä syöny yli viiteen vuoteen, ja luomukierto ollut aina kovin pitkä ja epäsäännöllinen. Se vaan ei oo haitannu ku vasta nyt. Mutta gyne sanoi tossa kesällä, että jos ei vuodenvaihteeseen mennessä tärpää niin tutkitaan miksi mun kierto on tällanen. Vauvakuume on vaan niin kova :'(

Onnea kaikille touhuiluihin ja onnittelut Janikselle tätiydestä =)
 
Moikka!

Hauaisin kantaa korteni kekoon tuohon ajattelemattomia kommentteja ja uteluita koskevaan keskusteluun. Niin se vaan on, että ei ehkä kannattaisi suoraan kysellä tai vihjailla kenellekään. Pikemminkin voi pitää yllä hyvää keskusteluyhteyttä ja avointa ilmapiiriä. Jos toinen haluaa avautua asiasta, hän tekee sen kyllä omasta aloitteestaan.

Me emme ole kertoneet kenellekään yrityksestä, eikä aiota vähään aikaan kertoa. Jos jäämme lapsettomiksi, mietimme varmaan linjauksen uusiksi. Mutta ole joutunut useaankin ikävään tilanteeseen höläyttelyn takia. En osaa (enkä halua) yhtään valehdella, ja häkellyn suunnattomasti, jos toinen utelee aiheesta jotain. Vaikka kuinka yrittäisin miettiä kierteleviä mallivastauksia etukäteen, ne eivät tule tarpeen tullen suustani.

Karmein tilanne oli silloin, kuun eräs hölösuinen ja huonosti käyttäytyvä tuttuni puhutteli miestäni suoraan näin: "Te olette olleet yhdessä jo muutaman vuoden, eikä mitään ole tapahtunut. Taidat olla tuhkamuna." Suututti ihan hirveästi!

Jos lähipiirissä on joku avoimesti ja lopullisesti lapseton, olisi ehkä parasta yrittää keksiä puheenaiheita ja tekemistä, joka ei jatkuvasti pyöri lasten ympärillä. Jos toinen vaikuttaa tosi onnettomalta, voisi kysyä, haluaisikohan hän puhua aiheesta tai vaikka itkeä asiaa olkapäätä vasten. Se voisi raikastaa ilmaa pitkäksi aikaa.

Niin, kyllä minäkin tunnen kateuden niitä kohtaan, jotka saavat lapsen aina kun vaan haluavat. Mutta yritän torjua sen sillä, että en pyöritä ajatuksini vauva-ajatuksissa. Se toimiikin aika hyvin! Vaikeinta on tietysti kuulla lausahduksia kuten "teillähän on mukavaa, voitte käydä elokuvissa aina kun vaan haluatte" tai "en yhtään jaksa tuota lastani ja sen kiukuttelua". Mutta nuokin osoittavat vain inhimillisyyttä, eivät missään tapauksessa harkittua ilkeyttä.

Olen tosi pahoillani teidän kaikkien puolesta, jotka joudutte emännöimään tätiä. Lippu kuitenkin korkealle ja uuteen kiertoon!

:heart: piip
 
Janis: Kiva kuulla, onnea tädille! (kerrankin pääsee sanomaan näin :LOL: )
Plivilinna: Samassa tilanteessa on kaikki joskus olleet ;). No on sulla melko kauan ollut epäsäännölliset. No se vuoden vaihde on kohta alle 3kk ;) hui sitten on jo joulu ohi. Tsemppiä ja hermoja!
 
Pilvilinna, mulla on myös luonnostaan epäsäännölliset menkat. Gyne ei ole tähän asti reagoinut asiaan mitenkään, koska ovulaatio kuitenkin tapahtuu, vaikkakin harvoin, kun kierto voi olla jopa kolmen kuukauden mittainen. Mutta toisaalta en ole kovin innokas lääkkeiden kyselijä, että ehkäpä mullekin olisi jo jotain määrätty, jos olisin penännyt.
 
Moi! Elämäntilannegallupista sen verran että mies on 31 v ka minä 28v. Asumme omassa (Pankin) kaksiossa. Mies on vakihommassa mulla työsopimus tällä hetkellä toukokuun 2009 loppuun. Opiskelen samalla oppisopimuksella.
 
