Lähes kolmekymppiset ekakertalaiset *Tammikuussa*

Laitoin sulle Unico kaveripyynnön fb:n kautta,et älä ihmettele,kuka sua pyytelee kaverikseen:)
Rakenneultra oli pe ja siellä se pikkuine näytteli vanhemmilleen taas parhaimmat puolensa!Mulla sydän oli taas pakahtua onnesta ja kyyneleet melkein valui silmistä,kun näin pikkuisemme.On se niin ihanaa!Sukupuolestakin saatiin vihiä,mutta sitä ei paljasteta taas kenellekään.Kiva yllätys sitten laittaa synnäriltä viestiä,et kumpi meille tuli.Mietittiin just miehen kanssa,et eihän tuonne kesään ole taas kuin 4,5kk.Mihin tämä aika katoaa?!?
Neuvola olis sitten 3.2.Onneksi ees sinne pääsee kuuntelemaan vauva sydänäänet ennen synnytystä!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!Menen taas touhuamaaan tuon tulevan isoveikan kanssa,kun näyttää tuolla kutsuvan mua huoneeseensa leikkimään.

Hemuli ja pikkuinen 20+4

Heippa tytöt! :wave:
Tultiin Vilin kanssa teitä moikkaamaan. Pikkuherra on jo yli 1kk ja neuvolassa viime to punnittiin ja mitattiin. Kasvanut on kovasti. Oli 58cm ja 5130g :)

Mutta pääasiassa tulin huikkaamaan, että viestiä vaan tulemaan, jos joku haluaa myös tuon naamakirjan kautta yhteyttä pitää.

Voimia kaikkien odotukseen! Nauttikaa! :flower: :heart:

Delfis ja Vili 5viikkoa :heart:

Hui, miten tänne näin monta viestiä on tullut :LOL:

Meillä kans on nyt isäntäkin tuntenut vauvan liikkeet :heart:
Mikähän ilta oli, kun ei oikein ottanut selvää. Eilen sitten sanoin, et nyt kokeileppa, no sieltähän tuli muutama oikein kunnon potku :D Eikä jäänyt epäselväksi, et liikkuko mun maha vai mikä se oli :D

Eka työpäivä saikun jälkeen takana. Käsiä nipistelee ja puuduttelee, mut rannetukien kans jotenki sai työt tehtyä. Tosin helppoa ei ole, kotona paremmin onnistuu, varmaan eri tasolla pöydät tms. Jännä nähdä, kauanko kestää! Kädet siis, töissä!

No, meni pää tyhjäks, pitää tulla kirjottaan lisää, kun tulee mieleen :whistle:

Odessa80 23+1

Hemuli, bongasin sen ja kävin lunttailemassa et kukas olitkaan :LOL: Kerrotteko sukulaisille et tiedetään sukupuoli mut ei kerrota ;)?

delfis
, sielläkin noin isoja jo, vastahan sää lähit laitokselle :D

Odessa
Toivottavasti noi sun käde antaa periksi ja saat olla töissä jaksuja! Toi on kyllä söpöä kun mies tuntee liikkeet. (meillä tosin tänään sano et ei kerkee kokeileen kun kunnolla möyrys ja oli jotain puuhaamassa :))

Täällä lääkärissä käyty ja otettu kunnon päikkärit (teki muuten hyvää ja henkikin kulki) päälle :D ja hei mä sain jopa syötyä lämmintä ruokaa, ihan luksusta ja se jopa maistu :) Mutjosko toi paraneminen nyt lähtis käyntiin. Jos ei niin sit katellaan lisää myrkkyjä :( (mä kun en muutenkaan tykkää antibiooteista ja vielä vähemmän nyt mut jos ei muuten parane niin pakko)

Unico ja Toukka 25+3

Delfis, siellähän on jo iso poika. :heart:

