(Lähes/ja) kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL6

Moi ja anteeksi törkeä omanapaisuuteni kun mun piti muutenkin lopettaa kuumeilu ja yritys, mut kun mulla on ihan kamalat raskaushoureet!

-Ma tuli aamulla (tyhjällä vatsalla) niin huono olo, että oli pakko mennä takaisin sänkyyn hetkeksi.
-Ti tuli suuhun yhtäkkiä ihan kamala maku. (Vaihdoin jokin aika sitten hammastahnamerkkiä Niksi-Heikin ohjeen mukaan Elmexiin, kun vanha hammastahna sattui sopivasti loppumaan)
-Ke ei sattunut oikeastaan mitään, paitsi että olin liian väsynyt lähteäkseni tanssitunnille.
-To se järkyttävän paha maku palasi! (pitää vaihtaa takaisin vanhaan hammastahnamerkkiin, häpeä Sharona, sun linkin takia mun henki saattaa haista! :D )
-Ja nyt tänään töissä kevyen aamiaisen jälkeen niin järkyttävän hirvee oksu olo, että vain vaivoin sain pidettyä sisällä. Hetken puhaltelin vessassa, sitten siirryin lepohuoneeseen. Nyt on jo parempi olo.
Muuten ei kerrassaan mitään oireita. Ei nipistyksiä, ei edes oviksenjälkeistä tissikipua???!!!

Testasin aamulla huvikseni negan, mutta jos on raskauspahoinvointia, niin eikö testissäkin pitäisi jo jotain näkyä? Mul ei ole tarkkaa vainua oviksesta, mutta nyt on dpo 5-11. Ma kun oli eka pahoinvointi, oli enintään dpo 7.

Nyt on kyllä meillä töissäkin mahatautia liikkeellä, mutta jotenkin se plussa sopis just tähän, kun mulla on uus pilleriresepti kourassa, ja haaveet mahtua hääpukuuni.

Ai niin, tervetuloa uusille,

Clado tuliko pieru? :LOL:

Olin pari päivää poissa, ja täällähän on ollut oikein ruuhkaa!! =)

Sharona hyvä matkaa! Älä mieti sitä pomoasi, selvästi yksi k*sipää, joka pönkittää omaa itsetuntoaan muita alentamalla! Sillä on varmasti kurja elämä, se ei saa kotona ja sen isä on haukkunut sitä lapsenä läskiksi... :LOL:

Joyan, mä oon täysin samaa mieltä! Hyvin tärppää, jos ennen ja jälkeen reissua pupuilette!!

Danuli, onnea o:sta ja toivotaan, ettei mitään näytteitä edes tarvita!

Kertokaa nyt joku jo plussasta, Siiris??

Mä kävin ottamassa sikapiikin ja nyt on ollut käsi ihan tajuttoman kipee pari päivää. Ja eilen illalla tuli kauhean flunssainen olo. Harmi, ettei oviksesta ole kuin viikko, muuten voisin ton flunssaisen olon laittaa raskauden piikkiin :D Inhottava piikki, mutta toivottavasti nyt säilyn vielä inhottavammalta taudilta!

Lääkärissä käyty ja pää on ihan pyörällä tästä kaikesta. Follikkelia ei näkynyt, eli ovulaatiota ei ole tapahtumassa TAASKAAN :'( . Vedän taas terokuurin nassuun niin pääsen tästäkin turhasta kierrosta eroon. Sepä siitä... Hirvee määrä vaan pieniä, helminauhamuodostelmassa olevia rakkuloita siellä näkyi.

Mutta nyt ruvetaan hoitamaan. Ensin tutkitaan mies. Sitten kun se on tutkittu, niin minä aloitan clomit. Reseptin sain jo, mutta en saa vielä aloittaa niitä, vaan vasta kun simpat on tutkittu. Sitten aletaan kokeilemaan clomeilla, ja jos eivät auta (4 kierrossa) niin sitten saan lähetteen rakempiin hoitoihin. Ja samalla kun jonotan niihin pääsyä kunnallisella, minulle aloitetaan metformiini ja katsotaan, onnistuisiko niillä siinä odotteluaikana. Mutta joka tapauksessa nyt ensin ihan vaan clomeilla ( + teroilla tietenkin jos teroja tarvitsee).

