lääkkeistä??

  • Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti
:(
Montako joutuu ottaan viikossa tai parissa? Itse kärsin joka v-loppuna migreenistä on joutunut syömään panacodeja, buranaa... Mistä tietää että ne ei vaikuta sikiöön? Onko ketään joka joutuu syömään lääkkeitä kamalasti oloonsa?? Auttakaa pelottaa jos sikiö kärsii... viikoja 14+5
 
.......
Mulle kyllä sanottiin että buranaa ei saa ottaa!! Vain tietyssä raskauden vaiheessa mutta ei alku- eikä loppuraskaudessa. Mä olen aika paljon joutunut syömään panadolia ja panacodia raskausaikana, mutta luotan siihen että jos nämä jotain aiheuttaisivat sikiölle niin siitä olisi kyllä tutkittua tietoa.
 
nou hätä
Älä hätäile, ap! Nykytietämyksen mukaan Buranasta harvakseen ja pieninä annoksina käytettynä ei pitäisi olla haittaa. Viimeisellä kolmanneksella ei saa ottaa!!!

Olen murehtinut samoja juttuja kuin sinä. Raskaus tuli yllätyksenä, ja kerkesin ottaa katumuspillerin, Buranaa, paikallispuudutusta ym. ennen kuin tajusin olevani raskaana. Soitin teratologiseen tietopalveluun, ja sieltä rauhoiteltiin minua. Edellisessä raskudessa hätilin, kun jouduin syömään aivan järkyttäviä määriä Panadolia päänsärkyyn. Onhan se turvallinen lääke, mut silti epäilytti. Kaikkea turhaa ja sellaista, minkä turvallisuudesta ei ole varma kannattaa tietysti välttää, mutta loppujen lopuksi aika harva lääke on todettu selkeästi haitalliseksi, ja harvoin yksittäisestä annoksesta on silti haittaa.

Eikös Panacod ole sallittu lääke? Buranasta tuskin on haittaa, jos et ole ihan pakettikaupalla vetänyt. Jatkossa kannattaa välttää niitä troppeja mistä ei ole varma, mut jos lääkäri määrää, niin ei kannata hätäillä. Sitä paitsi kriittisimmät viikot on sulla jo ohi!
 
:(
Kiitos piristyksetä tota aina tarvii... Joo kyllä nämä säryt on niin tukalia, että lääkettä palaa eikä asialle kun ei voi yhtään mitään. vaikka kuinka yrittää...
 

Yhteistyössä