Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset

Moikka,

Aloitan uuden ketjun, kun kolmekymppisissä oli niin paljon porukkaa ettei millään jaksanut lukea kaikkia viestejä läpi :). Tervetuloa siis kaikki, jotka ensimmäisestä vauvasta haaveilette!

Itse olen kohta 28-vuotias, lopetin pillerit vajaa kuukausi sitten ja ekoja "normaaleja" menkkoja siis vielä odottelen (tänään kp 21/28?) Mies oli oviksen aikaan työmatkalla, eli emme kovasti tulosta venaile tässä kierrossa.. Ensi kierrossa sitten tositoimiin.

Moikka,
heti ryntään ilmoittautumaan, kun tänään tuli mittariin 28 vee ;) Eli nyt joutuu tunnustautumaan liki kolmikymppiseksi! Mieheni täyttää elokuussa 30 vee ja esikoista kovasti toivotaan. Nyt näyttää tuhruvuodon perusteella siltä, että neljäs yrityskierto starttasi juuri tänään. Pillereitä söin n. 8 vuotta ennen tätä, joten ilmeisesti ei ihan heti tärppää... :/

Jään odottelemaan muita suht samanikäisiä esikoisesta haaveilevia :wave:

t. piipi

Moikka!
Ilmoittaudunpa minäkin tähän ketjuun eli olen vielä 27v.ja mieheni on 30v.Vauvahaaveet kovat minulla ja nyt olen saanut jonkinlaisen kuumeen tarttumaan myös mieheeni.Kesän yli tässä mennään vielä ja sitten lopetellaan tuo ehkäisy puoli:)
Kiva vaihtaa täällä ajatuksia,kun en ole suunnitelmistamme vielä kavereille maininnut.Niiltä tulisi kuitenkin painostusta asiaan,et nyt pitäis jo aloittaa,et mitä te odottelemaan enää jne.Haluan tehdä asiat rauhassa ja niin kuin meille hyvä,enkä ottaa asiasta mitään suurta painetta:)
toivon kyllä että vauva saisi pian alkunsa,kun sitä alamme työstämään.Se olisi toiveidemme täyttymys ja maailman ihanin asia tällä hetkellä!!!

heippa!
Ma siirryn kans tanne ikaisteni seuraan tuolta kevatvauvasta 2008 haaveilevien joukosta, oli niin paljon porukkaa siella ettei tammoinen aloitteleva keskusteluryhmassa kayva pysy yhtaan perilla kaikista ihmisista.
Olen 29-vuotias ja mies kans. Viimeinen pillerilapyska menossa ja sitten katsotaan mita tapahtuu, olen kans syonyt pillereita kauan (13 vuotta..) eli mullakaan ei ole mitaan suurempia odotuksia etta edes taman vuoden puolella tarppais. mulla on pari kaveria, joille ei luomuvauvaa kuulunut, eli olen hyvin sisaistanyt ajatuksen, ettei lapsia tehda vaan ne saadaan. Katsotaan, kuinka kauan mun malttamaton mielenlaatu jaksaa odotella rauhassa, ennen kuin karsivallisyys alkaa menna ja homma menee yrittamisen puolelle :D Onnittelut sulle jolla on tanaan synttarit (nimi jo unohtui..) ja onnittelut meille kaikille jotka ovat vihdoin uskaltautuneet yrittamaan, tunnen itseni ihan ikalopuksi jus tassa asiassa. Olen kaveripiirini viimeinen lapseton.. Mites teilla muilla?
:flower:

Mulla on kaveripiirissä vain yksi lapsellinen :) Pariutuneet ovat lähes kaikki kaverit kyllä, mutta ovat varmaan enemmän urasuuntautuneita ihmisiä kuin minä.. Olen kyllä ystävilleni kertonut meidän suunnitelmista ihan avoimesti, mutta vain tämän yhden lapsellisen kanssa jutskaillut yrittämisistä sun muista.

