lääketiede on ihan ok juttu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Popsin minäkin... mahdollisista sivuvaikutuksista huolimatta. Ja aion jatkossakin nappeja napsia, jos ne parantavat elämänlaatua. ja Suomessa ei lääkkeitä ihan yhtä helposti saa, kuin maailmalla.

riippuiskohan tuo lääkäristä, tuo lääkkeiden saannin helppous. itse olen saanut varmasti niin ison määrän lääkkeitä kotiin että niillä olis tappanu naapurin lestadioperheen (en kokeillu, oletan.) rauhottavia, unilääkkeitä, mielialalääkkeitä, vahvoja ja jopa huumaavia särkylääkkeitä. ihan vaan narisemalla elämäni kurjuutta hetken lääkärissä.

Alkuperäinen kirjoittaja nti hulina:
eli reumapotilaitten yms selkävaiva kivut pitäs vaan kärsiä ilman lääkitystä ja akupunktiossa muissa luonnonmukasissa hoidossa jos vaikka tehoisi joskus.......

Kyllä kyllä, turhaa ruikutusta. Miettisivät vaan syytä, miksi ovat sairastuneet, tai ehkä oireet ovat vain kuviteltuja.

eli reumapotilaitten yms selkävaiva kivut pitäs vaan kärsiä ilman lääkitystä ja akupunktiossa muissa luonnonmukasissa hoidossa jos vaikka tehoisi joskus.......

Mitähän mun mutsi sanois, jos piilottaisin sen nivelrikkoon määrätyt kipulääkkeet... Ne kun aiheuttavat muita vaivoja esim. ruoansulatukseen... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mutta on niin hirvittävän helppo sysätä vastuu lääketieteelle.

Korkeaan kolesteroliin on helpompi napata lääkenappi kuin muuttaa ruokavalioa/elämäntapoja.

Päänsärkyki hoituu kätevästi yhellä pillerillä. Eikä edes mietitä, mistä koko särky johtuu, eikä viitsitä odottaa, että menis ohikaan, tai luomumpia konsteja kokeilla, koska ne ei ole ehkä niin tehokkaita.

Lapsettomuuteen usein lähetään ekana hakemaan apua länsimaisesta lääketieteestä. Lähes kaikkiin vaivoihin pyydetään ensin apua lääkäriltä, joka tietysti määrää kasan mitä kummallisempia pillereitä...

Monet lääkkeet on niitä, jotka peittää oireen mutta ei hoida syytä.

Kaikki mulle tänne heti. Ja tietysti mahdollisimman helposti.

:|

Et taida huomata miten kivan kontrastin oma nikkis aiheuttaa mielipiteesi kanssa?! :D :D

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja JONSERED Baroness of Bastardia:
Popsin minäkin... mahdollisista sivuvaikutuksista huolimatta. Ja aion jatkossakin nappeja napsia, jos ne parantavat elämänlaatua. ja Suomessa ei lääkkeitä ihan yhtä helposti saa, kuin maailmalla.

riippuiskohan tuo lääkäristä, tuo lääkkeiden saannin helppous. itse olen saanut varmasti niin ison määrän lääkkeitä kotiin että niillä olis tappanu naapurin lestadioperheen (en kokeillu, oletan.) rauhottavia, unilääkkeitä, mielialalääkkeitä, vahvoja ja jopa huumaavia särkylääkkeitä. ihan vaan narisemalla elämäni kurjuutta hetken lääkärissä.

Totta... Hyvä lääkäri paneutuu kokonaistilanteeseen ja yrittää mahdollisimman vähillä lääkkeillä auttaa potilasta.

Vaan harvassa ovat...

Suurin osa ei taida edes kokeilla. Sokeasti uskotaan, että mikään muu ei auta kuin lääke. Eri asia, jos ei todellakaan auta.

Mulle oli lapsettomuuden hoidossa luontaishoito tehokkaampaa kuin lääkkeellinen hoito (tosin koviin ei lähettykään). Ja on monia muitakin asioita, joihin lopulta apu on löytyny luontaisemmista hoidoista.

Suurin osa ei taida edes kokeilla. Sokeasti uskotaan, että mikään muu ei auta kuin lääke. Eri asia, jos ei todellakaan auta.

Mulle oli lapsettomuuden hoidossa luontaishoito tehokkaampaa kuin lääkkeellinen hoito (tosin koviin ei lähettykään). Ja on monia muitakin asioita, joihin lopulta apu on löytyny luontaisemmista hoidoista.

Oletko sä siis raskaana? =)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Kyllä kyllä, turhaa ruikutusta. Miettisivät vaan syytä, miksi ovat sairastuneet, tai ehkä oireet ovat vain kuviteltuja.

Kyllähän sitä syytä kannattais miettiä... Vaikkei siitä enää itelle apua oliskaan, ni ehkä jolleki muulle, jos jotain syy-yhteyttä löytää.

