(Lähes/ja) kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL6

Alkuperäinen kirjoittaja Katinka-82:
Oliko se niin että ne clomit on jokseenkin hinnakkaita?
Noin 60 euroa / 4 kiertoa (olettaen että annostus on pieni eli 1 tabletti päivässä).

Alkuperäinen kirjoittaja Katinka-82:
Siinäkin mielessä tietysti harmittaa jos menee mahikset ohi.
Mä en itse harmittele mahisten ohi menoa niinkään tuon rahan menon vuoksi, vaan siksi, ettei clomeja saa käyttää määrättömiä aikoja. Minullakaan ei ole enää kuin 3 kiertoa jäljellä clomeja ja sitten en saa niitä enää käyttää, tai siis jonkunlainen tauko täytyy pitää.

Tuohon Cladon pohdiskeluun haluaisin sanoa, että sinuna ottaisin ne clomit nyt kuitenkin. Tuskin se ovis niin aikaisin tulee.

Alkuperäinen kirjoittaja Cladoceran:
Päädyin sitten kuitenkin miehen kanssa juteltuani ottamaan clomin eilen. Kiitos teille, jotka osallistuitte pohdintoihini... Päätös venyi iltakymmeneen, mutta otin kuitenkin. Ajateltiin, että ehkä on kuitenkin aika epätodennäköistä, että ovis tulisi jo kp 11 tai ennen. Sellaista ei ole kyllä IKINÄ tapahtunut...

Alkuperäinen kirjoittaja Hlemmur:
Tuohon Cladon pohdiskeluun haluaisin sanoa, että sinuna ottaisin ne clomit nyt kuitenkin. Tuskin se ovis niin aikaisin tulee.
Hlemmur Joo näinpä tosiaan teinkin... Aika epätodennäköistä tuo aikainen ovis näillä kierroilla ja ehkä muunkinmittaisilla.

Mulla kans suurin huoli on siinä, ettei noita clomeja voi loputtomiin syödä... ja tauotkin kai olisi hyviä silloin tällöin pitää, mutta ehkä ensi kierron jälkeen sitten :whistle:

Hiton tuhkapilvi... Olisin ehkä selvinnyt tästä päivästä töiden puolesta ihan kunnialla ilman sitä. Nyt saattaa olla, että istun ja pakerran täällä johonkin iltaan saakka, kun koko päivä on mennyt työmatkan sumplimiseen. Aaarghhh! |O

Manuliina ja Sharona, nauttikaa nipistelyistä, ja toivotaan, että tällä kertaa ne olis sitä itteään! Me tullaan pian Kaapon kanssa perässä omien nippailuiden kanssa... Tänään mulla oli meinaan jo ovistestin viiva hitusen tummempi, ei tarvinnu enää tihrustaa! Jospa se sieltä pian possahtaisi! :heart:

Clado, hyvä päätös. On tosiaan kovin epätodennäköistä, että ovis niin aikaisin tulisi!

Alkuperäinen kirjoittaja Agaetis:
Me tullaan pian Kaapon kanssa perässä omien nippailuiden kanssa... Tänään mulla oli meinaan jo ovistestin viiva hitusen tummempi, ei tarvinnu enää tihrustaa! Jospa se sieltä pian possahtaisi! :heart:
Täälläkin tuli jo haamuviiva! Jei, ehkä se sieltä tulee. mitään muita oireita ei ole. Harjoitukset jatkuu!!

Lauantai 17.4.2010

[/url]

Cladoceran........30........kp 5/30-38.......................yk 14
Hlemmur............27........kp 8/28............................yk 9
Agaetis..............29........kp 12/27-31.....................yk 6
Kaapo80............29........kp 12/25-37.....................yk 12
Nosen................30........kp 16/28-35.....................yk 4
Sharona.............29........kp 17/28-33....................1v6kk
Lioness..............27........kp 19/27-28.....................yk 4
Manuliina...........28........kp 21/25-29.....................yk 8
Iitukka80...........30........kp 22/28..........................yk 4
Katinka-82.........27........kp 26/35-42.....................yk 9

Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Sintti -79............30
Opal.................. 29

Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk11) 2/2010
Joyan (yk7) 3/2010
Ritu82 (yk2) 3/2010
Siiris80 (yk5) 3/2010
amelie29 (yk5) 4/2010

Kaapo ja Agaetis, kyl ne viivat sieltä voimistuu, eiks joo... :D

Sharona olis aika koomista, että nyt nappais kun on seuraava askel otettu...Mutta ihana homma oikeasti. Vieläkö siellä tuo tuhka vaikuttaa?

