(Lähes/ja) kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL6

Huomenta vaan

Tuohon miehen suhtautumiseen voisin kantaa minäkin korteni kekoon. Mies myötäelää tädin tullessa vahvasti mukana :heart: Jossain vaiheessa raportoin hänelle auliisti kierron vaiheesta, mutta huomasin, että se aiheutti hiukan paineita. Hommat kyllä onnistui, mutta kaikenlainen ajatus spontaaniudesta hävisi. Olen siis jättänyt kertomista vähemmälle ja kertonut vain jos kysytään. Miehellä on hauska tapa kysyä, että onko nyt pupun kuvia kalenterissa?

Ylipäätään on käynyt viime kuukausina niin, että pupuilut painottuu ainoastaan kierron keskivaiheille ja muuten on aika hiljaista. Se on musta vähän surullista. On kuitenkin niin, että ei itsekään niin paljoa innostu muina aikoina... Jotenkin tämä odotuksen odotus, kalenterin tuijottaminen ja itsensä kyttäily alkaa väistämättä vaikuttaa makkarin puolella. :/

Ihanaa, että tulee vapaat! :D Viimeinen työrypistys ja sitten lomille lomps. Lähdetään sunnuntaina Barcelonaan rakkauslomalle :heart: ja koska ovis oli myöhässä ja tuli vasta viime pe, emme ehkä saakaan tätiä mukaan, mikä on erityisen iloinen asia. :D
 
Miehen suhtautumisesta sen verran, että minun mieheni sanoi nyt ensimmäistä kertaa, 10 kk yrittämisen jälkeen, että häntä vähän ahdistaa sellainen pakkoseksi. Tai eihän meillä oikeastaan sellaista ole aiemmin ollutkaan siinä mittakaavassa kuin nyt, kun vihdoinkin saatiin oikeat tärppipäivät käyttöömme. Toivottavasti tästä asiasta ei muodostu isompaa ongelmaa tulevaisuudessa.

Mun munasarja jatkaa kipuiluaan, ja en käsitä miksi lämmöt eivät nouse ylös vaikka ovulaatio selvästi meni jo? Limat ajoittuivat viime la-su-välille. Nyt on selvästi sahara-vaihe päällä tuolla alaosastossa.

Eiköhän siellä joku kysta taas ole. Minulla on ensi tiistaina verikokeet josta varmistetaan että tapahtuiko ovulaatio - ajattelin varata keskiviikolle puhelinajan ja kysyä verikokeiden lisäksi tästä kivusta. Kyllähän se varmaan joudutaan nyt ultraamaan ennen kierron loppumista, ja jos ultrassa näkyy kysta, niin clomit menee tietysti taas käyttökieltoon... :( Harmittaa vaan kun vihdoinkin olisi mahdollisuus ovuloida, siis kun clomit näyttävät kaikeksi onneksi toimivan, niin sitten pitää tulla jotain muuta viivästystä asiaan.
 
Huhhuh..
Niin sitä vain taas on toiveikas, vaikka lähes kaikki viittaa tädin saapumiseen.
Huomaan pohtivani, että jospa kuitenkin..?
Huoh.
Eilinen suunnaton ärsytys on vaihtunut tänään alakuloisuudeksi. Itkettää. Nippailua on vain oikealla puolella alamahalla. Ei menkkakipuja. Rintojen arkuus mennyt osittain ohi. Mitä tää nyt on? Eikö ne menkat vois nyt vaan alkaa ennen kuin mielikuvitus pääsee oikein kunnolla valloilleen?
Testiä en kyllä pysty tekemään, nega se kuitenkin olis.. Kyllä tähän selvyys tulee parin päivän sisään.
 
