Lääkärit ohjelma -> emättimen pesu

• Viestiketjun aloittaja "mame"
  • Ensimmäinen viesti
Aah, no juu ei auta varmaan muu kuin pitää pikkuhousun suojia ja hoitaa alapäätä ihan normaalisti (ei siis liikaa läträten, mikä kuivauttaa paikat ja se tuo enemmän valkovuotoa "tasapainottaakseen" kuivuuden).
Itse asiassa kertakäyttöiset pikkuhousunsuojat ylläpitää tuota ongelmaa imemällä liikaakin kosteutta. Kannattaa joko luopua moisista kokonaan tai hankkia kankaisia versioita.....

"mä"
[QUOTE="vieras";24634934]Ja hiostamalla. Itse en käytä yleensä mitään, vaan vaihdan puuvilla-alkkareita useamman kerran päivässä.[/QUOTE]

hommasin Sloggyn sensuel fresh -alkkareita, keinokuitua joka pitää hyvin raikkaana!

Itse asiassa kertakäyttöiset pikkuhousunsuojat ylläpitää tuota ongelmaa imemällä liikaakin kosteutta. Kannattaa joko luopua moisista kokonaan tai hankkia kankaisia versioita.....
No ei kai se valkovuoto siitä lisäänny, ettei jalkoväli aivan litimärkä kokoaikaa ole? Eihän pikkuhousunsuoja imaise kosteutta kuin vain ulkoa päin ja eihän emättimen valkovuodon tarkoitus kai ole koko ulkosuiden kohtia pitää märkänä?

"haamu"
[QUOTE="vieras";24634781]Voisiko johtua hormonitasoista? Kysy gynekologilta, jos voisi tehdä jotakin.[/QUOTE]

Siitä se varmasti johtuukin. Mä odotan vielä vähän aikaa jos tämä tasottus nyt kun ehkäisy vaihtu toiseks.

"vieras"
[QUOTE="nih";24633959]En spruuttaa vettä emättimeen, mutta kyllä pesun yhteydessä sormella kopaisen ylimääräiset pois.[/QUOTE]

Näin teen minäkin, yhdynnän jälkeen siis, jos mies on lauennut sisään. Eipä jää mitään spermoja sinne muhimaan.

Normaalipesulla en mitään sormea tai muutakan sisääni työnnä.

"vieras"
Oletko koskaan kuullut seksistä? Tuleeko siitäkin sun mielestä tulehdus, kun sisältä rassaillaan jollain?

Ihan hirveä ajatus olisi jättää miehen eritteet sisuksiin ja sitten ne sieltä tulisi muhineena ulos omia aikojaan. Housut mönjässä, hyi olkoon.
Jep, ja tälläkin palstalla moni valittaa, että sperma alkaa haista seuraavana päivänä. :x No kuka sen sinne sisälleen jättää seksin jälkeen haisemaan, kun voi välittömästi seksin jälkeen pesulla sen poiskin puhdistaa.

"eee"
Oletko koskaan kuullut seksistä? Tuleeko siitäkin sun mielestä tulehdus, kun sisältä rassaillaan jollain?

Ihan hirveä ajatus olisi jättää miehen eritteet sisuksiin ja sitten ne sieltä tulisi muhineena ulos omia aikojaan. Housut mönjässä, hyi olkoon.
Ai että oikein hirveä ajatus? Oletkohan sä koskaan seksistä kuullut, tai ainakaan lastenteosta... :D Vai kuvitteletko tosiaan, että kaikki ryntäävät saman tien seksin jälkeen emätintään huuhtomaan?

