Labradorinnoutaja vai kultainennoutaja?

• Viestiketjun aloittaja koirallinen
  • Ensimmäinen viesti
koirallinen
Kokemusta on koirista paljon, mutta Spanieleista. Nyt suunnitellaan toista koiraa ja joko labradori tai kultsi. Haluan kokemuksia nyt rotujen omistajilta, en mitään huhupuheita.

Gluteus maximus
Meillä labradorinnoutaja ja täytyy sanoa, että hyvä koira on ja luonne mahtava. Kultaisetnoutajat on kyllä rauhallisempimpia, ne rauhoittuu n. 1-3v iässä kun labradorit joskus 10v. iässä.

täti
Mielestäni labbis on helpompi ja kultsu vähemmän helppo koulutettava tietty luonne eroja koirilla on. Kultsusta lähtee tautisesti karvaa ja vaaleet karvat näkyy joka paikassa. Labbis on jääkaapilla kulkija eli melkeen vahtii jääkaappia! Labbis on omassa rauhassa oleskelija enimmäkseen mut kultsu kokoajan jaloissa vahtimassa mihin meet? silitä mua! Kovia uimareita kumpainenkin

Meillä oli kultainennoutaja 12vuotta (viime syksynä pääsi koirien taivaaseen), ja en voi muuta sanoa kuin että aivan ihana koira. Lempeä, seurallinen ja luotettava lasten kanssa.

Jos joskus vielä koira otetaan, niin kultsu tulee meidän perheeseen.

Labbis ehdottomasti. Miehen kotipaikalla on labradorinnoutaja ja on aika persoona! :D
Aika kovapäinenkin osaa olla, et kannattaa alusta asti selvät pelisäännöt opettaa.. kerran ei niin aina ei.. Esim tuolla koiralla se hyppiminen rasittaa. Kun osa on antanut sen välillä hyppiä, niin ei taho enään mennä kaaliin et EI saa hyppiä..

vieras
itellä kokemusta kultaisesta noutajasta kahen koiran verran,ja aivan verraton kaveri,rauhallinen sisällä,mutta ulkona kyllä energiaa piisaa,lasten kans ihanan rauhallinen,ja trimmauksesta nii minä kävin kurssin ja opettelin ite trimmaamaan nii aina oli siistissä kunnossa turkki.kultsut vaan on niiin ihania!

Käyttölinjanen labbis on aivan ihana..
Lapsiystävällinen ja makupaloilla saa ihmeitä aikaan nopeasti ;)

Itse valitsisin labbiksen jo turkintakia..Ja se on niin ihana muutenkin ;) :heart: :D
*Entinenlabutimen omistaja*

Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Marilyn81:
meillä labbis ja aika vauhdikas tapaus. jääkaapilla et kyllä pysty salaa käymään... ;)
se on kyllä jännä juttu, että vaikka koira olisi sokea, kuuro ja hajuaistikin melkein olematon niin labbis kyllä on aina paikalla kun jääkaapin ovi aukeaa... :p

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marilyn81:
meillä labbis ja aika vauhdikas tapaus. jääkaapilla et kyllä pysty salaa käymään... ;)
se on kyllä jännä juttu, että vaikka koira olisi sokea, kuuro ja hajuaistikin melkein olematon niin labbis kyllä on aina paikalla kun jääkaapin ovi aukeaa... :p
Tuo on niin totta.
Aikoinaan tuntui,että ei tarvinnut kuin ajatella ruokaa niin toinen oli jo valmiiksi kuolaamassa ja tuijottamassa,että joko menään syömään :LOL: :D
Mutta onne vaan niiin ihania otuksia :D

omistaja
Lue kirja Marley ja minä ja kuvittele, että labbiksestasi voi tulla juuri Marleyn kaltainen höyryjyrä..

Meidän labbis on 7-vuotias. Kiltti, kultainen, tottelevainen, perso ruualle ja äärettömän villi edelleenkin! Minä en koiraani vaihtaisi ja rauhallisempi koira ei kelpaisi, mutta kaikki ei tuosta aktiivisuudesta pidä.

Tarkistaisin nyt labbista hankkiessani myös paremmin sen sukulinjan terveydentilaan. Meillä on ollut paljon iho-ongelmia, jotka rajoittavat koiran elämää paljon koko ajan.

Iloa koiran kanssa -oli rotuvalinta sitten mikä tahansa..

vieras
meillä oli labbis, maailman helpoin ja ihanin koira:) helppo kouluttaa ja oli innokas oppimaan uutta, käveli nätisti vapaana, rauhallinen sisällä, ulkona sitten leikittiin. ja oli aina todella terve. 13-vuotiaana vasta pääsi koirien taivaaseen.

luppakorva
Karvaongelmansa molemmissa. Labbiksen jäykät karvat porautuvat tekstiikeihin niin tiukasti, että vielä 5 vuotta taivaansorsia noutamaan lähdettyäänkin noita löytyy satunnaisesti. Kultasen pehmeät kiehkurat taas levittäytyy pitkin huushollia muuten vaan. Ja trimmaus tietysti kannattaa opetella. Spanielin trimmaukseen verrattuna lastenleikkiä... :) (Kokemusta löytyy siis noista kaikista.) Luonne noilla on kaikilla saman suuntainen. Hössöjä ja jääräpäitäkin löytyy, kuten kaikista koiraroduista. Mutta lintukoira on aina lintukoira. Siis ihana. :)

vieras
Meilläkin labradori :=)
Aivan ihana luonteeltaan, kiltti kuin mikä ja aina innoissaan lähdössä joka paikkaan.
Se on kyllä totta, että jääkaapille ei salaa pääse...:=)

Aika vaikeen kysymyksen heitit... :) Mut jos miun pitäs noista valita niin kultsun ottasin. Tosin olen menettänyt sydämmeni Novascotiannoutajalle :heart:
Likkakaverini otti nyt vähän aikaa sitten kultsun pennun ja totesin et onko se todella noin rauhallinen. On pikkusen meidän tollo energisempi.
Mutta niinkun ainakin "luppakorva" kirjoitti niin karva on jäykkää labbiksessa ja niitä ei kyllä meinaa millään saada pois. Ja mitä mie olen näihin kahteen rotuun tutustunut niin miusta kultsu on rauhallisempi kuin labbis tai ainakin nämä joiden kanssa olen tekemisissä ollu...

vieras
meilä on ollut molempia eikä niin kauhee ero ollut, molemmat aivan ihania ihmisrakkaita. Labbis on innostuneempi kaikista tekemisistä, todella helppo oppimaan asioita. Jos haluaa harrastaa koiran kanssa niin labbis on innostuneempi ja parempi oppimaan.

Yhteistyössä