Ja Manu, ehkä se olis nyt kevään kunniaksi nyt SITÄ, toivotaan kaikki...=)

Olen taustalla lukenut, mutta ei ole oikein juttua bloggailla. Täällä ei mitään uutta, mutta sanottakoon, että ei siis mitään oireita. Onko lie hyvä vai huono, kun viime kuussa muutama päivä oviksen jälkeen alkoi karmeet pms:t. :$
Keskusteluja käyty ja raja tähän luonnolliseen yrittämiseen vedetään kesälomaan ja 2 viikon reissuun lämpimään. Sitten on yli puoli vuotta ja tosiaan kun riskit tuon miehen ammatin puolesta on, että määrä ei todella vastaa laatua.Vai mitenkä se meni...

Mutta ihanan aurinkoista viikonloppua ihanaiset naiset... :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja Lioness:
Sharona olis aika koomista, että nyt nappais kun on seuraava askel otettu...
Joillakin ihan oikeasti tärppää juuri ennen hoitoihin menoa. Ehkä ajatus siitä, että pääsee hoitoihin, vie ajatukset pois siitä parhaillaan meneillään olevasta kierrosta niin, että ei ole stressiä eikä muuta sellaista... ja sitten tärppää. Esim. yksi tuttuni yritti 2 vuotta ja kun sille sanottiin että ensi kierrossa tehdään IVF niin se tuli luomusti raskaaksi just ennen sitä :D

Ehhehe... Onpas kivaa. Viime viikon stressi on saanut aikaan kauhean niskajumin ja päänsäryn. |O Onneksi ulkona sataa räntää, niin ei tarvii tehdä mitään. Sain mä onneksi aikaiseksi sämpylöitä ja ruokaa. Hankittiin kans miehen kans tänään ruohonleikkuri ja moottorisaha, onpahan pojalla nyt kunnon leikkikalut :D

Oispa siistiä jos osais olla stressaamatta ja ajattelematta koko vauvantekohommia! B)

Huh huh, päätin tänään aamulla mennä käymään töissä, katsomassa onko siellä edelleen sama kaaos kun eilen. Kaaos tosiaan on, joten jäin töihin ja tulin vasta äsken kotiin... Menin lupaamaan johtajallekin ilmestyväni huomennakin.. Huh!
Lioness -Joo, tuhka tosiaan aiheuttaa aikamoiset ongelmat. En ole lentoyhtiöllä töissä, mutta samalla alalla tavallaan, joten jokainen peruttu lento tietää suunnilleen 200 yhteydenottoa meille.

Hlemmur - Niinhän se voi mennä.. Mulla vaan ei aivot osaa olla ajattelematta.. :D

Ja oli tänään myöskin yllätys postilaatikossa, sieltä IVF-klinikalta!!! Tekevät parhaillaan tutkimusta "lievemmän hormoni-stimulaation vaikutuksesta monisikiöisen raskauden riskiin IUI ja IVF -hoidoissa", tutkimuksen nimi on Ines ja meidät on valittu siihen, jos vaan suostutaan. Saatekirje oli englanniksi, mutta loput materiaali, kaikki tieto siis, hollanniksi, joten en ihan tajua mitä ne siis tekee sitten erilailla. No tietty jos meille meinattiin tehdä ihan luonnolliseen kiertoon, ja tuossa ilmeisesti annetaan HSG-ruiskeita ja Pregnyl-ruiske, mutta muuten en ymmärtäny... Siinä saatekirjeessä lukee kyllä, että voin soittaa sille tutkijalle, ja se selittää.. Aikamoista! Toivottavasti tuo tutkimus siis parantais mahdollisuuksia onnistua!