"huoh"
Alkuperäinen kirjoittaja häh;24633968:
Mistähän johtuu sun runsas valkovuotos? No kuule mietipä sitä, samalla kun jatkat tota peseskelyä.
Tottakai sun elimistös lisää valkovuodon määrää, kun se puskee limakalvoille kostuketta, minkä sä viet mennessäs vesipesulla. Oma on ongelmas, mutta ärsyttää tällaiset ihmiset.
Noin minäkin teen ja ikinä koskaan ei ole ollut mitään, valkovuotoakin ihan pikkuisen silloin tällöin. Paitsi nyt raskauden aikana reippaasti, sattuneesta syystä :D

onko näitä enemmänkin
[QUOTE="vieras";24635293]Mitä oikein höpiset?[/QUOTE]

Jos sä et käytä kondomia niin mitenkähän syvältä meinasit kaivaa että saat spermat pois? Kyllä se mikä heti tulee pois, tulee pois. Loppuja sä et sieltä ihan niin vaan kaiva ulos, että hei vaan ja hyvää päivää.

Dih
"No kai se nyt kannattaa sormella puhtaaksi pyöräyttää, ettei sinne jää mönjät muhimaan ja valu sitten itsekseen housuun. Yäk. Varsinkin tamponin käyttäjillä on siellä kauheat vanukökkäreet, jos ei sitä puhdista. Niin sanoi joku gyne.

Eli ei tarvitse vettä sinne ammentaa, vaan pyöräyttää ne seinämät sormella puhtaaksi."

Kyllä tamponit on nykyään sen verran hyviä ettei niistä todellakaan irtoa mitään vanua. Sehän olisi terveysriski. Tamponien ympärillä on kuitukangas, jonka ansiosta nukkaa ei irtoa.

huhuh
Jos on liikaan valkovuotoa niin suosittelen puhumaan siitä gynen kanssa ja kertomaan noista pesuharrastuksistanne. Jos ammattilaisen sana tehoisi paremmin, tuskin täällä kirjoteltuja asioita monet uskoo jos on päähän pinttynyt että sitä emätintä pitäisi erikseen sormella "pestä"/"kaapia".

Niin kuin tuo lääkärit ohjelman naislääkäri (ja monet muutkin lääkärit) sanoo, emätin todellakin puhdistaa itse itsensä. Jos sitä tasapainoa alkaa "omin neuvoin" rikkomaan niin ns.luonnolliset bakteerit voivat kuolla ja tulehdusriski kasvaa huomattavasti. Nimenomaan nuo elimistön omat bakteerit pitävät meisä huolta ja tuhoavat sellaisia pöpöjä jotka eivät elimistöömme kuulu.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja onko näitä enemmänkin;24635322:
Jos sä et käytä kondomia niin mitenkähän syvältä meinasit kaivaa että saat spermat pois? Kyllä se mikä heti tulee pois, tulee pois. Loppuja sä et sieltä ihan niin vaan kaiva ulos, että hei vaan ja hyvää päivää.
Eipä tarvitse sen kummemmin kaivella syvältä tai mitään. Ihan sormella pyöräyttämällä ne lähtee.

Eivätpähän jää sinne muhimaan ja valumaan ja haisemaan seuraavaksi päiväksi. :x

..........
[QUOTE="vieras";24635496]Eipä tarvitse sen kummemmin kaivella syvältä tai mitään. Ihan sormella pyöräyttämällä ne lähtee.

Eivätpähän jää sinne muhimaan ja valumaan ja haisemaan seuraavaksi päiväksi. :x[/QUOTE]

Mulla ei ole kyllä ikinä käynyt mielessäkään sormella "kaapia" spermoja pois. Kyllä ne on kaikki tulleet ihan itsestään sieltä, ja eihän sperma sisällä mitään naisen emättimelle vaarallisia bakteereja. En voi kun miettiä tekstiäsi lukiessa että kyllä on ihminen ajautunut kauas luonnosta. Siis pitää alkaa emättimestä kaivaan spermat (tai jopa valkovuotoa) koska se on niin "ällöä". Ja jos se sperma tosiaan jollakin haisee siellä alapäässä ja ei tule ulos ilman kaapimista ajallaan (esim seuraavan 12h:n aikana) niin kyllä voisi tietysti asiasta jutella esim gynekologin kanssa.

Tietysti kukin tavallaan.