Mäkin jouduin miestä lämmittelemään hissukseen varmaan puolen vuoden ajan, kunnes vihdoin sain luvan lopettaa pillerit. Mies ei kyllä oikein ymmärrä vauvoista "hössöttämistä" ennen raskauden alkua, eli on tosi kiva hössöttää täällä!

Moikka!
Mulla kans sellainen tilanne,et alan olemaan viimeisten joukossa,jolla ei ole lasta.Mun kavereilla melkein kaikilla jo kaksi lasta ja kaikki luomuja,paitsi yhdellä tehty heldelmöityshoidolla!Olen myös miettinyt asiaa monelta eri kantilta...myös sen ettei vauvaa saata heti kuulua ja voi olla etten saakaan lasta.Tiedossani ei kyllä ole syytä moiseen tilanteeseen,mutta olenpahan senkin jo mieheni kanssa puhuneet,että mitä jos emme saisikaan lapsia.Todella surullistahan se olisi ja maailma hetkeksi pysähtyisi ympäriltämme,mutta toivossa elämme.Kaverini hoputtavatkin senkin takia jo lapsen tekoon,että jos ei lasta heti kuulu,niin aina voi hakeutua hyvän ikäisenä hoitoihin,ettei tule sitä loputonta epätoivon oloa,mikä monet lapsettomat valtaa eli ei sitten enää haluakkan yrittää mitään keinoa,kun kuvittelee olevansa liian vanha äidiksi ym.

huomenta!
Olen samaa mielta kanssasi, kvart øver etta tanne on kiva tulla hossottamaan muiden samanlailla hossottavien kanssa. Eipahan paase mies ihan turhaan kuormittumaan, saa sitten kuormitusta tarpeekseen jos meikkis on joskus onnellisesti raskaana ja tunnemyrskyjen vietavana, voi mies -parkaa :LOL:
Nyt ei ajatus enaa kulje, tulin asken kotiin yovuorosta ja on just se hetki ennen nukkumaanmenoa etta melkein oman nimensa muistaa :p
mukavaa paivaa kaikille!

Huomenta ja kiva, että tänne on heti löytynyt saman ikäisiä esikoishössöttäjiä! Meidänkin kaveripiirissä alkaa nyt olla se tilanne, että vauvoja pukkaa joka suunnasta... Ja kaikki kyllä ihan luomuna. Tosin vielä moni kaveri ei edes harkitse vauvaa, joten ei ihan viimeisiä olla kuitenkaan. Sen sijaan kaveripiirissä on ollut keskenmenoja sekä kohtukuolema 8. kuukaudella, joten tiedän myöskin minä, ettei se vauvan saanti aina niin helppoa ole. Raskautumisessa ei sen sijaan kellään oo ollu erityisesti ongelmia, joten toivottavasti me ei olla tilastollisesti sitten se lapseton pari!

Kuumeillaan kuumeillaan...:)

Kuumeillaan täälläkin taas joo...yritän kuumeiseti ajatella jotakin muuta,mutta kyllä noi vauva haaveet vie mielenrauhan.
Meillä töissä yksi odottaja on nyt rv14,et sen odotusta kovasti kuulostelen ja tarkkailen tällä hetkellä.
Toivottavasti mun mies ei kokonaan kypsy mun jatkuvaan vauva puhumiseen...tänne onneksi voi aina tulla ja vaivata teitä alituisilla ajatuksillani:)
Onko teille muille tullut painostusta vauvojen tekoon kavereilta,tutuilta tai vanhemmilta?!?

Hemuli79 :wave: : täällä sama tilanne kaveripiirissä :ashamed: =) :hug: Mutta eiköhän mekin perässä tulla, jookos!
Suhde miehen kanssa on vahvistunut tässä matkalla, ja sehän on aina plussaa; lapset tulee kuitenkin vaan "lainaan" :heart: ,mutta mies/aviopuoliso on ja pysyy :heart: :heart:

Täälläkin työntekoa häiritsee harhailevat ajatukset...