Täällä kädet vaan puutuu. Inhottavaa kun ei oikein mitenkäänpäin pysty olemaan kun käsistä lähtee voimat ja on ihan puuduksissa. Sitten toisena "ihanana" vaivana on nyt ilmestynyt nää supistukset. Kivuttomia pääsääntöisesti eli ei varmasti hätää, mutta mua inhottaa kun niitä on alkanu tuleen myös levossakin. Viime yönä heräsin veskiin niin samantien alko supistelemaan. Osa sitten oli vähän kivuliaampiakin, ei nyt voi sanoa että sattui, mutta tuntui, vähän sellaista menkkamaista kipua. Siinä sitten valvoin yöllä kun jäin pohtimaan noita supistuksia, taidan tänään soittaa ihan oman (ja miehen) mielenrauhan takia neuvolaan. Vaikka tiedän että kuuluvat asiaan ja ovat kai vaarattomia, mutta oishan se kiva päästä vaikka tarkistuttaan että kaikki on vielä ok.

Mutta nyt töiden kimppuun. Tänään teen etätöitä kotona, tarkoitus olis lueskella noita mun tuuraajalle tarkoitettua ohjeita kunnolla lävitse ja tyhjennellä tätä työkonetta. Saa nähdä saanko mitään aikaiseksi... :D

- Hapsiainen ja Herne 29+6

Unico, hyvä että sait ainakin tilapäistä apua vaivoihin. Toivottavasti et joudu antibiooteille! Mäkään en niistä tykkää ja onneksi en ole joutunut vuosikausiin ottamaankaan.

Hemuli, ihanaa että se tuntuu tuolta toisenkin lapsen kohdalla! :heart: Paljon onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Onnea myös Odessan vauvan isälle potkuista! :flower: Ja hyvä, että sait kelan laput kuntoon. Paketti tulee kai yleensä aika pian. (Mulla olisikin tänä iltana taas paketin selaamista luvassa, koska pitäisi alkaa pestä noita uusia tekstiilejä. :heart: ) Siinä äitiysrahapäätöksessä on mennyt joillakin ihan hirveän kauan. Olin itse ihan positiivisesti yllättynyt, kun päätös tuli itselleni jo aikapäiviä sitten, tosi nopeasti. Ehkä olin vaan niin selvä tapaus.

Nyt olen lähinnä ihan pihalla noista isyysvapaan asioista. Pitäisi jostain kaivaa esiin vähän tietoa siitä, miten raha-asiat sen suhteen menevät. Kai miehen pitäisi hakea kelalta samalla lailla tukea kuin minäkin olen hakenut. Se tehdään varmaan vasta sitten kun vapaa on alkanut, muistelisin. Kestääköhän niissä päätöksissä sitten kauan? Onko jollain tietoa tai kokemusta?

Moi vaan Delfi ja Vili! :wave: ;) Voi kun kaikki menisi hyvin ja voisin kohta itsekin kirjoitella vauvakuuulumisia...

Näi viime yönä pitkästä aikaa vauvaunta. Olin synnyttänyt, mutta vauva ei voinut ihan hyvin ja joutui jäämään sairaalaan. Itse pääsin pois samana päivänä. Juhannus (!) oli tulossa ja oltiin sovittu menevämme kavereiden kanssa Kuopioon (?). Ajateltiin, että ei sitä voi perua ja mentiin sitten kimppakyydillä sinne, jätettin vauva sairaalaan. Seuraavana päivänä Kuopiossa aloin katua hirveästi, että olin jättänyt vastasyntyneeni yksin osastolle ja purin kaikille huolta siitä, että en ollut edes kertaakaan imettänyt vauvaa. Ihmiset pitivät minua tunteellisena höpsönä tai vähän kajahtaneena. Lähdettiin miehen kanssa junalla kotiin, mutta miestä vähän harmitti, koska oli sopinut ottavansa kavereiden kanssa oikein tuhdit kännit sinä päivänä. :x Aika ahdistava uni.