Seuraava kierto menee vielä "luomusti" koska ne simpat pitää tsekata, mutta sitä seuraavasta tulee clomikierto.

No mutta hyvä Hlemmur, että saat apua! Toivotaan pikaista plussaa.

Clado, no älä! Mä oon niiiiin raskaana! Ja jos oon, niin se on just sen hammastahnan ansiota, ja sit te kaikki muutkin vaihdatte mukisematta niksi-Heikin suosittelemaan Elmexiin! Ja plussaatte oikein rivissä.

Hlemmur siitä vaan sitten simppatestiin. Saatteko sen julkisella? Ainakin väestöliitolla ajan sai nopeasti ja alustavat tulokset tuli heti... Aloitatko terot heti? Milloin tämä kierto sitten päättyy? Meinaan vaan sitä, että ehdittekö hakea simppatulokset jo tän kierron aikana? Pääsisit sitten clomien avulla vihdoin tositoimiin... Musta kuulostaa ihan hyvältä, että suunta on nyt teillä selvä. Clomeilla ainakin tosi monet on onnistuneet ja itelläkin toiveet on nousseet jo. Tsemppiä nyt kovasti! :heart:
Nimim. "clomiresepti kassissa odottamassa sitä, että kerään rohkeuden ja menen apteekkiin myöntämään, ettei tämä luomusti onnistu"

Myrtle Mikäs se oikea hammastahna olikaan??? ;)

*muoks klo 19:20* joo... opetellaan lukemaan taas... Elmexhän se... lukeehan se jos oikeen tarkkaan kattoo :ashamed:

Cladoceran joo kyllä mä ne terot aloitan jo tänään, koska ovulaatiota ei ole tapahtumassa. Kierto loppuu käytännössä noin 11 - 14 päivän päästä, eli siellä kp 26 - 30 tienoilla. Simpat tutkitaan väestöliitolla mutta ei meitä siellä hoideta, vaan meillä on lääkäri muualla - saatiin vaan lähete väestöliitolle. Käytännössä tässä menee lääkärin aikataulutuksien takia väkisin niin, että minulla tulee nyt yksi luomukierto tähän väliin. Mutta minusta se on ihan OK. Annetaan luomulle vielä yksi mahdollisuus ennen kuin lopullisesti siitä luovutaan =)

Siiris Tuttuja noi palaverituntemukset mullekin! :kieh: Kylmä hiki joskus suorastaan nousee otsalle, kun on tuntevinaan lorahduksen ja kuvittelee miten ihmeessa siitä tuolista voi enää nousta, jos on sotkenu sen :D Juurikin tuosta syystä oon kulkenu kaks päivää töissä vaipoissa, kun oon varautunu tulvaan. :LOL: Mukavaa viikonloppureissua! Ja tuu kertoon testitulos!

Sharona Onpa sulla inha pomo!! :/ Mul on myös kokemusta yhestä ikävämmästä pomosta, oon kyl alkanu vollottamaan jos on pahaa kommenttia tullu...en vaan pysty estään itteeni. Täl hetkellä onneks lähin esimies tosi jees. Hyvää matkaa! =) Ja toivottavasti täti pysyis poissa! :heart:

danuli Toivottavasti kaikki tutkimukset sujuis hyvin ja tulokset ois hyvät! Ja stressi toivon mukaan vähenis, kun ei tarttis arvella mitään.

Itellä tuhruilu loppunut!! Mitäs tää nyt oikeen meinaa??? Toiveikkuus nostaa taas kavalasti päätään.... =) Koko ajan kyl tuntuu, et kohta menkat alkais, mut ei oo kuitenkaan. Joo-o....odotus siis jatkukoon :D Yleensä kyl melko suorilta alkaa menkat tuhrujen jälkeen. Varovasti kysäisin miekkosen mielipidettä mahdollisesta testin tekoajankohdasta, niin sano että eikai sitä kannata ennen ens viikonloppua tehä!! Siis ens viikon viikonloppua! Jaksaisko sitä vielä viikon oottaa...jos yrittäis. :kieh: Joskus on kyl ollu myös sellasia jopa 39 päivän kiertoja, että jospa sitä viel hetken jaksais oottaa jos ei tätiä näy....

