Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL5

Hlemmur Piti vielä sulle sanoa, että älä nyt vielä heitä kirvestä kaivoon! Lämmöt nousee n.pari päivää ovulaation jälkeen, joten tässähän ehtii tapahtua vielä! En muista olitko just lopettanut ehkäisyn, kun ei ole kierron pituutta tuossa listassa?
 
Ei saa Unico yllyttää... ;) Tää on muutenkin niin jännää.

Täällä on nimittäin menossa kuumeiluajan pahimmat piinaviikot. Oviksesta on vasta n. 7-8 päivää, enkä millään meinaa pysyä nahoissani. Oviksen jälkeen dpo 5-6 tuli siis vähän jotakin ruskeaa papruun pyyhittäessä ja nyt eilen (oletettavasti dpo 7) aamulla ruskeaa vuotoa jäi papruun ihan huomattavasti. Nyt ruskea vuoto on taas vähentynyt ja oikeastaan kirkasta. Mielikuvitus todellakin alkaa tekemään tepposia. Onhan mulla ennenkin ollut näitä pikkuvuotoja ennen menkkoja. Voi kun menisi nyt tämä toinen viikko nopsaan niin näkisi sitten mitä tapahtuu eli kurvaako täti kylään. :eek:
 
Peukkuja Katinka! Kuulostaa hyvältä.

).( Tääl kans piinaviikko käynnistynyt. Ei mitään normaalista poikkeavaa oiretta, alavatsanipistelyt alkaneet, ja la varmaan odotettavissa ekat kunnon menkkakrampit. Ja tätihän tulee varmaan taas kellon tarkkaan ke iltana, ihan viimeistään to iltaan mennessä. Tekis mieli testata jo su aamuna, mutta katsotaan nyt, miten tässä malttaa mielensä. Onhan se aina hetken jännää, vaikka tuloksen jo tunteekin. :/
 
Onko kenelläkään teistä ollut koskaan piriformis syndroomaa tai iskiasta?

Minä olen kärsinyt tuosta piriformis-syndroomasta jo melkein kymmenen vuotta, ja tänään taas. Nyt yhtäkkiä tajusin, että viime kuussakin juuri ovulaation kanssa samaan aikaan alkoi jumitus ja kipu.. Googletin sitten aihetta ja löysinkin monia kirjoituksia, joissa mainitaan tuo lantiokorin kiertyminen, sen aiheuttamat selkävaivat, ym.

Tämä lause varsinkin säikäytti tajuamaan, että vikahan voi olla sielläkin:
Lantiokorin virheasento aiheuttaa kuulemma paljon ongelmia kuten selkäkipuja, piriformisongelmia, lonkkavaivoja, alaraajojen nivelten artoosia ja naisille lapsettomuutta.

Mulla on selkä kuvattu ties kuinka moneen kertaan, sekä röntgenillä, että magneettikuvauksella, mutta varsinaista vikaa eivät ole koskaan löytäneet mikä aiheuttaa noi kivut. Toisinaan se ärtyy niin pahaksi, etten voi kävellä, istua, tai maata ilman todellista tuskaa, ja joskus on kirjaimellisesti menneet jalat alta.

Nyt täytyy varmaan alkaa metsästämään täältä jotain ammattilaista, jolta luonnistuisi tuon virheasennon korjaaminen. Vaikka sillä ei tämän "lapsettomuuden" kanssa olisikaan mitään tekemistä, olisi noista kivuista ihana päästä vihdoin eroon. :/

katinka Hyvältä kuulostaa! Tsemppiä sinne ja muillekin jännääjille!
 
Kaikista keskusteluista on jotenkin ymmärtänyt, et noi ovistestit on superhankalia. Joten yritän vielä välttää ja tarkkailen limaa ja kliksuttelen ovislaskuriin kaikkia mahdollisia kiertopäiviä :p

Ja kuinka ollakaan, aina sitä sit kun laskeskelee tarkkaan... Tällä hetkellä mun pitäis olla tekemässä jotain ihan muuta kuin netissä surffailemassa, mut kuis ollakkaan kamala noidannuoli iskenyt mieheen ja se makaa pötkylänä tuolla. Joten palataan taas ensi kuussa asiaan. :headwall:

Mut plussia toivon teille muille kovin :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sharona:
pikkumangusti :hug:

Mulla oli ihan samat fiilikset alussa, kun ensikertaa kokeilin noita tikkuja. Ensin löysin oviksen ekasta kierrosta (ihan liian myöhäisessä vaiheessa tosin, tais olla kp25&26!) ja seuraavasta en enää löytänytkään. :/
Sitten pidinkin taukoa muutaman kuukauden, ja nyt taas viime kuussa ostin niitä, ja sain positiivisen tuloksen 5pvää putkeen, hmph.