Alkuperäinen kirjoittaja GeeBee:

Mitähän mun mutsi sanois, jos piilottaisin sen nivelrikkoon määrätyt kipulääkkeet... Ne kun aiheuttavat muita vaivoja esim. ruoansulatukseen... :whistle:

no mun mutsi hyppis seinille pelkästä suuttumuksen voimalla jos menisin sen kipulääkkeet piilottaan

Kyllähän sitä syytä kannattais miettiä... Vaikkei siitä enää itelle apua oliskaan, ni ehkä jolleki muulle, jos jotain syy-yhteyttä löytää.

todellakin reumapotilaan kannattaa mennä itseensä ja miettiä miksi hitossa on reuman itselensä aiheutanut :o eipä tullutkaan heti mieleen reuma on itse aiheutettu sairaus

mä saan eri lääkäreiltä mitä nappeja vaan ja kun sanon mieheni sotun tai perhetuttuni sotun kirjoittavat reseptit heillekin näkemättä vain koska pyydän. tämä mun taito on jo yleinen sisäpiirivitsi. no, hain alkosta jo 16vuotiaana viinaa. papereita ei kyselty. pitäis varmaan tällä pokerinaamalla aloittaa ammattipelurin ura.

Saan varmaan kakkaa niskaan, mutta monilta vanhuksilta vois lopettaa muut lääkitykset paitsi kipulääkityksen. Antais mennä vaan, vanhan ihmisen. Ite en ainakaan tahtois elää pelkällä lääkekasan voimalla. Mä en ymmärrä sitä, miksi ketään täälä pitää väkisin pitää. Ei se oo elämisen arvosta semmone, että maataan vaan vaipoissa, lääkehuurussa ja täysin yksin (kun hoitajillakaan ei ole aikaa..). Mielessään on ehkä jo rajan tuolla puolen, mutta ruumis yhä näennäisesti elää (lääkkeiden "ansiosta" ). Tai ainaki tahtois olla, jos pystyis tahtomaan.

todellakin reumapotilaan kannattaa mennä itseensä ja miettiä miksi hitossa on reuman itselensä aiheutanut :o eipä tullutkaan heti mieleen reuma on itse aiheutettu sairaus

Sanoinkin, että JOS sitä syytä löytää. Joku epätasapaino... Mä en usko, että se olis täysin semmonen, ettei mitenkään voi vaikuttaa tuleeko vai eikö. Keinot on vaan hukassa. Apua löytynee muualtakin kuin lääketieteestä.

Saan varmaan kakkaa niskaan, mutta monilta vanhuksilta vois lopettaa muut lääkitykset paitsi kipulääkityksen. Antais mennä vaan, vanhan ihmisen. Ite en ainakaan tahtois elää pelkällä lääkekasan voimalla. Mä en ymmärrä sitä, miksi ketään täälä pitää väkisin pitää. Ei se oo elämisen arvosta semmone, että maataan vaan vaipoissa, lääkehuurussa ja täysin yksin (kun hoitajillakaan ei ole aikaa..). Mielessään on ehkä jo rajan tuolla puolen, mutta ruumis yhä näennäisesti elää (lääkkeiden "ansiosta" ). Tai ainaki tahtois olla, jos pystyis tahtomaan.

Niin... Vaikeita asioitahan nuo on. Itse kannatan eutanasiaa.

Monilla terveilläkin elämäntavoilla elävillä voi olla korkeat kolesteriarvot,joten sinä orin ja ninatt voisitten mennä pätemään jonnekin muualle.

Oletko sä ninaTT Timon muija,välillä vähän tuntuu siltä...?

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Monilla terveilläkin elämäntavoilla elävillä voi olla korkeat kolesteriarvot,joten sinä orin ja ninatt voisitten mennä pätemään jonnekin muualle.

no jopas taas. etkö nyt voinut tätäkään ketjua jättää rauhaan? ihan mukavaa ajatustenvaihtoahan tämä oli.

mikä pakko sulla on aikaansaada tappelua?

Terveillä vai virallisterveillä... :whistle:
Voihan se toki joillaki ihan luonnostaanki olla korkeammat arvot. Sitähän ei sitte taas tiedä, onko se normaalia luonnon monimuotoisuutta, vai pitäisikö alentaa... Ja mähän en täältä mihinkään lähe, ärsytti tai ei. :D

Terveillä vai virallisterveillä... :whistle:
Voihan se toki joillaki ihan luonnostaanki olla korkeammat arvot. Sitähän ei sitte taas tiedä, onko se normaalia luonnon monimuotoisuutta, vai pitäisikö alentaa... Ja mähän en täältä mihinkään lähe, ärsytti tai ei. :D

Ei sun tarvitsekaan,mutta melkoisen erikoislaatuiset mielipiteet sulla on =)

Yhteistyössä