Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset Vol 2.

kiki80: Juuh niistä fertest in raskaustesteistä on kokemusta, ei näkynyt viivan paikkoja ;) ovistesteistä ei, on nyt jotain olikohan halpa-testiltä tilattuja, mut mutta ne on saman näköisiä :LOL: ja ei oo niillä tullut kun haalea viiva, ei edes konrtollin väristä. Katotaan mitä tässä kierrossa tulee...
renee: :flower: :flower: :flower: Onnea! Ja lohduttavaa kuulla, et noinkin pitkän pillereiden syönnin jälkeen tärppää :) antaa toivoa!
sitrus79: :hug:
Piip: Jännää siellä, ollaan hengessä mukana... Saatas tonne plussa pinoon joku kauemmankin yrittänyt ;)
Täällä kait pitäs alkaa huomenissa testailemaan ovista, juu ajattelin taas tässä kierrossa, mut jos ei näytä niin sit saa olla huoh. Nooh alkaa olemaan jotenkin epätoivoinen olo kun kattelee keittiön pöytää ;) siellä on vitamiini purkkia vitamiinipurkin vieressä :LOL: ja jääkaapissa greippimehut ja kaapissa pullo punkkua :x odottamassa oletettua tai testattua oviksen jälkeistä aikaa.

Plussa tuulia puuh puuh puuh !!!
 
Puuuuuh! Täältä kans plussatuulia.

Olen kans miettiny jotain vitskuja alkaa syömään, nyt oon syöny noita iha tavallisia monivitamiineja. Onko niissä Multitabs raskaus -pillereissä jotain eityistä, eiks siinä ole aikalailla samat vitamiinit ku muissaki monivitamiineissa?

Greippimehua on jo kaapissa ja musta se on aika hyvää :p Siis se valion. Jännää nähä onko oviksessa nyt jotain erilaista, tai tuntuuko se nyt paremmin, niin ku sanotaa.

Mitäs muuta sitä vois puuhastella... nipukkaa kokeilin viime kierrossa ja joo, eipä siitä vielä paljoa viisastunu. Punkkua kyllä meni viime kierrossa, ja taidan kokeilla nytteki, on niin hyvää seki :p

Ajattelin ottaa tän homman nyt ihan harrastelupohjalta, vielä en ole ovistikkuja ajatellu ostella, ne on varmaan tän kuumeilun seuraava taso sitten.

Eipä tässä kyllä pysty muuta ajatteleen ku omaa napaa ja vauvoja, niin ku varmaan huomaatte. Huoh!
 
Reneelle lämpimät onnittelut! :flower:

Täällä ollaan taas ovishetkillä menossa, veikkaan että h-hetki oli eilen joten kierto olisi taas vain 25pv pitkä. Greippimehu ja lisäfoolihappo ynnä muut kootut konstit ovat olleet käytössä. Aamulämpöjä en nyt sitten kuitenkaan ole muistanut seurata vaikka sitä suunnittelin, aamuisin kun olen yleensä niin pöpperössä ettei mikään muistu mieleen.

Sukupuolikeskusteluun kommentoisin, että jos mahdollista niin olisi kiva muttei pakollista tietää sukupuoli jo etukäteen. Sama kuitenkin kumpi sieltä olisi tulollaan, kumpikin olisi tervetullut. :heart: Unissani olen kuitenkin yleensä nähnyt poika-vauvan.

Hmmm...toivottavasti kaikki haikarat eivät vielä ole karanneet etelän lämpöihin vaan joku vielä täällä Suomenkin suunnalla lentelisi. :)
 
Ada
Torstai 18.10.2007

Janis...............30
Oliva...............27..............................aloitus syksy 2008
Sitrus79..........28..................................kesästä 2006
Ada..................28..........kp 7/26..................yk 7
Kvart över.......28............kp 12/28-30..............yk 8
Pilvilinna.........28.............kp 13/41-43............yk 2
Unico...............27...........kp 13/28.................yk 10
Matarena.........29...........kp 14/27...................yk 7
Nanna81.........26............kp 14/29-37............yk 11
Pupuvaimo......29............kp 14/33.............pari vuotta
Kevätesikko....28............kp 16/28-32.............yk 9
Coke...............29...........kp 17/24-29............yk 3
Tähtisilmä.......27.............kp 19/31-33...........yk 7
Toivo79...........28...........kp 21/27...........aloitus syksy 2008
Postimestari....29.............kp 22/23-27.............yk 6
Kiki80.............27............kp 23/40..................yk 3
Piip..................28...........kp 43/49...........syksystä 2006
Memmu-80......26............kp 86/29-62.......elokuusta 2006

