Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Hemuli, mulla oli ainakin pari ekaa kiertoa ihan kaamee olo, varsinkin puolivälin jälkeen! Olin jo ihan varma et oon raskaana mut johtui vaan noista hormonien heittelyistä. Huimas kauheesti välillä ja ällötti varmaan viikon. Yhtenä päivänä en voinut mennä kouluun kun oli niin heikko olo, makasin vaan sohvassa koko päivän ja aina kun nousi ylös meinasin pyörtyä!

Hyvää matkaa Unico!! Mihin te menittekään?
 
Ada
Torstai 26.7.2007

Piip...................28..........kp 7/n.35.............syksystä 2006
Unico................27...........kp 14/28....................yk 7
Kevätesikko......28..........kp 22/28-32...............yk 6
Kvart över.........28..........kp 20/28-34...............yk 5
Veera80............27..........kp 25/27-29...............yk 4
Matarena..........29...........kp 8/28.....................yk 4
Ada...................28...........kp 25/28...................yk 3
Postimestari......29..........kp 14/24-26..............yk 3
Enna.................29...........kp 13/30-32..............yk 2
Joanna...............26...........................................yk 1
Kiki80.................27..........kp 52/?.....................yk 1
Katarina81.........26...........................................yk 1
Hemuli79............27..........kp 8/?.......................yk1
Siilura.................27..........kp 22/28...................yk 1
Kaa....................28.......................................aloitus elokuussa
Pilvilinna.............28......................................aloitus syksyllä
Toivo79..............28.......................................aloitus kevät 2008
Janis..................30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
 
Ada
Huomenta |O

Mitäs jos Hemuli söisit aamupalaksi greipin? Sirottele päälle sokeria, se on hyvää ja oikein huono lusikka käyttöön, niin siinä herää hyvin kun väkertää hedelmälihaa irti kalvoista greippimehu suihkussa :LOL:

Punaviinistä: Kävisiköhän alkoholiton viini? Rakastan punaviiniä ja suhtaudun epäillen alkoholittomiin vaihtoehtoihin (en ole tosin maistanut). Mutta tämän suuremman asian edessä olisin valmis maistamaan. Mulla on semmonen tapa, etten ota yhtään alkoholia jos olen menossa seuraavana päivänä oppilaiden eteen.

Muuten ei mitään kerrottavaa. Valmistaudun henkisesti tädin tuloon. Tällä kertaa tuntuu, etten tipu kovin korkealta. Mutta senhän tietää vasta kun on kopsahtanut maahan ;) .

Hyvää torstaipäivää kaikille!
 
Ada, mä luulen että se alkoholiton ei kyllä toimi. Tää nyt on vaan mun arvio, mutta luulen että se juju piilee just siinä alkoholissa eikä niinkään muissa ainesosissa..

Hui, sulla alkaa olla jännäys lähellä..

Mulla oli taas aamulla lämmöt 36,8. Hitto jos se ovis on ollut vasta nyt, on ollut koko alkuviikon ihan kuollutta tuolla kammarin puolella.. Mä tosin luin ton limajutun ( :LOL: ) ja vaikka en mitään sen suurempaa tutkimusta olekaan tehnyt, niin viime viikolla piti töissä mennä pari kertaa vessaan kun tuntui että lorahtelee kohta housuista läpi. Ja tällä viikolla ollut ihan kuivaa taas. Ensi kierrossa sitten aloitan raivokkaan limojen ja lämpöjen tarkistelun! Ja varustan itseni uudella mittarilla. B)
 
Onnea taimi :heart: :flower: :)

Vai että greippimehua täytyisi juoda...? Käynpä heti ostamassa :) Mun lempparia on Tropicanan greippimehu, olikohan se nyt ruby breakfast nimeltään. Taisi siinä olla appelsiinia mukana... Mut kuitenkin, Tropicanan mehut maistuvat mielestäni parhailta heti itsepuristetun mehun jälkeen :)

