Lääkäriranking-nettisivusto

Meillä kun ei ole mitään nappuloita käytössä ja suolana vain Maldon, jolloin voidaan oikein hyvin, en millään taua, että tuota Betadinessa olevaa ainetta on niin monissa lääkevalmisteissa. Tämä on sen pakkausselosteen yliannostusoire -kohdasta:

"Paikallisessa käytössä akuutti yliannostus ei yleensä aiheuta oireita, mutta pitkäaikainen käyttö saattaa aiheuttaa kilpirauhasen toimintahäiriöitä varsinkin pienillä lapsilla. Akuutti joditoksisuus ilmenee vatsaoireina, virtsanerityksen puuttumisena, verenkierron romahtamisena, keuhkoedeemana ja metabolisina poikkeavuuksina. Hoito on oireenmukaista ja elintoimintoja tukevaa."

Siis mitä se loppu tarkoittaa???????????????????

1. Muutetaanko? Miksi joka vuosi tulee aina vain enemmän hoitovirheitä ja valituksia, vaikka prosessit muuttuvat? Ei oikein täsmää, eihän. Samalla on mennyt myös luottamus lääkäreiden osaamiseen, toisin kuin ennen lääkäreiden osaamista kunnioitettiin.

2. Lääkäreiden pitää saada potkut siinä missä kenen tahansa vastaavassa asemassa olevan. Privaattipuolella saat potkut yhdestä mokasta. Esimerkiksi Aku Kopakkala (psykologi) sai kenkää Mehiläisestä siksi, että hän ilkesi tuoda totuuden esiin televisiossa. Sama pitää toimia myös toisinpäin, eli jos lääkäri mokaa, kenkää ja uutta tilalle. Tulijoita riittää, jos vain koulutusta muutetaan.

3. Kilpirauhaskiistassa on paljon muutakin. Eräät kusipäiset endokrinologit eivät usko potilaitaan, vaan väittävät, että he paranevat väärin! Mikäli osoittautuu, että ne endot, jotka nyt estävät mm. "possulääkkeen" käyttöönottoa (vain Suomessa, ei muissa maissa), niin saavatko he kenkää siksi, että viivästyttivät potilaidensa hoitoa? Eli siis sitten, jos ja kun tiede vahvistaa asian?

Sama asia toistui mm. sokerin suhteen: sokeri tiedettiin olevan myrkkyä jo kymmeniä vuosia sitten. Ne, jotka tiesivät asiasta, hiljennettiin. Nyt kun se sitten on todettu myrkyksi (WHO), niin saako ne ihmiset kenkää, jotka vastustivat täysin selvää asiaa?

Mikä on lääkärin vastuu, jos ei ota huomioon viimeisimpiä tutkimuksia, vaan nojautuu vanhaan tietoon, tai biasoituneeseen (markkinalähtöiseen) tietoon, kuten Käypä Hoidon suhteen usein on?

1. Heität taas mustatuntuu-tilastojasi. Eivät ole lisääntyneet. Valitusten määrä on pysynyt viime vuodet samana HUOLIMATTA siitä, että hoitomuotoja/tekniikoita on tullut lisää. Jokaisessa hoidossa ja hoitamattomuudessa on riskinsä. Ennen ei voitu hoitaa vaan kuoltiin sairauksiin, kumpi parempi?

2. Puurot ja vellit sekaisin. Kopakkala sai potkut koska ilmaisi _mielipiteensä_ yhtiön nimissä. Kyse ei ollut hoitovirheestä, samoin lääkäri voisi saada potkut. On syynsä miksi esim. Antti Heikkilä ei taida olla enää minkään firmojen tai julkishallinnon palveluksessa tai ainakaan niiden nimissä ilmaise mielipiteitään.

3. Edelleen... SINÄ siis olet kilpirauhassairsuksien hoidon asiantuntija ja tiedät mikä on oikein? reps kops. T3-hoitoahan saa kyllä, mutta se ei ole Kela-korvattavaa. Etsii vain lääkärin jonka linja miellyttää itseä. Aika suossa oltaisiin jos kaikki kokeellinen ja vielä kesken oleva lääketieteellisessä tutkimuksen hoito lähdettäisiin korvaamaan Kelasta. Kyllä, lääketiede kehittyy ja hoidot muuttuvat ajallaan.