Mukavaa viikonloppua ja haleja kaikille! :heart:

Heh, en ollenkaan aluks huomannu, että oli tullu ihan uus sivullinen tekstiä, kommentoin vaan noita edellisen sivun juttuja :LOL: plondi mikä plondi

Myrtle Ihan selvä peli sulla! Voiko tuon selkeämpiä oireita enää olla? :D Pitää lähtee ostaan Elmexiä B)

Hlemmur Toihan lähtee tosi vauhdikkaasti käyntiin teillä, hyvä et suunnitelma on tiedossa vähän pidemmäks aikaa, niin ei tartte olla epätietoisuudessa. :)

Agaetis Mäkin sain piikin eilen ja on käsi tajuttoman kipee... Lisäks niska meni jumiin, kainalo kipeytyi myös ja nosti vähän lämpöä. Tänään töissä haahuilin ihan pönttö sekasin, mut en kuitenkaan kotiin viittiny lähtee.

Morjens!

Meikälle voisi päivitellä KP2.

Täällähän on jännitä tilanteita Vau! Ettei vaan olis taikaa siinä Elmexissä? Ja välillä pittää toki pierastakin, että olo kevenee. :LOL: Hauskaa sakkia!

Mulla eilen virisi ekaa kertaa elämässäni ajatus adoptiosta. Teemalta tuli illalla dokumentti, jossa pariskunta oli 70-luvulla adoptoinut lapsen Etiopiasta. Ja äiti kertoi tunteistaan saatuaan vauvansa ekaa kertaa syliin. Ihan alkoi vetistely samantien, ja tuli sellainen olo, että jos sittenkin....Kyllä se lapsi varmasti on rakas, vaikka sitä ei ole itse fyysisesti synnyttänytkään.

Mitä te olette ajatelleet adoptiosta? Oletteko koskaan pitäneet vaihoehtona?

Nooh, omaa napaa: Menkat alkoi oletetusti, ja kellontarkasti. Nyt tässä kierrossa hommaan se digimittarin, jolla tsekkaan tapahtuuko ovista lainkaan. Mulla jotenkin on sellanen olo, että kroppa ei toimi oikein. No, tiedä sitäkään.

Teen kolmivuorotyötä, jolla saattaa olla iso vaikutus ovikseen. Mulla on 2 työkaveria, joista toinen odotteli ekaa lasta 7v, toinen 5v. Että sikäli. Voi olla epäsäännöllisestä vuorokausirytmistä siis kiinni. Ja öiden valvominen nostaa stressihormonien määrää huimasti.

Miten te muut? Löytyylö vuorotyön tekijöitä?

Sharonalle rentouttavaa reissua, nollaa oikein kunnolla!

Myrtlelle PLUSSAAAAA!! Ja samaa toivon joka iikalle, joka tämän raapustuksen jaksoi
lukea. Terkuin Iitukka

Iitukka Itse teen kaksvuorotyötä, lähinnä kuitenkin aamuja, ilta vaan noin 1-2 kertaa viikossa. Eli se ei varmaan itseä ainakaan sekota pahemmin. Kurja ettei sulla nyt sit tossa kierrossa natsannu :( . Mut uuteen nousuun vaan, josko tällä kertaa? ;)

ON: kummallista tuhrua tullu viime yönä ihan pikkiriikkisen pikkareihin. Tarkemmin analysoidakseni oli väriltään vaaleanruskean ja vaaleanpunaisen väliltä...Ja muuten vähän valkovuodon oloista. Mitä lie... Taas kerran se olis niiiiin kiinnittymistä ku menkkojen pitäs alkaa viikon päästä :LOL: Yeah right...
Nännikipu on jo hivenen laantunu, kuten myös ne vihlasut alavatsalla. Väsymys vaan on ja pysyy...Toki syy saattaa olla tämä pirun nuha joka on ilmesesti tuloillaan, olen pari päivää tässä oikeen kunnolla niiskutellut. Mutta eipä tässä kai voi muuta ku ootella ensi viikkoon ja katsoa mikskä tämä tästä muuttuu =) . Toivossa on hyvä elää, sano lapamato :D
+++++++++ :whistle: kaikille tasapuolisesti :heart:

