Lääkärit rahastavat ihmisten terveyden kustannuksella.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mitä kertoo lääkärien tasosta kun joku pystyy työskentelemään lekurina vaikka ei ole saanut päivääkään alan koulutusta? :D

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Tiedän yhden tutun lääkärin, joka nimeenomaan halusi tehdä yövuoroja kun kuulemma tienasi niin hyvin. Yksikin lääkäri kehuskesli kuinka on saanut pimeästi siivojan erittäine edullisella hinnalla.
Mitä siitä? Onko oleellista? Mä tiedän yhden rakennusmiehen, joka käyttää huumeita.

Alkuperäinen kirjoittaja mainoksia?:
Miksi lääkärit eivät itse maksa koulutuksiaan? Täytyyhän meidän muidenkin ne maksaa???

Erikoislääkäreillä on oma lehti:
http://www.sely.fi/el_mediakortti.html
En ole yhtään koulutusta itse maksanut, käyn n. joka toinen kuukausi enkä ole lääkäri. Työnantaja maksaa, julkinen sektori. Jos pitäisi itse maksaa, en kävisi missään.

Yleislääketieteen professori:

Lääkärin pitäisi usein tietää myös potilaansa elinympäristöstä, perheestä ja henkilökohtaisista piirteistä.

- Jos sellaisesta ei ole mitään käsitystä, todennäköisesti toiminnassa ei ole kovin suurta eroa huijarilääkärin toimintaan, Honkanen suomii ja viittaa moni- ja pitkäaikaissairaiden hoitoon.

Muutoksen takana hän näkee ahneuden.

- Ahneus voittaa itsekritiikin omista taidoista. Kun tarpeeksi paljon maksetaan, osaamisongelmat haihtuvat ja itsekritiikki häviää.

Lääkärien palkkaus on karannut käsistä, ja kunnat menevät mukaan rahalla kilpailuun.

Keikkalääkärille voidaan maksaa 8 000 euron kuukausipalkkaa. Korkea palkka voi olla monelle aloittelijalle ylitsepääsemätön houkutin.

Just joo ja lakimiehet rahastaa ihmisten tietämättömyydellä ja putkimies hädällä, psykiatrit perhekriiseillä, hauturit kuolemalla...
eiköhän se niin mene että siitä pitää maksaa mitä ei itse osaa hoitaa/tehdä?
paljonkohan me maksettais veroja jos kaikki palvelut olis ilmaisia??

Alkuperäinen kirjoittaja lääkiksen käynyt henkilö tai muuten vain reipas ihminen:
Mitä kertoo lääkärien tasosta kun joku pystyy työskentelemään lekurina vaikka ei ole saanut päivääkään alan koulutusta? :D

vielä kamalampaa on se, ettei valtava hallintokoneisto ole löytänyt noita aikaisemmin:
http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/article367197.ece

Joutas laittaa töihin kaikki lääkärit sieltä hallinnosta, kun ei tee mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja Kifa:
ihmeellisen syvään juurtunutta tämä "herraviha" vain nyky-yhteiskunnassakin on. Lääkärin tulot eivät työtunteihin verrattuna etenkään julkisella puolella todellakaan ihmeelliset ole, silti lääkäristä on jostain syystä tullut se ahneuden ja rahanhimon perikuva. Jostain Nokian pomoista nyt viis. Heti kun saat lisurinpaperit yliopistosta ulos niin olet vapaata riistaa kaikenlaisilla mollaajille. Ettäs kehtasitkin tuhlata yhteiskunnan resursseja tuollaiseen herratutkintoon, orjatyöhön joutaisit tuosta hyvästä, palkatta raatamaan ympäri vuorokauden! Saathan sinä jo määrätä elämästä ja kuolemasta, siitä hyvästä saisit olla kiitollinen kun saat siellä terveyskeskuksessa Valviran piinaavan katseen alla saat juoppoja hoitaa!

Ja silti kuvitellaan että kyllä lääkikseen olisi pilvin pimein niitä tulokkaita jotka valmistuttuaan olisivat silkasta auttamisen halusta valmiit uhraamaan perhe-elämänsä ja vapaa-aikansa puurtaakseen 24-tuntista päivää minimipalkalla syrjäseutujen terveyskeskuksissa. Kun vain nostettaisiin sisäänottomääriä.

Asiaa! Näinhän se menee.

Alkuperäinen kirjoittaja lääkiksen käynyt henkilö tai muuten vain reipas ihminen:

Siis mitä? Kai sitä pystyy kirjoittelemaan reseptejä ja hoitamaan rutiinitoimenpiteitä, se ei silti tarkoita, että olisi ammattitaitoinen, nämä asiat eivät nyt varsinaisesti liity toisiinsa. Silläkö se taso mitataan? Ihan absurdi juttu tämä. Jos potilaalla ei ole sen kummempaa vaivaa vaikka. Pitäisikö potilaan sairastua nyt sit vakavammin, että näkis sen lääkärin "tason"?

Alkuperäinen kirjoittaja häh:

Pitäisikö potilaan sairastua nyt sit vakavammin, että näkis sen lääkärin "tason"?

Joo, onhan aika kummaa... Ja tämäkin:
http://www.itviikko.fi/ratkaisut/2008/03/31/laaketieteellinen-paatoksentuki-yhdistyy-potilastietojarjestelmaan/20089069/7

Jos siis pillerikauppa käy, ei kukaan puutu asiaan?

Hyvänen aika: ilman potilaan valitusta ei olis ikinä paljastunut tuokaan! Sentään oli reipas lääkäri ja kutsui poliisin paikalle:
http://www.verkkouutiset.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=23384:syyttaejae-naein-hoitaja-paljastui&catid=29:kotimaa&Itemid=4

koksibit vasta tehokkaita ovat olleet, kun on täytynyt haittavaikutusten takia rampata moneen kertaan lääkärillä:
http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2009/03/johtava_kipulaaketutkija_karahti_huijauksesta_607744.html

Niin, jos ei ruokaa myytäs kaupoissa, täytys kaikkien kasvattaa se itse. Sitäkö tarkoitit. Eipä sieltä kaupasta aina sopivaa syötävää löydäkään, joten ei se ihan ruokakaupasta käy... Lääkkeet valtaavat vähitellen nekin hyllyt. Pillimehukansa ei ruokaa kaipaakaan, vaan maksaa mieluummin niistä muista, mitä joku mainostaa. Terveys ei yksinkertaisesti tuota niiden tuotantofirmojen osakkeidenomistajille voittoa ollenkaan:
http://www.yleradio1.fi/yhteiskunta/puheenvuorot/id2421.shtml

Alkuperäinen kirjoittaja tätä kai tarkoitit?:
Niin, jos ei ruokaa myytäs kaupoissa, täytys kaikkien kasvattaa se itse. Sitäkö tarkoitit.
Mä tarkoitin oikeastaan sitä, että lähes jokainen rahastaa jonkun kustannuksella. Enkä tiedä ketään, joka olisi kieltäytynyt palkankorotuksesta, vuorotyölisistä tai muustakaan ansiotason noususta. Kuinka moni ihan oikeasti kieltäytyisi palkasta, jota tarjotaan ja pyytäisi pienempää palkkaa?

Yhteistyössä