VALVIRA siirtää valituksen yleensä paikalliselle AVI:lle, ellei sitten katso valituksen olevan sellainen, joka vaatii heidän käsittelyään. Muutoksia valitukset eivät tunnu tuottavan, joka on merkki prosessin toimimattomuudesta.
Tuohon nettirankingiin liittyen, kyllä nytkin esimerkiksi hyvistä endokrinologeista vaihdetaan "pinnan alla" tietoja, koska suurin osa ei osaa hoitaa edes kilpirauhasasioita oikein. Tässä erään biologian tohtorin ylläpitämä lista siitä, missä mennään klilppariasiassa http://turpaduunari.fi/missa-mennaan-kilpirauhaskiistassa/
Tämän verran ehdin silloin tutustumaan aiheeseen, mut en ole jodisuolaa käyttänyt ja hyvin on riittänyt, kun ei ole vaivojakaan ollut. Maldonia saa sentään nyt yleisesti jopa lähikaupasta:
"Liika jodimäärän käyttö 2 mg päivässä ( eli 2000 ug) voi aiheuttaa joskus harvoin herkkyysreaktioita kuten rhiniitiä, nenän tukkoisuutta, turvonneita sylkirauhasia, päänsärkyä ja finnin tapaisia ihomuutoksia.

Korkea jodin käyttö voi aiheuttaa myös häiriöitä kilpirauhasen toiminnassa. Siihen oireistoon kuuluu KILPIRAUHASEN TULEHDUSTILA (autoimmuuni tyreoidiitti), STRUUMA ja HYPO- taikka HYPERTHYREOIDISMI.

Korkea jodin saanti esim. lääkkeistä, eräistä merilevätyypeistä tai jodilisästä <1mg -10 mg määrinä päivässä ( eli 1000- 10 000 ug) on osoittanut jodistruumaan(hakusana kohdassa vasta-aihe) sairastumisen lisääntymistä ja joissain tapauksissa hypertyreoidismia tai myxodeemaa.

HYPERTYREOIDISMIN lisääntymistä nähtiin sen jälkeen, kun jodin rikastaminen aloitettiin, esim niissä väestöissä, joissa jodin otto oli lisääntynyt matalan jodinsaannon tasoista. Monet tutkimukset osoittivat tällaisen olleen kuitenkin ohimenevä ilmiö.

AUTOIMMUUNIN TYREOIDIITIN js sitä joissain tapauksissa seuraavan HYPOTYREOOSIN riski näyttää lisääntyvän, kun lisätään jodin saantia rikasteista käsin."

Eri asia sitten, miten olen asian ymmärtänyt;-)

Tämän verran ehdin silloin tutustumaan aiheeseen, mut en ole jodisuolaa käyttänyt ja hyvin on riittänyt, kun ei ole vaivojakaan ollut. Maldonia saa sentään nyt yleisesti jopa lähikaupasta:
"Liika jodimäärän käyttö 2 mg päivässä ( eli 2000 ug) voi aiheuttaa joskus harvoin herkkyysreaktioita kuten rhiniitiä, nenän tukkoisuutta, turvonneita sylkirauhasia, päänsärkyä ja finnin tapaisia ihomuutoksia.

Korkea jodin käyttö voi aiheuttaa myös häiriöitä kilpirauhasen toiminnassa. Siihen oireistoon kuuluu KILPIRAUHASEN TULEHDUSTILA (autoimmuuni tyreoidiitti), STRUUMA ja HYPO- taikka HYPERTHYREOIDISMI.

Korkea jodin saanti esim. lääkkeistä, eräistä merilevätyypeistä tai jodilisästä <1mg -10 mg määrinä päivässä ( eli 1000- 10 000 ug) on osoittanut jodistruumaan(hakusana kohdassa vasta-aihe) sairastumisen lisääntymistä ja joissain tapauksissa hypertyreoidismia tai myxodeemaa.

HYPERTYREOIDISMIN lisääntymistä nähtiin sen jälkeen, kun jodin rikastaminen aloitettiin, esim niissä väestöissä, joissa jodin otto oli lisääntynyt matalan jodinsaannon tasoista. Monet tutkimukset osoittivat tällaisen olleen kuitenkin ohimenevä ilmiö.