Tervehdys Pupuvaimo!!!
Meillä miehen kanssa onneksi luja suhde ja toivo tulevaan!Asioista ollan paljon puhuttu keskenämme ja tullaan varmasti puhumaankin.
Toivottavasti ollaan pian kavereiden perässä onnellisia vanhempia ja päästään jakamaan lapsien ns."kasvukivut":)
Millanenkas tilanne teillä tällä hetkellä?Kuumeillaanko jo kovasti?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2007 klo 10:36 Hemuli79 kirjoitti:
Tervehdys Pupuvaimo!!!
Meillä miehen kanssa onneksi luja suhde ja toivo tulevaan!Asioista ollan paljon puhuttu keskenämme ja tullaan varmasti puhumaankin.
Toivottavasti ollaan pian kavereiden perässä onnellisia vanhempia ja päästään jakamaan lapsien ns."kasvukivut":)
Millanenkas tilanne teillä tällä hetkellä?Kuumeillaanko jo kovasti?
Jeps, toiveet on korkeella, tänään pp 1 kun eilen oli toinen inssi =) Ollaan selittämättömästi lapsettomia, ainoa vika on mun laiskoissa munasarjoissa :xmas: Mikäs teillä on tilanne?

Muusa78
Tervehdys vaan teille kaikille!

Ilmoittaudun myös tähän ketjuu! :wave:

Ikää on 29 ja rapiat....ja ensimmäisestä "haaveilen" (ei olla vielä miehen kanssa päätetty ruveta tositoimiin). Joka päivä käyn lueskelemassa muiden kuulumisia ja samalla taitaa tuo oma vauvakuume kasvaa.

Minäkin liityn tähän pinoon! Eli olen 29v., mies 28v., naimisissa ollaan ja ensimmäistä vauvelia kuumeillaan. Yritys aloitettiin viime kuussa. Olen tällainen "hormonihäiriöinen", jolla on taustalla terojen ja divinan syöntiä.. Kuukauden päästä on edessä clomien aloitus. Vähän kurjalta tuntuu syödä hormoneja, mutta jos ne auttavat, niin hyvä on. Onko täällä muita terojen/clomien popsijoita?

Onnea kaikille yritykseen!

Kirjoitanpa tähän vaikka yksi lapsi onkin jo plakkarissa ja huomenna täytän 30 vee! Itse olin vielä 28 (melkein 29) kun esikoiseni ja toistaiseksi ainokaiseni sain. Toinen on nyt haaveissa, mutta vähän vielä joudumme odottelemaan muiden elämäntilanteiden takia, vaikka sekä mua että miestä jo toinen kovasti polttelee.

Mä olin ollut pillereillä noin 10 vuotta ja alle puolen vuoden sisällä raskauduin niiden lopettamisen jälkeen vaikka ei silloin oikeastaan ollut edes tarkoitus...muista syistä lopetin pillerit ja hupsista ja paras vahinko mitä ikinä voisi toivoa... Sillä historialla, miten kauan on pillereitä syönyt ei käsittääkseni ole vaikutusta siihen kuinka nopeasti raskautuu, mutta ikä toki vaikuttaa. Te ootte, tai no me ollaan, kuitenkin vielä melko nuoria, että enpä usko, että silläkään vielä tässä vaiheessa on niin suurta merkitystä. On toki hyvä, että olette varautuneet siihen, ettei välttämättä heti ekoista kierroista tärppää, koska näinhän se juuri on. Ei se välttämättä tilauksesta heti tulekaan. Meillä ollaan kaveripiirissä yleensä raskauduttu melko nopeasti, mutta ikävä kyllä pari keskenmenoakin on ollut ja yksi keskeytys 20. vkolla :'( , mutta lopulta on onneksi onnistuttu. (30. ikävuoden molemmin puolin plusmiinus 5 vuotta).

Tsemppiä ja plussausonnea kaikille!

