Lääkkeistä jälleen kerran....Ardinex, Tramal retard, imovane..

Eli minulla on helmikuun lopusta asti ollut vikaa sekä selässä (pieni välilevyn pullistuma) että lonkassa, työtapaturman seurauksena. Lääkärit muistaakseni fysiatri ja ortopedi ovat erimielisiä siitä leikataanko ja longan röntgenin tulokset vielä saamatta. Ensin sain oxycontin ja oxynorm reseptit.. käytin jonkin aikaa mutta en uskaltanut jatkaa. Sitten siirryttiin panacodiin ja lyricaan ja ei tarpeeksi apua. Kipu oli siedettävää siihen asti kun aloin liikkumaan juoksumatolla, ja ajamaan kuntopyörää. Millaisia kokemuksia näistä? ihan mistä vaan näistä...
 
-
Mä olen kokeillut kaikkia. Mulla luukipua jalassa. Ardinex ei auttanut kohdallani mitään. Tramalista taas tuli niin huono olo että elämästä ei tullut mitään, en voinut käyttää.

Imovane on muistaakseni nukahtamislääke? Joskus käytin pitkään. Auttoi nukahtamaan mutta lopetin senkin sitten kun kuitenkin heräilin pitkin yötä.
 
Toissa syksynä tuli välilevyvaiva selkään ja akuuttiin kipuu söin ja syön edelleen Panacodia. Vie tehokkaasti kivun, mutta sivuoireet ovat ikävät. Kiukku ja vatsaoireet...onneksi enää vain satunnaisesti tarvitsen lääkettä. Liikunta on paras lääke ja hyvä naprapaatti.
 
alussa 75mg, fysiatri nosti 150 mg:n.. :) kyllä se sen verran aamulla auttoi että pääsin kävellen autolle ja autosta hissille ja lääkärin luo. En pyytänyt mitään unilääkettä, valittelin vaan kun kivun takia en meinaa saada unta.
 
Tämä yleislääkäri on vähän kuin ystävä.. kirjoitti ensin reseptit kun sanoin mikä on tilanne ja sitten keskustelimme 20 minuuttia niistä ja näistä..voin jättää soittopyynnön ja pyytää postittamaan reseptin. olenko minä nyt sitten sekakäyttäjä? ensimmäiseen vastaukseen viitaten
 
alussa 75mg, fysiatri nosti 150 mg:n.. :) kyllä se sen verran aamulla auttoi että pääsin kävellen autolle ja autosta hissille ja lääkärin luo. En pyytänyt mitään unilääkettä, valittelin vaan kun kivun takia en meinaa saada unta.
Toihan ei ole kauhean iso annos ottaen huomioon, että neuropaattiseen kipuun Lyrican annos on 150-600 mg/vrk... Kannattaisko vielä kokeilla uudestaan? Tai sitten kipukynnyksen nostaminen Triptyl-lääkityksellä voisi olla vaihtoehto. Siihen sitten mukaan hyvä peruskipulääkitys (parasetamoli + tulehduskipulääke) ja tarvittaessa läpilyöntikipuihin esim. tramadoli.

Muoks: huomasin, että olit saanut tramadolista pahoinvointia... No anyway, ootko ollut kipulääkärin pakeilla? Kannattaisi varmaan tehdä kivunhoidon konsultaatio erikoissairaanhoitoon.
 
Viimeksi muokattu:
Olen jonossa kipuklinikalle.. ei se tramal enää tee pahoinvointia mutta en saisi käyttää tulehduskipulääkkeitä koska minulla on ollut 3 kertaa vatsahaava. tuo lääkäri sanoi ardinexista että siinä on vaan lastenannos ibuprofeenia. Tuolla Englannissa ei edes saa vahvempaa.. 330mg on vahvin ja siitäkin pitää jutella farmaseutin kanssa ennen kun annetaan.. olen ihan kyllästynyt kaikkiin lääkkeisiin.
 
---
Tsemppiä! Täällä kanssa yksi joka kärsinyt 8kk välilevyn pullistuman aiheuttamista kivuista. Lyricasta ei minullekaan ollut apua, 150mg oli minullakin. Kaameat oireet vaan lopettaessa. Nyt menee tramal retard ja se ei vaikuta oikeastaan mitenkään eli ei tule sivu oireitakaan. Kipu on koko aika jalassa iskiaskipuna, kuitenkin pystyn normaalista touhuamaan eikä kipu estä mitään. Inhottavaa vain. En uskalla lopettaa tramalia, kun en tiedä että tuleeko sitten kipu vielä kovemmaksi, jos se kuitenkin jotain auttaa. Sitä menee 150mg aamuin illoin. Nyt olen menossa epiduraali puudutukseen, saa nähdä auttaako se. Minulle eivät suostu leikkausta tekemään sillä pullistuma ei varsinaisesti paina hermoja. Jatkuva kipu ja lääkkeet masentaa.
 
edellisellä kirjoittajalla siis puoliksi sama tilanne kuin minulla, pelkän iskiasken kestäisi mutta tuo lonkka. Älä lopeta tramalia ainakaan "seinään"... oletko pitkä? minun pituteeni laitetaan aina epikriiseihin 180,5 cm.. pitkä selkä pitkät jalat.. aargh!
 
"vieras"
Tämä yleislääkäri on vähän kuin ystävä.. kirjoitti ensin reseptit kun sanoin mikä on tilanne ja sitten keskustelimme 20 minuuttia niistä ja näistä..voin jättää soittopyynnön ja pyytää postittamaan reseptin. olenko minä nyt sitten sekakäyttäjä? ensimmäiseen vastaukseen viitaten
Jos käytät myös alkoholia, niin siinä tapauksessa kyllä. Varsinkin jos samaan aikaan vedät.
 
Mulla vaivannut välilevyn pullistuma pari-kolme vuotta. Tramalia otan vain silloin kun en pääse liikkumaan, siitä menee nuppi niin sekaisin. Panacodilla olen pärjännyt ja sitten Buranaa tai Panadolia "parempina" päivinä. Nyt mulla on paino pudonnut ja kivut hieman helpottuneet, välillä on jopa päiviä, etten tarvitse särkylääkettä ollenkaan. Mutta sympatiat aloittajalle ja muillekin, jotka joutuvat elää jokapäiväisen kivun kanssa.
 
Kiitos kauniista sanoistasi senora.. on tämä kyllä..ikävää. Mutta ainakin on lääkäreitä ja niin pois päin. Masennuin kivusta.. ei ollut helppoja päiviä ennen marraskuuta ollenkan. Nyt sitten oli, ennen liikuntaa sellaisia 3 kertaa panaDoL 1 g päiviä..
 
---
En ole mitenkään pitkä ,168cm. Minulla tosiaan ei mitään tämä vaiva estä, on vaan lähinnä tosi inhottava ja pahenee pienen lapsen nostelusta ym. Eilen sain sirdalud nimistä lihasrelaksanttia ja yhden olen nyt ottanut ja tuntuu, että se vähän auttaisi kun koko oikea puoli selästä jumissa.
 

Yhteistyössä