P.S vilunväristyksistä päätellen ovis on vihdoin tapahtunut, mittaan kohta..

Sharona tosi mahtava juttu tuollainen tutkimukseen mukaan pääsy! Siinä voi säästää rahaakin ja kaikki on aina eteenpäin. Tiedän erään henkilön joka pääsi tuollaiseen tutkimusjuttuun mukaan (siinä tutkittiin metformiinia) ja tuli sen ansiosta raskaaksi - tuollaiset varmasti kannattaa! Onnea vaan kutsusta :)

Sunnuntai 18.4.2010

[/url]

Cladoceran........30........kp 6/30-38.......................yk 14
Hlemmur............27........kp 9/28............................yk 9
Agaetis..............29........kp 13/27-31.....................yk 6
Kaapo80............29........kp 13/25-37.....................yk 12
Nosen................30........kp 17/28-35.....................yk 4
Sharona.............29........kp 18/28-33....................1v6kk
Lioness..............27........kp 20/27-28.....................yk 4
Manuliina...........28........kp 22/25-29.....................yk 8
Iitukka80...........30........kp 23/28..........................yk 4
Katinka-82.........27........kp 27/35-42.....................yk 9

Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Sintti -79............30

Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk11) 2/2010
Joyan (yk7) 3/2010
Ritu82 (yk2) 3/2010
Siiris80 (yk5) 3/2010
amelie29 (yk5) 4/2010

Hlemmur Joo, on aika mahtavaa! Hassua vaan, kun ensin ei tapahdu yhtään mitään ja sitten tulee yllättäen 2 kutsua klinikalta :D
En tosiaan edelleenkään ihan ymmärrä sitä tutkimusta, nyt kun luin uudestaan, ne taitaa puhua, että kun normaalista täällä tehdään siis kolme kertaa IUI luonnolliseen kiertoon, ja sitten kolme kertaa stimuloituun kiertoon, niin tuossa tutkimuksessa tehdään 3 hoitoa 10kk sisällä: ensin IUI "hellästi stimuloituun" kiertoon, sitten IVF mahdollisimman luonnolliseen kiertoon, tavoitteena yhden alkion siirto, ja kolmas on normaali IVF.

Jos vaan päästään aloittamaan aikataulun mukaisesti jo seuraavassa kierrossa, ja hoidot on maksuttomia, ja niillä on selkeä suunnitelma sen varalta, että ei onnistuta noilla kolmella hoidolla, on jatkosuunnitelma olemassa!

Me ei siis jouduta maksamaan noista hoidoista/lääkkeistä muutenkaan, kun täällä toimii erilailla tuo terveydenhoito, eli jokaisella on pakollinen vakuutus, joka maksaa n.100eur/kk. ja se vakuutus korvaa kaikki lääkärikäynnit ja lääkkeet. Siihen sisältyy myös lapsettomuustutkimukset ja hoidot kolmeen IVF'ään asti. Jotain hyötyä tuosta sairaan kalliista vakuutuksestakin siis!

Sharona Teillepä tuli nyt kerralla vauhtia hommiin. Tän kaiken vielä kruunais se, että teillä tärppäis tässä kierrossa. :LOL:

Mä tein eilen Clearbluen digitaalisen ovistestin (ekaa kertaa elämässäni) ja siihen tuli plussatulos. Tein myös myöhään illalla ton luiskatestin ja se näytti tosi haamua. Ihan turhaan olen noidan halpatestien kanssa tuskaillut... Olisi heti pitänyt panostaa kalliimpiin testeihin, niin olisi päässyt vähemmällä stressaamisella.

Joten täällä siis taitaa olla nyt dpo1. Eilen jomotteli alavatsaa, nyt ei enää. Tätä on nyt hyödynnetty, mutta täytyy laittaa vielä tänään uudet sotilaat matkaan, varmuuden vuoksi.