Muutenkin oli ikävä yö takana. Molempia lonkkia särki aamuyöstä jo niin, ettei kummellekaan kyljelle voinut nukahtaa. Olen saanut hetkellistä apua tyynyviritelmillä, mutta ilmeisesti pitäisi aina vaan keksiä uusia virityksiä, sillä vanhat konstit lakkaavat pian toimimasta...

Sattuuko kukaan tietämään, mistä saattaisi johtua repäisykivut vatsan keskellä / ylävatsalla? Parina päivänä sellaisia on tuntunut joissain asennoissa tai asennon vaihdossa. Sain eilen päähäni, että ei kai vaan istukka ole repeytymässä, mutta jos oikein nettiä tulkitsin, kipujen pitäisi olla silloin pidempikestoisia. Nyt seuraan ihan pöhkönä kuitenkin vauvan liikkeitä ja huolestun aina vähänkään pidemmistä hiljaisista jaksoista. Ja niitähän on aina juuri tällaisessa tilanteessa oikein paljonkin. Ehkäpä soitan tänään vielä neuvolaan ja kysyn noista kivuista, niin saan ainakin vähän rauhaa.

piip 35 poks.

Odessa, no niin sit jännätään niitä pakkauksia, koska ne tulevat :) aina tulee jotenkin rauhallisempi olo kun saa paperihommat alta pois vaiks oliskin aikaa.

hapsiainen
, kurjaa jos nyt jo supistelee. Mut kyl mäkin kysyisin niin on ainakin se mielenrauha ettei tartte murehtia. Toivottavasti kuitenkin helpottavat ja saat tehtyä vielä kaikenlaista.

piip, Hui mikä uni sulla. onnea poksuista!
Tässä kuulostellaan oloa, mut ei oo tukkoisuutta enää läheskään niin kun ollut ja jopa hengittäminen normalisti onnistuu :) Mut mä en voi enää mennä lääkäriin ilman et oon alottanut sen antibiootin ;) vois tulla kysymystä et mikset oo syöny kun ei auttanut et katsellaan ja toivotaan parasta. Se tässä mietityttää kun toukka tulee ulos ja jos se joutuu syömään antibiootteja niin mikä on sille pienempi paha...
Isyysvapaasta, niitä voi hakea vasta kun vauva on syntynyt eli takautuvasti jos jää heti syntymästä. mut jos tietää et on nyt ensin vaiks sen 2viikkoa ja viikon myöhemmin ja tietä ajankohdan, niin ymärtääkseni ne voi sit hakea kerralla. Kuten myös sanmaan hakemukseen voi laittaa sen jos isä pitää osan vanhempain vapaasta. (mun käsityksen mukaan)

Repäisykivuista ei mitään tietoa, mutta mulla välillä ritsahtelee jotenkin tossa mahassa et antas periksi jostain kohtaa ja tuntuu et siihen tulis reikä, no okei ei tietty tuu mut sellanen tunne.

tänne odottelua ja katselua ja huilia. toukkis möyryää :heart:

Unico ja Toukka 25+4

Mä sain sitten soitettua neuvolaan ja huomenna meen antamaan pissanäytteen ja sitten torstaiksi sain ylimääräisen neuvolakäynnin sekä lääkärintarkastusajan. Ihan kiva kun muuten mulle ei vielä hetkeen kuuluis lääkärikäyntiä.
Ja pitää vaan ottaa nyt iisimmin, eli en olis halunnutkaan siivota tänään. :D

- Hapsiainen ja Herne 29+6

Hei kaikille taas :heart: Tulee omanapaista tekstiä, anteeksi siitä ja kommentoin teidän juttuja sitten kun olen toipunut järkytyksestä...

Ihan pihalla oon kun lumiukko, testasin tänään PLUSSAN!