Plussanneet:

Schätzchen (yk 2)
Unelma (yk 2)
Miumau (yk 6)
Hipu (yk 2)
Piipi79 (yk 5)
Naone (yk 1)
Taimi (yk4)
Joanna
Veera80 (yk 4)
Katarina81 (yk 1)
juuri (yk 3)
Hemuli (yk 2)
Siilura (yk 2)
Kaa (yk 2)
Renee (yk 1)
 
Heh, noista talvihaikaroista tuli mieleen, että oon joskus lukenut, että vauvoja syntyy enemmän alkukeväällä juhannuksen ja kesälomien takia. Mun tuttavapiirissä tämä ainakin pitää paikkansa, tosi moni kaveri on syntynyt maalis-huhtikuussa :D Eli lempi leiskuu kesällä, tai sitten ihmiset on vaan niin rentoja että simpat pääsee hyvin perille. Toivottavasti meidän ei kenenkään tarvitse odotella ensi juhannukseen! :heart:
 
heippa!
Taalla sita vaan korvat horollaan tarkkailen kroppaani, viela ei merkkeja kumpaankaan suuntaan, pysyis vaan se akka kaukana musta tan viikon :kieh: olen yrittanyt itsesuggestion avulla saada itseni raskaaksi, saas nahda onnistuuko se :LOL: Ma tuun kohta hulluksi taalla!!
 
Voi Postis, kumpa tää olis nyt se kierto! Hyvä vaan ettei ole mitään oireita, musta ainakin tuntuu, että mitä enemmän on oireita niin sitä vähemmän on raskaana kuitenkaan. Aina vaan menkkaoireita kaikki... :D Mut älä nyt ihan hulluksi sentään tule!

Mä testasin just niin selkeän ovisnegan kun voi olla. Ei häivähdystäkään siitä toisesta viivasta. No, noita tikkuja riittää, ajattelin seuraavaksi vasta parin päivän päästä koittaa että mitä sitten näyttää.
 
Postimestari: sinne muuria tätille!!!!!!!!!!!! Ja jos toi itse suggestio toimii niiin tuuhananatamaan ohjeet ;) Voimia sinne!

Täällä on kanssa aloitettu ovis testailu... Tuli kuviteltava haamu, no ehkä se sitten päivien myötä vahistuu, ja toivottavasti tulee ihan tasavahva mitä ei viimen tullu, nyt aloitin päiväpissasta...
 
Moikka! Täältä galluppi eli miten vietätte joulua? Gallupiin mun vastaus rakastan joulua! Sitä tunnelmaa, tuoksuja, ruokia, lahjoja. Meillä nyt seitsemäs yhteinen joulu. Tähän asti tehty kompromissi että oltu kummatkin viimejoulua lukuuunottamatta omissa kodeissaan. Viime jouluna oltiin meidän kotona, jossa joka joulu käy pukki sisarusten pienten lasten takia. Joulupäivä ja tapaninpäivä on oltu anoppilassa. Molempien vanhemmat asuu samalla paikkakunnalla.

Joku muukin tuolla jo kyseli että ootteko jo miettineet nimiä valmiiksi? Laitetaampa sama gallup tännekin että millaisia nimiä ootte miettineet? Meillä mietitty Tyttö: Helmi, Veera, Amanda, Matilda, Pinja Poika: Onni, Toivo Luukas, Waltteri, Werneri esimerkiksi näitä. Mut lopullinen päätös tulee kyllä sitten kun näkee sen lapsen että minkä nimen näköinen se lapsi on!
 