Tuosta viinistä ja säilytyksestä vielä...ei se punkku säily viikkoa huoneenlämmössä tavallisen korkin kanssa millään. Mulla on menny viinit jo parissa päivässä karsean makuisiksi. Alkosta saa vakuumipumppuja jotka pidentävät säilytysaikaa ja laatikkoviineissähän viini säilyy kuukauden ;) Laatikosta ei vain valitettavasti saa kovin laadukkaita viinejä, mutta jos mehumaisista tykkää niin eiköhän tuo vaihtoehto silloin ole ihan ok :) Hitto, meinaa myöhästyä töistä tän kaiken pätemisen vuoksi :D Tsemppiä kaikille yrittämiseen ;)
 
Ada
Mulla on sama kokemus Katarinan kanssa viinin säilymisestä. Musta tuntuu ettei se säily viikkoa jääkaapissakaan korkki päällä. Olen kerran pari joutunut juomaan äkillisiin hermoromahduksiin ;) kyseenalaisia etikkaviinejä ja tullut siitä herkäksi huomaamaan pienenkin maun muutoksen. Tai sitten vaan kuvittelen.

Samaa epäilen Kvart Överin kanssa alkoholittomista. Täytyy sitten vaan ottaa viikonloppuisin kiinni viikolla menetetyt lasit. Se varmaan toimii :LOL:

En tiedä huomasiko joku, että laitoin itselleni tämän päivän listaan kaksi päivää eteenpäin, mulla oli hukkunut jossain vaiheessa yksi päivä. Tänään on siis oikeasti tuo 25/28 ja kertoakseni salaisuuden olen taas surffannut pesun sivuilla ja käyttänyt sitä laskuria :ashamed: No, kolmen kuukauden tietojen perusteella laskuri sanoi, että kierto on 25 päivää ja täti kommer i dag. Olosta päätellen niin juuri tulee myös tapahtumaan.

Liityn Kvart Överin raivokkaaseen tarkkailutiimiin seuraavassa kierrossa. Tai ainakin alan oikeesti merkitä ne lämmöt jonnekin ylös.
 
Huomenta!

Tänään ois nukuttanu tosi pitkään.Olen jotenki aivan poikki ja noi hormoonit heittelee katosta lattiaan,jos näin voi sanoa!!!Kamala kuumotus koko ajan(hikeä pukkaa niin,et saa juosta ainaki 2-3krt suihkussa päivittäin),kuvotus aina ennen ruokailua ja toi huimaus...mul muutenki nyt niskat tulehtunu ja se aiheuttaa huimausta,niin nyt on sitten kaksinkertainen huimaustila:ashamed:
Onko muilla tullut turvotusta?!Mulla tuntuu tulleen kaikki mahdollinen paha eli sormet ja jalat aamuisin turvoksissa.Keräävät nestettä,niin ettei sormukset meinaa mennä sormiin!
Kaikkea sitä joutuu nainen kärsimään...onneksi tänään vapis ja pääsen hierojalle ja lenkille pitkästä aikaa rauhassa=)

Mä kans nyt juon tota Tropicana mehua sen Valion greippimehun kans sekasin.Maistuu paljon paremmalle ja kiva kun tropicanassa vähän hedelmälihaa,niin tulee tuoreen hedelmän maku suuhun:D

Muistelisin ton viinin säilyvyyden olevan jääkaapissa avattuna max 2vk,tiiviin korkin kanssa.Paras korkki on pullon oma korkki tai sitten ns.painekorkki,jota saa muistaakseni alkoistakin!
Oltiin viime pikkujouluissa viininmaistajaisissa ja siel oli asiantuntija paikalla ja sanoi näin.Mulla ainakin säilynyt hyvin,eikä etikoitunut!!!
 
Joo siis toi viinin säilyminen riippuu viinilaadusta. Toiset, tuhdimmat viinit jopa paranevat yön yli hengitettyään, kevyemmät viinit taas eivät kestä happea yhtä hyvin. Viikko on siis maksimiaika noille kevyille punkuille. Eikä jääkaappi juurikaan pidennä säilyvyyttä.