Tässä kierrossa tikutin ekan kerran toissapäivänä, eli kp.13 ja se oli aika vahva, mutta ei ihan yhtä vahva kun testiviiva, eilen täysin nega ja tänä aamuna positiivinen!! Hulluksihan tässä tulee vähemmästäkin! :headwall:

Oh well, parhaamme teemme. :heart:


Sharona kiitos tsempityksestä :) .. ehkäpä pitäisi uskaltautua kokeilemaan.. ainakin ensi kierrossa..tämä kierto menee vähän harakoille kun olen poissa kotoa töissä (siksi myös oudot viestin kirjotus ajat.. hih 05:48 tuo edellinen viesti näköjään suomessa :D ) .. nooh mutta sellaista vielä mietin että kannattaako tuota tikuttelua aloittaa "kesken" kierron vai onko järkevämpää aloittaa silloin heti tädin vierailun jälkeen? Mutta joo.. vähän kuulostaa monimutkaislta nuo testit. Varmaan saisin nekin jotenkin sössittyä .. :whistle: :)
 
pikkumangusti Ei sitä testailua kannata aloittaa heti tädin vierailtua, muuten saat pulittaa piiiiiiiiiiitlän pennin niistä testeistä :D

Niissä on kyllä ohjeet, tässä esim. CB:n ohjeet:
"Testailu aloitetaan sinä kierron päivänä, joka on normaali kierron pituus miinus 17.
28 päivän kierrolla testaus aloitetaan 11. päivänä, ja 32 päivän kierrolla 15. päivänä. Testaamista jatketaan päivittäin niin kauan että saadaan positiivinen tulos eli LH-huippu."

Mulla taas tänä aamuna positiivinen tulos testissä, varmaan todellakin jotain hormonaalista vikaa...vikaa...vikaa. :whistle:
On kuitenkin harjoiteltu ahkerasti, ihan varmuuden vuoksi! :heart:
 
Noista ovistesteistä, kun aika lailla on kokemusta niistä :LOL: ClearBluen digitaalinen ei ole superhankala, vaan superhelppo, mutta se myös maksaa... Mä tilasin aluksi netistä niitä halpisliuskatestejä (kotitesti, mammaksi), mutta hermot ja usko meinas mennä kun rahaa meni ja sain niihin ehkä yhden "melkein plussan". Tiesin kuitenkin että ovuloin joka kerta. Sitten kokeilin sitä CB:tä, ja se oli ihan toisesta maailmasta.

Netistä halpa-testi.fi:n sivuilta sen saa hintaan 31e, joka on noin 10e halvempi kuin apteekissa. Lisäksi oon tilannut sieltä niiden liuskatestejä, jotka voi tehdä aamuvirtasta, ja jotka näyttäisi toimivan mulla ihan kohtuullisesti. Nykyään aloitan testailun ajoissa (kp9-10) noilla liuskatesteillä, ja kun h-hetket lähestyy (kp12-14), vaihdan CB:hen. Näin mulla menee kierrossa 1-3 CB:n tikkua, ja kallis testi kestää sen 2-3 kierron ajan, eikä se kustannus enää sitten tunnu niin pahalta.
 


Pikkumangusti...29.......kp 6/26.........................yk 3
Kaapo80............29.......kp 10/28-37...................yk 6
Sipsunen............29.......kp 12/28......................yk 4
Sharona.............28.......kp 16/28-32...................yk 10
Joyan.................29........kp 20/23-36................yk 3
Opal.................. 29........kp 21/29-41................yk 3
Hlemmur............27........kp 23/ ?.......................yk 4
Myrtle................27........kp 23 /28-29..dpo 9.....yk ?
Katinka-82.........27........kp 30/31-42.................yk 4
Cladoceran........29........kp 31/37-42...dpo 8.....yk 8

Toivo79...............31......kp ?? /27-32.................yk 4



--------------------------------------------------------------------------



Taustalla:

maikkis123.........29
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin............29


--------------------------------------------------------------------------


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
Vadelmaunelma 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sharona:
pikkumangusti Ei sitä testailua kannata aloittaa heti tädin vierailtua, muuten saat pulittaa piiiiiiiiiiitlän pennin niistä testeistä :D

Niissä on kyllä ohjeet, tässä esim. CB:n ohjeet:
"Testailu aloitetaan sinä kierron päivänä, joka on normaali kierron pituus miinus 17.
28 päivän kierrolla testaus aloitetaan 11. päivänä, ja 32 päivän kierrolla 15. päivänä. Testaamista jatketaan päivittäin niin kauan että saadaan positiivinen tulos eli LH-huippu."