Mietin, että viitsinkö tänne edes vielä ilmoittautua kun ihan alussa on vasta, mutta jos mut nyt joku tuttu käy täällä vakoilemassa niin sitten käy. Fb:n puolella ollaan vielä ihan hissukseen sitten ;)

Meillä siis kävi sellainen puolivahinko tässä, että kortsupaketti oli tyhjä ja ajateltiin että ei se kerrasta tule kun edellistäkin tehtiin lähes 1,5 vuotta. No näköjään joku jättionni sitten osui just kohdalle, kun oudon olon takia nyt testasin ja kahta viivaa näyttää :D

Kävin laskurissa ja laskettu aika olisi näillä näkymin 29.9.2010. Oikeastaanhan mä en enää tähän pinoon kuulukaan (pitäis olla yli kolmekymppiset tokakertalaiset!) mutta jos vaan tänne saan tulla kun täällä on tuttuja niin paljon niin olisi mukavaa? Ei varmaan riitä aikaa ihan yhtä paljon koneella notkumiseen kun ekassa raskaudessa, niin olisi kiva teidän jo tuttujen kanssa olla?

Huh, aikamoinen ylläri! Todella onnellinen ja iloinen sellainen, mutta yllätys silti! Salaahan oon tätä toivonutkin, mutta uskomaton olo silti. Nyt vaan sormet ja varpaat ristissä että kaikki menee hyvin.

:heart: KÖ ihan sekaisin, huimat 3+6

(muoks. olin muistanut että ekaa tehtiin 10kk, mutta se olikin melkein 1,5 vuotta niin korjasin)

Kvartti :D hiukan hienoa :D :flower: Onnea! Tää tais tullavähemmällä kun eka :) Laitetaanko tolla lasketulla listoille?

Täällähän alkaa olemaan sit jo neuvojia meille ekakertalaisille ;)

(ja juu mun kestosta kertonee se et muistan kaikki tolta kuumeilupuolelta)

Oiii! Tulin teitä vaklimaan taas ja täällähän oli iloisia uutisia! :heart: :heart: :flower:
Onnea Kvartti!!! :flower:

Käyn päivittäin lukemassa teidän jutut, vaikka vähemmän nyt kommentoin. Ikävä tänne. ;)

Delfis ja Vili :heart:

Onpas taas tarinoita tullut kun hetken ollut poissa.
Oon ollut ihan sika väsynyt muutaman päivän ei oo ees jaksanu siivoilla täällä.
Laitoin jopa äsken pyykkiä pyörimään ja kiikutin petivaatteet ulos vähäks aikaa.

Onnea räjähtäneille :D
Ei muuta kun vastailemaan meidän kysymyksiin heh

Mullakin puoliväli sen kun lähenee...
Kyllä jännittää ja ehkä vähän myös pelottaa KUKA HITTO TÄN SYNNYTTÄÄ??! :LOL:

Jalat on alkanut vähän enemmän taas kipuilemaan töissä GRR!
Maha ei edelleenkään ole paljoa kasvanut.
Eikä liikkeitä tunnu vieläkään huoh.
Rakenneultraa ootellessa....

Jane ja pikkuveijo 19+1

Voi että! Mikä ihmeellinen onni, Kvartti! (Ei meinaa sormet edes pysyä näppäimistöllä - kirjoitin ensin vahingossa Kravatti...:D ) :heart: :'( :heart:. Täällä saa olla, ja pitääkin! Täällähän on Nanna ja Hemuli jo ennestäänkin. Synnyttäneiden neuvoista on meille noviiseille pelkkää apua.

Voi että. Salaa välillä itsekin haaveilen, että tulisi joskus toinen lapsi vähän vähemmällä vaivalla. Mutta ainakin nyt uskon, että olen täysin tyytyväinen osaani, jos vaan tämä yksikin möyrijä saadaan kunnialla maailmaan ja saan sitä sitten hemmotella.