Olipa kiva Janis kun kävit kertoilemassa omia kokemuksiasi! Antaa tosiaan toivoa, kun kuulee, ettei esim. meidän ikä vielä tässä vaiheessa ole se suurin este raskautumiselle ainakaan. =)

Meillä vauvapainostusta tulee molempien vanhemmilta ihan kyllästymiseen asti... :/ Meidän äiti varsinkin kunnostautuu jatkuvasti sanomalla, että kyllä nyt teidän jo pitäis alkaa lapsia hankkimaan jos meinaatte. En oo sille viittiny kertoa yrityksestä mitään, kun sitten se ois koko ajan hössäämässä, että "joko joko". Nyt on tuntunut pahalta yrittää valehdella, että ei vielä oo lasten aika tms... Tuntuu, että vanhemmat ei aina tajua sitä, ettei niitä lapsia niin vaan saada! Ehkä silloin heidän nuoruudessaan on asia ollut toisin, en tiedä.

heippa hemuli79 ja muut!
Ei ole onneksi tullut painostusta mistaan suunnalta, kaverit kyselee tosin varovaisesti etta mikas meidan linja onkaan tassa lapsenhankintajutussa. Vanhemmat eivat ole ottaneet asiaa puheeksi, haluavat kai olla hienotunteisia =)
Mieheen on suhde lammennyt ihan eri tavalla, kun ollaan tasta lapsiasiasta alettu puhumaan. Mekaan ei viela varsinaisesti olla tositoimissa, mutta asiasta on keskusteltu (ainakin ma olen.. :saint: ) Mutta mua vaan ihmetyttaa valilla toi miesten ajatuksenjuoksu: mun mies on sita mielta etta yritys voidaan aloittaa heti kun silla on synttarit kun se on kuulemma aina ajatellut etta eka lapsi tulee kun se on kolmekymppinen. Olen yrittanyt puhua sille etta ei ne lapset nyt ihan mittatilaustyona tupsahda ja onko silla mitaan valia tuleeko se lapsi puoli vuotta ennen vai jalkeen jonkun ihmeellisen deadlinen takia.. Ihme tapauksia noi miehet :D No, homma etenee taalla, raportoin taas lahiaikoina B)
ps. onko muiden hossotys edennyt sille tasolle etta netista on etsitty sopivia vaunuja vasta ajatuksentasolla olevalle vauvalle? ma olen tehnyt niin.. :snotty:

Moikka Papuvaimo!
Justiinsa töistä tulin ja kattelin,et olit laittanut viestiä.
Eli meillä sellainen tilanne,et aletaan yrittämään kunnolla heinä-elokuussa.Päätettiin nyt viel rauhoittaa tämä kevät-kesä,kun tiedossa kaikenlaista stressiä!!!
Onnea kovasti,jospa teillä nyt sitten jo tärppäisi:)

Hups,kirjoitus härö iski eli oli tarkoitus kirjoittaa Pupuvaimo,mut minkäs mahdat:):)
Miehet on kyl outoja olentoja välillä,kun niiltä kysyy noita mielipiteitä,mut johtuisko siitä,et naiset ajattelevat tunteilla ja miehet järjellä tai jotain!?!
Olen itsekseni haaveillut tulevalle vauvalle vaatteita,rattaita ym,mutta ostamisen tasolle en ole vielä päässyt!!!
Toivottavasti kavereilta saisin jotain vaikka lainaksi,sitten kun aika koittaa,ettei kaikkea tarvitsisi ostaa uutena...
Meillä ei onneksi vanhemmat ole alkaneet painostamaan lapsen teossa.Ovat kyllä välillä hienovaraisesti kyselleet,olemmeko miettineet asiaa ja että nuorena sitä jaksaa paremmin useammankin kanssa,jos niitä monta haluamme!!!!