Hii.. :D sisäinen blondini pyrkii ulos :D joo..ois hieman suolaisen hintainen kuukausi edessä jos tikuttelis niinkuin tuossa aprikoin.. :) elikkä siis jos kiertoni pituus nyt oisi tuo 26-27 päivää niin alotanko tikuttelun sitten 9 tai 10.kiertopäivä? Pakko varmistaa tajusinko nyt oikein, kun mulle nyt tuntuu olevan kauheen vaikea ymmärtää näitä kiertojen ja tikkujen saloja, älkää hermostuko :) :heart:

maikkis123 onko tuo kallis CB:n testi kertakäyttöinen vai onko siinä useampi vai voiko sitä käyttää useamman kerran?

Hyvää viikonloppuja ja nyt hurjasti ++++++ tuulia kaikille! :heart:
 
pikkumangusti :D Sisäinen blondi....
Ymmärsit ihan oikein tuon ajoituksen, joten eikun tikuttelemaan!

Se CB:n digitaalinen ovistesti sisältää 7 vaihtopäätä, eli siis itse testivärkkiä voi käyttää useamman kerran, vaihtaa vaan sen tikun siihen päähän. :)

).( JumanGegga!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Täällä tulikin sitten todella vahva tulos ovistikkuun, nyt se testiviiva on n.3 kertaa tummempi kuin kontrolliviiva.
Nouseekohan lämmöt vaikka ei ovulois? Mietin vaan, että siitä aina tiedän (jälkikäteen) koska ovis on ollut kun lämmöt hujahtaa 37c' ja oon itselleni kertonut rauhoittavalla äänellä, että ei ne lämmöt nousis lainkaan, jos ei olis ovulaatiota tapahtunut, mutta onkohan sekään totta?

P.S Ei vielä plussan plussaa tässä pinossa lokakuulle! Antakaahan tulla nyt! :heart:
 


Pikkumangusti...29........kp 7/26.........................yk 3
Kaapo80............29........kp 11/28-37..................yk 6
Sipsunen............29.......kp 13/28........................yk 4
Sharona.............28........kp 17/28-32.................yk 10
Joyan.................29........kp 21/23-36..................yk 3
Opal.................. 29........kp 22/29-41..................yk 3
Hlemmur............27........kp 24/ ?.........................yk 4
Myrtle................27........kp 24 /28-29..dpo 10.....yk ?
Katinka-82.........27........kp 31/31-42...................yk 4
Cladoceran........29........kp 32/37-42...dpo 9.......yk 8


--------------------------------------------------------------------------



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin............29


--------------------------------------------------------------------------


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
Vadelmaunelma 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009

 
Täällä on viikonloppuhiljaisuus iskenyt :)

Minä olen menossa töihin, hyi. Onneksi on ovis-testit tältä kuulta taas käytetty, niin ei tarvitse kiroilla noiden tulosten kanssa. Hehee, seuraavaksi alkaa sitten ihan toinen testirumba..


Unico Mitenkäs siellä se mahankasvatus sujuu? :heart:
 
Sharona, kohtuullisesti :D toi hemmetin flunssa vaivaa kun ei saa lääkkeillä taltuttaa mut nyt sekin alkaa mennä ohi (toki yskittää ja sit oksetaa) mut onneksi muuten toi oksetus on helpottanut :D mut jos jo kohta pääsis töihin :D On jo kerran nähtykin toinen ja siellä yksi öllötteli.
Joko teillä muuten oli ne häät? kun en muista minkäänlaista selostusta lukeneeni :) kiinnostais kovasti

Plussa tuulia, tällä käyn vaklimassa et joko kohta joku tulee taas tonne lisää :D

Unico 12+2 (hui vastahan mä plussasin, enkä malta jättää teitä )
 
Mukavaa viikonlopun päätöstä kaikille! On tosiaan ollut aika hiljaista täällä, mutta tavallaan se on ihan hyväkin, niin pysyy helpommin "kärryillä" mitä on tapahtunut, kun on vähemmän luettavaa. ;)

Sharona, onnittelut tyylipuhtaasta o-bongauksesta. :) Mä oon kans miettinyt, että nouseekohan lämmöt jos ei ovuloikaan ja aatellut ainakin ettei nousis. Mutta jos tosiaan nouseekin, niin sitten voi olla kyllä itelläkin mahikset ettei aina ovuloiskaan... Hmmm... :/

Unico! Mahtavaa kuulla kuulumisia sieltä ison rajan siltä puolen. Vastahan sä tosiaan plussasit ja jo viikkoja noin! Vau! Onneksi pahoinvointi helpottaa jo. Toivottavasti saat meistä pian seuraa sinne.