Pitkäperjantai 2.4.2010

[/url]

Nosen................30........kp 1/28-35......................yk 4
Lioness..............27........kp 4/27-28......................yk 4
Manuliina.......................kp 6/25-29......................yk 8
Iitukka80...........30........kp 7/28...........................yk 4
Katinka-82.........27........kp 11/35-42....................yk 9
Hlemmur............27........kp 19/??..........................yk 8
amelie29............29........kp 20/25-28....................yk 5
Agaetis..............29........kp 25/27-31....................yk 5
Kaapo80............29........kp 27/25-37....................yk 11
Sharona.............29........kp 31/28-33...................1v6kk
Cladoceran........30........kp 31/30-38....................yk 13





Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Sintti -79............30
Opal.................. 29





Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Vadelmaunelma
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk 11) 2/2010
Joyan (yk 7) 3/2010 :flower:
Ritu82 (yk 2) 3/2010
Siiris80 (yk5) 3/2010





HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!
 
Nosen :hug: :hug: :hug: :(

Täällä valmistaudutaan huomenna saapuviin appivanhempiin. He saapuvat tänne meille hoitamaan koiria ja tekemään remonttia, kun itse startataan matkalle kohti Barcelonaa. Tämä päivä siis sujuu tyhjentäessä tuota remontoitavaa huonetta ja pakkaillessa. Vähän ehkä ehtii suunnitella lomaakin. :)

Kuumeilun kannalta on huomioitavaa, että tänään on siis dpo 7, joten saadaan viettää todennäköisesti loma ilman tätiä. :) Vaikka olenkin listalla kärkipäässä, niin oviksen oltua niin myöhään, niin läheskään vielä ei ole tädin saati testailujen aika.
 
Huomenta ja kivaa pääsiäisviikonloppua kaikille! :flower:

Täällä kp3 ja lämmöt edelleen ylhäällä, yli 37c'. Sama juttu oli viime kierrossa, aloitin jopa ketjun jossa kyselin syitä miksi ei lämmöt laske vaikka oli jo kp4....
Tosi outoa! Oikeasti menkkojen olis pitäny alkaa aikaisintaan tänään tai huomenna ja alkoikin torstai-aamuna ja illalla oli niin järkyt kivut, että oli pakko vetää 2 buranaa ja vasta siitä reilun tunnin päästä alkoi helpottamaan. Ja nyt ei lämmöt laske... Mulla on kyllä pakko olla jossain jotain vikaa, mitä ne ei vaan tajunnut tutkia.

Miehen suhtautumisesta sen verran, että meillä tuo ukkeli on niin yltiöpositiivinen tämän asian suhteen, että ei tosikaan. Se on joka kk täysin varma, että nyt ollaan raskaana, kyselee koko ajan joko ovuloin ja joko oon raskaana :D Tässä kierrossa oli hauskinta, kun se n. viikko sitten oli opiskellut itsetoimisesti limoista, ym. (en ole sille halunnut kertoa noista yksityiskohdista, kun kuvittelin, ettei kiinnosta) ja sitten se analysoi mulle kaikenlaisia juttuja ja päätti (taas) että ollaan raskaana, koska menkoistakin on jo toooooosi kauan (2,5vkoa) :LOL:

Tässä olis nyt sitten vielä n. kuukausi eli 1 kierto ennen kun päästään ensimmäiseen inssiin. Siis edes yksi hyvä puoli siinä, että Roomaan ei päästy nyt muuttamaan. Ehkä näin oli tarkoitettu, että täällä ensin kokeillaan hoitoja (ja ehkä onnistutaan).

Miehen äiti oli jo niin varma, että muutetaan sinne, että palkkasi 3 remonttireiskaa remontoimaan meidän kotia :heart: Voi mammaa. Siellä on jo maalattu seinät ja laminaattia laitettu lattiaan..
 
