(Lähes/ja) kolmekymppiset ekakertalaiset, VOL6

Agaetis Mäkin oon kova kokeilemaan tuota punaviini-vinkkiä :ashamed: :D
Ja mullahan nippaili oikeaspuoleinen munis sillon kp.14 kun oli se ultra, mutta tuomio olikin, että ei ole ovis lähelläkään ja kun on, niin todennäköisemmin vasemmalta irtoo. :eek:

Tiedä noista sitten!!!

Missä kaikki ooooooon?

danuli Toivottavasti miehen kellistys onnistui :D Meillä tuli mieheltä semmosta kommenttia ennen projektin aloitusta, että sehän on sitten hienoo, ku oon koko ajan kimpussa, eli ei tarviis puutteessa kärvistellä. Joskus oon siis saanu kommenttia, että vois olla aktiivisempaa tuolla makkarin puolella. Noooh, nyt siis vasta eka kuukausi menossa ja tuntu että miekkonen jo vallan uupunut, kun yritin pitää yllä rytmiä 'simpat matkaan joka toinen päivä'. :LOL: Voin kyl uskoo, että vauvan teko on täyttä työtä! (yks työkaveri ainakin ilmaisi asian näillä sanoilla)

Sharona Kiitos linkistä! Oli kiintoisia juttuja. =)

Agaetis Jospa tunsit oikein ja kaks munista irtos kerralla, sillon ois tuplamahikset plussautua! :p Mä oon ite toinen kaksosista ja mielessä on joskus pyöriny kauhunsekaisia aatoksia, että mitäs jos tuliskin kaks kerralla. |O Hieman totuttelemista vaatis ajatus ja mies varmaan pyörtyis järkytyksestä :LOL:

Jooh, lauantai-ilta, mut on hylätty kun mies lähti pikkujouluihin... Joo, siis ihan oikeesti pikkujouluihin, niillä on harrastusporukat pippalot ollu aina vasta joulun jälkeen. Sidukkaa tekis vähän mieli, mut en tiiä uskaltaako, kun loppukierto menossa. Taidan tyytyä limppariin... Vaikka eikai siit viel välttämättä mitään haittaa ois...

Ritu juu meille kävi vähän samalla lailla, aikoinaan mies vähän ehotteli et voisko meillä olla vähän enemmän puuhaa makkarin puolella, ja nyt ku ollaan sit ilman ehkäsyy oltu, niin aika pian se mies väsy siihen joka-toinen joka kolmas päivä rumpaan, ja nyt sitä saa puolestaan vähän houkutella ja ehdotella että voisko meillä olla vähän enemmän puuhaa makkarin puolella ;) Äsken sain sen kellistettyä, vaik ei tuo ovistesti viel plussaa näytäkkään, aattelin et jos nyt kokeilis et oltas tälläi aikasessa vaiheessa liikentessä, täytyy yrittää viel vaik maanantaina se saada puuhiin, niin jos se vaik oviskin ois jo sillon tuloillaan.

Sharona näin viikonloppusin on aina aika hiljasta täällä, vähän tylsää, ku ois itellä aina eniten aikaa lueskella ja kirjotella, mutta kai se niin on et ihmisillä on viikonloppuna muutakin elämää kuin olla täällä, ainakin joillain muilla kun mulla ;)

Mukavaa lauantai-illan jatkoja, tää lähtee kattoo selviytyjiä ja sit ibiza, en tiedä miks tykkää katella tota kunnon biletysmeininkiä, kai sitä kaiholla muistelee nuoruutta :whistle:

Sharona Et usko miten monesti tuolla sun vinkkaamilla sivuilla on tullu tuhlattua "hetki" jos toinenki :LOL: Mut ihan hyvä että vinkkasit jotta osaa muutkin mennä sinne kuluttelemaan aikaansa ;)

Agaetis Sun vinkistä onkeeni ottaneena hain äsken itsekin lasillisen punkkua tohon viereen =)

Oma vähäinen kirjottelu johtunee ihan siitä että nyt menossa se "rauhallinen" vaihe kuusta kun on ovikset pistelyineen ja limoineen bongattu ja parhaan mukaan hyödynnetty mutta siitä ei oo vielä niin kauaa että vois alkaa mitään raskausoireita itselleen ees keksimään :saint: Mutta enköhän mäkin tästä vilkastu noin viikon päästä.

