Lääkkeellisessä tyhjennyksessä olleet!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja punapylly
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

punapylly

Vieras
Mulle tehtiin lääkkellinen tyhjennys tuulimunaraskauden jälkeen 15 päivää sitten. Jälkivuoto kesti viikon, muutaman päivän tuli kirkasta verta ja sitten alkoikin tulla jo rusehtavaa vuotoa joka loppui sekin melko pian. Olin viikon täysin vuotamatta, mutta eilen aloin taas vuotamaan! Kirkasta verta tulee niin että yösidekin falskaa ohi, ja välillä kohtua vihlaisee. Kuumetta ei ole, eikä muita särkyjä tuon vihlonnan lisäksi.

Voiko jälkivuodossa olla viikon tauko, vai alkoiko mulla menkat, vai onko mulla joku alkava kohtutulehdus? Pitäiskö mun soittaa naistenpolille tai päivystykseen?

Mulla oli ekat menkat aivan järkyttävät tuon lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen, soitin polille ja käskivät ottaa särkylääkettä, hillitsee kuulemma vuotoa. Mulla oli sormetkin jo ihan viileät ja mies oli viemässä mua näytille, mut onneksi se vuoto siitä sitten tyrehtyi. Jälkitarkastuksessa kaikki oli ok. Sinuna kyllä soittaisin, voi olla että ottavat sut tarkistukseen.

Tarkistettiinko onnistuiko tyhjennys?

Mulla ei tarkistettu ja oireet olivat samankaltaiset. Kun kivut yltyivät tosi koviksi, menin päivystykseen jossa todettiin että tyhjennys ei ollutkaan ollut täydellinen. Kaavintaan heti seuraavana aamuna. Eli sinuna kyllä kävisin näytillä mikäli kivut jatkuvat.

Mulla oli lääkkeellisen tyhjennuksen jälkeen vuotoa useita kuukausia. Väittivät et on ihan normaalia. Kävinpä sitten yksityisellä joka ei edes nähny kohtuun kunnolla, kun seinämät niin paksut. Jostain sain jollain ilveellä lähetteen kättärille ja siellä tutkimuksen jälkeen suoraan kaavintaa. Oli kuulemma jäänyt aika paljon tavaraa poistumatta.
Jos eivät ota sua tosissaa, niin varaa yksityiselle aika ultraan, jossa tarkistetaan onko kohtu tyhjentynyt kunnolla.
Varsinkin jos jälkitarkastusta ei ole varattu/ meinata edes tehdä!!!

Mulla oli vasta spontaani km ja vuoto kesti kuukauden. Aluksi juurikin oli vuotoa pari päivää, sitten ruskeaa tuhrua muutaman päivän ja taas alkoi kunnon vuoto. Ihan pöntöllä istuin, kun lorotti niin kovasti. Lääkäriinkin olin yhteydessä ja käskettiin vain seurata tilannetta... Ja tuota veristä vuotoa sitten kestikin monta viikkoa.

Pari viikkoa tuon jälkeen aloin taas vuotamaan, mutta ne varmaan oli kuukautiset. Tosin nekin ihan hassut. Alkuun yksi verinen turskaus, sitten pari päivää ruskeaa tuhrua, taas verta pari päivää oikein kunnolla, sitten parin päivän tauko kaikesta ja taas verta päivän ja turhua pari päivää...

Että mulla ainakin tullut ihan mitä sattuu ja lääkärin kommentti oli, että ihan normaalia...

Alkuperäinen kirjoittaja salthe:
Mulla oli lääkkeellisen tyhjennuksen jälkeen vuotoa useita kuukausia. Väittivät et on ihan normaalia. Kävinpä sitten yksityisellä joka ei edes nähny kohtuun kunnolla, kun seinämät niin paksut. Jostain sain jollain ilveellä lähetteen kättärille ja siellä tutkimuksen jälkeen suoraan kaavintaa. Oli kuulemma jäänyt aika paljon tavaraa poistumatta.
Jos eivät ota sua tosissaa, niin varaa yksityiselle aika ultraan, jossa tarkistetaan onko kohtu tyhjentynyt kunnolla.
Varsinkin jos jälkitarkastusta ei ole varattu/ meinata edes tehdä!!!

Seurattiinko sulla hcg arvoja?

Mutta mulla siis oli viikon ihan täysin vuotamatta, ei edes ruskeaa valkovuotoa. Ja ei kai kuukautiset voi alkaa kaksi viikkoa tyhjennyksen jälkeen? Kohtu tsekattiin ennen kuin pääsin tyhjennyksestä kotiin, ei kuulemma näkynyt mitään mutta eihän se sataprosenttisen varmaa ole... Torstaina pitäis mennä hcg-verikokeisiin, tulokset saan perjantaina.

Mulla jäi tuon jälkeen kohtuun jotain ja tulehtui niin pahoin, että tehtiin kaksi kaavintaa, kun pelättiin, että kohtuun tulee reikä, koska oli niin pahasti tulehtunut. Kamalasti ongelmia tuli tuon jälkeen, myös se, että seuraavaa lasta (monen vuoden päästä tapauksesta) yritettiin yli 3-vuotta.

Seurattiinko sulla hcg arvoja?

Ei multa seurattu mitään... Kun itse kyllästyin vuoteluun, niin varasin ajan yksityiselle. Kaikki lääkärit sanoivat vuotamisesta mullekkin, että ihan normaalia...

Yhteistyössä