AUTOIMMUUNIN TYREOIDIITIN js sitä joissain tapauksissa seuraavan HYPOTYREOOSIN riski näyttää lisääntyvän, kun lisätään jodin saantia rikasteista käsin."
Nuo kaikki on siis Christerin antamia neuvoja, jotka aikoinaan kopsasin kauheessa kiireessä enkä ehtinyt perehtymään asiaan enempää, kuin että karrageenista tulin hirvittävän kipeäksi aina, kun sitä vahingossa sain esim jäätelössä tai kakuissa. Jos syynä on siinä oleva jodi, onhan tuo helposti korjattavissa ilman lääkkeitä, kun en niitä ole ikinä kokeillut!
Finelin sivuilta näkee, missä jodia on eniten, siis näissä.

sitten yksi suunta tässä voisi olla niin että ennenkuin pääsee erikoistumaan lääkäri alalla on kandien kenttä koe vaikka 2v josta parhaat pozitiivisuus ja ongelmien selvittäjät asiakkaitten saisivat palkinnoksi luvan jatkaa korkeammalle. siis ne joita aidosti kiinnostaa asiakkaiden ongelmat. nämä asiakkaiden palaute laput palautettaisiin lääkärien kouluttajille ja ne parannukset missä lääkäri voi kehittää ja parantaa itseäään. potilaille annettaisiin porkkana myös parhaiten ja perustelluimmat palautteet palkittaisiin ns vuoden vippi passilla jolla vuoden pääsee lääkäriin ja muualle jonon ohi. tulis vauhtii palautteisiinkin positiivisessa hengessä. lisäks se vois vähentää lääkärien ihan sama asennetta?

Tota...

vaikkapa tosta lääkkeiden jakelusta viivakoodin perusteella...

jos sä olet siitä kehittelemässä työkalua hoitajille niin siit vaan

Mut jos sä meinaat tolla sivuuttaa hoitajan ammattitaidon niin olet pää liian syvällä omassa perseessäsi.

Jos mä makaan tajuttomana sairaalavuoteella niin uskoisin silti kestäväni hoitajan tekemän inhimillisen virheen. Ei se yks väärä pilleri tai saamatta jäänyt pilleri mua tapa.

Mut mä totisesti toivon, että tajuttoman minun ja pillerin välissä on koulittu hoitaja joka ymmärtää gramman ja milligramman välisen hiuksenhienon eron eikä tuijota viivakoodin tallennusvirheeseen.

En muutenkaan ymmärrä mitä sä tällä ketjunavauksella meinaat.

Ensinnäkin, tommoinen tarkoittamasi henkilörekisteri on laiton. Se ei siitä muuksi muutu vaikka kuinka siirtäisit palvelimen paikkaan jossa se ei sitä ole.

Toisekseen, valelääkäri oli monien mummelien mielestä ihan hiton hyvä lääkäri. Hänellä oli aikaa kuunnella ja aina sai vaivaan rohtoa. Hän saisi palstallasi pelkästään kehuja.

Tota...

Mut jos sä meinaat tolla sivuuttaa hoitajan ammattitaidon niin olet pää liian syvällä omassa perseessäsi.

Jos mä makaan tajuttomana sairaalavuoteella niin uskoisin silti kestäväni hoitajan tekemän inhimillisen virheen. Ei se yks väärä pilleri tai saamatta jäänyt pilleri mua tapa.

Mut mä totisesti toivon, että tajuttoman minun ja pillerin välissä on koulittu hoitaja joka ymmärtää gramman ja milligramman välisen hiuksenhienon eron eikä tuijota viivakoodin tallennusvirheeseen.

Ensinnäkin, tommoinen tarkoittamasi henkilörekisteri on laiton. Se ei siitä muuksi muutu vaikka kuinka siirtäisit palvelimen paikkaan jossa se ei sitä ole.

Toisekseen, valelääkäri oli monien mummelien mielestä ihan hiton hyvä lääkäri. Hänellä oli aikaa kuunnella ja aina sai vaivaan rohtoa. Hän saisi palstallasi pelkästään kehuja.