Iitukka :hug: damn täti! Jos sulla noi kierrot on kellontarkasti säännölliset, niin uskaltaisiko sitä väittää, että myös O tapahtuu? Mun mutulla uskaltaisin, koska se kuitenkin viittaa säännölliseen hormonitoimintaan... Mutta joka tapauksessa kannattaa ovista testailla ainakin jossain vaiheessa, niin oppii sen tunnistamaan.

Kysyit adotiosta... Mä en oo oikeesti harkinnut sitä omalle kohdalleni. Ehkä sitten jos tarvitsee, jos omaa lasta ei ala kuulua. Asia vaatisi isoa työstämistä ja perehtymistä ja pitkää odottamista sekin. Lisäksi kaiketi paljon rahaa, paperihommia ja pitkää pinnaa. En tiedä olisko musta siihen?

Vielä jaksan uskoa omaan onnistumiseen, vaikka taas taitaa alkaa uus kierros tänään. Reilu vuosi vasta kuitenkin takana ja nyt alkaa kierto säännöllistymään taas hiukan lyhyemmäksi.

Mulla on onnekseni säännöllinen virkatyöaika. Oon monesti miettinyt, että onkohan ihmiset sisäiseltä kelloltaan jotenkin erilaisia, kun toiset pystyy tekemään vuorotyötä.... Musta ei varmaan olisi siihen, että välillä oisin öisinkin töissä. Kunnioitan todella kaikkia vuorotyöläisiä! Sen täytyy olla tosi rankkaa! :flower:

Manuliina toivotaan kiinnittymisvuotoa! Ajankohta on nimittäin ainakin oikea. :heart:

ON: täällä tosiaan feilattiin taas. Ei vauvaa. Lämmöt oli aamulla tippuneet ja tutut vihlailut alaselässä. Vuosi ja yksi kk täynnä, 11 kiertoa, 11 erilaista pettymystä. Tämä olkoon viimeinen luomupettymys. Tästä jatketaan kovemmin asein, josko niistä tulisi apu. En käynytkään eilen niitä clomeja hakemassa, kun ajattelin että josko sittenkin, mutta ei... ei... ei... Ei tullut synttärilahjaa. :( Elämä voittaa, sanotaan. Sitä odotellessa taidan purkaa raivoani ja pettymystäni vapaapäivän kunniaksi siivoamiseen, musiikki täysille ja imuri laulamaan. Ehkä suuntaan illalla koirien kanssa hiihtelemänä jäälle. Toivotaan, että kuu valaisee yhtä hienosti vielä kun parina edellisenä iltana.

Toivotan muille parempaa viikonloppua! :hug:

Voi ei Cladoceran :hug: :hug: :hug:

Noista vuorotöistä, ite tein joskus vuorotöitä useamman vuoden. Silloin mulla oli kyllä muistaakseni todellisia ongelmia veikkailla millos ne menkat tulee, varsinkin kun ei mitään hormooneja vedellyt. Joten kai sillä vuorotyöllä tosiaan voi vaikutusta tähän kuukautiselämään!

Mulla on nyt koko ajan siitä tiistaista asti ollu outoa todella vähäistä tuhrua, kunnes ne nyt vasta alkoi kunnolla (eli kun nyt kai ois se dpo 14). Myös lämmötkin pysy ylhäällä eiliseen asti... Joten mä en ole taaskaan ihan varma mikä se kp1 oikeesti on.