Voi kun nyt tässä kierrossa jo olis tärpänny...Vaivaa toi uskonpuute nimittäin aika lujaa aina joskus :ashamed: Mut kyllä mä uskon että meillekin se äitiyden ilo vielä joskus suodaan, ihan varmasti :heart:
Kovasti plussatuulia kaikille+++++ :heart:

Ritu rauhallisesti sen limpparin kanssa, just vauvakutsuilta palaillessa tässä - aspartaami on kielletty jos on raskaana ;) Et mieluummin vaikka normilimua kun kevyttä tai zeroa.

Iik! Ens viikonloppuna alkaa jännäilyt!!

Sharona niin mäkin uskon, että kyse on vaan jostain hormonaalisesta jutusta, kun ne molemmat munasarjat nipistelee. Toivossa on toki hyvä elää, että molemmista irtosi, olisi tosiaan, kuten Ritu sanoi, paremmat tsäänssit, että edes toinen hedelmöittyisi! =)

Tänään mun aamulämmöt oli puol astetta koholla. Kylläkin mittasin pari tuntia myöhemmin kun yleensä, kun nukuin sunnuntaiaamun kunniaksi pitkään, ihanaa! Luuletteko, et sillä on vaikutusta?? Mieluummin uskoisin, että se on merkki siitä, että ovis oli eilen...

Meillä taitaa monilla olla miehet väsyksissä tohon peiton heilutteluun :) Se siitä teoriasta, että miehet olis aina valmiina sänkyhommiin! :LOL:

Heippa kaikille! Viikonloppu on mennyt jännittäessä ja vielä pitäis jaksaa ainakin 4 päivää ennenkun testaan...ihan liian pitkä kierto meikäläisellä himputti sentään..miten voikaan aika mennä näin hitaasti |O

Ageatis ja Danuli Tiedän ton tunteen niin hyvin..vauvakyselyt on tosi ärsyttäviä.. mulla on ihan sama fiilis..kun multakin on kyselty jo kauan että miksei teillä oo lapsia ja millonkas teille tulee jne..Noita kyselyitä oli jo ennenkuin jätin pillerit pois..söin pillereitä sunniteltua pidemään muiden syiden takia (pikkuveljen kuolema just meidän häiden jälkeen jonka takii meni elämä ihan sekasin pariksi vuodeksi ja vauvaunelmatkin meni jäihin) Nyt kun siis vihdoin viimesyksynä uskalsin jättää pillerit pois ja alkoi unelmoida vauvasta huomasin että raskaaksi ei tuukkaan ihan niin helposti kun luulis. Siitä et jätin pillerit pois ei tiedä kun muutama hyvä ystävä. Jos porukat tietäis niin menis hermot kun ne kärttää vauvakuulumisia jo muutenkin...sama appivanhempien kanssa. Oltiin eilen anopin ja appiukon kanssa syömässä..ja jouduin sit kieltäytyyn punkusta (en uskalla juoda loppukierrosta jos oiskin tärpännyt) ja mulla tuli viel kaiken kukkuraksi kesken ruokailun tosi huono olo ja jouduin lähteen vessaan..heh ..eli siinä oli varmaan heille ihmettelimsen aihetta :LOL:

Jotenkin tuntuu itestä kuitenkin että ne menkat sittenkin alkaa...pessimisti ajattelua :ashamed: En uskalla mitenkään ees toivoa että oisin raskaana. Oon jo jännittänyt tässä monena päivänä ja on kyllä iso pettymys jos näin käy..mut sitten vaan uutta yritystä.. Meinaan kokeilla ens kierrossa sitä ovulaatiotestiä..jos osais vähän paremmin bongata niitä päiviä =)