Rannekipuilijoille/käsipuutujille: Onko teillä korkeudesta säädettävät tuolit? Auttaisiko, jos tuoli olisi oikein reilusti korkealla, jotta veri pääsisi hyvin käsiin?

(.)Tänään on alkanut tuntua, että mahan koko haittaa olennaisesti arkiaskareita. Pyykin lajittelusta ei meinannut tulla mitään. No, sain sentään tehdyksi sen ja yksi koneellinen äippäpakkauksen vaatteita on jo valmis. Aloin tänään koota sairaalakassia - laitoin sinne vauvan kevyttoppiksen. :) Ainoastaan. Hiljaa hyvä tulee...

delfis ;) vaklimisesta on aina jotain iloa :)

Jane, sä oot ollu ahkera ;) (meillä odotettu et saa pyykit koneeseen varmaan taas pariviikkoa. Sähän sen synnytät sitten kun aika on :LOL: mut joo sama mietityttää välillä.

piip, sitä samaa täällä josko se toinen tulis helpommalla mut sen näkee ja sen tiiän et hormoneja ei tähän kroppaan työnnetä ennen kun laps luku on täys. Hurjaa siellä jo sairaala kassi ajankohtainen :) Niin se aika kuluu.

unico, mä päätin tuon hormoniehkäisykiellon jo parikymmpisenä, kun en löytänyt sellaista pillerimerkkiä, jonka mun pää olisi kestänyt. mutta vauvakuumeaikana olen vannonut, että en käytä minkäänlaista ehkäisyä enää koskaan! :snotty:

Juu ihan hoo moilasena kyllä täällä. Piti muuten testin kuva lähettää miehelle töihin varmistukseksi etten näe jotain harhoja... :LOL:

Piip ja Unico, mä oon kuullut joskus sanottavan, että toinen tulee usein helpommin kun limakalvot on jotenkin "puhdistuneet" raskauden ja synnytyksen ansiosta. Näköjään näin nyt sitten ainakin meillä meni. Toisaalta, uskoisin että enemmän oli syytä just tossa hormonittomassa ehkäisyssä (ja varsinkin senkin puutteessa! ;)) kun oon huomannut paljon selkeämmin nyt kierron vaiheet kun ennen ekaa raskautta. Kääntöpuolena, mulla on tutuissa myös yksi ns. sekundäärilapseton pariskunta, joiden eka lapsi tuli heti ja toista ei vaan kuulu, ovat nyt lapsettomuushoidoissa. Heille oli sanottu että sekin on yleistä.

Ihanaa olla taas täällä puolella! Tää kuumeilu ei tosiaan lopu varmaan koskaan :D

Ai niin ja voi hurja Piip miten pitkällä sä jo oot :heart:

piip, no mulle se sopi varsin hyvin ja autto muihin menkkavaivoihinkin niin katsellaan mitä sitten kun muksut on kasassa et mikä on tilanne. Tekeekö kahen jälkeen mieli kolmatta vai mitä :D kahesta ollaan puhuttu mut aika näyttää ja ei sitä tiiä tuleeko ees sitä toista oskaan niin. Toi on kyllä varsin hyvä perustelu jos ei ne sovi niin ei sillon kannata kiusata itseään

Kvartti niinpä koskaan ei tiedä miten itelle käy ;) teillä kävi kivasti. Paljonko tulee ikä eroa?

Hemmetti saa nähdä pääseekö kävelemään iski kipu tohon knttuun kun liikahdin et saa nähdä kuis käy kun ylös ajattelin yrittää nousta tästä

Kvartille isot onnittelut!

Mäkin niin toivoisin että se toinen tulis sitten helposti, tai tulihan tää ekakin sit loppupelissä helposti kun vaihtoi vaan miestä. :LOL: Tosin en aio nyt enää miestä vaihtaa. (Raakaa huumoria, toivottavasti ei kovin herkkänahkaista porukkaa ole läsnä.)