Toivon galluppiin... Joulu menee nauttiessa. aattona syyään hyvin ja rauoitutaan päikkärit ja avataan lahjat. Ja jos käy niin kun ennen niin sitten lähtö tulee töihin :D ja siinä menee rauhallisesti kotosalla loppu joulun aika nukkuessa ja iltasin herkutellessa :D Nimiin öaitetaas et sen näkee kun muksu tulee ulos mut pojalle toiseksi nimen´ksi on tulossa onni. Mut muista ei tieto kummallekkaan ta i niin paljon vaihtoehtoja et ei jaksa luetella.
Muuten kumman nimi: Pyry on? teistä
 
Postimestarille +++ tuulia!!! :whistle:

Toivon gallupiin: Jouluksi taidetaan lähteä Lapin mökille kahdestaan. Siinä tulee muutamalla omapäivällä ihan mukavan pituinen loma, sitä odotellessa. Odotan joululta aina hyvää ruokaa ja perinteistä yhdessäoloa stressaamatta töistä. Yhdessäolo jää arkena ja myös viikonloppuisin usein niin lyhkäseksi, että sitä vaan nauttii kun saa rauhassa syödä ja rentoutua yhdessä. Ja Lapissa nautin aina valkoisesta joulusta. Kun useimmiten täällä saaristossa talvet on mustia...

Lapsen nimiä on joskus selailtu almanakasta, mutta mitään vahvoja ehdotuksia ei ole. Kauniita nimiä on niin paljon.

Suurempi ongelma meille tulee sukunimestä. Naimisiin mennessämme pidettiin omat sukunimet (itse en halua muuttaa tyttönimeäni ja mies niin vanhanaikainen että sen mielestä miehen ei kuulu/ei voi vaihtaa omaansa... grrr) Ja aikaisemmin puhetta oli, että jos tulee lapsi niin olisi kiva olla kaikilla yhteinen nimi. Sukunimiasiassa haluan pitää pääni ja olen "uhannut", että jos mies ei vaihda omaansa niin lapsi kastetaan mun nimelle. (Apua, kuulostan ihan hirveelle natsi-akalle kun tota asiaa itsekin ääneen ajattelen... :ashamed: ) No saa nähdä pehmenenkö vielä tässä asiassa..

Taas tuli ruikutettua omaa napaa yli äyräiden.. :headwall:

Mukavaa iltaa kaikille!
 
Toivo, me ei olla vielä keskusteltu joulusta, mutta koska viime joulu vietettiin miehen vanhemmilla niin ajattelin vaatia tätä joulua taas mun vanhemmille :D Ollaan kyllä puhuttu vähän siihen suuntaan, että tästä lähtien juhannukset vietettäisiin miehen vanhempien kanssa maalla (niillä on parempi juhannsmeininki) ja joulut oltaisiin sitten meillä (mun äiti on oikea jouluihminen, meillä jaetaan lahjoja, syödään perinteisiä jouluruokia, pelataan lahjaksi saatuja lautapelejä ja joku pukeutuu pukiksikin aina vaikkei lapsia olekaan yms.)

Nimiasiaan mies ei oikein ole halunnut sanoa mitään, sanoo vaan ettei nimeä voi tietää ennenkuin näkee lapsen. Mulla on kyllä ehdotuksia vaikka millä mitalla... Mutta eiköhän se miehen sukunimen saa, lapsi parka ;) Mulla on aika tylsä sukunimi itellä ja jos me vaikka joskus naimisiin päästäisi..
 
Toivon galluppiin: me ollaan todennäköisesti taas siskoni perheen luona aattona, kun asuvat lähellä. Sitten lähdemme kierrokselle kylään kummankin porukoille ja yöksi takaisin omaan kotiin. Mutta kivointa on olla omassa kodissa kynttilöiden valossa ja syödä itseleivottuja joulutorttuja ja pipareita glögin kera. Oma kuusi, kinkku ja riisipuuro täytyy kanssa olla. :xmas:

Nimiä olen hiukan miettinyt, mutta täytyyhän se pikkuinen ensin nähdä, jotta tietää mikä nimi sopii. Tytölle olen miettinyt Emiliaa ja Juliaa nimeksi, pojalle voisi sopia nimeksi Lauri. Sukunimi on jo yhteinen.
 