Sinun tehtäväsi ei ole täälä näköjään koskaan ollut muu kuin marista.
Marista marista marista.
En jaksaisi sinua oikeassa elämässä varmaan hetkeä :D
Ei pahal hyväl tai hyväl pahal vaa kaikella sillä.

Mitä sun kaikkia kommentointeja seuraa niin olet lähes aina lopulta puhunut itsesi pussiin marinoillasi.

Tota...

toisaalta esim tästä amerikkalaisesta luonnonlahjakkuudesta joka mms läpäsi oikiksen pääsykokeen ilman luentoja läpäs lääkärikskin ittensä ja hoiti homman hyvin. kyselemällä jatkuvasti muilta. kaikkea muutakin. nooh mä näin tän ketjun puhtaasti kehitys alustana jossa tarkotus ideoida ja luoda uutta tykkään koska sellainen kehittää itseään. mielummin mietin uusia juttuja ku jankkaan vanhoista. se luo jatkumoo keskustelulle vaikka ajatus olisi hupsu. tuo uusia ideoita sitä on suomessa liian vähän. jokaisesta jutusta on lakikirjassa jotain lakikirjoja voi aina muuttaa. joten miettikää kehitystä ilman laki kirjaa ja katotaan mitä ideoita syntyy. vai miltä kuullostaa mulla on hyvä idea mut seuraava kertoo mutku kd räsänen on jo keksiny tän lain ni ei puhuta siitä. katotaan mihin tarina etenee ilman ennakkoluuloja tulee keskustelustakin mukavempaa vaikka maailma ei siitä muuttuisikaan eikö? ideoitten sinkoilu sitä on yhteistyö

toisaalta esim tästä amerikkalaisesta luonnonlahjakkuudesta joka mms läpäsi oikiksen pääsykokeen ilman luentoja läpäs lääkärikskin ittensä ja hoiti homman hyvin. kyselemällä jatkuvasti muilta. kaikkea muutakin. nooh mä näin tän ketjun puhtaasti kehitys alustana jossa tarkotus ideoida ja luoda uutta tykkään koska sellainen kehittää itseään. mielummin mietin uusia juttuja ku jankkaan vanhoista. se luo jatkumoo keskustelulle vaikka ajatus olisi hupsu. tuo uusia ideoita sitä on suomessa liian vähän. jokaisesta jutusta on lakikirjassa jotain lakikirjoja voi aina muuttaa. joten miettikää kehitystä ilman laki kirjaa ja katotaan mitä ideoita syntyy. vai miltä kuullostaa mulla on hyvä idea mut seuraava kertoo mutku kd räsänen on jo keksiny tän lain ni ei puhuta siitä. katotaan mihin tarina etenee ilman ennakkoluuloja tulee keskustelustakin mukavempaa vaikka maailma ei siitä muuttuisikaan eikö? ideoitten sinkoilu sitä on yhteistyö

Ootko jossain psykoosissa?
Sun kirjoitukset on aina NIIN epämukavaa luettavaa.

1. Heität taas mustatuntuu-tilastojasi. Eivät ole lisääntyneet. Valitusten määrä on pysynyt viime vuodet samana HUOLIMATTA siitä, että hoitomuotoja/tekniikoita on tullut lisää. Jokaisessa hoidossa ja hoitamattomuudessa on riskinsä. Ennen ei voitu hoitaa vaan kuoltiin sairauksiin, kumpi parempi?

2. Puurot ja vellit sekaisin. Kopakkala sai potkut koska ilmaisi _mielipiteensä_ yhtiön nimissä. Kyse ei ollut hoitovirheestä, samoin lääkäri voisi saada potkut. On syynsä miksi esim. Antti Heikkilä ei taida olla enää minkään firmojen tai julkishallinnon palveluksessa tai ainakaan niiden nimissä ilmaise mielipiteitään.

3. Edelleen... SINÄ siis olet kilpirauhassairsuksien hoidon asiantuntija ja tiedät mikä on oikein? reps kops. T3-hoitoahan saa kyllä, mutta se ei ole Kela-korvattavaa. Etsii vain lääkärin jonka linja miellyttää itseä. Aika suossa oltaisiin jos kaikki kokeellinen ja vielä kesken oleva lääketieteellisessä tutkimuksen hoito lähdettäisiin korvaamaan Kelasta. Kyllä, lääketiede kehittyy ja hoidot muuttuvat ajallaan.