Mulla on vähän samanlaista pulmaa kuin Sharonalla, paitsi että toisinpäin: miksei lämmöt nouse? Nyt tästä hommasta vasta kummallista tulikin, nimittäin tänä aamuna mittasin lämmön 36.8, mikä on minulla loppukierron + oviksen jälkeinen lämpö. Mutta miksi vasta nyt? Ovis oli viime sunnuntaina, ja koko viikon olen tässä mitannut 36.4-lämpötiloja jotka ovat minulla normaalit alkukiertolämmöt. Mitä ihmettä tämä nyt tarkoittaa, että lämmöt nousee vasta 5 pv oviksen jälkeen?

Pahempi ongelma on kuitenkin se, että munasarjakipu on äitynyt aivan sietämättömäksi. En pysty enää nukkumaan kunnolla, koska kipu on niin hirveä. Kiinnitän kipuun huomiota joka sekunti. Jos tämä ei kohta lopu, minun pitää varmaan lähteä jonnekin sairaalaan. Koskaan ei ole näin kipeä ollut, ei edes silloin viime kystan aikoihin.
 
Hei pitkästä aikaa kaikille!

Ole pysytellyt täältä poissa, mutta ilmeisesti joku on jostain bongannut tiedon, että olisi plussannut. Uutinen pitää kyllä paikkansa, mutta sillä on jälleen kerran ikävä ja surullinen loppu :'( Eli tammikuussa tehtiin PAS eli 2 pakastetun alkion siirto. Meillä oli alunperin 7 alkiota pakkasessa odottamassa, mutta jopa 5 jouduttiin sulattamaan, jotta saatiin 2 siirrettyä. Lyhyen matematiikan mukaan pakastimessa on vielä 2 alkiota. Sulatuksessa kävi siis suuri kato ja biologin arvio oli, että alkiot oli pakastettu juuri solunjakautumishetkellä, jolloin pakastus hajottaa solujen rakenteen ja pilkkoo DNA:n eikä alkio kestä tätä. Siirrettiin lopulta 2 heikkolaatuista ja sulatuksessa taantunutta. Toiveita ei juurikaan annettu, mutta ihme kävi ja tikkuun tuli 2 viivaa. Kaikki meni oikein hyvin, ei mitään tiputteluja, vuotoja tai kipuja. Takaraivossa jyskytti koko ajan pelko, että kaikki ei ole niin kun pitää ja sanoin ultrapäivän aamuna miehelle, että se on tuulimuna. Ja niinhän se oli tuulimuna! Taas on käyty lääkkeellisessä tyhjennyksessä ja itkut itketty. Uusia hoitoja kohti pitäisi ponnistaa, mutta alan olla jo aika kyllästynyt.

Hoidoilla on siis saatu aikaiseksi tähän mennessä 2 biokemiallista raskautta, 1 tuplaraskaus, joka päättyi keskeytyneeseen keskenemenoon rv 10+4 ja nyt tämä tuulimuna. En usko, että pakkassiirrosta tulee mitään, tuskin selviävät edes sulatuksesta. Lääkärit on erittäin toiveikkaita ja kannustavat jatkamaan hoitoja, mutta itellä alkaa mennä usko, toivo ja kohta hermotkin. En niinkään pelkää sitä, että en tulisi hoidoilla raskaaksi vaan sitä, että emme koskaan saa elävää lasta. Se on aika kova pelko se ja en haluaisi ajatella koko asiaa. Hoitoja jaksan vain, jos en mieti mitä olemme tekemässä ja mitä tämä kaikki tarkoittaa. Kyllästyttää jo etukäteen, että kesästä osa kuluu ilmeisesti taas uutta IVF/ICSI -hoitokierrosta läpikäydessä, koska en usko tuohon pakkassiirron onnistumiseen. Sitä siis pitäisi koittaa tuossa toukokuussa. No, mikäs sen mukavampaa kuin, että on kuuma kesä, päällä vaihdevuodet, piikkejä, sumuja ja kymmenien munasolujen kasvattelua. Jee... :headwall: Eipä tarvi miettiä, mihin kesälomarahat menee, kun saa kantaa apteekkiiin reilut 600 euroa ja lapsettomuushoitoklinikalle yli 2000 euroa...