Mulla (ja onneksi muillakin) käynnistyy todellinen piinaviikko. Oon yrittänyt painella kaikkia oireajatuksia taustalle ja oottaa vaan torstaita/perjantaita. Ennen pe-aamua en aio testata ja todennäköisesti to tulee täti ja jos ei tule, niin sitten on jännää.

Kävin vähän hummailemassa viikonloppuna ja on sekin taas nähty vähäksi aikaa. Oliskin kiva, jos tulis sellainen puolentoista vuoden juopottelubanni. ;)

Näin myös ystävien pikkuruisen muutaman viikon ikäisen vauvan. En oo koskaan nähnyt niin pientä ihmistä... :heart: tahtoo kans...

Tajusin myös tällä viikolla, etten ole koskaan pitänyt pientä vauvaa edes sylissä. :/ Ainoan kerran mulla on ollut vauva sylissä, kun musta tuli kummi ja kuvaa varten tyttö nostettiin mun syliin, kun istuin tuolilla ja sitten siitä pois. Sekin oli siinä 2 kk ikäinen... En uskaltaisi varmaan edes ottaa kenenkään toisen vauvaa syliin. Entäs sitten jos joskus saa oman, osaanko olla sen kanssa ollenkaan? Oonko ainoa, joka ei ole koskaan a) nähnyt vastasyntynyttä tai b) pitänyt pientä vauvaa sylissä?
 
Cladoceran, kyllä sä osaat ja uskallat kun saat sen oman nyytin kainoloon. Kyllä ne synnärillä opettaa ihan varmasti :D ja saat neuvoja ja pääset kotiin kun olet varma että pärjäät. On mullakin aikaa kun oon pikkuvauvaa käpälöinyt ja kyllä kyllä jännittää miten käy, mutta jotenkin vaan jaksan uskoa et sen oppii harjoittelemalla ja kun sitä joka päivä ja usein teet niin kyllä sen äkkiä oppii :D Vaikka niitä vauvoja ei oliskaan aiemmin paljoa käpälöinyt.
 
Huomenia vaan,

näin se lähtee taas palstailemassa hyvin työpäivä käyntiin. :ashamed:

Samoilla linjoilla olen Unicon kanssa. Kyllä se vauvan hoito siitä lähtee luonnistumaan vaikka ei olisi koskaan ennen vaavia sylissään pitänyt. Itse olen huomannut veljen kahden lapsen kanssa että kummasti sitä itselläkin rohkeus kasvaa. Heidän esikkoaan en oikein uskaltanut paljon nykiäkään (mitä nyt aina väkisin syliin työnnettiin =) ), mutta tämän kakkosen kanssa onkin nyt sitten paljon helpompi jo toimia.

Itsellä oli eilen niin masispäivä että... Mitään oireita ei ole, lauantaina tuli taas pientä tuhrua (tosin sen jälkeen ei oo nyt tullut) ja eilinen kiukutus viittaa kyllä hyvin vahvasti lähestyvään täti-ilmiöön. Ottaa kyllä niin päähän, jos ei tästäkään kierrosta onnistu (niinkuin ei luultavasti onnistukaan). Siinä tapauksessa olen kyllä varma, että ongelma on kiinnittymisen kanssa (heinä-elokuussa uskoakseni kävi samoin). Mietin vain, että pitäisiköhän tässä joku päivä testata ihan vaan nähdäkseen, että onko siellä joku käynyt haamuilemassa?

No sitä pohtiessa, mukavaa viikon alkua kaikille! :wave:
 


Pikkumangusti...29........kp 9/26.........................yk 3
Kaapo80............29........kp 13/28-37..................yk 6
Sipsunen............29.......kp 15/28........................yk 4
Sharona.............28........kp 19/28-32.................yk 10
Joyan.................29........kp 23/23-36..................yk 3
Opal.................. 29........kp 24/29-41..................yk 3
Hlemmur............27........kp 26/ ?.........................yk 4
Myrtle................27........kp 26 /28-29..dpo 12.....yk ?
Katinka-82.........27........kp 33/31-42...................yk 4
Cladoceran........29........kp 34/37-42...dpo 11.......yk 8


--------------------------------------------------------------------------



Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............31
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Kevätesikko........29
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
danuli79.............30
Murmelin............29


--------------------------------------------------------------------------


Plussanneet, eli



Nasuli (yk5) 02/2009
piki80 (yk 4 km) 02/2009
La Mer (yk 3) 03/2009
delfis (yk 7) 03/2009
JoJo79 (yk 6) 03/2009
Ada (5/07, km 2/09) 4/2009
salome (yk 4, km 12/08) 4/2009
Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
Vadelmaunelma 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009

 
Huomenta kaikille! Ihanaa, vapaapäivä vihdoin töistä ja aion vaan olla möllötellä.