Kuukuppi on nyt todella mun osalta hylätty, maailman pelastaminen ei onnistu sillä saralla. Kävin vielä ostamassa pienintä mahdollista kokoa uuden kupin, ajattelin ensn totutella sen kanssa ja sit myöhemmin jos runsaampina päivinä vois käyttää sitä pikkuisen isompaa... Ei ei ei! Se pienikin juuttu jonnekin syvyyksiin ja samat itkuntuskaiset taistelut sen pois saamiseksi kun edellisellä kerralla. Joten nyt ois ihan kaiken maailman pelastumisenkin kannalta erittäin tärkeää, että pääsisin tästä 9 kk:ksi saastuttamasta yhteistä palloamme siteillä ja tamppooneilla :D :D

Myrtle!!! Kuulostaa :heart:

Kaikille hyvää viikonloppua!!

Lauantaita kaikille ja :hug: sitä tarvitseville! Kirjottelin just pitkät pätkät, mutta selain päätti yhtäkkiä siirtyä edelliselle sivulle, ja kaikki hävis taivaan tuuliin... :headwall:

Vuorotyöstä sen verran, että itellä vaan vähän kokemusta kaksvuorotyöstä, ja sekin oli mun mielestä aika stressaavaa. Varsinkin näin "vanhemmiten" en kestä yhtään sitä, jos unirytmi menee sekaisin. Eli voisin kuvitella, että herkemmillä ihmisillä vuorotyö voi vaikuttaa hormonitoimintaankin.

Adoptiota en oo vielä omalle kohdalle harkinnu. Varmastikin sitten, jos raskaus ei tärppää. Vaikka ihan totta, että yhtä rakas se lapsi ois, vaikkei ois itse synnyttänytkään. :heart:

Käytättekö muuten FertilityFriendiä? Mulla on ollu se käytössä heti yrityksen alusta lähtien. Lämpöjä oon sinne jonku verran merkkaillu, mutta nyt tässä kierrossa kokeilin ekaa kertaa ovistikkuja. Se vaan ihmetyttää, kun se FF laittais lämpöjen ja muiden merkkien perusteella oviksen vasta kauan plussan jälkeen, kp 18! :eek: Kuitenkin eka ja ainoa plussa tuli jo kp 15, jonka jälkeen negat kp 16 ja kp 17. Muutin sitten tulkintamenetelmän Advancedista OPK:hon, eli tikkuihin, ja silloin ovis siirtyi kp 16:lle. Ota tuosta nyt sitten selvää! :/

Täällä siis kp 26 menossa ja menkkoja odottelen alkavaksi maanantaina tai tiistaina. Mitään kummempia oireita ei nimittäin oo. Hirveen väsyny oon ollu, mutta se varmaan johtuu siitä, kun en oo ottanu vitamiineja. Ne pääsi loppumaan, eikä oo muistettu ostaa lisää. Pitääpä samalla ostosreissulla ostaa myös sitä taikahammastahnaa! :D Jonkun verran on ollu alavatsakipuja, mutta ne on mulle kans normaalia. Ja yökötystä välillä, mutta ei siinäkään mitään uutta. Kahvihan on mulle aiheuttanu ajoittaista aamupahoinvointia jo vuosien ajan. Silloinkin, kun raskaus ois ollu mahdollinen vaan neitseellisen sikiämisen kautta. :p

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Clado :hug: :hug: :hug: toivotaan kuitenkin et täti vaan huijais, mut jos nyt päättää kaartaa paikalle, niin eiku apteekkiin ja clomien ostoon mars! :) Mä ite vitkuttelin ton gynelle menon suhteen, ku alitajunnas soi koko ajan yhen inhan gynen sanat "et aukiolotutkimus ym hoidot tehdään vasta ku lasta on yritetty vuoden, ei yhtään aiemmin", ja nyt ku löysin ton huippugynen ja luin muutenkin asiasta, niin oisin ihan hyvin voinut mennä jo paljon aiemmin gynelle.

Iitukka :hug: :hug: kelju täti! Nyt vaan uuteen nousuun! Sul on se hyvä et kellotarkka kierto, toisin on mulla, aina saa jännää et millon se täti kaartaa, välil ei varota ollenkaan. Adoptiojuttuun voin sanoo et ite oon sitä kans miettiny, mut ihan vaan viimesenä vaihtoehtona, ku en jotenkin koe itseäni niin äidilliseks, ja täytyy sanoo et tässä vaiheessa vielä tuntisin itseni jotenkin vajaaksi, jos en sais omaa lasta kantaa kohdussa, mut voi olla etä mieli täst viel muuttuu :) Oon aina välillä lukenu juttuja tuolla lapsettomuuden puolella, ja täytyy sanoa et vähän pelottaa noi ivf ym hoidot, ku ne meillä on edessä jos putken on tukossa. Jotenkin tuntuu et onnistumisprosentti on aika pieni, tai sit se vaan tuntuu siltä.