:wave:

Heip. Ei taida olla noista ovistikuista paljon iloa, kun ne on niin tulkinnanvaraisia. Sitä vaan ihmettelen, että miten ne mainostaa itseään esim. "98 % -varma tulos"? Millä tutkimuksella se on mitattu? Mulla ma melko tumma viiva, sitten haaleaa, tänään taas aika tumma. Luulen nyt, että tulee taas pitkä kierto eikä ovista vielä ole ollutkaan... ei kyllä noiden mun tikkujen perusteella tiedä mitään. Ja etkö Unico esim. kirjoittanut, että sulla ei ole Fertest tikkuihin tullut mitään viivaa. Mulla tulee aina viiva?! Taitaa olla humpuukia. Pöh!

Gallupeihin: Joulusta ei ole vielä tietoa. Se on vähän hankalaa, kun suvut on kahdella eri paikkakunnalla ja välimatkaa on monta sataa kilometriä, niin meinaa joulu mennä ajellessa...

Nimistä: Mulla on pari hyvää vaihtoehtoa, mutta ei mitään ehdottomia. Nythän oli just jossain lehdessä viime vuoden suosikkeja. Emma on ollut mun suosikki, mutta niin on monen muunkin. En haluaisi antaa sellaista nimeä, että on sitten samalla luokalla neljä muutakin saman nimistä. Muuten en tykkää vierasperäisitä nimistä tai sellasista, että suomenkielisistä nimistä väännetään jotenkin hienompia muuttamalla vaikka k c:ksi tms. Esimerkiksi Nikosta tulee Nico tai Tonista Tony. Mitä mieltä olette?

Me ollaan naimisissa, mutta meillä on eri sukunimet. Halusin pitää oman sukunimen, koska se on erikoinen ja suojattu sukunimi. Mies ei halunnut vaihtaa mun nimellä ja tahtoo, että lapselle tulee sen sukunimi. Tämä vaan sillä perusteella, että se on tapana. Eli sama juttu kuin teillä Coke.

Mielestäni ois kiva, jos lapsia tulee, että meillä olisi sama sukunimi kaikilla. Mutta mutta... minun sukunimi nyt vaan on erikoisempi ja on vaarassa, että se häviää kokonaan, jollei jatkajia tule. Eikös se ois silloin velvollisuus jatkaa tämän nimen käyttöä? ;) Kaipa se on miehelle kova paikka, jos joutuu ottamaan vaimon sukunimen. Miehisyyshän siinä menee :LOL:
 
Ada
Postikselle kaikki voima suggestioon!

Meidän joulusta tulee tänä vuonna jotain ihan uutta. Me kutsutaan varmaan kaikki tuttavat ja sukulaiset meille joulujuhlaan, eikä lähdetä kenenkään luokse. Katsotaan nyt. Olen aloittanut joulukorttien ja lahjakassien maalaamisen, sekä huovuttanut muutamia koristeita. Sieltä se joulu ja joulutunnelma taas jostain löytyy...

Meillä on myös eri sukunimet. Miehellä on todella kaunis ja historiallinen nimi ja mulla suojattu. Oikeastaan se ei edes ole meidän alkuperäinen nimi, vaan juurien peittämiseksi keksitty. Kunhan niitä lapsia rupee tunkemaan ovista ja ikkunoista (talvihaikaran tuomana), niin muututaan kaikki miehen nimisiksi. Siihen asti mä vaalin sukulaisteni mieliksi omaa nimeäni ja saan varmasti rikkurin viitan harteilleni kun vaihdan nimeni.

Niin joulun kuin nimenkin suhteen mä koen oman taustani vaateiden kuormittamaksi. Jopa puoluekanta periytyy meillä. Pitää olla tarkkana sitten, mihin väreihin pukee pienokaisensa :LOL: .

Päivitän vielä listan. Hyvää torstaita kaikille!
 
moikka! Ja kiitos tsempista itsesuggestioon :D edelleenkaan ei oireita mihinkaan suuntaan, eli hulluus on taas askeleen lahempana..
Toivon galluppiin: ollaan todennakoisesti menossa mun avomiehen vanhemmille, jonne tulee myos hanen siskon perhe, todennakoisesti -sana siksi, etten ole viela saanut joulun tyovuorolistoja. Viime jouluna mies oli kotonaan ja ma olin taalla toissa. Toivottavasti tana vuonna paasen viettamaan joulua kuten muutkin normaalia tyota tekevat eli perheen kesken.
Nimiasiasta: meidan lapselle tulee jonkinasteinen kansainvalinen nimi, koska olen ikaankuin kansainvalisessa suhteessa taalla (mun avomies on norjalainen). Mun oma nimi on perinteinen suomalainen ja siita on ollut vaan harmia taalla ;) olen nahnyt noin sata versiota kirjoittaa se vaarin, oma lapsi saa nimen joka sopii molemmille kielille. Ollaan siis avoliitossa mutta luulen etta lapsi saa isansa sukunimen, olen vahan vanhanaikainen tassa. =) nyt jatkan tata joogalentamista etta se helkutin akka ei tormais tanne :/
 