kele! eilen kirjoitin pitkan viestin, joka katosi jonnekin bittien taivaaseen, arvatkaa vaan ketuttiko? :kieh: Meni sitten niin totaalisesti hermot, etten enaa viitsinyt aloittaa hommaa alusta.
Unico; tsemppia vaan reissuun ja ala huoli etukateen tarpista malaria-alueella, asioilla on taipumus jarjestya. Ja todennakoisesti kuten Kvartti kirjoittikin, tarppaa just silloin kun ei mitenkaan sopis, vrt keskustelumme jokin aika sitten " rupeisinko narkkariksi jotta tarppaisi".. Olivalle galluppiin: olen siis 29 ja avomies kanssa. Kummallakin vakityo ja asutaan pankin omistamassa kolmiossa, eli vauva olis enemmankin kuin tervetullut tahan kuvioon. Tasta ystavien ym. kyselysta vauva-asiassa, mulla on onneksi hyvin huomaavainen perhe, ja ma olen ottanut avoimen linjan tassa asiassa. Eli mun hyvat ystavani tietavat tasta meidan yrityksesta. Mun kaveripiiri on muutenkin hyvin avoin tassa asiassa, ja tiedan tallakin hetkella monen yrittavan. Kavereistani loytyy seka niita joilla tarppaa heti ja niita joilla ei ja jopa lapsettomuushoidoissa kayvia. Eli en loukkaannu kun kaverit kyselevat asian etenemisesta. Mua kylla sattuu kun kuulen jonkun kaverin olevan raskaana, tanaan sain just tietaa etta mun yksi kaveri on raskaana. Tosin hanelle onnen kylla suon ihan vilpittomasti, kyseessa on lapsettomuushoidosta tarppaaminen. Mut taytyy myontaa etta samalla tuli vahan paha mieli kun muistaa etta meille ei viela ole vauvaa tulossa :ashamed:
Muuten jotain mukavaakin kerrottavaa: mulla on ilmeisesti tanaan ovis! eilen tuli limaa ja tanaan nippailee alavatsaa, mukava yllari =) eilen illalla puoliunessa sitten yritettiin tehda vauvaa miehen kanssa :LOL:
Onnittelut Janikselle tatiydesta :flower:
 
Ada
Tiistai 9.10.2007

Janis...............30
Oliva...............27..............................aloitus syksy 2008
Kvart över.......28............kp 3/28-30..............yk 8
Pilvilinna.........28.............kp 4/41-43............yk 2
Unico...............27...........kp 4/28.................yk 10
Matarena.........29...........kp 5/27...................yk 7
Nanna81.........26............kp 5/29-37............yk 11
Kevätesikko....28............kp 7/28-32.............yk 9
Coke...............29............kp 8/24-29............yk 3
Tähtisilmä.......27............kp 10/31-33.............yk 7
Postimestari....29...........kp 13/23-27.............yk 6
Toivo79...........28...........kp 13/28...........aloitus kevät 2008
Kiki80.............27............kp 14/40....................yk 3
Ada..................28...........kp24/25..................yk 6
Sitrus79..........28............kp 33/28-29.........kesästä 2006
Piip..................28...........kp 34/49............syksystä 2006
Pupuvaimo......29............kp 36/29-32.........pari vuotta
Memmu-80......26............kp 77/29-62......elokuusta 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Siilura (yk 2)
Kaa (yk 2)
 
Jaahas viikonloppu vietetty kotona miehen kainalossa ja nyt palailin tänne oppisopimuksen teoriajaksolle täksi viikoksi toiselle paikkakunnalle. Ens vkolla taas töihin. Kysäisin eilen mieheltä että monetko menkat (sikäli mikäli ne on säännölliset) annan vielä tulla ennenkuin aletaan tositoimiin niin tuumas vaan että vaikka kymmenet. Eli ens syksynä sitten aloiteltais. Tarkoitus on että kerkeisin saamaan tän oppisopimuksen loppuun ja valmistua ennen mahd. lapsen syntymää. Työsopimus mulla on tällä hetkellä toukokuun 2009 loppuun ja miehellä siis vakkari työ.
 
Ada
Onnea Janikselle munkin puolesta :flower: ! Ja onnea Postikselle oviksesta, nyt vaan toiveikkailla mielin eteenpäin.

Mikähän näitä sivuja oikein hidastaa ja tökkii? Voisiko se johtua siitä, että meillä on näin pitkä ketju?

 
Ada
Kerropa Toivo, miten oppisopimusopiskeluajan palkka määräytyy? Onko se joku prosentti täydestä palkasta? Mä olen vähän miettinyt, että jos se vauva ei ole tullakseen, niin täytyisi hankkia jotain muuta motivoivaa tekemistä. Olen vähän katsellut oppisopimuspaikkoja. Tuntuu ettei kehtaa ikuisena opiskelijan mennä ainakaan ihan pian täyspäiväisesti koulu penkille istumaan.
 
En tiedä johtuisko osaksi tosiaan siitä, että on niin pitkä ketju.. Osaako joku tehdä sellaisen linkin tähän ketjuun ja laittaa sen linkin uuteen ketjuun. Saatais Lähes kolmekymppiset vol 2? :D

Mulla kesti sitten menkat kaksi päivää. Tänään enää ihan pientä tuhrua tuli, sas nähdä jatkuuko huomenna mitään.. No, hyvä vaan ettei se ämmä kauempaa viihtynyt, ei tarvis ens kerralla tulla ollenkaan!

Ostin tänään sinkkiä miehellekin, ja eiköhän ne ovistestit kohta tule postissa. Nyt on sota tätiä vastaan käynnissä!

Ainiin ja onnea Postikselle oviksesta! Ja Janikselle täteydestä!! :heart:

Siis nyt toi Aitolehti on Salkkareissakin, voi pyhä jysäys sentään sitä tulee joka tuutista!!! Anteeksi oli pakko ihmetellä ääneen.
 

Yhteistyössä