Meillä ei ole tullut ainakaan mitään totista painostusta, muutama leikkimielinen kommentti ehkä jostain. Lähinnä ajattelin, että mun vanhemmat eivät hyväksy lasten tekoa kun ei olla naimisissa (ovat joissain jutuissa aika vanhanaikaisia..), mutta huomasin erehtyneeni kun toissapäivänä juttelin äidin kanssa meidän suunnitelmista. Oli oikein ilahtunut! Miehen vanhemmat on jo kauan vihjailleet että kaipaisivat jotain isoja juhlia, häitä tai ristiäisiä. (tosin ristiäisiä voivat odotella rauhassa, mun lapsia ei kyllä kasteta..)

Noissa vaunu- sun muissa haaveiluissa olen päätynyt jo niin pitkälle että olen neulonut pari vauvan villapaitaa.. :LOL: Kaverikin jo tarjosi niiden vaunuja meille, jos kohta tärppää niin voisin ostaakin ne, hyvän näköiset ovat :)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2007 klo 21:30 Hemuli79 kirjoitti:
Miehet on kyl outoja olentoja välillä,kun niiltä kysyy noita mielipiteitä,mut johtuisko siitä,et naiset ajattelevat tunteilla ja miehet järjellä tai jotain!?!
Hihii, ainakin mun miehellä tuntuu välillä olevan ajatuksenjuoksusta järki kaukana! Ei vaan mutta meillä ainakaan mies ei osannut olla niin kovin innoissaan/mukana mun touhotuksissani vielä ennen tytön syntymää (tai ainakaan ennen kuin alkoi liikkeet tuntua masun päältä). Johtuneekohan siitä, ettei asia tunnu niin läheiseltä kun ei kuitenkaan itse kanna lasta sisällään? Mutta nyt kun on niin sanotusti ensimmäinen kynnys ylitetty, niin mies aina välillä ehdottelee (tyyliin siitä lähtien kun tyttö oli vasta 1 kk), että tehdään toinen... =) ;) '
Meillä ei porukat mitään painostaneet, mutta vihjailivat välillä, että lapsenlapsi olisi kyllä tervetullut jos näin olisi... Painostus ei kyllä ole kovin ajattelevaista, jos tosiaan ollankin yritetty pitkään, muttei onnistu tai on km:ja tms taustalla, joista ei ole halunnut puhua...No kaikille ei hienotunteisuus ole paras vahvuus.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.03.2007 klo 21:13 Hemuli79 kirjoitti:
Moikka Papuvaimo!
Justiinsa töistä tulin ja kattelin,et olit laittanut viestiä.
Eli meillä sellainen tilanne,et aletaan yrittämään kunnolla heinä-elokuussa.Päätettiin nyt viel rauhoittaa tämä kevät-kesä,kun tiedossa kaikenlaista stressiä!!!
Onnea kovasti,jospa teillä nyt sitten jo tärppäisi:)
Moikka vaan =)

Mekin ajateltiin ensin rauhoittaa kevään yli, kun sain töitä 170 km:n päästä kotoa, ja kuljen siis päivitttäin 4 h junalla :whistle: ..mutta päädyttiin kuitenkin toisiin aatoksiin, pysyy virettä elämässä ja työ-koti tasapainossa; järkkäilyä tosin vähän tulee, kun on noita ultria sun muita, mutta viva kotityöpäivät!! =) ;)

Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

Mulla on tässä näköjään vähän liikaa aikaa, niin ajattelin värkätä lyhyen yhteenvedon tämän ketjun palstalaisista. Saa vapaasti muokata, lisäillä tietoja sekä korjailla virheitä ? Ja lisäporukka on tietenkin tervetullutta!

ikä yritys/aloitus

Pupuvaimo 29 pari vuotta
Piipi79 28 4. yritys
Heksamiina 29 2. yritys
Kvart över 27 1. yritys
Postimestari 29 aloitus huhtikuussa
Hemuli79 27 aloitus syksyllä
Muusa78 29 aloitus suunnitteilla

Bubbling under (konkari):

Janis

Yhteistyössä