Danuli, Ritu, Agaetis : Meillä ihan sama homma miehen kellistyksen suhteen..aiemmin kun söin vielä pillereitä oli valitusta siitä että voisi olla aktiivisempaa makuuhuoneen puolella..(tuntuu että pillerit vei viimeisetkin halut) Ja nyt kun ollaan oltu ilman pillereitä niin on kyl pari kertaa tullut jo melkein riitakin aiheesta kun sillä on ollut väsy tai lähtö työmatkalle jne jne. joskus tollasina viikkoina ollaan hommailtu vaan siis kerran viikossa..eli ihan liian vähän. Eli ei oo aina helppoa. Tässä kierrossa kyllä pupiltiin useasti juuri oikealla viikolla mutta lopputulosta vaikea sanoa. Mutta hyvä tietää että muillakin samanlaista eli puheet siitä että miehet ois aina hetivalmiina ei kyl ihan pidä paikkaansa. :kieh:

Sharona kiitos mahtavasta linkistä :flower:

Ja lopuksi kaikille: Oikein paljon tsemppiä, kärsivällisyyttä ja plussatuulia..toivotaan että mahdollisimman monella tärppäisi ja pian :hug:

Tervehdys sunnuntaiehtooseen kaikille. Mullapa onkin ollut ihan oikeaa elämää viikonloppuna ja siksi en oo ehtinyt tänne yhtään kattelemaan :LOL: Ihanaa nähdä kavereita välillä!

Tohon miehen aktiivisuuskeskusteluun, niin musta tuntuu, että tähän saakka on kyllä mennyt ihan hyvin toi jokatoinenpäivä tahti. Viikolla tuntuu kyllä, että me ollaan molemmat niin väsyneitä, että jos ei oo "pakko" niin säästellään viikonloppuun. Toisinaan joutuu siis motivoimaan (ja motivoitumaankin), mutta yleensä meillä on mennyt hyvin. Onneksi (ainakaan vielä) ei oo ollu ongelmia "vehkeiden toimimisen" kanssa.

Meen huomenna sinne labraan antaa sen loppukierron verinäytteen. Sitten alkaakin taas se "pisin" viikko. Piinaviikkonakin tunnettu. Näinä aikoina, dpo 8, kai sen kiinnittymisen pitäis tapahtua (tai olla jo tapahtunut). Tuntuukohan se jossain?

Agaetis ja Sharona mullakin nippailee nyt molemmista munasarjoista, tosin ultran mukaan oikeelta pitäs täs kierros irrtota munasolun, mitä lie hormonaalista tää on.

Mua on alkanut huolettaa, tällänen stressaaja kun olen, että entä jos en ovuloikkaan tässä kierrossa, sit menee kaikki labrakoe ym jutut ihan mönkään :ashamed: ku ei vieläkään plussaa ovistestiin, limoi tulee vähän ja välillä nippailee muniksista, muuten ei mitään. Varmaan kierto menee nyt ihan sekasin, ku pitäs noit verikokeit antaa. Niin toivoin et tänään ois testi ollu plussa, niin ois toi eilinen puuhastelukin osunut ihan nappiin, nyt täytyy mies viel koittaa kaataa viel kerran. Musta tuntuu että jo pelkkä tää stressi et saako mihen kaadettua vai ei, estää mua raskautumasta. Voi kun vois jo kohta tärppää, niin sit vois heilutella peittoja just niin paljon/vähän kun huvittaa :)

Clado Tsemppiä piinaviikkoon! Ei kai kiinnittyminen välttämättä tunnu miltään, paha kyl mennä sanoo, kun ei oo kokemusta ;)

Manuliinalle ja Joyanille kans tsemppiä piinailuun! Oishan se hienoo et tänne kerralla pärähtäs monta plussaa! Oikea plussapuhuri+++++++++++++++++ :whistle:

Siiris sä oot kyl joutunut kestämään todella ikäviä aikoja. Läheisen kuolema on aina niin surullista, ja nuoren ihmisen sitäkin surullisempaa! Onneks oot nyt päässyt pahimmn yli, toivotaan että teillä pian tärppäis, ja voisit jo keskittyy elämän iloisimpiin asioihin. :hug:

Ohops, tässähän on tullut sen verran jo kiertopäiviä että kohta voisi ruveta kuumemittarin kanssa ovista etsiskelemään :). Mulla oli ovulaatio viimeksi lokakuun puolivälissä joten sellainen on minulle harvinaista herkkua :LOL: .