1. Onhan lisääntyneet! Tosin, ehkä suoritteitakin on enemmän, mutta mikäli muutosprosessit toimisi oikein, pitäisi tapausten määrä vähentyä merkittävästi. Eli toisin sanoen, prosessi ei toimi. Hoitamattomuudessa ja hoitamisessa on riski ja juuri sitä pitää lääkärin arvioida PARHAAN AMMATTITAITONSA mukaisesti. Pilleripurkilla asioiden hoitaminen EI ole parasta ammattitaitoa missään tapauksessa.

2. Kopakkala sai potkut siksi, että YLE oli lisännyt hänen tittelinsä perään Mehiläisen nimen. Mikä oli Mehiläisen motiivi potkia Kopakkala pihalle on se ydinjuttu. Motiivi oli se, että Mehiläisen pillerilinjaan ei sopineet Kopakkalan täysin oikeutetut ja oikeat arviot. Piste. Antti Heikkilästä en tiedä, mutta jos olisi tällainen rankingsivusto, näkisi, onnistuuko ortopedin koulutuksen saanut ihminen paremmin kuin ravitsemukseen erikoistuneet lääkärit tai endot. Netin perusteella Heikkilä on osunut yllättävän hyvin oikeaan monessa asiassa ja onhan hänellä äänekäs kannattajajoukkonsakin.

3. Minä saatan tutkia miksi kilpirauhasvaivat (autoimmuunisairaudet) lisääntyvät joltain kantilta katsottuna tai sitten en saata tutkia. Pointti on tässäkin se, että Evira pelotteli kaikki lääkärit sillä, että jos aloitat "possuterapian", menetät lupasi. Eihän yksikään järkevä poliitikko alkaisi tehdä eduskunnassa aloitteita, joita professorit tukevat, jos taustalla ei oikeasti olisi oppiriita. Koomista on se, että samainen hoito on käytössä monessa muussa maassa, paitsi täällä, jossa Schalinin tapaiset ihmiset junailevat sukunsa (mm. psykiatriveljensä) kanssa asioita.

Lääketiede kehittyy koko ajan, mutta valitettavasti mennään koko ajan enemmän pilleriuskon suuntaan, joka johtaa siihen, etteivät ihmiset pidä itsestään huolta, vaan kuvittelevat pillereiden parantavan.

Tota...

1. Mut jos sä meinaat tolla sivuuttaa hoitajan ammattitaidon niin olet pää liian syvällä omassa perseessäsi.

2. Jos mä makaan tajuttomana sairaalavuoteella niin uskoisin silti kestäväni hoitajan tekemän inhimillisen virheen. Ei se yks väärä pilleri tai saamatta jäänyt pilleri mua tapa.

3. Mut mä totisesti toivon, että tajuttoman minun ja pillerin välissä on koulittu hoitaja joka ymmärtää gramman ja milligramman välisen hiuksenhienon eron eikä tuijota viivakoodin tallennusvirheeseen.

4. En muutenkaan ymmärrä mitä sä tällä ketjunavauksella meinaat.

5. Ensinnäkin, tommoinen tarkoittamasi henkilörekisteri on laiton. Se ei siitä muuksi muutu vaikka kuinka siirtäisit palvelimen paikkaan jossa se ei sitä ole.

6. Toisekseen, valelääkäri oli monien mummelien mielestä ihan hiton hyvä lääkäri. Hänellä oli aikaa kuunnella ja aina sai vaivaan rohtoa. Hän saisi palstallasi pelkästään kehuja.

1. Hoitajan ammattitaito on subjektiivista ja se pitää sivuuttaa automatisoinnilla.

2. Yksi väärä pilleri voi tappaa sinut siihen paikkaan! Saat esimerkiksi vieruskaverille tarkoitetun fentanyylilaastarin ja jotain muuta samaan aikaan. Hupsista.