Parempaa ja kaikinpuolin halvempaa ja helpompaa vauvaonnea tänne!

t. Vadelmaunelma
 
Lauantai 3.4.2010

[/url]

Nosen................30........kp 2/28-35......................yk 4
Sharona.............29........kp 3/28-33...................1v6kk
Lioness..............27........kp 5/27-28......................yk 4
Manuliina.......................kp 7/25-29......................yk 8
Iitukka80...........30........kp 8/28...........................yk 4
Katinka-82.........27........kp 12/35-42....................yk 9
Hlemmur............27........kp 20/??..........................yk 8
amelie29............29........kp 21/25-28....................yk 5
Agaetis..............29........kp 26/27-31....................yk 5
Kaapo80............29........kp 28/25-37....................yk 11
Cladoceran........30........kp 32/30-38....................yk 13





Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Sintti -79............30
Opal.................. 29





Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk 11) 2/2010
Joyan (yk 7) 3/2010 :flower:
Ritu82 (yk 2) 3/2010
Siiris80 (yk5) 3/2010





HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!

 
Halaukset kaikille tädin yllättämille! Ja voimia Vadelmaunelma :hug:

Mä odotan tätiä kuin kuuta nosevaa, jotta päästäisiin taas yrityskiertoon! Tunsin muuten sen olemattoman hedelmöittyneen munasolun kiinnittymisen keskiviikon ja torstain välisenä yönä! :p Heräsin aivan järisyttävän koviin alavatsakipuihin, jollaisia en ole kokenut koskaan. Olin ihan varma, että jotain on pahasti vialla, mutta n. 30 minsan kuluttua ne loppuivat yhtä nopeasti kuin olivat alkaneetkin. Jos ovis ja pupuilu olisivat osuneet yksiin, olisin avan satavarma, että kiinnittyminen tapahtui ja kohta plussataan, varsinkin kun päälle lasketaan kipeät nännit ja jatkuva limailu! :whistle:

Siis kaikkinensa hyvin hämmentävä kierto menossa, johtuneeko siitä greippimehusta? Toivottavasti ei ole mitään vialla...
 
Voi Vadelmaunelma :hug: :hug: Kylläpä teitä koetellaan. :'( Milloin teillä on loppujen alkioiden siirtoyritys? ON turhauttavaa, että noin monesta alkiosta suurin osa on mennyt pilalle.

Sharona :hug: tädistä. Mä en tiedä mitään lämmöistä, niitä en ole edes yrittänyt mitata. Enkä aio. Se kuulostaa niin epätarkalta oviksen bongausmenetelmästä. Itse en jaksa olla niin tarkka, että saisin joka aamu mitattua lämpöni.

Täti siis tuli paikalle. Alavatsakrampit on ollu tosi kovat, samoin kuin aiemmissakin greippimehukierroissa. Ostin kuitenkin taas greippimehua, sillä luulen, että sen avulla saan oviksen helpommin selville. Kierto oli nyt 27 päivää luteaalivaihe kesti 13 päivää. Kierrot taitaa vihdoinkin tasaantua. Tosin nyt kun tämän sanoin, niin seuraavasta kierrosta tulee kumminkin pitkä.
 
Moikka kaikille! Tulin taas tänne lueskelemaan teidän kuulumisia..en osaa pysyä täältä pois. Toivottavasti ei ketään haittaa.

Paljon haleja tädin yllättämille :hug: :hug: :hug: Saisi kyllä nyt pysyä tästä pinosta poissa se himputin täti.
Vadelmaunelma: Paljon haleja ja tsemmpiä sulle..kyllä on todella hermojaraastava tilanne

Mä niin toivon että tänne tulisi plussat teille kaikille. Itselläni on vieläkin epätodellinen olo ja odottelen että pääsen parin vkon päästä varhaisultraan todentamaan että pieni on oikeessa paikassa. Ennen sitä en uskalla vielä liikaa iloita.