Ihan positiivisin mielin ollaan täällä taas, mutta en kuitenkaan optimistisin. En vain jaksa uskoa, että tärppiä kävisi.

Hlemmur mulla oli viimeksi eli tokassa C-kierrossa ihan sama. Oireita ei juuri huomannut. Ovis tulikin sitten vasta kp 25 ja kierto päättyi kp 42... Eli tuli paljon paljon enemmän viiveellä kaikki kun ekalla, jolloin ovis tuli kp 14 ja menkat kp 32. Nyt kolmannella kierroksella tuntuu taas voimakkaammin oireet :eek: Oon miettinyt, että tarkoittaako tää nyt sitä, että oikeelle puolelle vaste vois olla heikompi ku vasemmalle... hmmm... tiedä sitten.

Kaapo tittidii! :flower: Onnittelut O-plussasta! Mulle toi digien ja halpisliuskojen rinnakkaiskäyttö on tuonut sen, että oon "oppinut lukemaan" niitä halpiksia... eli et millainen viiva niillä tarkoittaa mulla plussaa. Nyt käyttelen molempia rinnakkain niin, että liuskoilla aloitan ja kun alkaa näkyä viivaa, niin sitten vaihdan digiin. Säästyy sillai kalliita digejä. :) Toivotaan, ettei sun tarvii enää testailla. :heart:

Sharona kuulostaapa hienolta, jos pääsette mukaan tohon tutkimukseen! Soita vaan reilusti sille tutkijalle, niin ei jää epäselvyyksiä... Tai sitten sun pitää vaan tyytyä opettelemaan hollannin kieli. :D Mäki haluun tollasen selkeen suunnitelman! Mahtavaa!

ON: poistun taas linjoilta tänään illalla matkailemaan määrättömäksi ajaksi. :LOL: Puoli vuotta valmisteltu työmatka kaikkine hotelleineen (joka yö eri hotelli) ja siirtymisineen on varattu ja maksettu ja sitten tulee tuollainen tuhkapilvi, joka uhkaa mustata kaiken! :eek: Onneksi Ruotsiin menee laivoja ja saatiin varattua menoliput laivalla. Takastulokin backupattiin tänään laivalle, tosin vrk myöhemmin kun alunperin suunniteltiin... Enää muutama käytännön mutka matkassa (kuten lentokentälle varattu auto pitäisi saada satamaan), mutta eiköhän niistä selvitä. Toivottavasti pääsen kotiin siis ennen ovista. :heart: Sen verran muilii jo, että taitaa taas jättimuna kasvaa. :heart: vielä on pari clomia syömättä.

Sharona ihan mahtava juttu toi tutkimus! Ihanaa, että kun asiat alkavat rullata, ne rullavatkin vauhdikkaammin kuin oli edes suunnitellut! :heart:

Kaapo, onnea oviksesta! Peukut ja varpaat pystyyn!! b :) d

Clado hyvää matkaa ja onnea ihanan jättimuniksen kehittelyyn! Toivottavasti siellä muhii oiken valioyksilö, joka irtoaa juuri kun olette saaneet harrastaa ihanaa jälleennäkemisseksiä! ;)

ON: Mun ovisviivani siis oli haamu torstaina, melko vahva perjantaina (ei kuitenkaan vielä plussa), mutta rupes sit lauantaina haalistumaan ja tänään oli aivan mitätön. Siis hä? Olisko siis se vahvin viiva ollut perjantaina illalla, eli ovis olis ollu tässä viikonloppuna? Vai onko se vielä tulossa? Vai ovuloinko ollenkaan? Olisi ollut varmaan järkevää testata sillon perjantaina illallakin... Mitä mieltä olette te, joilla on enemmän kokemusta noista liuskatesteistä?