[QUOTE="eee";24635304]Ai että oikein hirveä ajatus? Oletkohan sä koskaan seksistä kuullut, tai ainakaan lastenteosta... :D Vai kuvitteletko tosiaan, että kaikki ryntäävät saman tien seksin jälkeen emätintään huuhtomaan?[/QUOTE]

Kyllä mä olen aina putsannut mönjät pois heti seksin jälkeen ja raskautunut aina heti kun olen halunnut. Siitä oli muuten joskus lehdessä, kun joku kysyi, voiko se toimia ehkäisynä, jos heti huuhtoo emättimen seksi jälkeen. Asiantuntija oli sitä mieltä, että se vaan lisää raskautumisen mahdollisuutta, kun veden mukana siittiöt pääsee paremmin kohtuun.

Ja en todellakaan kuvittele, että kaikki täällä huolehtisivat hygieniastaan. Palstalaisten juttuja seuratessani olen huomannut, että täällä on todella likaista porukkaa. Peffaa ei pestä edes kakan jäljiltä. Joten miten ne osaisi muulloinkaan itseään putsata.

#
[QUOTE="Lion";24633949]Mä kyllä pesen niin et laitan sormen ja pesen. Välillä valkovuoto niin runsasta et housut olis monesti likaiset jos en pesis.[/QUOTE]

No sit sulla voi olla myös tulehdus. Kipaseppa lääkäriin jos on hirmusta vuotoa...

"Pena"
Ai ai oli niin kiihottava ketjun nimi että alkoi seisoo ja runkkaushan siitä alko, mutku luin lissää nii veltoks mänt. Ja en pystyny olee lopettamatta lukemista ja nyt ei nouse seisomaan vaikka mitä tekis... Voi helevata...

"vieras"
Mulla ei ole kyllä ikinä käynyt mielessäkään sormella "kaapia" spermoja pois. Kyllä ne on kaikki tulleet ihan itsestään sieltä, ja eihän sperma sisällä mitään naisen emättimelle vaarallisia bakteereja. En voi kun miettiä tekstiäsi lukiessa että kyllä on ihminen ajautunut kauas luonnosta. Siis pitää alkaa emättimestä kaivaan spermat (tai jopa valkovuotoa) koska se on niin "ällöä". Ja jos se sperma tosiaan jollakin haisee siellä alapäässä ja ei tule ulos ilman kaapimista ajallaan (esim seuraavan 12h:n aikana) niin kyllä voisi tietysti asiasta jutella esim gynekologin kanssa.

Tietysti kukin tavallaan.
En sen erityisemmin kaivele, kunhan laitan sormen sisälle ja vähän pyöräytän sormea. Ei siinä ole mitään outoa. En vain halua, että spermat jää sisälle ja valuu sieltä sitten likaamaan alushousut.

"eee"
Kyllä mä olen aina putsannut mönjät pois heti seksin jälkeen ja raskautunut aina heti kun olen halunnut. Siitä oli muuten joskus lehdessä, kun joku kysyi, voiko se toimia ehkäisynä, jos heti huuhtoo emättimen seksi jälkeen. Asiantuntija oli sitä mieltä, että se vaan lisää raskautumisen mahdollisuutta, kun veden mukana siittiöt pääsee paremmin kohtuun.

Ja en todellakaan kuvittele, että kaikki täällä huolehtisivat hygieniastaan. Palstalaisten juttuja seuratessani olen huomannut, että täällä on todella likaista porukkaa. Peffaa ei pestä edes kakan jäljiltä. Joten miten ne osaisi muulloinkaan itseään putsata.
Eipä käy sun miestä kateeks kun aina heti seksin jälkeen muija lähtee veskiin kaivamaan "ällöttävät haisevat spermat" pois sisältään :D

no kyllä
Mä olen aina suihkuttanut vettä sisään (paineella tietty ja suihku pitää laittaa lähelle eihän sinne muuten vettä mee). Ei ole valkovuotoa tms. yhtään vaikka muuten olen esim. seksissä herkästi kostuva.

Kaikkien raskauksien aikana jatkoin samaa, vaikka tiedän ettei silloin sais. Mutta kun on tottunut puhtauteen ja siistiin oloon, ei osaa enää toimia toisin.

Yhteistyössä