Lähes kivuton synytys

Kysyisin, onko kenelläkään vastaavaa kokemusta lähes kivuttomasta synnytyksestä? Itsellä just ennen ponnistusvaihetta kivuliaat supistukset (ehkä noin 20 minuuttia) ja sitten ei mitään kipua, paitsi tikatessa, kun eppariin annettu paikallispuudute alkoi loppua. Lisäksi synnytys oli melko nopea. Vain reilut viisi tuntia.

Kokemus oli ihana ja täysin odotuksieni vastainen, kaikkien raskausaikana kuulemieni synnytyksistä kertovien inhorealististen juttujen ja omien palkojen jälkeen.

(Yks kätilö naikkarilla tosin kertoi, että näin voi joskus käydä ennenaikaisissa synntyksissä, kuten mulla. Rv oli 34+6, mutta tyttö 49cm ja 3100 grammaa.)
 
AuteroAhkera
No mulla oli avautumisvaihe inhottava, mut en voi sanoa kivulias. Supisteut enemmänkin tuntui inhottavana kuristavana ja puristavana tunteena, mut kyllä se jollain tapaa sattuikin. Mutta ponnistaessa tai tikatessa ei sitten sattunut yhtään. =)
 
tästä asiastahan on ollut juttua monesti eri lehdissä ja muualla...!kaikkialla on sanottu että synnytys on AINA kivulias,riippumatta synnyttäjän kipukynnyksestä.itsellä on ainakin synnytykset ollut todella kivuliaita,epiduraalista hetken apu.
 
Mulla on nyt 3 kivutonta synnytystä takana!! Epiduraalin ansiosta tosin.... Kakkosesta tunsin inhottavaa "kipua" kun tytön pää oli puoliksi ulkona ja supistus loppuikin... Jouduin odottaan uutta supistusta!
 
AuteroAhkera
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.03.2006 klo 12:03 vieras kirjoitti:
tästä asiastahan on ollut juttua monesti eri lehdissä ja muualla...!kaikkialla on sanottu että synnytys on AINA kivulias,riippumatta synnyttäjän kipukynnyksestä.itsellä on ainakin synnytykset ollut todella kivuliaita,epiduraalista hetken apu.
Varmasti on kivulias, ja onkin, mutta minä en ainakaan kokenut sitä kipuna, vaan erittäin epämukavana puristuksena. Ja kuten jo sanoin, ponnistaessa en tuntenut minkäänlaista kipua. En ainakaan muista. :whistle:
 
Kaksi lähes kivutontoa synnytystä. Ja ihan luomuna alusta loppuun.
Olsivat nopetia, mutta en todellkaan kokenut niitä kivuliaiksi. Siis sattu ne hetkittäin, mutta eivät niin paljoon että lääkettä olis tarvinnu. Kuuma suihku attoi kummasti ja liikunta.
 
Minulla oli ponnistusvaihe täysin kivuton. Avautumisvaiheen supistukset olivat kivuliaita, mutta kestettävissä. Juuri ennen ponnistusta viimeiset supistukset olivat siinä sietokyvyn rajamailla ja kyselin että mites se epiduraali... Sitte sanottiin vain, että saat alkaa ponnisteleen. Kivut ja supistukset hävisivät ja supistukset & ponnistamisen tarve piti saada uudelleen aikaan oksitosiinitipalla.

Kivunlievityksenä avautumisvaiheessa kaurapussi ja lopuksi ilokaasu. Ponnistuksen aikana puudutuspiikki välilihaan, joka repesi.
 
Synnytys oli täysin kivuton epiduraalin ansiosta. Ihmettelin tätä kovasti sillä ennen synnytystä pelkäsin kipua. Kokemus oli todella positiivinen, ainoastaan synnytyksessä tulleen repeämän tikkaaminen oli todella kivuliasta!

Tuntuu ihmeelliseltä kun voi sanoa, että synnytys oli kivuton!
 

Yhteistyössä