Lääkkeistä jälleen kerran....Ardinex, Tramal retard, imovane..

---
Ei vauva enää onneksi, joten ihan hirveästi ei tarvitse nostella mutta 1v9kk tyttö joka tykkää heittäytyä vähän väliä ja olla muutenkin välillä hiukka hermoja raastava uhmis :) Onneksi kuitenkin jo omatoimisuutta kivasti.

Minä olen julkisella hoidossa, täällä toimii ihan hyvin ja aikoja on tähän asti löytynyt. - heti, kun fysiatrille pääsin. Monta kuukautta hoidettiin ihan yleislääkärillä tavallisena selkäkipuna ja lihasjumina. Kävin lopulta yksityisellä kuvassa joka sitten nopeutti toimintaa. Mutta on tämä rankka prosessi ollut. Tuo puudutus hirvittää ja jännittää, varsinkin kun lääkäri vielä eilen meni sanomaan että joissain harvoissa tapauksissa voi pahentua ja aiheuttaa hermovaurion. Onko sinulle kokeiltu mitään puudutuksia ?

Eniten pelkään, että tämä on pysyvää eikä parane koskaan. Teen lasten kanssa töitä (nyt hoitovapaalla vielä), joten työkyvyn menetyskin pelottaa. Yksi päivä tänne kirjoittelinkin siitä, että välillä jopa itsetuhoisia ajatuksia mutta pakko on vaan jaksaa. No ainakin olen oppinut etten valita turhasta :)
 
voisitko vierailija harkita rekisteröitymistä? voit unohtaa koko kaksplussan sen jälkeen. meillä on niin paljon yhteistä näissä ajatuksissa peloissa ja tunteissa että olisi ihan mukavaa vaihdella yksityisviestejä.
 
Viimeksi muokattu:
Minulla nyt 100 mg kun käski ottamaan samaan aikaan ardinexin ja lyrican kanssa, mutta minulla kun tähän on ollut kaikkea, niin muistan että se 200mg depot kyllä haisi jotenki. I'm not 100 per cent sure ,ehkä 150 mg, keltainen tabletti.
 
endis
Olen kahteen kertaan hajottanut selän treeneissä. Molemmilla kerroilla tuloksena discus prolapsi, eli välilevytyrä.

Ensimmäisellä kerralla söin pari viikkoa sirdaludia (relaxantti) ja panacodia. Panacodia en suosittele, koska codeiini aiheuttaa ummetusta ja kuka haluaisi paskantaa kiviä, jos ristiselkä on kipeä? Sappivaivaiselle se ei myös sovi. Liikkelle kannattaa lähteä heti, sillä kävely helpottaa kipua.

Toisella kerralla sain mm. Tramal Retardia ja Motifene Dualia. Tramalista tuli järjetön ahdistus heti seuraavana päivänä napin ottamisesta. En suosittele kenellekään. Motifene Dualin osalta oli sama juttu. Pärjäsin hammasta purren panadolilla, joka on ainoa särkylääke jota suostun syömään jos on ihan pakko jotain syödä.

Saamasi Oxycontin jne ovat saattohoitokamaa ja ihmettelen, millainen on lääkärin etiikka, jos välilevyongelmiin niitä antaa. Mikäli lonkkamurtumasta on kysymys, niin sen ymmärrän. Tärkeintä on liikkuminen kivun sallimissa rajoissa (välilevytyrän suhteen). Sillä olen itse pärjännyt hyvin.

Leikkaus tulee kysymykseen vain jos ulosteet tulevat housuun tai jalat eivät pysy alla.
 
"viu"
Ei se nyt ihan noin pinoon ja poikki ole kuten endis kertoo. Leikkausta voidaan muutenkin harkita. Ja käytetään oxycontinia muutenkin kuin saattohoidossa. Ei toki ole avohoidon lääkkeitä yleensä.
 

Yhteistyössä