kiki80: Mull aon noita halpa-testin liuskoja ja kontrolli viivakyllä tulee mut nyt takana kasi aavistusta viivasta, no viikonloppuna pitäs laskurin mukaan olla se h-hetki niin katotaan mit' se kertoo sillon
 
Heips. Hittolainen. kun ei tiedä pitäiskö noita ovistestejä vielä tehdä. Kohta olen tainnut kuluttaa niitä kymmenen, kaikissa 2 viivaa, mutta ei mitään selkeää. Kyllä niiden pitäisi näyttää tulos joko tai -periaatteella.

Ada: mustakin varmaan tulee rikkuri, jos vaihdan nimeni. Ei se mun mies nimeään tule vaihtamaan, sen tiedän. Ja tuntuisi, että olis kiva, että koko perhe on saman nimisiä... No, tuotahan ehtii vielä miettiä sitä haikaraa odotellessa =)

Postis: plussaa :whistle: :whistle: !!
 
:attn:
Tulin pikaisesti nostelemaan pinoa, kun olimme tippuneet jo kauas toiselle sivulle.

Pidän peukkuja postikselle, että täti älyää pysyä poissa. :heart:

Joulugallupiin: Meidän joulunvietto riippuu ihan siitä, onko mieheni silloin töissä vai ei. Tähän saakka olemme viettäneet aaton vuoroten toisen vanhempien luona ja sitten siirtyneet joulupäivänä toisen vanhempien luo. Mä olen kyllä jouluihminen ja rakastan perinteitä. Jouluun kuuluu glögi ja piparit (, joiden nauttiminen aloitetaan jo marraskuun puolella ;) ), kynttilät, sauna, kinkku, lahjat ja Joulupukin kuumalinja. Ei tosin välttämättä tässä järjestyksessä... :whistle:

Lapsen nimiä ollaan mieheni kanssa mietitty jo seurustelun alkuajoista ja ehdotuksia toki olisi. Mutta kuten muutkin ovat kirjoittaneet, toinen asia onkin, onko lapsi sitten sen aiotun nimen näköinen. Sukunimi meillä on miehen kanssa jo sama. Meilläkään ei mies olisi suostunut ottamaan sukunimeäni ja koska halusimme molemmille saman nimen, vaihtoehdot jäivät vähiin. Tosin; tyttönimeni oli hyvin tavallinen ja miehen sukunimi tavallinen, joten eipä asiasta nyt ihan valtavia keskusteluja tarvinnut käydä. :D Tilanne on varmasti toinen, jos molemmilla on erikoiset ja/tai suojellut sukunimet.

En muuten kertonut silloin viikko sitten koko totuutta. :ashamed: Kun tein sen raskaustestin, olin näkevinäni ihan todellatodellatodella haalean toisenkin viivan... En kertonut siitä edes miehelleni, koska ajattelin tarkistaa toisella testillä, mikäli tätiä ei olisi näkynyt. Mua on kuitenkin asia vaivannut niin paljon, että näytin vihdoin sen testin miehelleni. Ja hänkin näki siinä aavistuksen viivaa! Yritän olla innostumatta liikaa, mutta voisiko se tarkoittaa, että voisimme kuitenkin luomustikin onnistua? Aloin jo epäillä järkeni valoa, kun ajattelin näkeväni siitä testissä olemattomia. Saattaahan olla, että meillä on mieheni kanssa yhteinen hallusinaatio... :saint:

Rakkaudentäyteistä viikonloppua kaikille!
 
