lääkäri ei suostunut painoarvioon

  • Viestiketjun aloittaja ärsyyntynyt
  • Ensimmäinen viesti
ärsyyntynyt
Odotan toista lasta viikoin 37+6. Esikoinen syntyi viikoin 39+3 ja painoi 3700g. Nyt tuntuu että tämä vauva olisi paljon isompi kuin esikoinen. Olin eilen lääkärissä ja lääkäri ei suostunut tekemään painoarviota!!! Sanoi ettei sitä enää näillä viikoilla tehdä!! Muilla vastaavaa?
Ja kuinka paljon esikoista isompia toiset lapsenne ovat olleet(jos on olleet isompia)?
 
Aika jännä juttu. Minun synnytyssairaalassani synnytystapa-arvio tehdään vasta viikolla 37 ja siihen sisältyy vauvan painoarvio.

Ja ainakin minulle annettiin se käsitys, että sitä painoa voidaan ultrata kyllä myöhemminkin jos vain siihen katsotaan tarvetta...

Kannattaisikohan kysäistä joltain toiselta lääkäriltä, vaikka yksityisen puolelta, jos muita ei ole saatavilla....?

 
Mulla oli melkeinpä sama juttu..!!! Esikoinen oli 3980g ja 53cm, synnytys meni ok. Toista lasta odottaessa tunsin että on iso vauva tulossa. Terkka laittoi heti alkuraskaudessa koneelle, että tarvitsen sokerirasituksen. Muutettiin ja uusi terkka sanoi etten mitään sellaisia tarvitse. Vaadin sokerirasitusta ja painoarviota useamman kerran. Ei tehty kumpaakaan. Kävin välillä äitipolillakin "katsomassa onko vauvalla kaikki ok", sanoin että liikkeitä liian vähän. Halusin vain että ultraavat ja mittaavat. Eivät mitanneet. Lääkäri joka siellä joka päivä näkee mahoja, sanoi ei mitenkään vitsinä että onpa sulla todella iso maha. Pelkooni siitä, että ponnistusvaiheessa huomataan ettei vauva mahdu ulos, sanoi vaan että ei mietitä sellaisia..! Kaikki lääkärit ja terkka sanoi, että korkeintaan esikoisen kokoinen tulossa, itse veikkasin 4500-4600g. Pitivät mua ihan hölmönä, terkka välillä ihan suuttui muhun eikä puhettakaan käynnistyksestä sairaalassakaan. Tyttö syntyi 12 päivää lasketun ajan jälkeen, 4850g. Tytölle ei onneksi käynyt kuinkaan, mulle tuli symfyysin diastaasi. Kätilökin yllättyi vauvan koosta, itse olen aika pieni, 152cm. Nyt kolmas tulossa, saas nähdä minkä kokoinen tulossa tällä kertaa :whistle:
Mene ihmeessä vaikka yksityiselle, siellä hyvät ultrat joilla mitata.
 
Ei suostunut tekemään painoarviota ? Outoa, sillä yleensä juuri noilla viikoilla se tehdään. Mene vaikka yksityiselle , hän voi lähettää sut sitten synnytystapa-arvioon jos on tarvis. Painoarviot voi kyllä heittää paljonkin.
 

Yhteistyössä