Piip vinkkaili tuosta tuolin säädöstä käsien puutumiseen, mä yritän testailla täällä nyt istumalla vähän korkeammalla, mutta ei ainakaan vielä helpotusta.

Mun maha on muuten nyt ihan tosi tosi tosi pinkeä, tekee oikein pahaa istua tai ylipäänsä olla mitenkäänpäin. Se maha alkaa nyt niin pirun ylhäältä että ahdistaa joka puolelta. Tätäkö tää nyt sitten on loppuun asti??? :eek: Ihan kun olisin nielaissut ylitäyteen puhalletun rantapallon.

Eikä mulla ole vielä ennen tissit ottanu mahaan kiinni, mutta nyt ottaa. :D Ja en tarkoita sitä että rinnat roikkuis jossain mahassa, päinvastoin maha on noussut rintoihin. :LOL:
Noi rinnat varmaan tipahtaa polviin sitten joskus kun imettäminen loppuu, on ne sen verran venyny jo, B-kupista tultu nyt D-kuppiin ja vielä näyttää pahasti sille että ei ole riittävä. Mitkähän sotakypärät mä joudun hommaamaan sitten kun maito tulee rintoihin?!?! :LOL:

Ehkä mä oon vähän liian väsynyt tähän aamuun. Parempi kai hakea toinen kuppi kahvia ja yrittää keskittyä töihinkin.

Ai niin, tänään poksahtaa!!!

- Hapsiainen ja Herne 30+0 :heart:

Oih, onnea Kvartille!!! :flower:

Ja Hapsiaiselle kolmosella alkaville poksumisesta!

Toisen tekemisestä: Itse en vielä tiedä, jääkö esikoinen myös ainokaiseksi suosiolla. Siis joka tapauksessa ainokaiseksi jääminen on aika todennäköistä, meillähän on jäljellä enää yksi ainoa hoitojakso julkisella, ja minä en voi tulla luomusti raskaaksi, koska molemmat munatorvet on tukossa. Koin hoidot loppujen lopuksi henkisesti rankoiksi epäonnistumisineen ja epävarmuuksineen, en tiedä haluanko lähteä siihen enää sitä viimeistä kertaa. Toisaalta jos esikoinen nyt todella saadaan kotiin, viimeiseen hoitoon ehkä pystyy asennoitumaan eri tavalla. Mutta aika näyttää. Olen aina halunnut kaksi lasta, mutta olen äärettömän onnellinen myös tästä ainokaisesta, kunhan kaikki nyt vaan menee loppuun asti hyvin. :)

Täällä liikkeet näkyy mahan läpi, se on musta vieläkin vähän spooky, heh. Mutta kaipa siihenkin tottuu että joku tyyppi liikkuu mun nahan alla. :p Mistä ihmeestä se tietää alkaa ujostella kun mies laittaa käden mahan päälle?? Eilen illallakin mahassa kävi hirmuinen jumppaus, potki kättä vasten ja möyrysi ihan kunnolla. Kun sanoin miehelle että tuu nyt kokeilemaan, tuli ihan hiljaista. Sit kun itse laitoin käden mahalle niin melko pian potkut taas alkoi.

kevätesikko 23+2

Hapsiainen, onnea "kolmekymppisistä"! :flower: Nyt ei mene enää kauaa... Ja joo, tuo oli vaan idea, että jos istuisi korkeamalla. Verenvirtaushäiriöstähän tuo puutuminen yleensä johtuu? Mullakin puutuu kädet helpommin näin raskaana ollessa, ja öisin herään usein puutumiseen juuri sellaisessa asennossa, jossa veri pääsee huonosti käsiin. Harmi, jos ei siihen löydy ratkaisua!