Jännittävä viikko on alkamassa. Jos tulee ovis niin onhan se tietysti hieno juttu, mutta toisaalta sanooko lääkäri minulle sitten, että en saa mitään hoitoa PCO:honi? Pitäisikö oviksen jäädä taas välistä, että saisin jotain hoitoa? Lääkäriin menen perjantaina. Odottelen sitä kovasti.

Maanantai 25.1.2010

[/url]

Hlemmur............27........kp 11/26-35...........................yk 6
Myrtle.................27.......kp 16/28-29.........................yk 2 (lps jlk)
Katinka-82.........27........kp 17/35-42.........................yk 7
danuli79.............30.......kp 17/25-32.........................yk 11
Agaetis...............29.......kp 17/27-31.........................yk 3
Sintti -79............30........kp 18/26-30.........................yk 5
Kaapo80.............29.......kp 19/25-37.........................yk 9
Manuliina.......................kp 20/25-31.........................yk 5
Iitukka80...........30........kp 24/28..............................yk 1
Opal.................. 29........kp 24/29-41........................yk 6
Sharona.............29........kp 27/28-34.......................1v5kk
Ritu82................27........kp 28/28-32....................... yk 1
Cladoceran........29........kp 28/33-38........................yk 11
Joyan.................29........kp 29/28-33....................... yk 6
Siiris80...............29........kp 30/32-34........................yk 4

Taustalla:

maikkis123.........29
Toivo79..............30
teetee................29
Lupu...................29
Piglet..................30
Janis...................30
Oliva...................27
Tähtisäde...........29
Zeria..............29
Kultukimallus......27
Postimestari.......30
Mirna..................28
Höyrypää............29
Murmelin.............30
Vadelmaunelma ..

Piip. 30 6/2009
Hille79 (yk 9) 7/2009
Minna77.31 7/2009
Hallama80 (yk 6) 7/2009
Sun Rise 8/2009
päpsy78 (yk 4) 8/2009
Unico (yk1/07alk.) 8/2009
haaveena äitiys (yk2) 8/2009
Kevätesikko 9/2009
Odessa80 (yk2) 9/2009
IhanaOmena (yk2) 9/2009
Mekkala (yk 1) 11/09
Sipsunen (yk 5) 11/09
Pikkumangusti (yk 4) 12/09
OddMolly (yk 2) 01/10

Plussatkaa jo hyvät naiset!

Sharona, mut voi laittaa jo taustalle. En usko et täs kierroskaan on tärpännyt, kun eipä oikeastaan pupuiltu viikonloppuna, pahimmat oviskivut oli eilen. Ellei torstainen sitten riitä, mutta eipä ole enää väliksikään. Päätin ottaa nyt ihan oikeasti lomaa tästä projektista, mut käyn varmaan tääl kuitenkin kirjoittelemassa ja tsemppailemassa aina välillä. Ja todella toivon, et kukaan teistä ei ole tääl enää kun palaan oikeasti takaisin sorvin ääreen. Vaikka kivahan se olis "tuttujen" kans kuumeilla, mut ei mua tartte odottamaan jäädä. ;)

Jes, tää keskittyy nyt täysillä häihin!

