lääketiede on ihan ok juttu...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Orion-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mutta on niin hirvittävän helppo sysätä vastuu lääketieteelle.

Korkeaan kolesteroliin on helpompi napata lääkenappi kuin muuttaa ruokavalioa/elämäntapoja.

Päänsärkyki hoituu kätevästi yhellä pillerillä. Eikä edes mietitä, mistä koko särky johtuu, eikä viitsitä odottaa, että menis ohikaan, tai luomumpia konsteja kokeilla, koska ne ei ole ehkä niin tehokkaita.

Lapsettomuuteen usein lähetään ekana hakemaan apua länsimaisesta lääketieteestä. Lähes kaikkiin vaivoihin pyydetään ensin apua lääkäriltä, joka tietysti määrää kasan mitä kummallisempia pillereitä...

Monet lääkkeet on niitä, jotka peittää oireen mutta ei hoida syytä.

Kaikki mulle tänne heti. Ja tietysti mahdollisimman helposti.

:|

Niin. Kuinka aiot järkätä kotisynnytyksen? Tuleeko kukaan tueksi vai synnytätkö yksin?

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Mutta on niin hirvittävän helppo sysätä vastuu lääketieteelle.

Korkeaan kolesteroliin on helpompi napata lääkenappi kuin muuttaa ruokavalioa/elämäntapoja.

Päänsärkyki hoituu kätevästi yhellä pillerillä. Eikä edes mietitä, mistä koko särky johtuu, eikä viitsitä odottaa, että menis ohikaan, tai luomumpia konsteja kokeilla, koska ne ei ole ehkä niin tehokkaita.

Lapsettomuuteen usein lähetään ekana hakemaan apua länsimaisesta lääketieteestä. Lähes kaikkiin vaivoihin pyydetään ensin apua lääkäriltä, joka tietysti määrää kasan mitä kummallisempia pillereitä...

Monet lääkkeet on niitä, jotka peittää oireen mutta ei hoida syytä.

Kaikki mulle tänne heti. Ja tietysti mahdollisimman helposti.

:|

Niin. Kuinka aiot järkätä kotisynnytyksen? Tuleeko kukaan tueksi vai synnytätkö yksin?

Kumma miten sitä pitää lukea asia mustavalkoisena.

Kyllä mä joskus ehkä haluaisin kotisynnytyksen. En tiedä, se on kyllä vähän ehkä riski ku sairaalaan olis turhan pitkä matka jos jotain hälyyttävää sattuis.

No mä ainakin mietin ensin syytä ja hoidan oiretta vasta sen jälkeen. Mun harvat päänsäryt johtuvat joko valvomisesta, liian vähästä vedenjuonnista, raittiin ilman puutteesta tms. Usein päänsärky katoaa ihan juomalla vettä. Jos ei, niin otan sen buranan.

Holistisuus on hyvä asia. Tunnistan kyllä, että usein mahakipuilu johtuu jännityksestä ja sitten käytän meditaatiota sen jännityksen lievittämiseen, jolloin mahakipu katoaa itsestään jännityksen lauettua.

Mä en syö turhia kipulääkkeitä koska mulla ei ole sellaisia vaivoja, että niitä tarvisin. Päänsäryn hoidan aina nukkumalla ja pisteitä painelemalla. Sairaudet kans hoidan lepäämällä. Flunssiin en oo hakenut antibiootteja, mutta ei mulla ole koskaan ollutkaan keuhkokuumet tai poskiontelotulehduksia. Thyroxiinia syön joka päivä, ilman tuota lääkitystä mun olo olis helv..tillinen. Jotkut joilla arvot on rajojen sisällä mutta oireita pystyy hoitamaan vaivaa ruokavaliolla (välttämällä lamaavia aineita) ja akupunktiolla, tai ajoittaisilla kortisonikuureilla. Mun arvot heittelee niin suuresti et niitä ei pysty noin hoitamaan, lisäksi lääkitys hillitsee tuota struuman kasvua. Vitamiini ja rautakuurit nautin ruokien muodossa. Mun mummulla on alzheimer ja korkea kolestroli, lääkitys kuitenkin lopettettiin jo kolme vuotta sitten koska niistä ei ole hyötyä vain ainoastaan haittaa. Mummulla kun ei ole alzheimeriä vaan eräs toinen harvinainen aivosairaus ja kolestrolilääkkeiden on katsottu huonontavan muistia.

Yhteistyössä