Manuliina toivotaan et ois kiinnittymisvuotoa! :) Viikon päästä sit päästää jännäämään!

Mä en tee kolmivuorotyötä tällä hetkellä, mutta voi olla että tulevaisuudessa joudun sitä tekemään, inhottaa jo ajatus valmiiksi, kun pelkään et miten käy kiertojen ja muutenkin kun mulla on tosi herkkä stressivatsa.

Hlemmur hyvä et asiat ovat lähteneet rullaamaan! Vaikkakin pillereitä joudut popsimaan, mut eihän sitä tiedä jos vaikka vähän ajan päästä kaikki ikävä ja piina palkittas!

Myrtle sä oot niin tiedätkylläminä! :heart: ;)

Ritu peukutuksia, toi kuulosti hyvältä et tuhruilu loppui!

Plussia kehiin naiset! ;)

Mukavaa viikonlopunjatkoa!

Plääh, heti lauantaiaamun iloksi menkat alko... eli kp1, yk 2. Kierto onneks pysy aisoissa, 32 päivää.

Iitukka Pahoittelut sullekin tädistä :hug: Adoptiosta kyselit: Ite en oo ollenkaan viel sitä aatellu realistisena vaihtoehtona, on viel usko että vauva tulee itse tehden. Ei kyl tietty poissuljettua sekään, mut ei tän hetken ajatuksissa...

Ite oon perus 8-16 työajalla ja ainakin tällä hetkellä se sopii mulle mainiosti.

Jeps, ei sen kummempaa...

Moron arvon ladies!

Ja kiitos hurjasta aktiivisuudesta. :heart: Joo, kyllä mää tästä tädistä jälleen nousen. Mokoma kassialma, perkule. :LOL:

En minäkään nyt tuon ohjelman antaman hetkellisen tunteen perusteella voi sanoa että VARMASTI haluan adoptoida lasta, mutta jos tämä oma elämä ei lapsosta saa aikaiseksi, niin sitten ehkä. Aika näyttää. Niin, ja niille, jotka ei mun taustaa muista, niin alunperin YK1 oli tuolla marraskuussa 2005. Tutkimukset käyty, clomeja 2kiertoa evästetty, ei niistä apuja...ja limis on ohut. Milläs sitä muuten saisi paksummaksi?

Onnittelut tähänastisille vastaajille vuorotyön puuttumisesta....eli ei onneksi ole tähän mennessä muita yön kukkujia kuin mie. B)

Joo, ei tässä auta kuin ponnistella etiäpäin. Ja tosiaan nyt alan selvittään, tapahtuuko sitä pirskatin ovista, vai nou??

Tsempit kaikille! Ja palaamme, viimeistään oviksenbongausaikoihin tulen tänne kertomaan suuret havaintoni...Toki pakko käydä teidän muitten tilanteita tsekkaamassa jo aiemmin.

Iitukka onhan sulla tosiaan jo yritystä pitkälti takana, ei ihme et adoptiokin käväsee mielessä. Itellä yritystä vasta tuo 1 vuosi, niin vielä jotenkin on toiveet raskaudesta, mutta luulen et jos hoitojenkaan jälkeen ei pikkusta kuulu, niin adoptio tulee harkintaan, kun tiedän et sen lapsen kuitenkin haluisin. Mies on ainakin tällähetkellä adoptiota hiukan vastaan, mut voi olla et senkin mieli muuttuu, jos sit pientä ei muuten kuulu. Se kun ressu luuli et heti kerrasta raskaaksi tulen, ja sillä epäröi yrittämisen alotusta, kunnes sitten viime vuoden lopulla sano, että hän luuli sillo alussa, et mulla ois jo siinä vaiheessa isomaha ;)