Maha tuntui mulla kasvavan varsinkin aiemmin sillä tavalla sykäyksittäin, että aina välillä se tuntui TOSI pinkeeltä ja sitten siihen ehti tottua, kunnes taas kohta ahdisti. Mutta mulla ainakin on tullut väliin aina tuo tottumisjakso. Eilen viimeksi mietin, että miltähän olisi tuntunut, jos olisi heti kesällä suoraan paukahtanut tähän tilaan? On toisaalta ihan hyvä, että ämä odotus on näin pitkä, että ehtii sopeutua muuttuvaan vartaloon.Tissit lepää mullakin kivasti mahakummun päällä. :)

Vielä siitä mahdollisesta toisesta lapsesta: Tunnistan itsessäni vähän samoja ajatuksia kuin Kevätesikolla, sillä erotuksella kuitenkin, että meillä nyt lopulta luomu kuitenkin onnistui. Jos ei onnistuisikaan toista kertaa, niin en tiedä, lähdettäisiinkö hoitoihin. Enkä tiedä, aletaanko ikinä tekemällä tekemään toista lasta. Uuh, nyt ainakin tuntuu, etten halua enää käydä sitä vaihetta uudestaan läpi, kun kaikkialla liikkuessaan vaan pelkäsi vauvauutisia. Ja mistä sitä tietää, vaikka sitä toista ei enää haluaisikaan kohta - voi tuntua perhe täysilukuiselta jo kolmihenkisenäkin.

Kevätesikko, olen kyllä äimistellyt tuota hiljenemistä. Meillä vauva tosiaankin ujostelee myös silloin, kun mies pelkästään katsoo mahaan. Niinpä olen miettinyt, että ehkä herkkävaistoinen vauva huomaa minun jotenkin jännittyvän siinä tilanteessa. Ja olen saanut vähän parempia potkimistuloksia sillä, että olen vaan vinkannut, että kohta voisit katsoa tai kokeilla ja sitten olen vaikka jatkanut ihan tavallisesti lukemista tai jotain muuta tekemistä ilman, että olen hirveästi ajatellut asiaa. Mutta en ole varma, onko tässä nyt mitään perää.

piip 35+1

Kvartti, teillä sit riittä säpinää ;)
(juu toistaiseksi ei oo kintut enää turpoilleet, ajoittain särkeneet mut ei oo onneksi tullu isompaa niistä säryistä kylmällä selvitty ;) tosin lääkkeiden purku jäänyt noitten särkyjen takia mut eiköhän ne jossain välissä ehditä purkamaan poiskin ilman oireita toivonmukaan. Toisaalta jostain kuullu et synnytys vois altistaa et katotaan mitä lääkärit meinaa kuin puretaan. Onneksi ovat turvallisia tolle toukalle)

hapsiainen, niinhän siinä joskus käy et ei vaan kemiat sovi lasten tekoon (en tiiä mitä olis tullu jos ei olis meille yhessä tullu kun toi on lutunen kumminkin onneksi ei tarvinnut miettiä). Peukkja helpommalle toisen tulolle;) Sä oot hyvin selvinnyt rintojen ja mahan erossa :D mulla on jo ajat sitten saunasa ottaneet yhteen (saunassa kun on märkäiho niin huomaa paremmin.) Onnea poksuista, sähän lähdet jo piakkoin (niin vähän jäljellä sihen verrattuna mitä on takana) hakemaan herneen kotiin (niin ja vastahan sääkin plussasit ;))

kevätesikko
aika näyttää mitä mieli sanoo hoidoista. Ei sitä etukäteen tiedä mitä se mieli tekee. Tota vielä odotellessa, ei täällä näy päällepäin liikkeet käteen tuntuu mut ei näy.

Täällä näyttää valoisalta, siis että tauti alkas helpottamaan :) henkikulkee jo paremmin ja näin päin :D ehkä tästä paranee ennen synnytystä :LOL: juu yskää on mut ei se hirveenä haittaa kun muuten tuntuu olo kohentuneen. Kunhan ei takapakkia tulis, joten yritän muistaa huilia reippaasti vielä :D

Unico ja Toukka 25+5

Yhteistyössä