Lääkärikäynnin jälkeen alkoi vuotamaan verta ( rv 37 )

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hohoiiij!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hohoiiij!

Vieras
viikkoja 37 ja olin tänään synnytys tapa- arviossa. Kohdunsuu kiinteä ja kiinni ja kanavaa jäljellä 2 senttiä ... Eli oikeestaan yhtään mitään ei ollut tapahtunut. Lääkäri kuitenkin oli aika kovakourainen ja kanavaa tunnusteltaessa tunki niitä sormia aivan väkipakolla sinne ja höpisi jotain "joo kyllä tää kanava on 2 senttiä, en mä siitä 1 senttiä saa viellä ollenkaan".. :O en siis tiedä mitä yritti siinä tehdä, mutta erittäin epämukavalta tuntui.
Sitten autoon päästyäni tunsin että nyt kastu housut ja jtn tuli housuihin. Kotona vasta pääsin tarkistamaan tilanteen ja sehän oli verta. Kuitenkin sellasta haaleeta verta, selkeesti vetiseen valkovuotoon sekoittunutta.. Nyt oon vaihtanu päivän aikana alkkareita jo kolmatta kertaa kun sitä haaleeta tuhrua on tullut ihan reippaasti. Nyt vasta alkanut rauhottumaan kunnolla.

Onko muilla tullut veristä vuotoa lääkärikäynnin jälkeen ja aiheuttiko se jtn muutoksia kohdunsuulla?

Veristä vuotoa "kuuluu" kuulemma tulla. Ei multa kyllä tullut kun lääkäri rv 37 venytteli sormillaan kohdunsuuta (se ei tuntunut kivalta |O). Sanoi venyttelevänsä kohdunsuuta siksi, ettei raskaus menisi niin yli kuin kaksi ekaa raskautta.

Ihan kasassa mä edelleen olen, 39+3 nyt.

Mä olin nuorimmasta saanut ajan käynnistykseen... No, kun mentiin aamulla tosi aikaisin sinne, niin sen kertainen lääkäri olikin sitä mieltä, että ei ole mitään syytä käynnistää... Mulla oli kyllä raskausajan diabetes, sen takia siis alunperin synnytyksen käynnistäminen suunniteltiin. Tämä kyseinen lääkäri sitten teki tosi kovakouraisen sisätutkimuksen ja vuosin myös vähän verta ja sanoi myös, että ihan varmasti tulee vuotamaan, mutta sen verran aiheutti myös, että limatulppa irtos seuraavana päivänä. Lopulta nuorimmainenkin sitten käynnistettiin ihan niinkun kaikki muutkin...

ei oo lapsivettä, tuli siis ihan tummempaakin verta kyllä, mut sit loppu mitä välillä lorahdellu on sellast ku menkkojen vikoina päivinä, eli ei sellast ihan tummanpunasta.
Ja lääkäri teki lapsivesitestinki ku kerroin et valkovuoto on aika vettä... ja ei ollu lapsivettä.. Mut nyt tuo tuhru on enää tollast rusehtavaa pyyhkiessä, eli vissiin loppumassa kokonaan...

Kyllä minäkin vuotelin synnytystapa-arvion jälkeen.

Itseasiassa Taysissa oli potilas-wc:n seinässä lappu, jossa luki isolla että loppuraskaudessa tehdyn sisätutkimuksen jälkeen on verenvuoto yleistä.
Ilmeisesti sen verran pelästyneitä naisia juossut vessasta sisätutkimuksen jälkeen, että päätetty laittaa lappu pönttöä vastapäätä :)

Toki jos vuoto ei lakkaa niin soittelisin synnärille ja kysyisin mielipidettä.

Yhteistyössä