Lääkkeet raskausaikana

Mun lääkkeissä lukee vain "Käytöstä raskauden tai imetyksen aikana tulee keskustella lääkärin kanssa". Lääkäri vaihtoi lääkkeet tutkitumpiin kun osassa on katsottu olevan yhteyttä huuli- ja kitahalkioon.

Alkuperäinen kirjoittaja Schmettis:
Mun lääkkeissä lukee vain "Käytöstä raskauden tai imetyksen aikana tulee keskustella lääkärin kanssa". Lääkäri vaihtoi lääkkeet tutkitumpiin kun osassa on katsottu olevan yhteyttä huuli- ja kitahalkioon.

Lamotrigiini?

Alkuperäinen kirjoittaja Schmettis:

Itsellä käytössä lääke mitä myöskin vähän tutkittu raskauden aikana,mutta lääkäri osasi kertoa että jonkin verran on tietoa.
Halusin vaihtaa mutta lääkäri ei katsonut sitä tarpeelliseksi,mietityttää...

Lääkäri ei varsinaisesti kanssani keskustellut yhtään mitään lääkkeestä ja sen haitoista, sitä minulle määrätessään.

Toiselta lääkäriltä sain tietoni. tramal on keskushermostoon vaikuttava erittäin vahva kipulääke, jonka vieroitus oireet ovat monilta osin samat kuin kokaiinin. Samoin myöskin haitallinen sikiön kehitykselle, altistaa ennneaikaisuudelle ja vaikka mitä kaikkee muuta "kivaa" lääkkeestä saattaa seurata.

Jokaisen tabletin ottaessani joudun käymään sisäisen kamppailun sen tarpeellisuudesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Kyllä:
Lääkäri ei varsinaisesti kanssani keskustellut yhtään mitään lääkkeestä ja sen haitoista, sitä minulle määrätessään.

Toiselta lääkäriltä sain tietoni. tramal on keskushermostoon vaikuttava erittäin vahva kipulääke, jonka vieroitus oireet ovat monilta osin samat kuin kokaiinin. Samoin myöskin haitallinen sikiön kehitykselle, altistaa ennneaikaisuudelle ja vaikka mitä kaikkee muuta "kivaa" lääkkeestä saattaa seurata.

Jokaisen tabletin ottaessani joudun käymään sisäisen kamppailun sen tarpeellisuudesta.

Onko sinun vointisi kannalta otettava lääkettä?
Tarkoitan että ilman ei voi olla?
Näissä tapauksissahan lääkäri puntaroi hyödyt/haitat.
ikävää,että lääkärisi on noin välinpitämätön kannattaa kääntyä toisen lääkärin puoleen

Siis ei lääkäri ollut välinpitämätön tai siis oli, mutta ei se silloin haitannut. Toinen lääkäri selitti asiat.

Pärjään päivän tai kaks ilman ja yritän olla ilman, mutta kun kipu yltyy sietämättömäksi ja makaan vaan kivusta itkien sohvalla niin pakko on ottaa.

mä jouduin kuopusta odottaessa koko raskausajan käyttämään astmalääkitystä. yhdessä vaiheessa se meni niin pahaksi, että jouduin 10 päivän kortisonikuurille, ja sitä ei todella raskausaikana suositella. keuhkolääkäri + gynis miettivät mun tilannetta yhdessä ja päättivät, että pakko se kuuri on mun syödä, koska tärkeintä on että mä saan tarpeeksi happea = sikiö saa tarpeeksi happea. ja siis mitään haittaa ei siitä onneksi ollut, vaan täysin terve poika syntyi. onneks nyt mulla toi astma todella hyvin hallinnassa =)

Yhteistyössä