lääkkeellinen tyhjennys vai kaavinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Oltermanni
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua pelottaa kaavinnassa se nukutus :ashamed:
Ja sitten lääkkeelisessä just se, että jos ne kivut on niin kovat..

toivottavasti ei tarvi joutua kumpaankaan . mutta vähän siltä näyttää että joutuu..

Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
Mua pelottaa kaavinnassa se nukutus :ashamed:
Ja sitten lääkkeelisessä just se, että jos ne kivut on niin kovat..

toivottavasti ei tarvi joutua kumpaankaan . mutta vähän siltä näyttää että joutuu..

Ennen nukutusta saat kyllä rauhottavia.Itse pelkään myös nukutusta mutta kaikenkaikkiaan se oli huomattavasti kivuttomampi kuin lääkkeellinen tyhjennyt.Lääkkeellisessä se vuoto oli aivan hirveää.

Kaavinta oli paljon kivuttomampi toimenpide ja henkisestikin helpompi. Lääkkeellinen tyhjennys kun tehtiin niin oli ihan kamalat kivut. Makasin kylppärin lattialla monta tuntia ja tosi isoja hyytymiä tuli ulos :( :(

Alkuperäinen kirjoittaja g:
En suosittele lääkkeellistä tyhjennystä.Ei onnistunut ja jouduttiin lopulta kaavintaan :/

Näin mullakin...

Lääkkeellinen oli kivulias, samoin se kohtutulehdus jonka sain kun kohtu ei kokonaan tyhjentynytkään.

Kaavinta taas todella kivuton ja huomattavasti "mukavampi" kokemus (jos sitä nyt ikinä sellaiseksi voi sanoa).
Harmi etten ollut viisaampi silloin, nyt valitsisin suoraan kaavinnan.

Mulla keskeytynyt keskenmeno ja lääkkeillä tyhjennettiin. Jonku särkylääkkeen sai polilla samalla kun lääkkeitä ja kotona sitten buranalla pärjäsin. "supistus"kivut yms ei olleen mulla ainakaa pahoja, mutta se vuoto oli jotain ihan kaameeta. Ihan itekkin säikähdin. Vuotoa tuli ja PALJON, olo veti ihan heikoksi, huimasi ja muutamaan otteeseen meinasin pyörtyä. Huimaus jatkuikin tosi pitkään sen jälkeen. Mutta tyhjeni kerralla. En tiä kumpi on parempi vaihtoehto, kummatkin toki tosi epämieluisia :(

Mua pelottaa jos en herää siitä nukutuksesta. :ashamed: tiedän, että varmasti tyhmä pelko. ehkä tää pelko nyt johtuu siitä, että menetin vasta hyvän ystäväni. ei kyllä kuollut nukutukseen mutta leikkauspöydälle kyllä. nukutuksella ei ollut mitään tekemistä siis ystäväni kuoleman kanssa. mutta se pelottaa.. ehkäpä pääsen tästä pelostani yli..

niin ja mulla on nyt ollut tosi paljon rytmihäiriöitä. joten pelkään, että jos niitä tulee nukutuksessa.. mutta toisaalta tuo lääkkeillä tyhjennys..jos se noin hurjaa on ja sit kuitenki kaavintaan... ei tiiä.. toivottavasti ei tätä asiaa tarvi tiistaina päättää..

tiistaina on uusi ultra ja lääkärillä käynti. viime tiistaina ei ultrassa haivainnut kuin ruskuaispussin, ei ollut varma oliko siellä mitään sisällä. joten tuulimunaa epäillään. tiistaina olis 9+6 rv joten kyllä pitäs jo näkyä sitten, jos jotain on masussa kasvamassa.

Alkuperäinen kirjoittaja s:
kaavinnassa on suurempi riski kohdun ym vaurioitua ja sen takia mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, koska tarkotus ois keskenmenon jälkeen yrittää lasta uudelleen

Meille kävi niin että raskauduin kaavinnan jälkeen suoriltaan. Syntyi laskettuna päivänä terve poika :D

Alkuperäinen kirjoittaja Oltermanni:
niin ja mulla on nyt ollut tosi paljon rytmihäiriöitä. joten pelkään, että jos niitä tulee nukutuksessa.. mutta toisaalta tuo lääkkeillä tyhjennys..jos se noin hurjaa on ja sit kuitenki kaavintaan... ei tiiä.. toivottavasti ei tätä asiaa tarvi tiistaina päättää..

ei se lääkkeellinen tyhjennys aina ole paha. yhdelle ystävälleni on tehty lääkkeillä ja hänellä ei ollut kuin vähän vuotoa ja ei juuri lainkaan kipuja ja silti kaikki mitä pitikin tuli ulos.

Alkuperäinen kirjoittaja riskit on aina olemassa:
Alkuperäinen kirjoittaja s:
kaavinnassa on suurempi riski kohdun ym vaurioitua ja sen takia mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, koska tarkotus ois keskenmenon jälkeen yrittää lasta uudelleen

Meille kävi niin että raskauduin kaavinnan jälkeen suoriltaan. Syntyi laskettuna päivänä terve poika :D

ei tietenkään automaattisesti vahinkoja tuu. niin lääkäri selitti mulle miks ensin kokeillaan lääkkeillä. Itekkin toivon et raskautuisin uudestaan

Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys, sanoivat et kivut voivat olla todella kovat, mut mä pärjäsin oikein hyvin burana 600.
Samoin sanovat et vuoto voi olla todella runsasta, olihan se, mut ei niin ettei mikään side ois riittäny, yöside tiheämmin vaihdettuna riitti.
Ja sitten ultralla tarkistivat vielä onko kohtu tyhjä ja se oli, eli mulla onnistu ihan hvyin.

Mulle tehtiin lääkkeellinen tyhjennys tm:n takia. Pelkäsin kyllä kun olin kuullu kauhukokemuksia kivuista ja siitä miten siltikin joutuu kaavintaan...

Sain yhteensä kolme satsia tabletteja ennenkun tyhjennys alkoi, kivut oli siedettäviä, pärjäsin kahdella panadolilla jotka nekin otin ikäänkuin varuiks ettei kivuista tulis kamalia. Olin kuumassa suihkussa sen pahimman vuodon ajan, joka sekin tietty helpotti kipuja.

Mulle siis tehtiin sairaalassa tuo, kotiokin olis päässy mut matkaa sen verran ja oli jo myöhä, etten viittiny lähtee kotio kun olis pitäny tulla heti takas jos jotain ongelmia.

Kokemuksena ihan hyvä (jos nyt noin voi sanoa...) mitään ongelmia toipumisen suhteen ei tullu ja raskauduin onnistuneesti 1,5kk tyhjennyksestä.

Yhteistyössä