Unico Häät oli Elokuun 29. Roomassa, ja iiiiiiihanat oli :heart:
Kaikki meni tosi hyvin, meidät vihittiin siellä Rooman raunioiden keskellä, ja hääjuhlat oli sitten vuorella, jossa näkymät Rooman yli. Niiiin kaunista!
Nyt täytyy totutella tuohon uuteen Italialaiseen sukunimeen vaan, hehehe..


2.5 viikkoa aikaa tutkimuksien alkuun.
Täällä on ihan oudot fiilikset.. Oon varmaan ennenkin maininnut, että tammikuussa 2007 kävin gynellä ihan perustarkastuksessa ja hän oli juuri saanut uuden ultraäänilaitteen, jota halusi sitten muhun kokeilla. Sain kuvat kohdusta ja munasarjoista muistoksi ja niiden kera jotain lääketieteellistä höpinää. Nyt löysin ne paperit muuton yhteydessä taas ja katsoin tarkemmin, lausunto sanoo näin: "kohtu retroversioflexiossa, kooltaan ja muodoltaan tavallinen. Myömetrium säännöllinen, endometrium säännöllinen ad 7.7mm, ovariot kooltaan tavalliset, jkv rakkulaiset, ei kuitenkaan selkeä PCO."

Öööö?

Multa on leikattu parikymppisenä kysta munasarjoista, ja tosiaan tuo usean päivän ovis plussa viittaa liialliseen LH hormonin eritykseen.
Olenhan minä joskus aina noita tutkinut, endoa ja PCO:ta, mutta koska jälkimmäiseen aina yhdistetään liikakarvaisuus, ja selkeä ylipaino, olen pitänyt sitä omalla kohdalla mahdottomana. Nytpä kuitenkin huomasin juttuja lukiessani, että ei kaikilla noita oireita olekaan. Voi kikkare.
 
Katinka, voimia odotteluun!

Sharona, tsemppiä odotteluun. Toivottavasti tutkimukset tuo avun ja pääset odottelemaan. Voi että ihanan kuuloinen hää paikka ja häät :) teillä sukulaisetkin lähtivät sitten italian matkalle kiltisti?

Plussa tuulia!
 
Maanantaita minunkin puolestani! Eilen testattu eka nega, mutta en mä vielä lannistunut. Sitten soittelin tänään naistenpolille, kun sain niiltä kirjeitse jonkun toisen kierukkareseptin ja ajanvarauksen! Miten noloa! Samalla sitten kyselin näitä omien tutkimusten etenemistä, kun olin kuvitellut, että käydään läpi tähänastiset tutkimustulokset ennen kuin päätetään varmasti tähystysleikkauksesta. Meille sanottiin, että jos miehen simpoissa on vikaa, niin mua on turha leikellä. Rivien välistä nyt kuuntelin, että miehessä vika siis ei ole, ja mulle tehdään laparoskopia reilun kuukauden päästä. Joulukuussa sitten vasta yhteenvetokäynti ja jatkosuunnitelmat. Mua vaan ihan kauheesti hirvittää se tähystys, ja koitan koko ajan kuumeisesti pohtia syytä skipata se. Tahtoisin tietää siitä vielä enemmän, ja samaten endometrioosista. Että jos sieltä sellaista nyt löytyy, niin mitä sille sitten tehdään, vai onko se vain tämmöistä nice to know-tietoa. Mulla on sellainen mielikuva, ettei siihen oikein auta mikään.

Tämmöisiä mietiskelee Myrtle.
 
Myrtle Täältä löytyy paljon tietoa endometrioosista, kuin myös siitä tähystysleikkauksesta, ym. http://www.endometrioosi.fi/index.php?section=12

Unico Kyllä ne kaikki kiltisti tulivat Roomaan asti, koko pieni suku. :D
 
Alavatsakivut alkoi eilen illalla ja jatkunu tänään koko päivän. Kaipa se täti siellä nyt kolkuttelee ovella. Viime kierto oli 26 pv pitkä, ja nyt on menossa kp 26 joten voisi olettaa että huomenna on tätin vierailun aika.
 

Yhteistyössä