Hei voitaisko ainakin piinaviikkoja elelevien kesken kehitellä jotain oirelistaa?? :p Meitä on kerrankin niin monta! Ois niiiin kiva ruveta vähän lietsomaan, mutta yksin on vähän tylsä :D
Manuliina, Iitukka80, Opal, Sharona, Ritu82, Joyan, Siiris80? Kuka on messissä?
Voin heti aloittaa dpo 9: Mulla vähän nipistelee tossa alavatsalla oikealla, kovasti visioin, josko se olis vaikka sellaista istukanmuodostelua, alkoi eilen ja jatkuu tänään. :D Lisäksi, mun tekee mieli myös jumppailla jopa näin loppukierrosta, mikä on selvä oire jostain täysin poikkeavasta. :LOL:

Hlemmur pidetään peukkuja, ettei tuu ihan yhtä kauheen pitkää kiertoa kun viimeks, kun sullahan menee omaisuus tikkuihin, jos meinaat parikin kuukautta putkeen testata ;) Toivotaan, ettei lääkäri nyt sentään noin tympeeks heittäydy, ettei mitään apuja antais...

P.S. Kävin antamassa aamulla vertani tutkimustarkoituksiin. Tuloksia saa soitella loppuviikosta.

Ja Myrtle :hug: Älä kokonaan meitä hylkää! Tuut aina häävalmisteluiden lomassa edes vähän kuulumisia kurkkimaan??? Eikös?

Noh, oli miten oli, niin paljon tsemppiä tulevaan! Oi, oisinpa mäkin menossa jo naimisiin... ois niin kiva kaikkee suunnitella. :heart:

Hlemmur joo niinhän näköjään olit kirjoittanutkin... Muisti on kyllä hyvä, mutta vaan vähän lyhyt joskus. :ashamed: Voisikohan senkin laskea oireeksi??? :D

Joka tapauksessa toivotaan, että saat jotain tolkkua tohon sun kiertoon. Eihän tos oo mitään järkee... :flower:

Ehdottomasti oireet listoille! Joo mulla on kans tota nippausta (joka Ei voi johtua jännittämisestä), 37 aamulämmöt (siitä ei hajua, onko aina loppukierrosta näin, en oo ennen mitannut), paha olo bussissa (johtuisko kännykällä surffailusta), maha turvoksissa (aika paljon kyl tuli mässättyä viikonloppuna) +tietty normaalit menkkaoireet (jotka kans on oireita, eikö??)

Cladoceran Juuh, oireita kehiin! :D Vaikka oon melko oireeton :ashamed: Onko se sit hyvä vai huono asia, en tiiä....

Siis kp 20-22 oli hiukan huono olo, mut sit se loppu kuin seinään. Aika normaaleja loppukierron tissikipuja löytyy vähän ja lisäks ollu nännit kipeet hiukan, mikä ei oo kovin tavallista mulla kai.... :LOL: En oikeen oo koskaan ennen tarkkaillu oireistoa loppukierrossa, niin ei oo kovin varmoja muistumia mikä on normaalia. :headwall: Lisäks nippailuja alavatsassa sillon tällön. MUTTA: Jos ei ois projekti meneillään, niin en varmaan ois kiinnittäny näihin mitään huomiota.

Edellinen kierto oli vaan 27 päivää, joten jos samanlainen ois ollu kyseessä, niin ois pitäny täti jo kurvata pihaan... Viime vuonna yks kierto veny jopa 39 päivään, toivottavasti ei sellanen ois kyseessä!! Yleensä kierto ollu siinä about 30 päivää. Aikasintaan ens viikonloppuna testaan, jos sitä ennen ei menkat alkanu.

Joyan Siis apua! En tullu ollenkaan aatelleeks, et light limpparit on kiellettyjen listalla! |O Vedin sitä viikonloppuna napaan siiderin korvikkeena melki koko puolentoista litran putelin! Hupsista... Parempi se varmaan oli kuitenkin kuin light siideri, jota yleensä harrastan :LOL:

Hmm....voi tuska. Mitäs sitä sitten keksis juominkia, en oikeen niitä sokeriliemiä mielellään lipitä ihan painonhallinnollisista syistä. Jotain makuvesiä, vichy tms, vois kokeilla varmaan pahimpaan hätään. :saint: Oon nimittäin aika addiktoitunut viikonloppuna ottamaan saunasiiderin. Ja dr philin sanoin: Korvaa tapa jollain toisella :D