En tiedä tohon limiksen paksuntamiseen sen pahemmin mitään keinoja, mut itekkin luulin et se ois ohut, ku jotenkin kaikki limakalvot on nii herkät, ja kuukautiset aika lyhyet ja tuhruttelevat. Mut ku kävin viimeks gynellä, oli kp12, ovisplussan sain kp19, niin tuollon limis oli 8,8mm, luulen et aika hyvä, ku gyne oli varma et tollasella limiksellä näkys jo munasarjoissa johtorakkula, mut sitä ei siellä vielä ollut. Ite syön e- ja d-vitaminia, sekä omega-3 ja mivitotal plus juomaa, sekä aloeverajuomaa, sekä greippimehua ;) En tosin kaikkia ota ihan joka päivä.

Mitäs tänne, aika hiljasta ollu tänään, eiks kellään ois plussaa! ;) Ite oon töissä, ja täällä on aika tylsää, ois kiva lukea kuulumisia :)

Mukavaa sunnuntaita kaikille! :)

Hiljaista on tosiaan...

Iitukka Muuta en osaa tohon limakalvon paksuntamiseen sanoa, kun että eikös siihenkin ole olemassa oma troppi, Lugesteron. Pitäisköhän sun kysyä lääkäriltä, jos vaikka se toisi avun. Teillä tosiaan on jo aika kauan odottelua takana.

Mä lasken nyt sillai, että tänään on kp 1 ja siis yk 12. Vuoto alkoi kunnolla yöllä, joten kai sen voin sit vaan päättää, että onks tänään kp 1 vai kp 2... Ei sillä muuten väliä ookaan, mutta kun ne clomit pitää aloittaa kp 3, niin sen takia on "iso" päätös.

Pakkanen on lauhtunut joten suuntaanpa ulos koirien kanssa hiihtelemään ja sitten lumitöihin. Mukavaa sunnuntaita munkin puolesta kaikille!

Nii ja Ritulle voima:hug: Siitä vaan uuteen nousuun! :) Onneks tosiaan tuli lyhyehkö kierto, aina se on helpompaa niin, pääsee taas pian tositoimiin ;)

Clado luulen et sulla vois olla kp1? tai niin mä varmaan laittasin. Tietty sulla on nyt vähän tarkempaa toi, mut ainakin mulle se gyne sano että tulla kp3-5 alkukierron kokeisiin, ja et laskisin siitä ku vuoto kunnolla alkaa, ku mulla on tota tuhrua...Toivotaan et noi clomit auttas, ja tää kierto ois THE kierto! ;)

Sunnuntaita vaan siskot.

Kumma eläjä tuo täti kun joka paikkaan pitää kylään änkeä. Mutta nyt vaan uuteen nousuun sitten. Tosi ihanaa, että Clado ja Hlemmur saitte ne clomireseptit ja saatte lääkkeet käyttöön. Monet on niillä lukemani mukaan onnistuneet. :) Itsekin niitä kohden olen varmasti menossa pitkine kiertoineni.

Tällä kertaa täällä on kuitenkin meneillään normaalia lyhyempi kierto. Tästä tulee vain 34-35 päiväinen, ovis oli luultavasti tuossa kp 20 eli torstaina. Voisiko olettaa, että se olisi nyt tapahtunut, kun kierto jää "normaalin" rajoihin? Lämmöt tosin on ollut mitä sattuu tällä viikolla sen flunssan vuoksi, joka kuitenkin alkaa olla jo selätettynä.

Mitenkähän sen mulimenin kanssa pitää toimia? Otetaanko sitä oviksen jälkeenkin? Itse olen nyt vieläkin sitä ottanut. Se oli se tai sitten tuo greippimehu varmaan joka hiukan lyhensi kiertoani. Kesällä join greippimehua muutaman kierron ajan ja niissä kierroissa ovis oli kp 17 ja kp 21. Sitten kuitenkin lopetin sen kun ajattelin että näköjään ne kierrot lähtee taas pitenemään. Mutta jospa sitä nyt muutaman kierron taas hörppisi.