Kiitos pilvilinna. :heart: Mä uskon kuitenkin, että nämä meneillään olevat kuukautiset on ihka oikeat eikä valesellaiset, joten ihan lähiaikoina en varmaankaan testaile. :ashamed: Mutta lähinnä se todella-suurella-varauksella-ehkä-haamu antaa uskoa tulevaan. Ehkä mekin jonain päivänä saadaan oma pienokainen, ehkä se onkin mahdollista. Me saadaan kuulla parin viikon päästä miehen toisen simppatestin tulokset, joten silloin ollaan taas viisaampia. Eli ollaanko tulossa yhdessä hulluiksi ja nähdään jo näkyjä? :LOL:
 
MOI taas!

Coke, Unico ja muut: Tuosta sukunimiasiasta: Minä myös pidin oman nimeni mennessämme naimisiin ja yhteinen lapsi (ja tätä kautta myös tulevat) on myös minun sukunimelläni. Meille se ole ollut mikään ongelma, vaikka pientä vääntöä asiasta aikanaan käytiinkin. Itse halusin lapsen omalle nimelle, kuten myös mieskin, mutta minä "voitin", kuten yleensäkin näissä asioissa. Mun sukunimi on mielestäni ihan nätti, vaikka aika yleinen onkin ja miehen harvinaisempi sukunimi, ei ole mielestäni yhtä kaunis, mutta toki miehelle itselleen tärkeä. Mies ei sitten ole kumminkaan raaskinut vaihtaa omaa nimeään, vaikka mielellään olisikin tyttären kanssa saman niminen. Meillä tuo omien nimien säilyttäminen oli lähinnä identiteettikysymys ja kumpikin koimme "kuuluvamme" omiin sukuihimme niin kiinteästi, että päätimmä jatkaa omilla sukunimillä - molemmilla on läheiset ja tiiviit suvut. Jokainen siis tekee, miten omaan tilanteseen parhaiten sopii ja ihan yhtä rakkaita ja omia ne lapset ovat, vaikka olisivat minkä nimisiä hyvänsä!

Et sinä, Coke, mun mielestäni ole yhtään sen enempää natsi-akka kuin mitä miehesikään on natsi-ukko! Ei siinä ole mitäään pahaa, että haluaa pitää oman sukunimensä ja olla lapsensa kanssa saman niminen! Eihän me missään keskiajalla eletä, eikä meitä naisia nykyajan tasa-arvoyhteiskunnassa (tai siis pitäisikö sanoa tasa-arvoyhteiskuntapyrkimyksessä) tarvitse määritellä miehen mukaan, ollaan me ihan omia yksilöitämme ja täysin yhtä tärkeitä, päteviä, fiksuja, itsenäisiä ja osaavia kuin miehetkin. Eli ei minusta sitä tarvitse pahoitella, että on oma itsensä ja haluaa kasvatta myös lapsensa sen mukaisesti.

No niin, tulipa paasattua...mussa on vähän tällaista feministin tynkää...(en siis tätä paasaaustani kohdistanut suoraan sulle Coke, mulla vaan alkoi tämä innostus ruokkia itseään, kun ajattelin vain vastata sulle, että et ole mitenkään väärässä tai natsi (kuten asian ilmaisit), jos siis haluat kokea yhteenkuuluvuutta lapseen myös nimen kautta).

Aika usein juuri, jos ei olla saman nimisiä, annetaan lapsille miehen sukunimi. Olisikohan kyse siitä, että se antaa miehelle enemmän tunnetta siitä, että se on hänen lapsensa, jälkeläisensä, suvunjatkaja jne. Naisille se yhteenkuuluvuudentunne tulee nimittäin varmasti helpommin ihan luonnostaan, symbioosista. Miehet ehkä tarvitsevat monesti enemmän tuota ulkoista symboliikkaa. Äidit kokevat lapsen omakseen helpommin, oli nimi mikä hyvänsä. Onhan hän kuitenkin kantanut lasta kohdussaan n. 9 kk, tuntenut liikkeet ja synnyttäänyt ja imettänyt lasta.

Tällaista pohdintaa...

Lisäys vielä: Jos miehellä on itsetunto kohdallaan, niin ei se siitä nimestä ole kiinni, eikä siinä miehisyys mene, oliko sitten vaimolla ja lapsella eri nimi tai ottaako itse vaimon sukunimen. Sehän se vasta tosi mies onkin, joka ottaa vaimon nimen - ihan joka jäbä ei sitä uskallakaan tehdä ;)
 

Yhteistyössä