Lääkkeiden käyttö yrityksen aikaan...

Tirlittan1968
Kannattaa puhua lääkärille niin osaa sitten määrätä sopivan lääkkeen lapsen tekoa ajatellen. Apteekista saa myös varmasti neuvoja. Itsellä on lääkityksiä kroonisiin sairauksiin mutta lääkäri löysi sellaiset lääkkeet joista ei mahd. tulevalle lapselle haittaa.
 
Miten mä muistan lukeneeni tuolta jostain toiselta keskustelupalstalta , että burana vois haitata ovulaatiota ?

Muuten kaikissa lääkkeissä on tuoteseloste ( jonka saa googlettamalla näkyviin myös netissä ) , josta voi tarkastaa lääkkeen sopivuuden raskausaikana.
Jos lääke on kielletty , ei sitä kannata käyttää kun muksua yrittää. Ettei joudu sitten 9 kuukautta miettimään , onkohan siitä ollut jotain haittaa vai ei.
 
Ehkäpä teen nyt sitten kuitenkin niin että odottelen tuon Somac-testauksen kanssa siihen asti että tämän hetkinen tilanne varmistuu suuntaan tai toiseen. Kun Somac on kuitenkin siis pelkästään närästyslääke, eli ei mitään pakkollista alottaa heti :)
 
Ibuprofen on tulehduskipulääke ja koska munasolun hedelmöittyminen "muistuttaa" tulehdusta, sen käyttö saattaa estää raskautumisen. Jossain vaiheessahan oli meneillään suuri tutkimus, jossa mietittiin hormonaalisen ehkäisyn korvaamista tulehduskipulääkkeillä!

Itse ainakin vältän kaikkia tulehduskipulääkkeitä nykyään ;) Panadol taitaa olla ihan turvallista käyttää!
 
Juu siis ainakin Finrexinin käyttöohjeessa sanotaan, että saattaa hankaloitta hedelmöittymistä, ovulaatiota tms. ihan tarkkaan en muista miten meni, mutta itse yrityksen aikoihin lähellä ovulaatiota vältin muita lääkkeitä paitsi panadolia. Mutta jos vatsaa varten tarvitset jonkin lääkkeen, niin kyllä sinuna söisin...ennen kun tiedät olevasi raskaana, niin epäilen suuresti, että vaikuttaisit mitenkään vauvaan...eihän sekään vaikuta jos juo alkoholia ennen plussausta ja tosiaan verenkierokaan ei ole vielä vauvan kanssa yhteinen noin alussa...
 

Yhteistyössä