Samapa tuo oikeastaan, peittoja ollaan heiluteltu, eli ei se sinänsä ohikaan ole mennyt... Tässä kierrossa koetetaan joka päivä -taktiikkaa, jospa olis joka toinen päivä -taktiikkaa tehokkaampi. Pitää nyt kai jatkaa vielä pari päivää sekä tikuttelua että pupuilua.. Ukko saa hengähtää vasta loppuviikolla! :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Agaetis:
ON: Mun ovisviivani siis oli haamu torstaina, melko vahva perjantaina (ei kuitenkaan vielä plussa), mutta rupes sit lauantaina haalistumaan ja tänään oli aivan mitätön. Siis hä? Olisko siis se vahvin viiva ollut perjantaina illalla, eli ovis olis ollu tässä viikonloppuna? Vai onko se vielä tulossa? Vai ovuloinko ollenkaan? Olisi ollut varmaan järkevää testata sillon perjantaina illallakin... Mitä mieltä olette te, joilla on enemmän kokemusta noista liuskatesteistä?
Mun kokemukset liuskatesteistä on se, että ne eivät näytä ovista kunnolla. Minä en ole ikinä saanut vahvaa viivaa liuskatestiin, mutta nyt ekaa kertaa kokeilin Clearbluen digitaalista testiä ovislimojen ja jomotusten sekä liuskatestin haamun perusteella lauantaina ja plussa tuli. En siis enää luota liuskatesteihin. Teen niitä niin pitkään kunnes saan liuskaan haamun ja sen jälkeen digitaalisella. Tosin en aio tämän jälkeen enää digitaalista ostaa kun on niin pirun kallis.

Meillä siis ovis oli varmaankin lauantaina tai sunnuntaina. Sotilaat on laitettu matkaan, joten nyt vain odotellaan ja piinaillaan.

kaapo dpo1

Mä olen ollut vähän huolissani että tuleekohan ovista ollenkaan kun ei tunnu miltään. Viimeksi juili niin kovasti munasarjaa näihin aikoihin. Mutta nyt alkoi jotai pikku nippailua tuntua vasemman muniksen (jonka vuoro nyt onkin) kohdalla - toivottavasti sieltä kehittyy minulle jättimuna! Minä ja Cladoceran taidetaan olla aika lailla samassa tilanteessa tällä hetkellä :)

Maanantai 19.4.2010

[/url]

Cladoceran........30........kp 7/30-38.......................yk 14
Hlemmur............27......kp 10/28............................yk 9
Agaetis..............29.......kp 14/27-31.....................yk 6
Kaapo80............29........kp 14/25-37.....................yk 12
Nosen................30........kp 18/28-35.....................yk 4
Sharona.............29........kp 19/28-33....................1v6kk
Lioness..............27........kp 21/27-28.....................yk 4
Manuliina...........28........kp 23/25-29.....................yk 8
Iitukka80...........30........kp 24/28..........................yk 4
Katinka-82.........27........kp 28/35-42.....................yk 9

Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Sintti -79............30

Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk11) 2/2010
Joyan (yk7) 3/2010
Ritu82 (yk2) 3/2010
Siiris80 (yk5) 3/2010
amelie29 (yk5) 4/2010

No huh. Olen tehnyt pe-su valilla 19h ylitoita. I love volcano.

Mutta ihmeitakin tapahtuu, ja meidan johtaja oli niin yllattynyt mun tekemasta koulutusmateriaalista (jonka siis tein tuon ihanan tulivuoren takia), etta lahetti sen koko johtokunnalle, ja tanaan tuli itse paajohtaja tervehtimaan ja kiittamaan tyopanoksesta taman kriisin aikana xD Ja nyt se mun esimies, jonka mielesta oon tilantuhlaaja, yhtakkia tykkaakin musta ylitse kaiken :LOL:

Joops, ja talla kertaa kirjoitin siita kilnikan tutkimuskutsusta ne tekstit googlen kaantajaan, ja se kertoi, etta olin ymmartany vaarin. :D
Ne siis valitsee 30 paria, joista arvotaan 10 paria lapikaymaan 6 x IUI ja 10 paria siihen uuteen IVF-hoitoon, ja viimeiset 10 paria siihen vanhanaikaiseen IVF-hoitoon. Ja kaikki hoidot on maksuttomia!