Ada, mäkin oon käynyt tuolla pesun sivuilla.. :ashamed:
 
Onnittelut minultakin, Taimi! :heart:

Mulla nämä oviksen jälkeiset päivät on kuluneet tällä kertaa suht nopeasti, toisinaan huomaan illalla, etten koko päivänä ole ehtinyt miettiä ollenkaan koko vauva-asiaa.
Se, mikä nyt ärsyttää, on että kroppani on alkanut kettuilla. Siis oikeasti, kaikki nämä vuodet (siis nämä viime vuodet ilman hormonaalista ehkäisyä) menkkoja edeltävinä päivinä on toistunut sama kaava; yksi niistä on ollut, että rinnat on olleet pari - kolme päivää ennen tädin tuloa arat ja kipeät. No nyt ne on jo toista kertaa olleet jo viikon todella arat ja turvoksissa ja matkaa tädin tuloon on kuitenkin vielä useampi päivä :kieh:
Voisiko tämä vauvatoive jollain tavalla sekoittaa hormoneja?

Vanhempani tekevät muuttoa ja olen vanhoja tavaroita kaivellessa tehnyt ihania löytöjä. Paljon on löytynyt myös minun vanhoja vauvanvaatteita ja satukirjoja. Otin ne vaivihkaa kaikki talteen... ;)

Minä lipitin greippimehua tuossa oviksen aikoihin, mutten oikeen pidä sen mausta. Punkkua olisikin nyt sitten hyvä syy nautiskella iltaisin lasillinen. :)
 
Tupsahdan mukaan keskusteluun =)
Pillerit on jätetty pois viime elokuussa ja siitä saakka on eletty toivossa josko vauva antaisi kuulua itsestään... Ehdin popsia 11 vuotta e-pillereitä ja kierto on aika lailla sekaisin. Pisin kierto reippaat 60 päivää ja aikamoinen hormonihäiriö :/
Eilen täti tuli sitten kylään taasen ja aikas iso pettymys oli.
Lueskelin tossa aiempia juttuja ja taidan kanssa käyttää hyväkseni tässä kierrossa noita punaviinivinkkejä :D
 
Hei vaan kaikille. Olen aiemmin roikkunut mukana tuolla 'kevätvauvasta 2008 haavailijoissa', mutta tämä ryhmä voisi sopia paremmin minulle (olen 28 v ja ekaa ollaan yrittämässä ). Varsinkin kun täällä noin kovasti punaviineistä puhutaan :LOL: Tykkään punaviinistä, mutta siitä tuppaa nykyään tulemaan inhottava olo aamulla. Ja ei tarvi kuin lasillinen ottaa. :/

Greippimehua on tullut myös lipitettyä ja täytyy myöntää, että olen jo ihan hulluna siihen. Ihanasti virkistää aamulla, kun sitä lasillisen kiskaisee. On kyllä naurattanut monet kerrat tuolla kaupassa mehuhyllyn luona, kun hylly notkuu kaikenmaailman mehuja ja sitten siinä greippimehun kohdalla on aukko, missä on pari purkkia siellä hyllyn perällä. =) Taitaa olla muitakin yrittäjiä näillä main.

Joo, mutta jos joku tuota listaa päivittelee niin jaksaisiko lisätä minutkin mukaan. Kiertopäivä on siis 3/28-32 (eli täti on vierailulla, vaikkakin jo pakkailemassa kamojaan) ja nyt on siis aluillaan kolmas yrityskerta.

Huh, pitäisi vielä hetki töitä paiskia, mutta täällä on niin kuuma, että ei ajatus oikein luista. :attn:
 
Tervetuloa Memmu-80 ja Juuri! :wave:

Meikäläinen ei taida uskaltaa greippimehuun ryhtyä. Siis jos sen kanssa joillain tulee kivuliaammat menkat, niin viime tädin vierailu meikäläisellä oli jo ihan tarpeeksi piinaava, ettei kiitos enempää. Voi olla että pyörrän puheeni jos joudun tärppiä pitkään odottelemaan.