Vieläkö meillä on jännäilijöitä joukossa (en uskalla mennä taaksepäin katsomaan, kun tämä teksti hävisi jo kertaalleen)? Jos on niin plussatuulia ja kaikille muillekin sitten omiin ajankohtiinne. Nyt syömään ja sitten ulkoilemaan, vain -7!

Minäpä kokeilen päivittää...

----

Sunnuntai 31.1.2009

[/url]

Cladoceran........29........kp 1/33-38........................yk 12
Ritu82................27........kp 2/28-32....................... yk 2
Iitukka80...........30........kp 3/28..............................yk 2
Joyan.................29........kp 6/28-33...........................yk 7
Hlemmur............27........kp 17/?................................yk 6
Katinka-82.........27........kp 23/35-42.........................yk 7
danuli79.............30.......kp 23/25-32.........................yk 11
Agaetis...............29.......kp 23/27-31.........................yk 3
Sintti -79............30........kp 25/26-30.........................yk 5
Kaapo80.............29.......kp 25/25-37.........................yk 9
Manuliina.......................kp 26/25-31.........................yk 5
Valeska..............28........kp 27/25-29........................yk 3
Opal.................. 29........kp 31/29-41........................yk 6
Sharona.............29........kp 33/28-34.......................1v6kk
Siiris80...............29........kp 36/32-34........................yk 4

Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..
Myrtle.................27

Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10

Tuliskohan se Sharona sieltä reissultansa plussatesti tuliaisina? :D

Hlemmur Kiitos päivityksestä :flower: mun osalta ainakin onnistui oikein ;)
onpas kivaa, kun on toinenkin, joka samassa tilanteessa aloittamassa clomeja... voidaan sitten vertailla. Kävin tuolla lapsettomuuspuolella lueskelemassa clomiketjua ja rustasinkin sinne osani, mutta siellä ei oo yhtään niin "yhteisöllinen ja kotoisa" meno kun meillä täällä (ainakaan vielä ), eli täällä kyllä sinnikkäästi pysyttelen, jos vaan sallitte!

Mä luulen, että kaiken jahkailun tuloksena päädyn aloittamaan kuurin. Katsotaan sitten kuinka naisen käy (pelkään siis sivuvaikutuksia). Mies sanoi "että ei se haittaa jos susta tulee vähän äkänen..." Tosin se ehdotti myös, että jos sittenkin aloittaisin vasta sitten kun ollaan oltu talvilomareissulla, joka on siis pääsiäisen jälkeen. Raasu taitaa ajatella, että mä oon sitten yks perkeleen vaihdevuosiakka ekasta pilleristä hamaan tulevaisuuteen...:heart: :LOL: Tai sitten se vaan taktikoi, kun sanoi jo vuosi sitten, että haluaisi mielummin alkuvuoden vauvan (niillä on kuulemma hyvät eväät elämään). Sillä taitaa olla kova usko clomien tehoon. Ei oo miestenkään elämä helppoa aina. :D

Katinka voipi olla, että sulla on aika samanlainen tilanne kun mulla, kun kierrot on pitkät ja tasaantuu pikkuhiljaa. Mulla on kierrot menneet:
yk 1: 42
yk 2: 38
Yk 3: 38
yk 4: 51
yk 5: 38
yk 6: 32 (kesäloma)
yk 7: 39
yk 8: 36
yk 9: 32 (etelänmatka)
yk 10: 36
yk 11: 33
eli sieltä 38-42 päivästä tippunu 33-36 päivään. Luontasta vaihtelua näkyy olevan koko ajan kuitenkin ja lomailla pitäis ehkä enemmänki :LOL:. Jännä nähdä mitä clomit tälle sitten tekee.

Mitenköhän ton mulimenin kanssa olis? :D Mä oon vedellyt nyt (annos 1 tbl enemmän tai vähemmän päivittäin) yhteensä 100 tabua foolihappoa ja samanverran kalanmaksaöljykapseleita. Kalanmaksaöljyä ostin just lisää, mutta foolihappoja en oo vielä hakenut. Mieskin sanoi aloittavansa kapselien popsimisen, kun sanoin, että se tekis sillekin hyvää. :LOL: tunnollinen mies...

Yhteistyössä