Toisin sanoen, ei ole mitaan havittavaa, "huonoin" mahdollisuus on tulla arvotuksi siihen IUI-ryhmaan, johon siis muutenkin ollaan menossa =)
Sitten, jos noiden hoitojen jalkeen ei natsaa, aloitetaan ne alkuperaisen suunnitelman mukaiset hoidot.

Tiistai 20.4.2010

[/url]

Cladoceran........30........kp 8/30-38.......................yk 14
Hlemmur...........27.........kp 11/28..........................yk 9
Agaetis..............29........kp 15/27-31.....................yk 6
Kaapo80............29........kp 18/25-37.....................yk 12
Nosen................30........kp 19/28-35.....................yk 4
Sharona.............29........kp 20/28-33....................1v6kk
Lioness..............27........kp 22/27-28.....................yk 4
Manuliina...........28........kp 24/25-29.....................yk 8
Iitukka80...........30........kp 25/28..........................yk 4
Katinka-82.........27........kp 29/35-42.....................yk 9

Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Sintti -79............30

Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk11) 2/2010
Joyan (yk7) 3/2010
Ritu82 (yk2) 3/2010
Siiris80 (yk5) 3/2010
amelie29 (yk5) 4/2010

Heipä hei,

täällä ollaan eli matkaan ei siis todellakaan päästy. Nyt vaan sitten riittää hiukan hommaa noissa perumisjuttuissa. Mutta se nyt on pientä Sharonan painamaan päivää verrattuna.

Onpa muuten siistiä, että pääsette mukaan tuommoisiin tutkimuksiin.

Täällä ei muuten kummempia auringon alla (joka siis vielä paistaa kaikesta tuhkasta huolimatta). Rinnat on ihan törkeän kipeät olleet perjantaista saakka, mutta eiköhän se siitä taas pian. Tänään on viimeinen terolut-päivä, joten sitten jäädään odottelemaan tuleeko täti päivän vai kahdeksan päivän päästä. Ei pysty yhtään arvioimaan, lämmöt tosiaan nousi viime viikon lopulla ja laski nyt sitten jo eilen. En tajuu yhtään mitään mitä miun kropassa tällä hetkellä tapahtuu.

Kaapolle jännäysonnea ja Cladolle ja Hlemmurille lykkyä muniksen kasvatukseen!

:flower:

Kävin keskikierron ultrassa ja siellä oli 15 mm johtofolli kasvamassa, tosin "väärällä" puolella eli oikeassa muniksessa taas! Hassua että tunsin eilen jotain vasemman muniksen kohdalla. No tuo oikeahan on koko ajan tasaisesti kipeä, ollut jo kuukauden, välillä kovemminkin. Kystia tai kystan raakileita siellä ei kuitenkaan näkynyt. Follikkeli oli lääkärin mielestä oikein hyvässä kohdassa, ihan munasarjan reunassa, eli siitä on hyvä puhjeta ja lähettää solu liikenteeseen :)

Lääkäri kehui muutenkin että clomittelu on mennyt kaikin puolin hyvin (paitsi etten ole tullut raskaaksi). Molemmissa clomikierroissa on kehittynyt johtofollikkeli niin kuin pitääkin, vaikka clomiannostus on pieni. Ja ovulaatio on tapahtunut, ja progesteronitulos viime kierron lopulla oli oikein hyvä. Menee siis aivan mahtavasti kaikki hommat. Paitsi etten ole vielä raskaana. Pitää kai olla tyytyväinen kuitenkin, ja yrittää elellä optimistisella mielellä.

Oli joskus puhetta luteaalivaiheen pituudesta ja sanoin silloin tässä keskustelussa, että lääkärini oli pitänyt 12 vrk liian lyhyenä. Nyt keskustelin hänen kanssaan tuosta ja hän sanoi että kyllä 12 vrk on ihan ok, "siinä rajoilla". Minullahan oli nyt sen pituinen luteaalivaihe viime kierrossa. Lääkäri sanoi että katsotaan vielä tämä kierto, ja voidaan mahdollisesti myöhemmin harkita luteaalivaihetta pidentävän lääkityksen (Luget?) käyttöönottoa.

Yhteistyössä