Paljon haleja, olette ajatuksissa ja odotan teitä kovasti tonne toiselle puolelle

Tsemppiä!!!!
 
Maanantai 5.4.2010

[/url]

Kaapo80............29........kp 3/25-37......................yk 12
Nosen................30........kp 4/28-35......................yk 4
Sharona.............29........kp 5/28-33...................1v6kk
Lioness..............27........kp 7/27-28......................yk 4
Manuliina.......................kp 9/25-29......................yk 8
Iitukka80...........30........kp 10/28.........................yk 4
Katinka-82.........27........kp 14/35-42....................yk 9
Hlemmur............27........kp 22/??..........................yk 8
amelie29............29.......kp 23/25-28.....................yk 5
Agaetis..............29........kp 28/27-31....................yk 5
Cladoceran........30........kp 34/30-38....................yk 13





Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Sintti -79............30
Opal.................. 29





Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10
Valeska (yk 3) 2/2010
Pinklady81 2/2010
danuli79 (yk 11) 2/2010
Joyan (yk 7) 3/2010 :flower:
Ritu82 (yk 2) 3/2010
Siiris80 (yk5) 3/2010





HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ!

 
Hei vaan ja ihanaa vapaapäivää kaikille :)

Täällä ollut vauhdikas pääsiäinen, eilen oltiin illallisella n. kymmenen muun maahanmuuttaja-kaverin kanssa yhden pariskunnan asuntolaivassa ja kaikki kokkas jotain ja tuotiin sinne, oli aikamoiset tarjoilut! Mies väänsi törkeen ison (ja mielettömän herkullisen) lasagnen ja minä väänsin focacciat ja pääsiäiskakun. Muutkin teki vaikka mitä herkkuja, Sisilialaiset teki perinteisiä herkkuja siltä saarelta, ym. Pyörittiin palloina kotiin jo ennen puoltayötä kun tuli myöskin tanssittua tyttöjen kanssa sen verran reippaasti. :D

Meikätyttö kävi myöskin vaa-alla ekan kerran piiiiiitkään aikaan eilen... kröhöm.
Joku on tuikannut 5kg extrapainoa muhun! Törkeetä.

 
Sharona teidän pääsiäinen kuulosti tosi mahtavalta!! Me ei olla tehty mitään erikoista. Nähty kavereita ja oltu. Eilen oltiin muutamalla, oli ihan kiva olla pitkästä aikaan pubissa muutamalla. Tänään voisi olla aktiiviteettipainotteinen päivä... Mullakin on joku lisännyt elopainoa, vaikka just sain muutaman kilon pois. Nyt alkaa taas uusi projekti ja ne muutama kilo pitää saada pois, taas.

Mulla on jo 12. kierto menossa ja nyt on kp 3.
 
Tää on tosi ärsyttävää. Olen alkanut bongailemaan niitä kuuluisia Oireita. Samaa harrastin viime kesänä kun vielä luulin, että elimistöni toimii niin kuin normaalilla naisella ja kuvittelin pystyväni ovuloimaan ja tulemaan raskaaksi. Tuli loppukierrosta aina vaikka mitkä raskausoireet, jotka olivat luulo-oireita vaan. Sitten opettelin niistä pois muutaman pettymyksen jälkeen. Nyt ne pirun luulo-oireet ovat tulleet takaisin! Olen hieman huonovointinen tänä aamuna, mutta luulen siihen olevan syynä se, että minulla on ilmeisesti virtsatietulehdus aluillaan (sekin vielä perhana).
 
Sori Kaapo oli ihan mennyt ohi tuo sun päivitys :hug:

Hlemmur Toivotaan nyt parasta, mites sulla ne lämmöt nyt on menneet?