3. Ihmiset tekevät niitä virheitä, harvoin koneet. Osaatko esimerkiksi sinä perusteet? Mikäli esimerkiksi NaCl konsentraatioksi halutaan 0,9% w/v, tilavuutena 50 ml, paljonko pitää olla laimennussuhde, jos lähtöliuos on 5M? Huomaathan, että laimennossuhde on eri kuin seossuhde ja atomipainot löydät alkuainetaulukosta. Tai kun tiedetään, että veren Ph ei saa muuttua juuri tippaakaan arvosta 7,4 niin paljonko voit antaa liuosta sen vaikuttamatta Ph:seen (puskuriominaisuudet unohtaen)?

1. Hoitajan ammattitaito on subjektiivista ja se pitää sivuuttaa automatisoinnilla.

?
Aha.

Ihan itse söit jo kaiken uskottavuutesi, joten minun ei tarvitse sitä tehdä.

Ja jos saan pyytää, niin älä yritä opettaa minulle matematiikkaa. Matematiikanopettajanikaan ei siihen pystynyt ja hän oli sentään siinä hommassa huomattavasti pätevämpi kuin sinä.

Aha.

Ihan itse söit jo kaiken uskottavuutesi, joten minun ei tarvitse sitä tehdä.

Ja jos saan pyytää, niin älä yritä opettaa minulle matematiikkaa. Matematiikanopettajanikaan ei siihen pystynyt ja hän oli sentään siinä hommassa huomattavasti pätevämpi kuin sinä.

Kuka minua on pyytänyt uskomaan yhtään mihinkään? Minä kehoitan koko ajan olemaan uskomatta minuun.

Mikäli perehdyt tuleviin trendeihin sairaanhoidossa, niin näet hyvin selkeästi, että hoitajien ja lääkäreiden määrä tulee vähenemään mm. biosensoreiden ja automatisoinnin vuoksi. Väittäisin, että puolet tässä hetkessä olevista sairaanhoitajista eivät enää ole sairaanhoitajia vuonna 2025 ja lääkäreistäkin suurin osa tekee jotain muuta, sillä esimerkiksi Intiassa ja Pakistanissa on superälykkäitä ja erittäin halpoja lääkäreitä miljoona kertaa enemmän kuin meillä. Eli etänä voidaan antaa diagnoosit ja hoitosuositukset.

Kuka minua on pyytänyt uskomaan yhtään mihinkään? Minä kehoitan koko ajan olemaan uskomatta minuun.

Mikäli perehdyt tuleviin trendeihin sairaanhoidossa, niin näet hyvin selkeästi, että hoitajien ja lääkäreiden määrä tulee vähenemään mm. biosensoreiden ja automatisoinnin vuoksi. Väittäisin, että puolet tässä hetkessä olevista sairaanhoitajista eivät enää ole sairaanhoitajia vuonna 2025 ja lääkäreistäkin suurin osa tekee jotain muuta, sillä esimerkiksi Intiassa ja Pakistanissa on superälykkäitä ja erittäin halpoja lääkäreitä miljoona kertaa enemmän kuin meillä. Eli etänä voidaan antaa diagnoosit ja hoitosuositukset.

Oot oikeassa nyt! Saahan sinne Intiaan lähteä suomalaisetkin max vuoden pesteihin. Kokeilkaa ihmeessä;-) Varmaan tuosta kansainvaelluksesta saivat osan ohjattua sinnekin, mut ei niistä pulaa tule pitkään aikaan tällä systeemillä. Kielitaito on vain silloin hyvä, kun sitä käyttää - vieläpä oikeaan aikaan oikeassa paikassa -, muutoin ei silläkään ole merkitystä? Mut aina riippuu järjestelmästä... mikä toi SAP tuolla?

Älä puhu PASKAA!

Keskity sinä vain ilmaisemaan mielipiteesi sellaisissa ketjuissa kuin mm. sekasaunominen, tai meillä ei ole ollut seksiä...
Siellä sinun älykkyyttäsi tarvitaan. :ROFLMAO:

Älä puhu PASKAA!

Keskity sinä vain ilmaisemaan mielipiteesi sellaisissa ketjuissa kuin mm. sekasaunominen, tai meillä ei ole ollut seksiä...
Siellä sinun älykkyyttäsi tarvitaan. :ROFLMAO:

Noo ... on yksi ja sama mitä länkytät, tee valitus ylläpidolle ja pyydä bannaamaan minut ... tietysti sillä riskillä, että sinun ip-osoitteesi tulee bannatuksi.

Yhteistyössä