Sormet syyhyää taas ovis-tikkuihin, pitäisi vielä malttaa pari päivää ettei tule turhaan tuhlattua tikkuja. :headwall:
 
Tervehdys kaikille,
mäkin ilmoittaudun uutena haaveilijana mukaan, olen 29v ja samoin mies.
Pillereitä syöty suunnilleen 10 vuotta ja nyt ne jäi pois kesäkuussa. Hormononit näköjään sekoittaneet kropan kokonaan koska ekaa yrityskiertoa mennään ja kp 39 menossa (ja menkkoja ei näy ei kuulu)..
 
Torstai 26.7. vielä kerran

piip.....................28...........kp 7/n.35.............syksystä 2006
Memmu-80........26...........kp 2/29-62..........elokuusta 2006
Nanna81............26...........kp 21/29-37..............yk 8
Unico..................27...........kp 14/28....................yk 7
kevätesikko.......28...........kp 22/28-32...............yk 6
Kvart över..........28...........kp 20/28-34...............yk 5
Veera80.............27...........kp 25/27-29...............yk 4
Matarena............29...........kp 8/28.......................yk 4
Ada.....................28...........kp 25/28.....................yk 3
Postimestari......29...........kp 14/24-26...............yk 3
juuri...................28...........kp 3/28-32.................yk 3
Enna...................29...........kp 13/30-32..............yk 2
Joanna...............26................................................yk 1
Kiki80.................27..........kp 52/?........................yk 1
Katarina81.........26...............................................yk 1
Hemuli79...........27...........kp 8/?..........................yk1
Siilura................27...........kp 22/28.....................yk 1
wind...................29...........kp 39/?........................yk 1
Kaa.....................28.......................................aloitus elokuussa
Pilvilinna............28.......................................aloitus syksyllä
Toivo79..............28.......................................aloitus kevät 2008
Janis...................30

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Pupuvaimo (pari vuotta)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)


Päivitin vielä muutkin uudet, jotteivat unohdu rannoille! Oikein paljon tervetuloa Memmu, juuri ja wind!

Memmu - onko ikä oikein? Lisätäänkö kiertopäivät listaan? Wind, menihän sullakin oikein?
 
Kattokaas kun sain listan rivit suoraan. (Ainakin niin ne on nyt omalla näytöllä.) En oikein itsekään usko, että näpertelen moista... :D

Täällä on eka ihan puhtaan täditön päivä, mukavaa. Ja kiva huomata, että monella teistä lähestyvät kiertopäivät loppuaan... Tässähän pääsee pian jännittämään!
 
Hyvä Piip! Mä oon yrittänyt aina välillä suoristaa niitä rivejä mut ei oo ottanut onnistuakseen. Nyt on hieno! :flower:

Tervetuloa Memmu, Juuri ja Wind! Kiva kun meitä alkaa olemaan jo näin paljon niin keskustelu käy vilkkaampana! Vaikka tietenkin toivon että osa sais jo siityä odotus-palstoille ;)

(.) joku ihme mahapöpö mulla. Eilen oli niin kipeä maha että piti kaksinkerroin olla ja vessaan joudun vieläkin aina kun jotain on suuhun laittanut. Ei siis okseta mutta sitä toista.. Yök. Onneksi oli lyhyt työpäivä. Otan nyt päivätorkut, jospa tää olo vaikka sillä paranis.
 
Moikka! Huolittekos mukaan yhden 26-vuotiaan himopalstalaisen :D ?? Elokuussa 2006 jätettiin pillerit pois, mutta nyt menossa "vasta" yk8 älyttömien kiertojen heittelyiden vuoksi. Viime kierrossa jo melkein onnistuttiin kun sain testiin haamun, mutta jo seuraavana päivänä satiin pettyä.
Greippimehut on kokeiltu, mutta punaviinit vielä testailematta! Eli ensi kiertoon sitten se avuksi :p !
Nyt olis menossa kp21/29-37
 
No niin tämä hätähousu leikki taas ovistikkujen kanssa, mutta kylläpä vaan siihen ovistikkuun ilmaantui jo haalea viiva eli nyt voinkin sitten jo testailla joka päivä. Vai kuinka monen päivän ajan se viiva voi niissä näkyä? Täytyy vokotella miestä vällyihin... :D
 

Yhteistyössä