Mä oon huomannut, että 98% kaikista noista listatuista alkuraskauden oireista on oikeasti loppukierron tavallisia tai ei niin tavallisia oireita. Ihan oikeasti.. En usko enää, että sellaista on olemassakaan, kuin "alkuraskauden oireet". Olen sitä mieltä, että ihminen ei ensin ole kiinnittänyt mitään huomiota noihin kiertojen eri vaiheisiin ja hormonien aiheuttamiin muutoksiin, ja sitten kun niihin alkaa kiinnittää huomiota, löytyy ensimmäisen vuoden tai kahden aikana joka kuukausi "uusia oireita", vaikka niitä on saattanut ennenkin olla, mutta oma huomio on kiinnittynyt muualle.

 
Sharona enpä ole jaksanu lämpöjä mitata lauantain jälkeen. Tuo mitä sanoit alkuraskauden oireista, on varmasti ihan totta siltä osin, että "oireisiin" alkaa kiinnittää enemmän huomiota ja siksi huomaa asioita, jotka ovat olemassa joka kierrossa. Mutta kyllä joillakin on kuulemma aivan selviä alkuraskauden oireita, jotka poikkeavat ihan selvästi muista kierroista. Esim. eräällä ystävälläni on 3 lasta ja hän sanoi, että ensimmäisen lapsen jälkeen hän on kahdesta muusta tiennyt tosi varhaisessa vaiheessa, että nyt tärppäsi, koska oireet ovat olleet niin selvät. Ilman että olisi "luulo-oireillut" epäonnistuneissa kierroissa.
 
Voi ny perhana ei pitäisi lukea nettiä vaivojensa kanssa! Enköhän onnistunut juuri löytämään netistä sellaisen tiedon, että virtsatietulehdus voi olla alkuraskauden oire. Tai että joillakin on ollut sellaista kierron jälkipuoliskolla ennen plussatestiä. Oikeastihan se on voinut olla vain sattumaa, mutta nyt minun luulo-oireilut saivat vaan lisää vettä myllyyn! Tämä on ärsyttävää! :kieh: Loppuis jo nää piinapäivät...
 
Mä voin helpottaa sun oloa ja kertoa, että luin saman vähän aikaa sitten, kun mulla oli myös virtsatietulehdus loppukierrossa.... :D Ja oli myös toisenkin kerran. Ja ollut myös hiivatulehdus, joka sekin on joillain ihmisillä ollut plussan enne.... :p
 
Heippa vaan kaikki kullanmurut! =) Hiukan on jääny vähälle tämä kirjottelu, olen ollut koko pääsiäisen töissä. Ja toisaalta eipä täällä nyt ihmeitä ole tapahtunutkaan. Epäilen että alkaa ovis hiljalleen lähestyä kun tuntuu että ihan lorahtelee valkkaria pöksyihin välillä :eek: Sori nyt nämä limajutut mut ne nyt vaan on niin olennainen osa kierron seurantaa että pakkohan niistäkin ny vähän on jauhaa :LOL: Jos siis kierto on edes suht samanlainen kun pari edellistä, niin odotan ovista saapuvaksi pe tai la.

Sharona teillä on ollu ilmeisesti aivan mahtava pääsiäinen! :)

Hlemmur onko siis niin ettet oo varma kierron mitasta vai miten? Tuolla kun näkyy olevan vaan kysymysmerkki siinä kohtaa... Ainahan sitä niitä oireita alkaa mieli kehittelemään, itse olen ainakin sellanen että melkeen jo heti oviksen jälkeen alkaa "tuntea" kaikenlaista. Vaikkei se edes siinä vaiheessa oo mahollista :LOL: Jep, kyllä tää vauvakuume sekottaa pään ja ajatukset siinä ku muutki pahat kuumetaudit!

Ainiin, ja mulle voi lisätä tuon iän tonne listalle, eli 28.
Kaikille sit kovasti plussatuulia, ja onnea myös oviksen bongailuun!
 

Yhteistyössä