Heippa kaikki ihanaiset vauvakuumeilijat :D
Joo loppukiertolaisten lista aivan huippuhyväidea...mulla on oireita kans jonkunverran ja en kyllä muista viimekierroista mitään :headwall: eli ihan hyvä listata näitä niin voi sitten palata näihin..jos tarvis.
Mulla siis tuli sillon ovisviikon lopulla ? yhden kerran verta..sit heti sen ovisvkon jälkeen viimeviikolla oli vähän huono olo mut enimmäkseen iltaisin ja nännit on kipeytynyt..mutta ne on kyllä muutenkin oviksen jälkeen on aina ajovalot päällä. Rinnat ei oo muuten kipeet mutta hieman turvonneet. Nyt kp. 28-30 alavatsa on ollut ihmeellisen tuntuinen..tuntuu vähän samalle kui ois ummetusta..mutta sitä ei tosiaan oo..melkeeen päinvastoin. Tuntuu kuin joku repeis alavatsassa kun vähän liikkuu ja eilen särki koko lantioo..yritin vähän venytellä. Tänään kp 30 ei oo ollu maha niin kipee..mutta oudon tuntunen..niin ja valkovuotoo on ollu koko viimeviikko aivan tosi paljon ja sellasta ihan kirkasta..koko alakerta on muutenkin jotenkin tosi turvonneen näkönen....jaiks. Nyt tänään tuntuu kurkussa vähän karkeelle..väsyttää tosi paljon ja palelee = Perus flunnsa oireet :snotty:
Nää on kyllä kaikki niin ympäripyöreitä oireita ettei muuta voi sanoo..Ramppaan kokoajan vessassa jos ois menkat alkanut..viimeisenä kahtena kk:na on menkat alkanu aina kuukauden 24. pvä..mut viimekuussa alkoi 27 päivä..eli kierto hieman piteni..yritän nyt sinnitellä perjantaihin ennenku testaan jos siis ei menkat ala ennen sitä.

Ritu kerro mullekin jos löydät hyvän vastineen light limulle..en mäkään tienny että toi aspartaami ois kiellettyjen listalla ja oon kans light limujen jo sidukoiden hyvä ystävä...alkoholii en oo ottanu nyt moneen viikkon yhtään..mutta limsalle pitäis löytyä korvike..Maustetu vichyt kuullosti kyl hyvälle Nam.

On tämä kyl piinaavan hidasta odotusta....Tsemmpiä kaikille piinaviikoilla oleville ja ovisviikoilla yrittäville ja alkukierrossa oleville!! Ennenkaikkea plussatuulia kaikille :whistle: =)

Ihana lukea lietsontaa, lisää liekkejä kehiin! Kaikillahan on ihan selvästi pullat uunissa! :D Voi, kun saatais pian piiitkä lista plussia!! Mä en vielä viikkoon pääse omia oireitani hehkuttamaan, ovis taisi siis olla lauantaina, ainakin lämpöjen, kipuilujen ja vuotojen mukaan...

Myrtle, ehkä se nappaa tässä välillä, kun keskityt muuhun! Häiden suunnittelu on mahtava tapa päästä ajattelemaan jotakin muuta, kauniita asioita! :heart:

Juu ihana on mustakin lukee lietsontaa, joten lisää pökköä vaan pesään! ;) Te ootte kyl kaikki niin tiedeättekyllämitä ;) Ja ehkä me agaetiksen kanssa liitytään oirelistoihin hetken päästä! Tosin en oo vieläkään saanut ovisplussaa, alkaa jo mennä usko. Ja testit loppuu keskiviikkona, et pitää varmaan niitäkin hakee lisää, kai mä oon tällä stressaamisella onnistunu siirtää ovista...

Myrtle Häiden suunnittelu on ihanaa! :heart: Tsemppiä siihen! Ja tervetuloa taas tänne kuumeilemaan, kun aika on sopiva! Ite suunnittelen kaverin häitä, ja polttareita, kaaso kun olen, ja voin sanoo et häät on kyl niin ihania! Omista on jo tosin kohta 2 vuotta.

Yhteistyössä